Ναυτιλία: H Ελλάδα παραμένει η No1 ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, με στόλο 5.520 πλοία. Την περίοδο 2012-2022 η ναυτιλία συνεισέφερε €148 δισ. σε εισροές στην ελληνική οικονομία. Η Ετήσια Έκθεση 2022-2023 της ΕΕΕ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Την κυριαρχία της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία επιβεβαιώνει για μία ακόμη χρονιά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην ετήσια έκθεσή της.
Αναφέρει:
H Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς ο ελληνικός εφοπλισμός ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας, με έναν στόλο 5.520 πλοίων.
Η σημασία της ελληνικής ναυτιλίας είναι ακόμα μεγαλύτερη για την ΕΕ, καθώς για τους τύπους πλοίων στρατηγικής σημασίας- δεξαμενόπλοια και φορτηγά- πάνω από το 70% του κοινοτικού στόλου ελέγχεται από ελληνικά συμφέροντα. Ο ελληνόκτητος στόλος συμβάλλει καθοριστικά στη διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας και της ενεργειακής αυτονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
-Την περίοδο 2012-2022 η ναυτιλία συνεισέφερε €148 δισ. σε εισροές στην ελληνική οικονομία,
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα επενδύει συνεχώς σε νέα, πιο αποδοτικά πλοία και τεχνολογίες, μειώνοντας έτσι σταθερά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου.
Πιο συγκεκριμένα, η Ετήσια Έκθεση 2022-2023 της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών περιλαμβάνει ενότητες για τα ζητήματα της ανταγωνιστικότητας, της χρηματοδότησης και για το ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εξελίξεις που αφορούν στην απανθρακοποίηση του κλάδου τόσο σε διεθνές επίπεδο, με την αναθεώρηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο με την υιοθέτηση νομοθετικών μέτρων του πακέτου «Fit-for-55» (ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS, Κανονισμός FuelEU Maritime).
Τέλος, καταγράφεται συνοπτικά και το πολυδιάστατο έργο κοινωνικής αλληλεγγύης του ελληνικού εφοπλισμού στους τομείς της υγείας, της παιδείας, της πρόνοιας και της στήριξης των ευπαθών ομάδων και της αντιμετώπισης κρίσεων.
Η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, σημειώνει μεταξύ άλλων, στον χαιρετισμό της Έκδοσης:
«Στη νέα τάξη πραγμάτων που βιώνουμε, λειτουργούμε ενωτικά και με όραμα. Με πίστη και πράξεις που προασπίζουν τη ναυτοσύνη μας και εξελίσσουν τη ναυτιλία μας, ενώ παράλληλα τη διατηρούν ανθρωποκεντρική και ηγέτιδα.
Στόχος μας είναι να θωρακίσουμε τη ναυτιλία των Ελλήνων. Να θωρακίσουμε το εθνικό κεφάλαιο της πατρίδας μας.
Γιατί, όπως σοφά έχει διατυπωθεί στο χρησμό του Μαντείου των Δελφών, “τα ξύλινα τείχη σώζουν την πόλη” και συνεχίζει:
“Σε εθνικό επίπεδο, δύο είναι οι κύριοι στόχοι μας, η προάσπιση της ναυτοσύνης μας, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του εθνικού μας νηολογίου. Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι οι άνθρωποί μας, στα πλοία και τις εταιρείες μας.
Η περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας μας προϋποθέτει επαρκώς εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Απαιτείται ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης.
Και σε αυτό το πεδίο, είναι ευθύνη και χρέος μας να κατανοήσουν οι νέες και οι νέοι της χώρας μας τις προοπτικές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος.
Είναι καθήκον μας να εργαστούμε όλοι μαζί, ναυτιλιακή κοινότητα και Πολιτεία, προς αυτή την κατεύθυνση.
Αλληλένδετη με το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης είναι η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου, που συνδέεται άμεσα με την αναβάθμιση και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του.
Η ναυτιλία των Ελλήνων είναι σύμβολο εθνικής υπερηφάνειας. Ο ελληνικός εφοπλισμός συνδέεται ιστορικά με την κοινωνική αλληλεγγύη.
Η εθνική ευεργεσία είναι συνώνυμη της ναυτιλίας των Ελλήνων. Η προσφορά στην πατρίδα αποτελεί στάση ζωής για την ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια”.
Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%.
Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt):
• 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων
• 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
• 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)
• 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου
• 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG)
• 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος cross-trader στον κόσμο, μεταφέροντας φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της μεταφορικής του ικανότητας. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην bulk/tramp ναυτιλία, τον τομέα που ειδικεύεται στη μεταφορά βασικών προϊόντων, όπως σιτηρά και άλλα γεωργικά προϊόντα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, σιδηρομετάλλευμα, χημικά προϊόντα, άνθρακα, λιπάσματα και δασικά προϊόντα.
Η bulk/tramp ναυτιλία έχει τα χαρακτηριστικά μιας σχεδόν απόλυτα ανταγωνιστικής αγοράς, όπου η πλοιοκτησία δε μπορεί να επηρεάσει τις τιμές της ναυλαγοράς. Η ναυτιλιακή δραστηριότητα παρέχει μεταφορές με τον πιο οικονομικά αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο. Για παράδειγμα, μέσω των συνεχώς αυξανόμενων οικονομιών κλίμακας, το κόστος μεταφοράς διατηρείται εντυπωσιακά χαμηλά προς όφελος του τελικού καταναλωτή.
Η ελληνική ναυτιλία είναι πρωτοπόρος και σε αυτό τον τομέα. Ο μέσος όρος χωρητικότητας ενός ελληνόκτητου πλοίου είναι σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τον μέσο όρο σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικότερα, κατά την προηγούμενη δεκαετία, το μέσο μέγεθος των ελληνόκτητων πλοίων αυξήθηκε σημαντικά και διαμορφώνεται σήμερα στα 81.395 dwt, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος παραμένει πολύ χαμηλότερος, στα 45.337 dwt.
Πράγματι, η ανάπτυξη του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου τις τελευταίες δεκαετίες δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη αύξηση του κόστους μεταφοράς, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου παγκοσμίως.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να αξιοποιούν σημαντικές οικονομίες κλίμακας και να κάνουν μεγάλες επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία και εξοπλισμό με υψηλή περιβαλλοντική απόδοση.
Οι ελληνικές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ανέρχονται (Απρίλιος 2023) σε 241 πλοία, που αντιστοιχούν σε 19 εκατομμύρια dwt. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση 40% σε σύγκριση με τις παραγγελίες του προηγούμενου έτους (173 πλοία), αποδεικνύοντας ότι η ελληνική πλοιοκτησία πρωτοστατεί στην ανανέωση του στόλου της.
Υπολογίζεται ότι πάνω από το 40% των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα 6 πλοία μεταφοράς LNG που κατασκευάζονται σήμερα θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Επιπλέον, ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου (περίπου 10 χρόνια), είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο (σχεδόν 11 χρόνια ).
Η ελληνική ναυτιλία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, καθώς αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου που ελέγχεται από την ΕΕ. Στους τύπους πλοίων στρατηγικής σημασίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από το 70% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου της ΕΕ διασφαλίζοντας τον εφοδιασμό της EE με βασικά αγαθά και κρίσιμα υλικά.
Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που ελέγχονται από την ΕΕ, το 73% των πετρελαιοφόρων, το 85% των πλοίων μεταφοράς LNG και το 17% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Περισσότερο από το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Mέλους της ΕΕ, ενισχύοντας περαιτέρω την προστιθέμενη αξία του τομέα για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 72% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ.
Για πολλές κατηγορίες βασικών προϊόντων διατροφής, ενέργειας και πρώτων υλών, περισσότερο από το 80% του συνολικού όγκου του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ μεταφέρεται δια θαλάσσης – όπως ρύζι (90%), δημητριακά (86%), λιπάσματα (86%), καφές, τσάι και μπαχαρικά (83%), ζωικά ή φυτικά λίπη και έλαια (83%), τεχνητά υφάσματα (83%), ενώ για ορισμένα μεταλλεύματα (νικέλιο, αλουμίνιο και χαλκός), περισσότερο από το 97% των φορτίων μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Όπως συμβαίνει και με το παγκόσμιο εμπόριο, τα προϊόντα που μεταφέρονται από τον τομέα της bulk/tramp ναυτιλίας αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων που διακινούνται στους λιμένες της ΕΕ .
Η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους πιο παραγωγικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας μέσω της οικονομικής, κοινωνικής και στρατηγικής συμβολής της.
Η συνολική συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία αγγίζει το 7% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ), ενώ δημιουργεί άμεσα και έμμεσα εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα.
Η ναυτιλία παρέχει μεγάλες χρηματοροές στην ελληνική οικονομία. Το 2022 οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα €21 δισ., αποτελώντας τη μεγαλύτερη συνεισφορά που καταγράφηκε τα τελευταία 20 χρόνια.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για την περίοδο 2012-2022 η ναυτιλία συνεισέφερε €148 δισ. σε εισροές στην ελληνική οικονομία, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο του κλάδου για την Ελλάδα.
Η ναυτιλία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά ενός ακμάζοντος κλάδου ναυτιλιακών υπηρεσιών στη χώρα μας, προσελκύοντας επενδύσεις και καινοτομία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό και σε πολλούς άλλους οικονομικούς τομείς στην Ελλάδα, όπως η τεχνολογία, οι υπηρεσίες, η αγορά ακινήτων, ο τουρισμός κ.α., αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία της ναυτιλίας στην οικονομία της χώρας.
Οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται σε «πυρετό» ναυπηγήσεων με μεγάλα προγράμματα να βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ συνεχίζουν να τοποθετούν παραγγελίες.
Η πιο πρόσφατη είναι αυτή του Βαγγέλη Μαρινάκη που έδωσε παραγγελία για τη ναυπήγηση των δύο πρώτων στο κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard στη Ν.Κορέα, που αναμένεται να παραδοθούν το 2025-2026.
Επίσης ο Γιώργος Προκοπίου έβαλε παραγγελίες για έξι υπέρ δεξαμενόπλοια VLCC, μεταφορικής ικανότητας 300.000 dwt το καθένα από τη Dynacom, τον βραχίονα με τάνκερ του ομίλου.
Αναλυτικά οι κινήσεις για τους Έλληνες εφοπλιστές έχουν ως εξής:
Έντονη είναι η ναυπηγική δραστηριότητα του ναυτιλιακού ομίλου συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου και ύψους δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 14 LNG carriers όλα από την Hyundai Heavy Industries για την Dynagas.
Πρόσφατα έβαλε παραγγελίες για έξι υπέρ δεξαμενόπλοια VLCC, μεταφορικής ικανότητας 300.000 dwt το καθένα από τη Dynacom,τον βραχίωνα με τάνκερ του ομίλου.
Από αυτά δύο παραγγέλθηκαν στις κινεζικές γιάρδες της Dalian Shipbuilding Industry και άλλα τέσσερα στα επίσης κινεζικών συμφερόντων ναυπηγεία New Times Shipbuilding.
Το πρώτο πλοίο της σειράς των 200.000 κυβικών μέτρων χωρητικότητας – τα οποία είναι τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο – πρόκειται να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.
Νωρίτερα ο Γιώργος Προκοπίου είχε βάλει παραγγελίες για ναυπήγηση 10 ακόμη φορτηγών πλοίων επένδυση ύψους 380 εκατομμυρίων δολαρίων.
Επίσης τον Μάιο έβαλε παραγγελίες για τη ναυπήγηση 16 δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 χωρητικότητας 115.000 τόνων dw το καθένα και αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στο Dalian Shipbuilding Industry και η παράδοση θα αρχίσει από το β΄ εξάμηνο του 2025 έως και το τέλος του 2026.
Η Capital Gas Ship Management Corp ανακοινώνει την παραγγελία των 2 πρώτων στο κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard στη Ν.Κορέα, που αναμένεται να παραδοθούν το 2025-2026.
Η παραγγελία των μεγαλύτερων και πιο τεχνολογικά προηγμένων πλοίων μεταφοράς CO2 που έχει γίνει ποτέ αποτελεί όχι μόνο ένα ιστορικό ορόσημο για τον Όμιλο Capital (‘Capital’), αλλά και για την ναυτιλία διεθνώς.
Επίσης, τονίζει τη δέσμευσή της εταιρείας να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες προσπάθειες απανθρακοποίησης, καθώς οι πράξεις μιλούν πάντα πιο δυνατά από τα λόγια.
Η εταιρεία αναμένει ότι η θαλάσσια μεταφορά του CO2, θα αποτελέσει μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύουμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση.
Τα πρωτοποριακά αυτά πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως 22.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2 στους -55 βαθμούς Κελσίου, ενώ διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας (ΝΗ3) και υγραερίου (LPG), θέτοντας νέα πρότυπα στην εμπορική ευελιξία.
Επιπλέον, εφαρμόζουν πολυάριθμες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και είναι εξοπλισμένα μεταξύ άλλων για χρήση φυσικού αερίου (LNG) και άλλων εναλλακτικών καύσιμων κίνησης, ενώ είναι έτοιμα για την εγκατάσταση μηχανισμού συλλογής και αποθήκευσης CO2 και εγκατάσταση ηλεκτροδότησης από την ξηρά (AMP/cold ironing).
Οι προδιαγραφές αυτών των πλοίων αποτελούν το αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού και εφαρμογής καινοτόμων ιδεών από την έμπειρη και εξιδεικευμένη τεχνική ομάδα της εταιρείας, σύμφωνα με την δέσμευσή μας στην ανάπτυξη εμπεριστατωμένης και πρωτοποριακής σκέψης.
Επιλέγοντας το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard για αυτό το φιλόδοξο έργο, επιβεβαιώνουμε τη σημασία που αποδίδει η Capital στη συμμαχία με εταίρους πρώτης κατηγορίας, που αντανακλούν τη δέσμευσή της στην άριστη ποιότητα.
Αυτή η επένδυση στην προηγμένη τεχνολογία αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στη στρατηγική δέσμευση της Capital για την κατασκευή ενός στόλου μελλοντικά βιώσιμου κατά την “ενεργειακή μετάβαση”, καθώς η εταιρία ήδη ελέγχει έναν στόλο 18 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξοπλισμένων με τελευταίας γενιάς δίχρονες (two-stroke) μηχανές διπλού καυσίμου (DF) και ένα στόλο έξι τάνκερ τύπου Suezmax διπλού καυσίμου (DF/LNG) καθώς και έξι τάνκερ τύπου Aframax/LR2 διπλού καυσίμου (DF/LNG).
Σχετικά με την Capital Gas Ship Management Corp.
Η Capital Gas Ship Management Corp. αποτελεί έναν διακεκριμένο χειριστή ποντοπόρων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε κάθε πτυχή της διαχείρισης πλοίων.
Διαχειρίζεται ένα στόλο 20 σύγχρονων πλοίων LNG και 2 πρωτοποριακών πλοίων LCO2 με συνολική μεταφορική ικανότητα που αγγίζει τα 3.4 εκατ. κυβικά μέτρα και συνολικό dwt 1.6 εκ. τόνους.
Ο στόλος περιλαμβάνει πλοία της εισηγμένης στον Nasdaq, Capital Product Partners L.P. και πλοία υπό κατασκευή.
Συνολικά ο Όμιλος Μαρινάκη έχει παραγγελίες 29 πλοίων, χωρητικότητας 2,1 εκατ. gt.
Τα πλοία αυτά περιλαμβάνουν έξι πλοία χωρητικότητας 1.800 teu χωρητικότητας και τέσσερα χωρητικότητας 2.782 teu πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν φέτος και το 2024 από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Mipo.
Ο Όμιλος Αγγελικούση, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, με 18 πλοία εκ των οποίων 14 LNG carriers, τέσσερα Suezmaxes κατανάλωσης διπλού καυσίμου και με την επιλογή για τη ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων.
Το τμήμα δεξαμενόπλοιων από την κινεζική New Times Shipbuilding, τα οποία παραγγέλθηκαν τον Απρίλιο.
Η εταιρεία έχει κανονίσει δικαιώματα προαίρεσης για ένα άλλες τέσσερις μονάδες suezmax στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος. σύμβαση ναυπήγησης.
Ο Γιώργος Οικονόμου κατέχει το τέταρτο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών μέσα στο 2023.
Πρόσφατα τοποθέτησε παραγγελίες για δύο πλοία χωρητικότητας 210.000 dwt newcastlemax bulk carriers στην Κίνα ναυπηγείο Cosco Shipping HI Yangzhou για παράδοση φέτος.
H Cardiff Gas διαθέτει τέσσερις μονάδες χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου σε παραγγελία, με δύο το καθένα να είναι από την Daewoo και τη Samsung.
Το υπόλοιπο βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων περιλαμβάνει πέντε δεξαμενόπλοια LR2 και τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax, τα οποία ναυπηγούνται από την κινεζικά ναυπηγεία. Έχει τέσσερα supramax φορτηγά με παράδοση το 2023.
Η Navios Group της Αγγελικής Φράγκου είναι επικεντρωμένη στον τομέα των containerships και περιλαμβάνει τέσσερα μεσαίου μεγέθους πλοία διπλού καυσίμου LNG.
Τα πλοία χωρητικότητας 7.700 teu έχουν παραγγέλθηκαν με μακροχρόνια ναύλωση στην νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών HMM.
Η εταιρεία διαθέτει επίσης 10 συμβατικά καύσιμα, πλοία μεταφοράς 5.300 teu σε παραγγελία από κινεζικό ναυπηγείο, τα οποία πρόκειται να παράδοση το 2024.
Επιπλέον, η Navios διαθέτει τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 στο βιβλίο παραγγελιών της, για τα οποία είχε συνάψει συμβόλαιο το περασμένο από την K Shipbuilding της Νότιας Κορέας.
Ο Όμιλος Τσάκουέχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία.
Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα shuttle tanker.
Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.
Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Euroseas έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για μία σειρά εννέα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Danaos έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για συνολικά έξι container vessels με παράδοση μέσα στο 2024.
Πρόκειται για τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 8.000 TEU το καθένα στα ναυπηγεία Daehan της Κορέας με παράδοση το α’ εξάμηνο του 2024 και άλλα ΄δυο μεταφορικής ικανότητας 7.000 κουτιών το καθένα στα επίσης κινεζικών συμφερόντων ναυπηγεία Dalian Shipbuilding και CSTC. Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 68 πλοία μεταφορικής ικανότητας από 2.200 έως 13.100 TEU.
Με πληροφορίες από: newmoney.gr
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…