Motor Oil: Από τα πετρελαιοειδή στις ΑΠΕ, στα media, στον τραπεζικό τομέα – και τώρα στην εστίαση και στο λιανικό εμπόριο τροφίμων και ειδών φαρμακείου: Ο όμιλος Motor Oil συνεχίζει την επέκταση των δραστηριοτήτων του σε νέους τομείς, όπου μπορεί να επιτύχει συνέργειες και κέρδη.
Μετά την κίνηση με τα Costa Coffee και την εξαγορά της φαρμακευτικής Cipharma, επόμενο βήμα επέκτασης του ομίλου αποτελεί η εξαγορά της φίρμας TWENTY 4 SHOPEN.
Η εταιρεία διαθέτει αλυσίδα 25 μινι-μάρκετς, μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα και δραστηριοποιείται επίσης στο χονδρεμπόριο τροφίμων, ηλεκτρονικών και ειδών αυτοκινήτου.
Τα καταστήματα της αλυσίδας λειτουργούν 7 ημέρες την εβδομάδα, 24ώρες το 24ωρο, ακόμη και τις αργίες.
Η επέκταση του ομίλου Motor Oil στο λιανικό εμπόριο πραγματοποιείται μέσω της θυγατρικής Core Innovations, που θα εξαγοράσει το δίκτυο Τwenty Four Shopen.
Η Core Innovations δραστηριοποιείται ήδη στις υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου, στις διανομές, στα logistics και στα καταστήματα ευκολίας, αντιπροσωπεύει κορυφαίους ξένους οίκους και παρέχει επίσης ολοκληρωμένες λύσεις για επιχειρήσεις.
Ο ετήσιος κύκλος εργασιών της ήταν πέρυσι περίπου 27 εκατ. ευρώ.
Με τις εξαγορές στον τομέα του λιανικού εμπορίου η Motor Oil επιδιώκει να μετατρέψει τα πρατήρια υγρών καυσίμων του ομίλου και τα σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε one stop shop.
Οι σχέσεις του Γιάννη Βαρδινογιάννη με την κυβέρνηση όχι μόνο παραμένουν τεταμένες, αλλά πλέον, πηγές και από το επιχειρηματικό περιβάλλον του και από κάποιες χρηματιστηριακές αναφέρουν στην One Voice ότι, μέσα στα ενδεχόμενα είναι να μεταφέρει τη φορολογική έδρα του ομίλου εκτός Ελλάδας.
Όπως μας τόνισαν, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δεν πρόκειται να θιγούν οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα ούτε οι πάγιες επενδύσεις (διυλιστήρια) απλώς -όπως έχει γίνει και με άλλους επιχειρηματικούς κολοσσούς- ο όμιλος θα είναι φορολογικά υποκείμενος σε κάποιο ξένο κράτος. Η One Voice προσπάθησε να επικοινωνήσει σχετικά με τον κ. Βαρδινογιάννη χωρίς επιτυχία, οπότε παραμένουμε σε αυτά που μας ανέφεραν οι πηγές μας, που… σπάνια πέφτουν έξω.
Οι σχέσεις του Γ. Βαρδινογιάννη με την κυβέρνηση είναι γνωστό τοις πάσι ότι βρίσκονται σε τεντωμένο σκοινί μετά και τα πρόσφατα γεγονότα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και ιδιαίτερα με τις κατηγορίες περί παρεμπόδισης ελέγχου και την προσπάθεια εισόδου στο προσωπικό του γραφείο. Μάλιστα, η οργή του επιχειρηματία ήταν τέτοια που με ανακοίνωσή του τόνισε ότι, θα στραφεί νομικά κατά της κίνησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Όμως, αυτή ήταν απλώς η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον κ. Βαρδινογιάννη. Είχε προηγηθεί η φορολόγηση των «υπερκερδών» (όπως είχαν χαρακτηριστεί τα κέρδη του ομίλου από την κυβέρνηση) που ουσιαστικά άλλαξε και τη λογιστική εικόνα του ομίλου από το β’ εξάμηνο του 2024.
Σε ό,τι αφορά, δε, την προσπάθεια εισόδου στο προσωπικό του γραφείο, στον όμιλο θεωρούν ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν θα τολμούσε ποτέ να ήταν τόσο επιθετική, εάν δεν είχε την πολιτική κάλυψη.
Ο Γιάννης Βαρδινογιάννης (ο «Ι.Β.» όπως τον ανέφερε η Επιτροπή Ανταγωνισμού) βλέπει ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την επιχειρηματική του δραστηριότητα ως πεδίο άσκησης πολιτικής, με επιζήμιες επιπτώσεις για το όνομά του και την αξία του ομίλου. Επιπλέον, ήταν μία ολόκληρη σειρά γεγονότων που τον δυσαρέστησαν και πίεσαν και τη μετοχή της Motor Oil, όπως για παράδειγμα η έξοδός της από τον δείκτη MSCI Standard, η οποία άλλαξε και την τάση για τη μετοχή. Έκτοτε και ειδικά μετά και την πυρκαγιά στη μονάδα των Αγίων Θεοδώρων, στα μέσα Σεπτεμβρίου, η πορεία της μετοχής βρέθηκε σε καθοδικό κανάλι.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, φορολογικές έδρες εκτός Ελλάδος έχουν και άλλοι επιχειρηματικοί κολοσσοί, όπως η Viohalco, η Titan, η Coca-Cola HBC, αλλά και εταιρίες όπως η Austriacard.
Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και τα τελευταία βήματα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται να γίνουν, εκτός απροόπτου, το αμέσως επόμενο διάστημα.
Με βάση τις σχετικές πληροφορίες, η συμφωνία θα προβλέπει την εξαγορά του συνόλου της συμμετοχής της Ελλάκτωρ στην Ηλέκτωρ, η οποία καλύπτει το 94% περίπου του μετοχικού κεφαλαίου της, με εξαίρεση ένα ποσοστό μικρότερο του 6% που φέρεται να παραμένει στην ιδιοκτησία σχήματος συμφερόντων Λεωνίδα Μπόμπολα.
Η Ηλέκτωρ είναι μια πλήρως καθετοποιημένη εταιρεία στον κλάδο διαχείρισης απορριμμάτων και παραγωγής πράσινης ενέργειας και η εξαγορά της εντάσσεται άρτια στον στρατηγικό σχεδιασμό της Motor Oil για τον πράσινο ενεργειακό μετασχηματισμό της με ορίζοντα το 2030, τον οποίο αναπτύσσει με ταχύτατους ρυθμούς μέσω επενδύσεων και εξαγορών συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 4 δισ. ευρώ.
Η Ηλέκτωρ, με παρουσία σε οκτώ χώρες, διαθέτει τεχνογνωσία και εξειδίκευση που της επιτρέπει να παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις στη διαχείριση απορριμμάτων, που περιλαμβάνουν τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία σύγχρονων μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων, καθώς και έργα παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων και ενεργειακής αξιοποίησης βιοαερίου και βιομάζας.
Λεπτομέρειες για το τίμημα της επικείμενης εξαγοράς δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές, ωστόσο με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα της θυγατρικής της Ελλάκτωρ, τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της Ηλέκτωρ το 2022 διαμορφώθηκαν σε κέρδη 13,28 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών της στην ίδια χρήση διαμορφώθηκε σε 120,94 εκατ., τα αποτελέσματα προ φόρων σε κέρδη 9,57 εκατ., ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 3,44 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου Ηλέκτωρ ήταν 101,3 εκατ. ευρώ.
Ο βραχυπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός στα τέλη της χρήσης ήταν 4,02 εκατ., ενώ ο μακροπρόθεσμος 17,45 εκατ. ευρώ.
Η εξαγορά της Ηλέκτωρ εντάσσεται στο πλαίσιο πωλήσεων θυγατρικών και συμμετοχών που έχει δρομολογήσει στην Ελλάκτωρ ο νέος βασικός μέτοχός της, Reggeborgh Invest, συμφερόντων του Ολλανδού επιχειρηματία Χένρι Χόλτερμαν.
Πρόσφατα άλλωστε ολοκληρώθηκε και η απόκτηση του 100% της Ανεμος από τη Motor Oil. Η Motor Oil έχει αναπτύξει ένα σημαντικότατο χαρτοφυλάκιο έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με τη MORE ως βραχίονα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης του ομίλου.
Διαθέτει πλέον χαρτοφυλάκιο εγκατεστημένης ισχύος 837 MW, το 94% του οποίου είναι μονάδες παραγωγής με βάση την αιολική ενέργεια, ενώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια αναμένεται να κατασκευαστούν 311 MW νέας λειτουργικής δυναμικότητας σε έργα που είναι έτοιμα προς κατασκευή ή έχουν ήδη εξασφαλίσει την τελική σύνδεση με το δίκτυο.
Επιπλέον κατέχει άδειες παραγωγής για λιγότερο ώριμα έργα που υπερβαίνουν την ισχύ του 1 GW.
Η εξαγορά της Ηλέκτωρ κατηγοριοποιείται υπό τον στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης της Motor Oil στην κυκλική οικονομία και στα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις και στους δύο αυτούς τομείς.
Οι θυγατρικές LPC, Thalis και Verd δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κυκλικής οικονομίας. Η LPC δραστηριοποιείται στη βιομηχανική παραγωγή βασικών λιπαντικών, στην παραγωγή και εμπορία συσκευασμένων λιπαντικών προϊόντων καθώς και στην εμπορία παραφινών, και εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 50 χώρες.
Με την εξαγορά της VERD η Motor Oil επιτάχυνε τις επενδύσεις και τη δραστηριοποίηση στον τομέα των ανανεώσιμων και εναλλακτικών καυσίμων μέσω της αξιοποίησης βιολογικών προϊόντων, αποβλήτων και προϊόντων προς απόρριψη για την παραγωγή ενέργειας και νέων καυσίμων, φιλικότερων προς το περιβάλλον, ενώ με την εξαγορά της Thalis επεκτείνονται η δραστηριοποίηση και η πρωτοπορία στην κυκλική οικονομία μέσω της επαναχρησιμοποίησης, ανάκτησης, αποκατάστασης και αξιοποίησης πόρων και της παραγωγής φιλικότερων στο περιβάλλον μορφών ενέργειας.
Υπενθυμίζεται πως η Motor Oil πρωταγωνιστεί και στην ΕΝΔΙΑΛΕ Α.Ε. (Εθνικό Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης ΑΛΕ), που αποτελεί το πρώτο και μεγαλύτερο πιστοποιημένο κέντρο ανακύκλωσης λιπαντικών στην Ευρώπη.
Μάλιστα, με βάση αυτή τη δραστηριότητα, δηλαδή του οργανωμένου συστήματος συλλογής, μεταφοράς και διαχείρισης που επεκτείνεται σε όλη την επικράτεια, η Ελλάδα έχει καταφέρει να είναι πρώτη στην Ευρώπη στην αναγέννηση αποβλήτων λιπαντικών ελαίων.
Παράλληλα, η Motor Oil διεκδικεί τα τρία μεγάλα έργα διαχείρισης αποβλήτων, δύο στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, στους σχετικούς διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, οι οποίοι το επόμενο διάστημα αναμένεται να κινηθούν με ταχύτατους ρυθμούς με πρωτοβουλία των εμπλεκομένων διαδημοτικών φορέων και των περιφερειακών αρχών.
Πώς η Motor Oil ανοίγει την αγορά του υδρογόνου στην Ελλάδα. Η μονάδα ηλεκτρόλυσης στο διυλιστήριο της εταιρείας και τα δύο υδρογονάδικα σε Αγίους Θεοδώρους και Ακράτα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στο άνοιγμα της αγοράς αλλά και της οικονομίας του υδρογόνου στην Ελλάδα, αποσκοπεί η συμμετοχή της Motor Oil στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ Ephyra, δημιουργώντας σε βιομηχανική κλίμακα στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων μια μονάδα παραγωγής υδρογόνου ισχύος 30MW από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την χρήση της ηλεκτρόλυσης.
Στο έργο που ετησίως θα παράγει 4.500 τόνους ανανεώσιμου καυσίμου και είναι συνολικού ύψους 24,4 εκ. ευρώ, οι ευρωπαϊκοί πόροι θα ανέλθουν σε 18 εκ. ευρώ μέσω χρηματοδότησης από τον «κουμπαρά» του Clean Hydrogen Partnership που χρηματοδοτεί αντίστοιχες δράσεις με συνολικά κονδύλια 2 δις. ευρώ.
Η Μοtor Oil (ΜΟΙ) θα είναι ο συντονιστής του έργου στο οποίο θα συμμετέχουν και άλλοι 10 εταίροι από επτά ευρωπαϊκές χώρες.
Σε ένα περίπου χρόνου η εταιρεία, θα έχει λάβει και την τελική επενδυτική απόφαση με στόχο αν ο σχεδιασμός προχωρήσει η μονάδα να τεθεί σε λειτουργία το 2026.
Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, διευθυντή ευρωπαϊκών θεμάτων της Motor Oil, δήλωσε χθες κατά την παρουσίαση του προγράμματος, ότι το «EPHYRA» έχει λάβει μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις που έχουν δοθεί στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon Europe και του Clean Hydrogen Partnership και ταυτόχρονα ότι είναι το μεγαλύτερο συγχρηματοδοτούμενο έργο ηλεκτρόλυσης στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Το έργο της Motor Oil περιγράφει ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για το πώς θα πετύχουμε την ανταγωνιστική παραγωγή πράσινου υδρογόνου εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογική καινοτομία και την κυκλικότητα που προκύπτει από τη βιομηχανική συμβίωση στις εγκαταστάσεις μας, δήλωσε χθες και ο κ. Γιώργος Μητκίδης, επικεφαλής εναλλακτικών καυσίμων της εταιρείας.
Σε αυτό όπως τονίστηκε συμβάλλει σημαντικά και η χρηματοδότηση καθώς έτσι αντιμετωπίζονται τα εμπόδια επιχειρηματικού ρίσκου και οικονομικής βιωσιμότητας της επένδυσης εξαιτίας της ανωριμότητας της τεχνολογίας και της απουσίας οικονομίας υδρογόνου στη χώρα.
Το υδρογόνο αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Motor Oil μέσω του προγράμματος Blue Med που παρουσίασε πριν δύο χρόνια αλλά και του TRIERES στο οποίο επίσης έχει το ρόλο του συντονιστή με σκοπό τη δημιουργία μίας μικρής κοιλάδας υδρογόνου.
Η νέα τεχνολογία έχει κινητοποιήσει ήδη και σημαντικές συμμαχίες στην αγορά καθώς η ΜΟΙ έχει συνάψει συμφωνία και με την ΔΕΗ μέσω κοινής εταιρείας, η οποία στο εξής θα είναι ο φορέας υλοποίησης όλων των αντίστοιχων πρότζεκτ μεγάλης κλίμακας.
Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων δρομολογείται και η δημιουργία των δύο πρώτων πρατηρίων υδρογόνου αρχικά στα ΣΕΑ των Αγίων Θεοδώρους και αργότερα στην Ακράτα, συνολικής επένδυσης 3,5 εκατ. με κοινοτική χρηματοδότηση 50%.
Τα στελέχη της εταιρείας διευκρίνισαν χθες ότι από τις πρωτοβουλίες αυτές η ΜΟΙ δεν σκοπεύει να αποκομίσει κέρδος κάτι που δεν θα ήταν άλλωστε δυνατό σε μια αγορά τόσο κλειστή αλλά επιδίωξη είναι μέσα από τα πιλοτικά αυτά προγράμματα η σταδιακή ωρίμανση της αγοράς.
Το κομμάτι της παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου καλύπτεται μέσω διαδικασίας ηλεκτρόλυσης στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Motor Oil μέσω του έργου EPHYRA.
Όλο το σύμπλεγμα εφαρμογών αναπτύσσεται μέσω της κοιλάδας υδρογόνου της Motor Oil -πρόκειται για το έργο TRIERES– και περιλαμβάνει τη διανομή συμπιεσμένου υδρογόνου μέσω συστήματος διακίνησης σε φιάλες, καθώς και μέσω συστήματος αγωγών στην τοπική βιομηχανία, ενώ διερευνάται η δυνατότητα μέρους του να εγχύεται στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου. Φυσικά μια σημαντική ποσότητα προορίζεται για μετατροπή σε ανανεώσιμα και συνθετικά καύσιμα όντας το κλειδί για τη παραγωγή αυτών των νέων καυσίμων εντός των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Motor Oil.
O απώτερος σκοπός του προγράμματος, κατά τον κ. Μητκίδη είναι να επιτευχθεί η ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου και της διείσδυσης σε νέες εφαρμογές μέσω συνεργασιών και εξασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητα του τελικού προϊόντος.
Με το έργο «EPHYRA» η Motor Oil προσβλέπει στη δημιουργία ενός εξελιγμένου συστήματος ηλεκτρόλυσης 30 MW για παραγωγή ανανεώσιμου/πράσινου υδρογόνου και την αξιοποίηση της βιομηχανικής συμβίωσης στις εγκαταστάσεις του Διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της παραγωγής πράσινου υδρογόνου, ώστε η τελική τιμή του να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τα καύσιμα ορυκτής προέλευσης. Χθες τα στελέχη της ΜΟΙ απέφυγαν να δώσουν λεπτομέρειες για τα τιμολόγια, δήλωσαν πάντως ότι ευρωπαϊκά η μέση τιμή του γκρι υδρογόνου (παράγεται από ορυκτά καύσιμα) είναι 1 ευρώ το κιλό ενώ στο πράσινο υδρογόνο που παράγεται μέσω ΑΠΕ είναι 4,5 ευρώ το κιλό.
Η διαδικασία της ηλεκτρόλυσης αφορά στη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Εφόσον η ενέργεια που χρησιμοποιείται για αυτή τη διαδικασία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το υδρογόνο που προκύπτει θεωρείται ανανεώσιμο ή πράσινο.
Η πράσινη ενέργεια θα παρέχεται μέσω ενός ολοκληρωμένου συστήματος ενεργειακής διαχείρισης από την θυγατρική εταιρεία του ομίλου, ΜΟRE, ως φορέας διαχείρισης ενέργειας που διαθέτει ένα πλούσιο pipeline ανανεώσιμων έργων υπό ανάπτυξη και συμβάσεις με έργα τρίτων και PPAs.
Επίσης πράσινη ενέργεια θα μπορεί να παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές που αναπτύσσονται στην περίμετρο του διυλιστηρίου και από το καινοτόμο σύστημα που αξιοποιεί την απορριπτόμενη ενέργεια από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις επιτυγχάνοντας τη μείωση του κόστους παροχής ενέργειας και συνολικά του κόστους παραγωγής υδρογόνου.
Η κατανάλωση του υδρογόνου που θα παράγει η μονάδα θα γίνεται τόσο εσωτερικά από τη Motor Oil για την παραγωγή ανανεώσιμων και συνθετικών καυσίμων όσο και εξωτερικά, από τελικούς καταναλωτές εκτός διυλιστηρίου στους οποίους η διάθεση θα γίνεται μέσω συστήματος διανομής με συστοιχίες φιαλών συμπιεσμένου αερίου σε βυτιοφόρα.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…