Ο Αμάνθιο Ορτέγκα, ο δισεκατομμυριούχος πίσω από την παγκόσμια αυτοκρατορία της Zara, προχωρά σε μια νέα εντυπωσιακή επενδυτική κίνηση, αποκτώντας το 49% της βρετανικής εταιρείας λιμένων και logistics PD Ports, μέσω του επενδυτικού του οχήματος Pontegadea Inversiones.
► ZARA: Επιστρέφει λεφτά σε χιλιάδες Έλληνες – Δείτε την ανακοίνωση
Όπως ανακοίνωσε η PD Ports την Τρίτη, η συμφωνία προβλέπει τη μερική εξαγορά του μεριδίου από τη Brookfield Asset Management, η οποία θα διατηρήσει το υπόλοιπο 51% και θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται στην εταιρεία ως μακροπρόθεσμος μέτοχος. Οι όροι της συμφωνίας δεν έγιναν γνωστοί, ενώ ούτε η Brookfield ούτε η PD Ports απάντησαν άμεσα σε αιτήματα για περισσότερες λεπτομέρειες.
Η PD Ports διαχειρίζεται 11 βασικές τοποθεσίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ των οποίων τα σημαντικά λιμάνια Teesport και Hartlepool, αποτελώντας κρίσιμο κρίκο στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας.
Από τη μόδα… στα ακίνητα και τα logistics
Η νέα αυτή εξαγορά δεν είναι μεμονωμένο γεγονός, αλλά μέρος ενός ευρύτερου «ντεμαράζ» κινήσεων από τον Ορτέγκα, ο οποίος φαίνεται να χτίζει την ισχυρότερη ιδιωτική αυτοκρατορία ακινήτων στην Ευρώπη.
Το οικογενειακό του γραφείο Pontegadea, με έδρα την Κορούνια της Ισπανίας, έχει πραγματοποιήσει μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες επενδύσεις που ξεπερνούν τα 500 εκατομμύρια δολάρια:
- Αγορά πεντάστερου ξενοδοχείου στο Παρίσι
- Απόκτηση πολυώροφου κτιρίου στη Φλόριντα
- Επένδυση σε εμβληματικό κτίριο στη λεωφόρο Diagonal της Βαρκελώνης
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η Pontegadea βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την αγορά ενός ακόμα κτιρίου στο Μαϊάμι, με τίμημα που αγγίζει τα 275 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Ορτέγκα, που έχει επανειλημμένα αναφερθεί στην ανάγκη διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου του, φαίνεται να επιδιώκει όχι απλώς υψηλές αποδόσεις, αλλά και στρατηγικές θέσεις σε κρίσιμους τομείς, όπως τα logistics, τα εμπορικά ακίνητα και η φιλοξενία.
Με αυτή την τελευταία κίνηση στη μεταφορική υποδομή του Ηνωμένου Βασιλείου, ο ιδρυτής της Zara δείχνει πως η αυτοκρατορία του δεν περιορίζεται πια στον κόσμο της μόδας, αλλά εξαπλώνεται σταθερά σε όλο το φάσμα της παγκόσμιας οικονομίας.
Δεν έχεις λεφτά για διακοπές; Πάρε 200 ευρώ από το κράτος
Νέο γύρο κρατικής ενίσχυσης (επίδομα) για διακοπές σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας φέρνει το πρόγραμμα Thessaly & Evros Pass 2025, με ψηφιακές επιταγές έως και 200 ευρώ για τουρισμό εντός της χώρας.
► Ανακοίνωσαν νέο επίδομα: Ποιοι θα πάρουν λεφτά από το κράτος
Το πρόγραμμα υλοποιείται βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Αριθμ. 42364 / ΦΕΚ Β’ 3765/16.07.2025) και θα εφαρμοστεί σε τρεις φάσεις μέσα στο έτος.
Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
Η υποβολή αιτήσεων αναμένεται να ξεκινούν σήμερα, Τετάρτη 23 Ιουλίου μέσω της ειδικής πλατφόρμας vouchers.gov.gr.
Οι δικαιούχοι θα δουν τα ποσά να πιστώνονται σε ψηφιακή κάρτα, την οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούν αποκλειστικά για τουριστικές δαπάνες κατά την περίοδο των διακοπών.
Ποια είναι τα ποσά και οι περιοχές
Οι επιταγές κατανέμονται ανάλογα με την περιοχή και την κατηγορία ως εξής:
-
Thessaly Pass A 2025: 150 ευρώ για διακοπές σε συγκεκριμένες περιοχές της Θεσσαλίας
-
Thessaly Pass B 2025: 150 ευρώ για άλλες επιλέξιμες περιοχές της Θεσσαλίας
-
Evros Pass 2025: 200 ευρώ για διακοπές στον Έβρο
Ποιοι είναι δικαιούχοι
Οι δικαιούχοι θα οριστούν βάσει εισοδηματικών και κοινωνικών κριτηρίων, αντίστοιχα με τα προηγούμενα προγράμματα, ενώ αναμένεται να δοθεί προτεραιότητα:
-
Σε κατοίκους πληγεισών περιοχών
-
Σε οικογένειες χαμηλού εισοδήματος
-
Σε δικαιούχους Κοινωνικού Τουρισμού
Δωρεάν τα διόδια για 6 χρόνια: Η απόφαση – σοκ της Ευρώπης
Νέα εποχή για τις μεταφορές. Ποιοι δεν θα πληρώνουν ούτε ευρώ στα διόδια πλέον.
► Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει
Με στόχο να ενισχύσει τις βιώσιμες μεταφορές και να μειώσει τις εκπομπές CO2, η Κομισιόν προτείνει πλήρη απαλλαγή από διόδια και τέλη κυκλοφορίας για όλα τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών – φορτηγά και λεωφορεία.
Το τεράστιο αυτό «δώρο» για τις επιχειρήσεις δεν θα κρατήσει λίγο: η απαλλαγή, που έληγε το 2025, παρατείνεται μέχρι και τον Ιούνιο του 2031!
Όσοι επιλέξουν «πράσινα» οχήματα, θα έχουν μηδενικά λειτουργικά κόστη σε τέλη και διόδια για 6 επιπλέον χρόνια – ένα ισχυρό κίνητρο για στροφή σε καθαρές τεχνολογίες.
► Φωτιά ΤΩΡΑ LIVE: Δείτε ΕΔΩ όλα τα πύρινα μέτωπα στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, «επιβραβεύουμε τις επιχειρήσεις που τολμούν και καινοτομούν».
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 43% έως το 2030 και η στήριξη των μεταφορικών επιχειρήσεων στη μετάβαση προς τη νέα εποχή.
Οριστικό: Χαράτσι 20 ευρώ σε όποιον πάει διακοπές στις Κυκλαδες
Το χαράτσι που μπαίνει στα ελληνικά νησιά για τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες. Οι διακοπές πλέον στην Ελλάδα… κοστίζουν.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Από την 1η Ιουλίου ενεργοποιείται, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr, το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας που προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδράσεις από τις εταιρείες του κλάδου. Οι επισκέπτες που αποβιβάζονται σε Μύκονο και Σαντορίνη θα πληρώνουν έως και 20 ευρώ ανά άτομο, ενώ μικρότερο τέλος θα ισχύει και για τα υπόλοιπα νησιά και λιμάνια της χώρας.
► Έκτακτη εξέλιξη με όλα τα Iban στις τράπεζες: Τι έγινε
Το τέλος, που επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμάνι, διαμορφώνεται ως εξής:
Από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου:
- 20€ για αποβίβαση σε Μύκονο & Σαντορίνη
- 5€ για τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας
Από 1 Οκτωβρίου έως 31 Οκτωβρίου και 1 Απριλίου έως 31 Μαΐου:
- 12€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 3€ για τους υπόλοιπους λιμένες
Από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου:
- 4€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 1€ για τα υπόλοιπα λιμάνια
Το τέλος δεν υπόκειται σε ΦΠΑ και επιβάλλεται μόνο με την αποβίβαση του επιβάτη στο εκάστοτε λιμάνι.
Τα έσοδα δεν καταλήγουν στα ταμεία του κράτους, αλλά θα κατευθυνθούν σε έργα και βελτιώσεις υποδομών:
-
1/3 στους δήμους των λιμένων για τουριστικές υποδομές
-
1/3 στο Υπουργείο Ναυτιλίας
-
1/3 στο Υπουργείο Τουρισμού
Στόχος είναι, σύμφωνα με το Υπουργείο, η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και η αντιμετώπιση της υπερφόρτωσης που προκαλούν οι χιλιάδες επισκέπτες σε μικρά νησιά.
Oι εταιρείες κρουαζιέρας αντιδρούν έντονα, υποστηρίζοντας ότι:
-
Οι κρατήσεις έχουν γίνει από πέρσι, χωρίς πρόβλεψη για το έξτρα κόστος
-
Το τέλος θα έπρεπε να ισχύσει από το 2026, όχι μέσα στην τουριστική περίοδο
-
Πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα έσοδα όντως θα επιστρέφουν στα νησιά
Οι εταιρείες επικαλούνται επίσης παραδείγματα από το εξωτερικό, όπου τέτοια τέλη πληρώνονται εθελοντικά επί τόπου, και όχι υποχρεωτικά.