Οι μεγάλες συστημικές τράπεζες της Ελλάδας προχωρούν σε μία κίνηση – βόμβα από τον επόμενο μήνα έως και το καλοκαίρι, μοιράζοντας χιλιάδες ευρώ.
Εθνική, Alpha Βank, Πειραιώς, Eurobank αναμένεται να τρέξουν η κάθε μία ξεχωριστά προγράμματα εθελούσιας εξόδου για πολλούς υπαλλήλους τους. Η αποζημίωση θα είναι μεγάλη και μπορεί να αγγίζει ακόμα και τις 100.000 έως 150.000 ευρώ.
Καθώς στον τραπεζικό τομέα εισάγονται νέα προϊόντα με την χρήση της τεχνολογίας να εξελίσσεται, οι ανάγκες των τραπεζών ποικίλουν και αλλάζουν.
Σε σύγκριση με τις άλλες χρονιές, αυτή τη φορά πηγές από τις τράπεζες τονίζουν πως τα προηγούμενα χρόνια μέσω των προγραμμάτων εθελούσιας εξόδου έφυγε σημαντικός όγκος εργαζόμενων από τον κλάδο, δεν αποκλείεται στα νέα προγράμματα -κι αν όχι σε όλες τις τράπεζες, σε ορισμένες θεωρείται σχεδόν βέβαιο- να μπει κόφτης, έτσι ώστε να παραμείνουν στις θέσεις τους εργαζόμενοι που εκτιμάται ότι είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Τι θα δούμε στα προγράμματα εθελούσιας εξόδου από Εθνική, Alpha Βank, Πειραιώς, Eurobank
Σύμφωνα με το euro2day αναμένουμε να δούμε διαφορετικά προγράμμα σε κάθε μία από τις τράπεζες.
Με βάση τις πληροφορίες, στη Eurobank έχει ωριμάσει η προετοιμασία για το νέο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, το οποίο δεν αποκλείεται να βγει στον… αέρα μέσα στον επόμενο μήνα.
Στην Αlpha Bank σχεδιάζουν το νέο πρόγραμμα, το οποίο θα είναι στοχευμένο και αναμένεται να τρέξει εντός των επόμενων μηνών.
Στην Τράπεζα Πειραιώς προέχει η αποεπένδυση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και εν συνεχεία θα μπει σε τροχιά -εντός των επόμενων μηνών- το νέο πρόγραμμα εθελουσίας.
Στην Εθνική Τράπεζα Ε ΤΕ +0,87% προχωρά, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο σχεδιασμός του νέου προγράμματος.
Ανακοίνωσαν κατάργηση για το gov.gr: Τι πήγε λάθος;
Σχεδόν βέβαιο είναι πως θα καταργηθούν άμεσα υπηρεσίες του gov.gr. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αυτό αναμένεται να γίνει μέσα στην Άνοιξη.
Προς θεού δεν καταργείται ολόκληρο το gov.gr, αλλά και κάποιες υπηρεσίες του, οι οποίες για το υπ. Ψηφιακής διακυβέρνησης ήταν σχεδόν άχρηστες.
Στόχος του υπουργείου είναι να πετύχουν λιγότερη γραφειοκρατία. Έτσι, οδεύουν προς την κατάργηση έκδοσης και προσκόμισης πιστοποιητικών από τον πολίτη εντός της άνοιξης. Άλλωστε είναι μεγάλος ο αριθμός έκδοσης των πιστοποιητικών δημοτολογίου σε μηνιαία βάση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε διάστημα μόνον ενός μήνα, συγκεκριμένα τον περασμένο Δεκέμβριο, εκδόθηκαν συνολικά 176.645 πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, 41.070 πιστοποιητικά γέννησης, 1.087 πιστοποιητικά ιθαγένειας, 12.203 πιστοποιητικά εγγύτερων, 9.868 ληξιαρχικές πράξεις γάμου, 18.700 ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, 1.460 ληξιαρχικές πράξεις συμφώνου συμβίωσης, 11.813 ληξιαρχικές πράξεις θανάτου, 33.306 αντίγραφα ποινικού μητρώου, 1.984 δηλώσεις απώλειας ταυτότητας, 1751 ονοματοδοσίες, 997 δηλώσεις βάπτισης, 250 άδειες πολιτικού γάμου.
Ποια όμως πιστοποιητικά θα καταργηθούν και από το gov.gr;
Αυτά που αναμένεται να σταματήσουν να εκδίδουν οι πολίτες, καθώς δεν θα χρειάζεται,
είναι τα πιστοποιητικά δημοτολογίου,
όπως γέννησης,
οικογενειακής κατάστασης,
ιθαγένειας.
Σκοπός είναι αυτά τα έγγραφα να εκδίδονται αυτόματα και να αντλούνται απευθείας από τους αρμόδιους φορείς ηλεκτρονικά για λογαριασμό του πολίτη, ώστε να περιοριστεί η ψηφιακή γραφειοκρατία.
Αν λοιπόν καταργηθούν, το επόμενο βήμα που προγραμματίζει και ετοιμάζει το υπουργείο είναι από τη διακίνηση πιστοποιητικών να περάσουμε στην διακίνηση δεδομένων με τη σύμφωνη άδεια και έγκριση του πολίτη, ο οποίος θα λαμβάνει ένα sms στο κινητό του και θα απαντά καταφατικά δίνοντας την έγκρισή του στη δημόσια υπηρεσία να «τραβήξει» τα στοιχεία του.
Όσον αφορά στη στρατηγική της κατάργησης έκδοσης και προσκόμισης των πιστοποιητικών δημοτολογίου από το gov.gr, όπως έχει δηλώσει και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, αυτή βασίζεται στη διευκόλυνση των πολιτών, στην εγκαθίδρυση ενός πιο φιλικού κράτους για τους Έλληνες, μιας πιο ευέλικτης δημόσιας διοίκησης με λιγότερη γραφειοκρατία, της επίλυσης των περιπτώσεων όπου η υπάρχει αλληλοεπικάλυψη των αρμοδιοτήτων, αλλά και της εφαρμογή της αρχής «Μόνο ‘Απαξ» που θα διακινεί πληροφορίες και όχι και σφραγίδες. Παράλληλα, ο σχεδιασμός της κατάργησης και προσκόμισης πιστοποιητικών θα συντελέσει και στην εξοικονόμηση πόρων και χρόνου για τη δημόσια διοίκηση και για τους πολίτες.
Εφορία: Διέγραψε στα «μουγκά» χρέη – Ποιοι είναι οι υπερτυχεροί
Εφορία: Χρέη ύψους πάνω από 36 δισ. ευρώ διέγραψε ή «πάρκαρε» η Εφορία τα τελευταία χρόνια, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες και αφού πείστηκαν οι εισπρακτικές υπηρεσίες ότι, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα για να εισπραχθούν.
Σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων της ΑΑΔΕ, για να διαγραφεί ή να ξεχαστεί μπει στο «αρχείο» μια οφειλή, θα πρέπει να έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης και να μην έχουν αποδώσει.
Αν μάλιστα πρόκειται, για μεγάλα χρέη, θα πρέπει να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως αναφέρει το sofokleousin.gr.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια η ΑΑΔΕ έχει χαρακτηρίσει ως «ανεπίδεκτα» είσπραξης χρέη ύψους 26,3 δισ. ευρώ, ενώ διαγράφηκαν και χρέη πάνω από 10 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα το ύψος των θεωρητικά εισπράξιμων οφειλών, να περιορίζεται σε 79,4 δισ. ευρώ, από 115,5 δισ. ευρώ. σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ που αφορούν στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου.
Εφορία: Τι προβλέπει ο νέος ΚΕΔΕ
Αναλυτικότερα σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, καθώς και συμβεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:
- Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες με βάση τα εκάστοτε πρόσφορα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα της ΑΑΔΕ και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων ή απαιτήσεων αυτών έναντι τρίτων ή διαπιστώθηκε η καθ’ οποιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων που δεν υπόκειται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη και ειδικότερα διαπιστώθηκε η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων ή απαιτήσεων του οφειλέτη με επίσπευση του Δημοσίου ή τρίτων ή με διαδικασία εκκαθάρισης και η παύση των εργασιών της πτώχευσης, εφόσον πρόκειται για πτωχό.
- Έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης ή δεν είναι δυνατή η υποβολή της.
- Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο ελεγκτή της αρμόδιας φορολογικής ή τελωνειακής αρχής, ο οποίος πιστοποιεί, με βάση ειδικά αιτιολογημένη έκθεση ελέγχου, ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις των προηγούμενων περιπτώσεων και ότι είναι αντικειμενικά αδύνατη η είσπραξη των οφειλών.
- Οι πράξεις του χαρακτηρισμού των επιδεκτικών ή ανεπίδεκτων είσπραξης και της καταχώρισης των απαιτήσεων σε ειδικά βιβλία ανεπίδεκτων είσπραξης γίνονται με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις που τη διέπουν.
- Εφόσον πρόκειται για συνολική βασική οφειλή άνω του 1.500.000 ευρώ, οι πράξεις αυτές κοινοποιούνται στην υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που είναι αρμόδια για τον έλεγχο των δημόσιων εσόδων, από την οποία και ελέγχονται. Αν κρίνεται αναγκαίο, έλεγχος μπορεί να διενεργηθεί και στις πράξεις της παρούσας που αφορούν συνολική βασική οφειλή κατώτερη του ως άνω ποσού.
Από την καταχώριση της οφειλής στα βιβλία των ανεπίδεκτων είσπραξης και για χρονικό διάστημα δέκα (10) ετών από τη λήξη του έτους μέσα στο οποίο έγινε η καταχώριση:
- Αναστέλλεται αυτοδικαίως η παραγραφή της,
- Δεν χορηγείται στον οφειλέτη και στα συνυπόχρεα πρόσωπα αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας για οποιαδήποτε αιτία ούτε άλλο νομίμως προβλεπόμενο πιστοποιητικό για μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, εκτός εάν πρόκειται για είσπραξη χρημάτων που θα διατεθούν για την ικανοποίηση του Δημοσίου ή για εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, το προϊόν των οποίων θα διατεθεί για τον ίδιο σκοπό,
- Δεσμεύονται στο σύνολό τους οι τραπεζικοί και επενδυτικοί λογαριασμοί και το περιεχόμενο των θυρίδων σε τράπεζες ή άλλα πιστωτικά ιδρύματα των παραπάνω προσώπων.
- Το Δημόσιο διατηρεί ακέραιο το δικαίωμά του για την είσπραξη της οφειλής ή συμψηφισμό και μετά την καταχώρισή της στα ειδικά βιβλία των ανεπίδεκτων είσπραξης.
- Οφειλή που έχει καταχωρισθεί, κατά τα ανωτέρω, ως ανεπίδεκτη είσπραξης επαναχαρακτηρίζεται ως εισπράξιμη, εάν πριν από την παραγραφή της, διαπιστωθεί ότι υπάρχει δυνατότητα μερικής ή ολικής ικανοποίησής της είτε από τον οφειλέτη είτε από συνυπόχρεο πρόσωπο.