Βενζίνη

Βενζίνη: Νέο σοκ για εκατομμύρια Έλληνες καθώς η τιμή της βενζίνης ετοιμάζεται να ανέβει και άλλο! Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις…

Φανερό είναι πια το κύμα ανατιμήσεων στην αγορά με τις επιχειρήσεις να επιχειρούν να απορροφήσουν μέρος του πρόσθετου κόστους. Είναι χαρακτηριστικό ότι καύσιμα, ηλεκτρικό ρεύμα και αρκετά είδη σούπερμάρκετ, κυρίως πρώτης ανάγκης έχουν ήδη ανατιμηθεί.

Στο ίδιο πλαίσιο, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, η μέση τιμή της βενζίνης σήμερα βρίσκεται πανελλαδικά στο 1,72/λίτρο ενώ την 1/1/2021 η μέση τιμή ήταν 1,44/λίτρο. Καταγράφεται δηλαδή μια αύξηση 20% είπε χαρακτηριστικά.

Ακόμη δήλωσε ότι σήμερα έχουμε την ακριβότερη τιμή στην Ευρώπη, ενώ στην Αττική η μέση τιμή βρίσκεται στα 1,68/λίτρο. Από την άλλη το πετρέλαιο κίνησης έχει ακριβύνει πολύ λέει ο κ. Ασμάτογλου.

Όσον αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης, κι αυτό έχει ακριβύνει πολύ. Ενώ πέρυσι η τιμή του έκλεισε στα 90 λεπτά το λίτρο, φέτος, στα μεγάλα αστικά κέντρα η μέση τιμή αναμένεται να ξεκινάει από τα 1,10 ευρώ ανά λίτρο. Η περιφέρεια έχει επιβάρυνση, οι μικρές ποσότητες έχουν επιβάρυνση, οι απομακρυσμένες περιοχές έχουν επιβάρυνση.

Έχουμε άλλες περίπου 15 ημέρες έως τις 15 Οκτωβρίου, οπότε θα ξεκινήσει η προμήθεια του πετρελαίου θέρμανσης από τους καταναλωτές. Άρα δεν ξέρουμε από τώρα πόσο θα αυξηθεί ακόμη και πού θα κλείσει η τιμή του αργού τονίζει ο κ. Ασμάτογλου.

Όπως διευκρίνισε ο ίδιος η υψηλή τιμή του καυσίμου οφείλεται στην υψηλή φορολογία, ζητώντας τη μείωσή της, καθώς όπως τονίζει είναι μονόδρομος η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ή του ΦΠΑ. Στα 33 νησιά της άγονης γραμμής η αμόλυβδη τιμάται ήδη πάνω από 2 ευρώ το λίτρο καταλήγει.

Βενζίνη: Συναγερμός για κολοσσό – Ξεμένει από καύσιμα

Τεράστιος κίνδυνος να μείνουν χωρίς καύσιμα χιλιάδες πρατήρια στην Ευρώπη και στη χώρα μας, καθώς η BP βρίσκεται αντιμέτωπη με… έλλειψη!

Η έλλειψη οδηγών χτύπησε τον κολοσσό πετρελαίου BP με τις παραδόσεις βενζίνης και ντίζελ στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνωνται για να διασφαλιστεί ότι δεν εξαντλούνται τα αποθέματα. Ο πετρελαϊκός κολοσσός προειδοποιεί την κυβέρνηση ότι οι προμήθειες στα πρατήρια καυσίμων «μειώνονται γρήγορα».

Η επικεφαλής της εταιρείας Hanna Hofer, σύμφωνα με την ΕΡΤ, είπε ότι ήταν σημαντικό η κυβέρνηση να κατανοήσει το «επείγον της κατάστασης», το οποίο περιέγραψε ως «κακό, πολύ κακό», σύμφωνα με ρεπορτάζ του ITV News. Η BP σχεδιάζει να εξορθολογήσει τις παραδόσεις καυσίμων στα πρατήρια καυσίμων καθώς αντιμετωπίζει έλλειψη οδηγών φορτηγών HGV.

Η εταιρεία προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι τα αποθέματά της «μειώνονται ραγδαία» και οι επόμενες εβδομάδες θα είναι «πραγματικά, πολύ δύσκολες», ανέφερε αρχικά το ITV News.

Βενζίνη: Πώς θα καταλάβετε αν σας κλέβουν στο πρατήριο

Πώς να ξέρετε πάντα αν σας κλέβουν στις τιμές. Η πλατφόρμα που σου δίνει πληροφορίες για πετρέλαιο, βενζίνη, αέριο, αλλά και τις τιμές των Σούπερ μάρκετ. Όλες οι λεπτομέρειες για τα καύσιμα στο xristika.gr.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής στοχεύει να αποτελέσει τον βασικό μηχανισμό παρακολούθησης της αγοράς, με μεγάλο ποσοστό κάλυψης της κατανάλωσης. Η διαφάνεια των τιμών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, τα σούπερ μάρκετ, με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνάει, ετησίως, τα 90.000.000 ευρώ, πρέπει να ενημερώνουν καθημερινά την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων, ενώ προβλέπεται και η καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης, του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου.

Όλα αυτά θα διαδραματίζονται μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Η διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων και Στατιστικής Επεξεργασίας και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ορίζεται ως αρμόδια αρχή για τον έλεγχο συμμόρφωσης των υπόχρεων, καθώς και για την καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης («AUTOGAS»), του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου («CNG»), μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

Οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (σούπερ μάρκετ), των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών ξεπερνάει τα ενενήντα εκατομμύρια (90.000.000) ευρώ ετησίως υποχρεούνται να ενημερώνουν καθημερινά με τις τιμές ραφιού ανά κατάστημα ή συνολικά την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων.

Η ενημέρωση αφορά στην ίδια ημέρα, ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι τις 8:00 π.μ. της ιδίας ημέρας (κατά το άνοιγμα των καταστημάτων) και αφορά στις τιμές που θα έχουν οι υπεραγορές τροφίμων κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης ημέρας στα προϊόντα και στις υπηρεσίες τους.

Βενζίνη: Έρχονται διόδια με τους ρύπους;

Την πληρωμή διοδίων ανάλογα με τους ρύπους των αυτοκινήτων αλλά και αύξηση τόσο της τιμής όσο και της φορολογίας των diesel αυτοκινήτων προτείνει με έκθεσή του ο ΟΟΣΑ.

Μια σειρά από νέα μέτρα για να κάνει η Eλλάδα περισσότερα βήματα προς την ταχύτερη μετάβαση στην οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα προτείνει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), που πάντως αναγνωρίζει πως η χώρα έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με το autotriti.gr,ο ΟOΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων:

Aναθεώρηση της φορολογικής διαφοροποίησης των καυσίμων, κάτι που συνεπάγεται το σταδιακό κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των φόρων βενζίνης και ντίζελ.

Εναρμόνιση της φορολογίας των νέων και των παλαιών οχημάτων. Διαφοροποίηση του τέλους κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όρια εκπομπών ρύπων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα έως ότου το κόστος των διοδίων συνδεθεί με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των οχημάτων.

Ο ΟOΣΑ προτείνει τα παραπάνω μέτρα γιατί σύμφωνα με την μελέτη του, το ντίζελ φορολογείται λιγότερο από την βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα τέλη κυκλοφορίας, ενθάρρυνε τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων.

Ακόμη ένας λόγος είναι γιατί ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη (Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια). Η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του.

Επίσης, ο ΟOΣΑ σημειώνει πως η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (κυρίως της αιολικής και της ηλιακής με χρήση φωτοβολταϊκών). Το 2018, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) αντιστοιχούσαν στο 13% της συνολικής παραγωγής πρωτογενούς ενέργειας και στο 31% της ηλεκτροπαραγωγής, υπερκεράζοντας τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (10% και 26% αντίστοιχα).

Η χώρα πέτυχε τον στόχο για το 2020 που έθεσε η Οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Εντούτοις, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο και τον άνθρακα ενώ κρούεται το καμπανάκι του κινδύνου γιατί εξακολουθούν να καταγράφονται ατμοσφαιρικοί ρύποι στις αστικές περιοχές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία. Η Ελλάδα υστερεί στην ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.