Σούπερ μάρκετ: Η περαιτέρω χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας φέρνει αλλαγές και στα σούπερ μάρκετ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περιορισμοί ατόμων σε σούπερ μάρκετ (1 ατομο ανά 9 τμ) δεν θα ισχύουν πια, ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί ολική άρση περιορισμών και στην εστίαση. Από την αρχή της πανδημικής κρίσης, στα σούπερ μάρκετ όλης της χώρας ανακοινώθηκαν περιορισμοί, οι οποίοι ισχύουν μέχρι και σήμερα. Από την 1η Μαΐου και μετά, οι περιορισμοί στα σούπερ μάρκετ θα χαλαρώσουν.
Συγκεκριμένα, θα αυξηθεί το όριο ατόμων εντός των καταστημάτων που μέχρι σήμερα είναι 1 πελάτης ανά 9 τμ. Αυτό όμως που θα αργήσει να καταργηθεί είναι η χρήση της μάσκας εντός τόσο των σούπερ μάρκετ όσο και των καταστημάτων λιανικής.
Η κυβέρνηση βαδίζοντας στον δρόμο της “απελευθέρωσης” που χάραξαν πολλά ευρωπαϊκά κράτη, την Τετάρτη 13 Απριλίου πιθανότατα να ανακοινώσει μία σειρά από νέα μέτρα χαλάρωσης που θα περιλαμβάνουν εστίαση, διασκέδαση, μάσκες αλλά και σχολεία.
Αναφορικά με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, αυτά θα βρίσκονται σε ισχύ-αλλά δεν θα είναι υποχρεωτική η επίδειξή τους σε εστίαση και διασκέδαση (για εξωτερικούς χώρους). Το ίδιο ισχύει και για την επίδειξη αρνητικού ράπιντ τεστ για ανεμβολίαστους. Υπογραμμίζεται ότι το πιστοποιητικό εμβολιασμού θα ισχύει κανονικά για εσωτερικούς χώρους σε λιανεμπόριο εστίαση και διασκέδαση.
Όσον αφορά τα σχολεία, οι μαθητές αναμένεται την Τρίτη 2 Μαΐου να γυρίσουν με το τελευταίο self test στο χέρι. Πιο συγκεκριμένα, μετά το Πάσχα αναμένεται να καταργηθούν τα self test μέχρι τις διακοπές του καλοκαιριού ενώ για τις μάσκες, αναμένεται να καταργηθούν στα σχολεία τουλάχιστον 20 μέρες πριν την λήξη των μαθημάτων.
Τέλος, οι μάσκες θα είναι υποχρεωτικές στους εσωτερικούς χώρους και συγκεκριμένα στα σούπερ μάρκετ (διπλή μάσκα) και τα ΜΜΜ, χώροι στους οποίους εύκολα μπορεί να υπάρξει συνωστισμός.
Σούπερ μάρκετ:«Έβρεξε» πρόστιμα!
Δεν σταματούν τα πρόστιμα για τα σούπερ μάρκετ που θησαυρίζουν σε βάρος των πολιτών. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 120.340 ευρώ, επιβάλλονται, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ‘Αδωνι Γεωργιάδη, σε δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ (86.340 ευρώ στη μία και 34.000 ευρώ στη δεύτερη), διότι σε ελέγχους που διενήργησαν ελεγκτές της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) διαπιστώθηκε ότι πωλούσαν με μεγαλύτερο μεικτό περιθώριο κέρδους κατά παράβαση της από 20/3/2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
Επισημαίνεται ότι η δημοσιοποίηση των επωνυμιών των επιχειρήσεων, στις οποίες επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα για λόγους αισχροκέρδειας θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ψήφιση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης από τη Βουλή των Ελλήνων.
Σούπερ μάρκετ: Πώς θα κάνετε οικονομία έως και 370 ευρώ το μήνα
Ευρώ… ευρώ μετράνε πλέον τα έξοδά τους οι καταναλωτές προσπαθώντας μέσα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ να εξοικονομήσουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούν.
Στο κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων στρέφονται οι καταναλωτές, με το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2021 από τις «έξυπνες αγορές» στα σούπερ μάρκετ να υπολογίζεται στα 370 ευρώ.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2022, με δείγμα 2.000 καταναλωτές, οι Έλληνες στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα στρέφονται στις προωθητικές ενέργειες και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών.
Όπως σημειώνει το ΙΕΛΚΑ, οι «έξυπνες αγορές» μπορούν δυνητικά να εξισορροπήσουν την πίεση των ανατιμήσεων για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών.
Αναλυτικά, η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13% ποσοστό σταθερό σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος περίπου 370 ευρώ ετησίως για το 2021, λόγω και της αύξησης της δαπάνης. Η αξία αυτή είναι αυξανόμενη σε ετησία βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η πλειονότητα του κοινού, 5 στους 10, εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών τους, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα, ενώ 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους.
Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών.
Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος.
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%.
Για το 2022, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί. Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών, εξηγεί το Ινστιτούτο.
Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα. Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.
Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή.
Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.
Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλεόραση με 43% και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ).
Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες αθροιστικά να αυξάνονται από 22% σε 51%.
Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες). Η προβολή των τάσεων στο μέλλον δείχνει ότι τα ψηφιακά μέσα μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνεται το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση να πέφτει στο 34%.
Η αύξηση της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μία διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών από τον καταναλωτή.
Όπως επισημαίνει συμπερασματικά το ΙΕΛΚΑ, τα παραπάνω στοιχεία συνηγορούν στο ότι διαχρονικά αυξάνεται η εξοικονόμηση από τις προωθητικές ενέργειες και προσφορές στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, η οποία επίσης διαχρονικά επιτυγχάνεται με λιγότερο «κόπο» για τους καταναλωτές, με αυξημένο ρόλο του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων ως καναλιών ενημέρωσης συγκριτικά με το παρελθόν.