Νέος ΚΟΚ: Δραστικό τέλος στην οδήγηση υπο την επήρεια έστω και λίγου αλκοόλ, από το προσεχές καλοκαίρι, με σκληρή απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τι έρχεται; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Με βάση έρευνα της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz, τα τροχαία στα οποία συμμετέχει ένας οδηγός υπό την επήρεια μέθης, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να καταλήξουν σε δυστυχήματα.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η επήρεια του αλκοόλ ευθύνεται για το 10,9% των θανατηφόρων τροχαίων παγκοσμίως.
Η ανατολική Ευρώπη δείχνει να έχει σοβαρό πρόβλημα, καθώς το 18,2% των τροχαίων καταλήγουν σε δυστύχημα, αν και συνολικά η Ευρώπη δεν απέχει πολύ από αυτό το νούμερο καθώς σε αυτού του τύπου τις θανατηφόρες συγκρούσεις αντιστοιχεί το 16,7% όλων των δυστυχημάτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εντοπίσει το πρόβλημα και το έχει βάλει σκοπό να το καταπολεμήσει. Από το Ιούλιο του 2024, κάθε αυτοκίνητο παραγωγής θα πρέπει να διαθέτει θύρα σύνδεσης συσκευής μέτρησης αλκοόλ, το επονομαζόμενο Alcolock.
Πρόκειται για μία συσκευή η οποία θα ελέγχει την ποσότητα του οινοπνεύματος στην αναπνοή και θα μπορεί αυτόματα να σταματήσει το αυτοκίνητο, εάν η τιμή είναι πολύ υψηλή. Στη Σκανδιναβία ήδη εφαρμόζεται για τους επαγγελματίες οδηγούς και τους οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για το πότε η χρήση της θα γίνει υποχρεωτική στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επειδή όμως αυτό θα γίνει κάποια στιγμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους προετοιμάζονται ήδη για την εποχή του Alcolock. Για παράδειγμα η καναδέζικη Magna έχει εξελίξει μία αντίστοιχη τεχνολογία την οποία παρουσίασε στην CES στο Λας Βέγκα.
Το σύστημά της χρησιμοποιεί κάμερα και αισθητήρες οι οποίοι ελέγχουν την εκπνοή του οδηγού για την ποσότητα αλκοόλ που ενδεχόμενα έχει καταναλώσει καθώς και για την τυχόν χρήση ναρκωτικών.
Καταλήγουμε στο ότι τεχνολογίες σαν αυτήν που παρουσίασε η Magna στη CES θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον περιορισμό των τροχαίων που οφείλονται κατά κύριο λόγο στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Μένει βέβαια να δούμε πόσο αποτελεσματικά θα λειτουργούν στην πράξη και πότε θα χρησιμοποιηθούν ευρέως με την αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση.
Νέος ΚΟΚ: Πόσο κοστίζει η αλλαγή κατεύθυνσης χωρίς φλας
Νέος ΚΟΚ: Με χρηματικό πρόστιμο τιμωρούνται σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όσοι ποδηλάτες ή χρήστες μικρών ηλεκτρικών οχημάτων δεν σηκώνουν το χέρι τους όταν αλλάζουν κατεύθυνση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Παλαιότερα , πολλοί οδηγοί κυρίως μικρών μοτοσικλετών και ποδηλάτων όταν ήθελαν να στρίψουν ενημέρωναν τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου σηκώνοντας τα χέρια τους. Δηλαδή, αν ήθελαν να στρίψουν αριστερά, σήκωναν το αριστερό χέρι, αν ήθελαν να κινηθούν δεξιά, σήκωναν αντίστοιχα το δεξί χέρι.
Ελάχιστοι πλέον το κάνουν, ακόμα και όταν το όχημα, δεν διαθέτει ενημερωτικά φλας. Για όσους όμως δεν το γνωρίζουν, η αλλαγή κατεύθυνσης χωρίς προειδοποίηση με τα χέρια επιφέρει και σύμφωνα πάντα με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, χρηματικό πρόστιμο.
Συγκεκριμένα, οι αναβάτες ποδηλάτων αλλά και όσοι κάνουν χρήση Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα), όπως για παράδειγμα τα πατίνια, είναι υποχρεωμένοι όταν αλλάζουν κατεύθυνση να ενημερώνουν με τα χέρια. Αν δεν το πράξουν τότε το χρηματικό πρόστιμο της Τροχαίας ισοδυναμεί με 40 ευρώ.
Αυτό είναι κάτι που αναφέρεται στον ΚΟΚ, ωστόσο ελάχιστοι το γνωρίζουν, ενώ μηδενικές πρέπει να είναι και οι καταγεγραμμένες παραβάσεις από ποδηλάτες ή χρήστες μικρών ηλεκτρικών οχημάτων.
Νέος ΚΟΚ: Αυτά είναι τα νέα όρια ταχύτητας – Με πόσα μπορούμε να τρέχουμε
Τέλος στο πόδι στο γκάζι μπαίνει με τους νέους νόμους!
Και αν η κλιματική αλλαγή… ορίζει μείωση των ορίων για χαμηλότερους ρύπους (αυτό βέβαια είναι σχετικό), οι σύγχρονοι νέοι αυτοκινητόδρομοι επιβάλουν αύξηση και η εντός των πόλεων δρόμοι μείωση, για λόγου ασφάλειας.
Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Συνήθως, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή.
Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Μερικές χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν μέρη του αυτοκινητοδρόμου όπου δεν υπάρχει τυπικό όριο ταχύτητας, αν και υπάρχει μια «συνιστώμενη» ταχύτητα των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Άλλες χώρες, όπως η Εσθονία και η Κύπρος, έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις.
Ηδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα:
Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.
Στην Ελλάδα επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, κάτι που έπρεπε να γίνει, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δε θα έπρεπε…
Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού) και σε κάποια σημεία να μειωθούν, όπως μέσα στις πόλεις.
Φυσικά με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες.
Δηλαδή το όριο σε κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, των 150km/h να μειώνεται στα 100 σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος.
Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την Ελληνική επικράτεια.
Ιδού τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ε.Ε:
Αυστρία: 130 km/h
Βέλγιο: 120 km/h
Βουλγαρία: 140 km/h
Κροατία: 130 km/h
Κύπρος: 100 km/h
Τσεχία: 150 km/h
Δανία: 130 km/h
Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας)
Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας)
Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει)
Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h.
Ελλάδα: 130 km/h
Ουγγαρία: 130 km/h
Ιρλανδία: 120 km/h
Ιταλία: 130 km/h
Λετονία: 110 km/h
Λιθουανία: 130 km/h
Λουξεμβούργο: 130 km/h
Μάλτα: 80 km/h
Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h)
Πολωνία: 140 km/h
Πορτογαλία: 120 km/h
Ρουμανία: 130 km/h
Σλοβακία: 130 km/h
Σλοβενία: 130 km/h
Ισπανία: 120 km/h
Σουηδία: 120 km/h
Νέος ΚΟΚ: Κάνατε μια από αυτές τις 4 παραβάσεις; Ξεχάστε την οδήγηση!
Ο νέος ΚΟΚ δείχνει τα… δόντια του και δεν έχει διάθεση για αστεία και χάρες!
Άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το σχέδιο νόμου για την τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως επισήμανε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε συνέντευξη που παρεχώρησε σε εφημερίδα.
Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα μας, νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής:
παραβίαση ερυθρού σηματοδότη υπερβολική ταχύτητα η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντικανονική προσπέραση
Παράλληλα, μια από τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα.
Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας.
Η αναθεώρηση του ΚΟΚ αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, η κύρωση του οποίου στη Βουλή αποτελεί προτεραιότητα, όπως δήλωσε η κα Αλεξοπούλου.
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 που προβλέπει μείωση των νεκρών και σοβαρών τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και μία από τις αλλαγές που θα σηματοδοτήσει είναι το τέλος των σβήσιμων των κλήσεων, μιας και αυτές θα βεβαιώνονται και θα καταχωρούνται με ηλεκτρονικά Μέσα.
Ειδικότερα, θα συγκροτηθεί ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Αυτή θα έχει ως εξής:
Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.