Σκλαβενίτης: Σε απόλυτο κυρίαρχο του χονδρικού εμπορίου μέσω της θυγατρικής του, Mart, ο όμιλος Σκλαβενίτη καθώς σημείωσε τον μυθικό τζίρο των 318 εκατομμυρίων ευρώ!
Περίπου 10 εκατ. ευρώ τζίρο στοίχισε η κρίση της πανδημίας στη The Mart, εταιρεία χονδρικού εμπορίου του ομίλου Σκλαβενίτη, που εμφάνισε πάντως ισχυρή κερδοφορία έναντι ζημιών στην προηγούμενη χρήση επιβεβαιώνοντας έτσι την ανθεκτικότητά της στις πρωτόγνωρες συνθήκες.
Έχοντας ήδη νέο Delivery Center, 13 καταστήματα ανά την Ελλάδα αλλά και e-shop η The Mart φαίνεται πως είχε τα εργαλεία να διαχειριστεί με επάρκεια τις προκλήσεις της πανδημίας.
Ο κύκλος εργασιών της στη χρήση 2020 ανήλθε σε 318,4 εκατ. ευρώ από 328,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με πτώση 3,16% και με το κόστος πωληθέντων εμπορευμάτων να διαμορφώνεται σε 255,7 εκατ. ευρώ από 267,1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Τα μικτά κέρδη, ανήλθαν σε 62,7 εκατ. ευρώ από 61,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα κέρδη προ φόρων ήταν 2,5 εκατ. ευρώ από ζημίες 419.627,06 ευρώ στην προηγούμενη χρήση και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ από ζημίες 416.921,13 ευρώ αντίστοιχα.
Τα αποτελέσματα κρίνονται ικανοποιητικά αν ληφθεί υπόψη η εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16, η επίπτωση του οποίου ανήλθε σε 456 χιλ. ευρώ περίπου μετά φόρων.
Σημειώνεται επίσης ο έντονος ανταγωνισμός που υπήρξε στην εξεταζόμενη χρήση, οι επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής και δημοσιονομικής κρίσης και κυρίως η επίπτωση της πανδημίας.
Όσο για τα καθαρά κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) στην χρήση 2020 ανήλθαν σε 12,9 εκατ. ευρώ ή 4,07% επί κύκλου εργασιών από 9,5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Η καθαρή θέση της εταιρείας την 31.12.2020 ανέρχεται σε 4,8 εκατ. ευρώ έναντι 3,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν σε 73,4 εκατ. ευρώ έναντι 86,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Αν και η διοίκηση της The Mart κρατά μια επιφύλαξη για τις προοπτικές της εταιρείας ενόψει της αβεβαιότητας σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας, οι επιδόσεις του 2020 επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητά της.
Οπως υποστηρίζει, παρά το lockdown στη ho.re.ca και το σημαντικό αποτύπωμα της πανδημίας στην εστίαση και στον τουρισμό, η The Mart κατάφερε να επιτύχει σημαντικά κέρδη, λόγω της άρτιας οργάνωσής της και της αύξησης των πωλήσεών της σε τομείς που τα περιθώρια κέρδους ήταν σαφώς μεγαλύτερα.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία θέτει στόχο τόσο την ανάπτυξή της με την περαιτέρω ενδυνάμωση των μεριδίων αγοράς της όσο και την αύξηση της κερδοφορίας της με περιορισμό των λειτουργικών της εξόδων.
Σημειώνεται ότι για τη χρήση που έληξε την 31.12.2020, από το σύνολο των καθαρών κερδών 1,9 εκατ. ευρώ το Δ.Σ. θα εισηγηθεί στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων το σχηματισμό τακτικού αποθεματικού ποσού 95.066,61 ευρώ και το εναπομείναν ποσό των καθαρών κερδών, 1,8 εκατ. ευρώ να μεταφερθεί στα αποτελέσματα εις νέο.
Τέλος, η The Mart στις 31.12.2020 απασχολούσε 1.432 μισθωτούς και ημερομισθίους (έναντι 1.463 εργαζομένων στην προηγούμενη οικονομική χρήση).
Η εταιρεία πέρυσι κατέβαλε 29,3 εκατ. ευρώ για μισθούς και εργοδοτικές εισφορές που αφορούν στο προσωπικό από 29,8 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Σκλαβενίτης: Έκανε το μεγάλο… κόλπο!
Παράλληλα, συνεχίζει το πογκρόμ συνεργασιών η αλυσίδα «Σκλαβενίτης», βάζοντας… φωτιά στον ανταγωνισμό! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις…
Στον τομέα της επεξεργασίας κρέατος επεκτείνει τη βιομηχανική του δραστηριότητα ο όμιλος Σκλαβενίτη κάνοντας έναν ακόμη μεγάλο βήμα στη συγκεκριμένη κατεύθυνση μετά την επιτυχημένη κίνηση με τα προϊόντα οικιακής χρήσεως «Γλάρος».
Η θυγατρική της Γλάρος –η οποία με τη σειρά της ελέγχεται 100% από την Σκλαβενίτης με αντικείμενο δραστηριότητας την εμπορία, επεξεργασία και τυποποίηση αλλά και συσκευασία κρεάτων έχει συσταθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο.
Πρόκειται για τη Meat House η οποία ενισχύθηκε το καλοκαίρι με κεφάλαια 600.000 ευρώ προκειμένου να ενισχύσει τη δραστηριότητά της στο κρέας.
Έτσι, οι πελάτες του Σκλαβενίτη θα γνωρίζουν στο εξής ότι τα συσκευασμένα προϊόντα κρέατος Meat House αποτελούν ένα επώνυμο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας του συγκεκριμένου ομίλου.
Οι φιλοδοξίες στον όμιλο κρέατος είναι πολλές καθώς πλέον οι πωλήσεις θα υποστηρίζονται από ένα τεράστιο δίκτυο 522 σημείων πώλησης το οποίο αποτελείται από τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, Χαλκιαδάκης και The MART.
Να σημειωθεί ότι στο χαρτοφυλάκιο της «Γλάρος» περιλαμβάνονται επίσης -πέρα από τη Meat House και το κρέας με μερίδιο συμμετοχής 90% η βιομηχανία προϊόντων ζύμης και αρτοσκευασμάτων Baker Master, με συμμετοχή 40% η εταιρεία εμπορίας και επεξεργασίας αλιευμάτων Genfroco, με 70% η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία Bonora και με 90,5% η εταιρεία επενδύσεων και επενδυτικών υπηρεσιών ΑΝΙΚΑ.
Σκλαβενίτης: «Πρωταγωνιστής» σε… απάτη!
Την ίδια ώρα, ο Σκλαβενίτης είδε για πολλοστή (!) φορά το όνομά του σε δήθεν διαγωνισμούς επιτήδειων που έχουν σκοπό να εξαπατήσουν τους συμπολίτες μας.
Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη η αλυσίδα Σούπερ Μάρκετ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία σημειώνει:
«Βρίσκεται σε εξέλιξη παράνομη χρήση από αγνώστους της επωνυμίας της Εταιρείας μας, του σήματός μας και φωτογραφιών Καταστημάτων μας σε δήθεν διαγωνισμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές επικοινωνίας, όπου ζητείται από συνδρομητές να συμμετάσχουν απαντώντας σε ερωτήσεις και καταχωρώντας προσωπικά τους στοιχεία, με όφελος δήθεν δωροκάρτες για αγορές από τα Καταστήματά μας.
Η Εταιρεία μας ουδεμία σχέση έχει με την ανωτέρω κακόβουλη ενέργεια, ουδέποτε έχει διενεργήσει τέτοιους διαγωνισμούς και έχει ήδη προβεί σε σχετική καταγγελία ενώπιον των Αρχών.
Συστήνεται οι λήπτες των επικίνδυνων αυτών μηνυμάτων ή ενημερώσεων να μην προβούν σε “άνοιγμα” αυτών, να τα διαγράψουν άμεσα από το κινητό τους τηλέφωνο ή άλλη συσκευή και σε καμία περίπτωση να μην καταχωρίσουν προσωπικά τους στοιχεία.»
Σκλαβενίτης: Προβληματισμός για τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Παράλληλα, η πρόσφατη αύξηση στις τιμές των σιτηρών ακολουθεί μήνες κερδών από τη ζήτηση για εισαγωγές από την Κίνα. Οι τιμές του καλαμποκιού διπλασιάστηκαν τον τελευταίο χρόνο, ενώ η σόγια αυξήθηκε περίπου στο 80% και το σιτάρι 30%.
Με τις αγορές από την Κίνα να συνεχίζονται και μια σειρά από ακραία καιρικά φαινόμενα να απειλούν τα σιτηρά στη Βραζιλία και τις ΗΠΑ, δεν φαίνεται να υπάρχει ανάπαυλα. Οι αναλυτές όλοι βλέπουν ένα ρίσκο αυξημένων τιμών, οι οποίες θα διαφέρουν από αγορά σε αγορά.
Οι συνέπειες στα ράφια των σούπερ μάρκετ ήδη φαίνονται από την αύξηση της τιμής της τορτίγιας στο Μεξικό, του μοσχαριού στη Βραζιλία και του φοινικέλαιου στη Μιανμάρ. Στις ΗΠΑ, έχει ακριβύνει το μπέικον και άλλα κρεατικά.
«Γενικά ο κόσμος βλέπει τον πληθωρισμό αυτό να συνεχίζεται», σχολιάζει ο Τόσιν Τζακ, αναλυτής για τη Mintec, η οποία ελέγχει τις τιμές εμπορευμάτων. «Αυτό θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό και θα επηρεάσει τα καταναλωτικά προϊόντα».
Η απειλή του πληθωρισμού τροφίμων κάνει τις κυβερνήσεις νευρικές. Η Ρωσία, ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς σιτηρών στον κόσμο, διέταξε το πάγωμα σε ορισμένες τιμές λιανικής, λαμβάνοντας παράλληλα μέτρα για τον περιορισμό των εξαγωγών. Η Βολιβία έχει απαγορεύσει προσωρινά τις εξαγωγές βοείου κρέατος για να διασφαλίσει τον εφοδιασμό στο σπίτι και να ελεγχθούν οι τιμές.
Γενικά, οι τιμές των τροφίμων παγκοσμίων αυξάνονται εδώ και 10 συνεχόμενους μήνες, το μεγαλύτερο ράλι τιμών εδώ και μια δεκαετία, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.
Η αύξηση αυτή ξυπνά μνήμες από το 2008 και το 2011, όταν διαδηλώσεις για τα τρόφιμα είχαν ξεσπάσει σε περισσότερα από 30 έθνη στην Αφρική, την Ασία και τη Μέση Ανατολή, υποδαυλισμένες από την πολιτική ένταση της Αραβικής Άνοιξης.
Σκλαβενίτης: Ο νέος μεγάλος ανταγωνιστής
Η πανδημία άφησε τεράστια κέρδη στις μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ, με τους περισσότερους ιδιοκτήτες να επιχειρούν πλέον επενδύσεις. Τα Σούπερ μάρκετ Κρητικός επιχειρούν μεγάλη αντεπίθεση, θέλοντας να παγιώσουν τη θέση τους στους κορυφαίους του κλάδου. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Με ανάπτυξη 12,7% σε τζίρο, δηλαδή πάνω από το μέσο όρο της αγοράς, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αναδείχθηκε στους μεγάλους κερδισμένους της περσινής χρονιάς. Ανοδική τάση που συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς όπου οι πωλήσεις της «τρέχουν” πάνω από αυτές της αγοράς.
Πηγές από την αλυσίδα αναφέρουν στο capital.gr πως το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αυξήθηκαν κατά 4,5% -το σύνολο της αγοράς σύμφωνα με τη Nielsen IQ ενισχύθηκε κατά 1,1%- με την αλυσίδα να πετυχαίνει βελτίωση μεριδίου κατά 0,12 μονάδες.
Για το σύνολο της χρήσης εκτιμάται ότι θα καταγράψει ανάπτυξη 5% σε σχέση με το 2020, σε μια κορεσμένη αγορά, που σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα.
Σημαντική συμβολή σε αυτή την ανάπτυξη εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν οι νέες επενδύσεις στο φυσικό και ηλεκτρονικό της δίκτυο και οι νέες συνεργασίες. Στο πλαίσιο αυτό τη φετινή χρονιά υλοποιεί επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ, κεφάλαια που θα κατευθυνθούν στη δημιουργία 15 νέων μικρών και μεσαίων καταστημάτων -εταιρικών και franchise-, για την γεωγραφική κάλυψη της χώρας.
Παράλληλα με την αποχώρηση της από τον EΛΟΜΑΣ, λάνσαρε τη εταιρική της ταυτότητα με έμφαση στην ανάδειξη της μαναβικής ως τη φρουταγορά της γειτονιάς και με παράλληλο λανσάρισμα των προϊόντων «Θησαυροί της Ελλάδας».
Στρατηγικός στόχος της αλυσίδας, όπως αναφέρουν πηγές της στο Capital.gr, είναι να «ταυτιστεί το brand Κρητικός ως η πρώτη επιλογή στο μυαλό του καταναλωτή για την αγορά παραδοσιακών, αυθεντικών προϊόντων και θα μπορεί να αγοράζει τα υπόλοιπα προϊόντα στις τιμές ενός κλασικού σούπερ μάρκετ”.
Η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στο τέλος του 2020 διέθετε δίκτυο 236 καταστημάτων, -πέρυσι προστέθηκαν 10 νέα σούπερ μάρκετ και 1 cash&carry-, τα οποία παρήγαγαν τζίρο 334,5 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στο μερίδιο αγοράς, πέρυσι αυτό αυξήθηκε στο 3,8%, με το μερίδιο της στα small stores να είναι πλέον στο 5,17% και στις superettes στο 9,5%. Σε αυτές τις πωλήσεις δεν προσμετράται ο κύκλος εργασιών της Κρητικής CRΜ ΑΡΙΑΔΝΗ -η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ελέγχει το 100% της κρητικής εταιρείας και θα την ενοποιήσει στην τρέχουσα χρήση- η οποία εξυπηρετεί δίκτυο 140 καταστημάτων στην Κρήτη και σε άλλες περιοχές και τζίραρε πέρυσι 33,4 εκατ. ευρώ.
Εκτός από το φυσικό δίκτυο η αλυσίδα που ξεκίνησε από την Αίγινα, δίνει έμφαση και στην ενίσχυση της θέσης της στο διαδικτυακό κανάλι. Εκτός από το e-shop, το kritikos-sm.gr, έχει προχωρήσει σε συνεργασία με την πλατφόρμα ΒΟΧ της Cosmote επεκτείνοντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Αποτέλεσμα αυτών ήταν η αύξηση κατά 481,7% των online πωλήσεων της οι οποίες από 766.289 ευρώ που ήταν το 2019 ξεπέρασαν πέρυσι τα 4,456 εκατ. ευρώ και το μερίδιο της το 4,4% των ηλεκτρονικών supermarket από 3,1% που ήταν το 2019. Σε αυτό συνέβαλε η αύξηση κατά 359% των πωλήσεων των παραφαρμακευτικών προϊόντων, 50% των προϊόντων γενικού καθαρισμού και 18% των τρόφιμων.
Η ανοδική αυτή τάση στις online πωλήσεις συνεχίζει και τη φετινή χρονιά με την εταιρεία να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο δημιουργίας Dark Store (κεντρικό Hub) για την καλύτερη εξυπηρέτηση των online παραγγελιών των πελατών της.