MyKEPlive: Ουρές τέλος – Τα 52 πιστοποιητικά που εκδίδονται με ένα «κλικ»

MyKEPlive: Τέλος στη γραφειοκρατία, καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και αποκατάσταση των σχέσεων τους με το Δημόσιο υπόσχεται ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Τα ΚΕΠ ξεκίνησαν την λειτουργία της ψηφιακής πύλης myKEPlive για την εξυπηρέτηση των πολιτών µέσω τηλεδιάσκεψης, η ψηφιακή θυρίδα για την καταχώριση των πιστοποιητικών και των αιτημάτων που έχει υποβάλει κάθε πολίτης αλλά και η επέκταση των υπηρεσιών που θα παρέχονται ηλεκτρονικά.

Μέσω της νέας πλατφόρμας myKEPlive, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν από το ΚΕΠ μέσω βιντεοκλήσης.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται:

  • Στο gov.gr παρέχεται στους πολίτες και στις επιχειρήσεις, η δυνατότητα εξυπηρέτησης για συγκεκριμένες διαδικασίας από υπαλλήλους των ΚΕΠ μέσω τηλεδιάσκεψης
  • Στην εν λόγω πλατφόρμα, ο πολίτης ή επιχειρηματίας θα μπορεί να ζητήσει ραντεβού σε συγκεκριμένα μέρα και ώρα που υπάρχει διαθεσιμότητα για την διεκπεραίωση του αιτήματός του
  • Ο πολίτης ή επιχειρηματίας εισέρχεται στην ειδική πλατφόρμα (mykeplive.gov.gr) χρησιμοποιώντας του κωδικούς της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ (taxisnet). Μετά την εισαγωγή στην ειδική πλατφόρμα επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί και κλείνει ραντεβού. Κατά την ημερομηνία του προγραμματισμένου ραντεβού ο αιτών επιδεικνύει στον υπάλληλο του ΚΕΠ στοιχείο της ταυτοποίησής του και στην συνέχεια διεκπεραιώνει το αίτημά του
  • Τα θεματικά πεδία υπηρεσιών είναι α. διεκπεραίωση αίτηση (το θεματικό αυτό πεδίο περιέχονται οι διοικητικές διαδικασίες που εισάγονται στα ΚΠΕ με τα αντίστοιχα έντυπά τους, οι οποίες δεν απαιτούν αυτοπρόσωπη φυσική παρουσία β. υπηρεσίες προς επιχειρηματίες γ. εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία δ. εξυπηρέτηση από τον δήμο σας. «Όποιος επιλέξει το συγκεκριμένο πεδίο θα απευθύνεται σε υπάλληλο του συγκεκριμένου δήμου όπου ανήκει» εξηγεί ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Αρμόδιος για Θέματα

Η νέα πλατφόρμα είναι επίσης προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑΜΕΑ, προσφέροντας αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά) και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής. Η ενδεικτική βιντεοκλήση που έγινε με το ΚΕΠ αρχικά χρησιμοποίησε διερμηνέα.

Έχει γίνει η κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού. οι οποίοι μάλιστα θα ενημερώνουν και θα παραπέμπουν τους πολίτες να αιτηθούν τα πιστοποιητικά που χρειάζονται και μέσω της ψηφιακής πύλης του gov.gr.

Τη δυνατότητα αυτή θα έχουν σε πρώτη φάση 52 ΚΕΠ από 38 δήµους της χώρας. Σε αυτούς, αν και συγκαταλέγονται πολλοί Δήμοι δεν περιλαμβάνεται στο αρχικό στάδιο ο Δήμος Αθηναίων, καθώς οι υπεύθυνοι επέλεξαν να δοκιμαστεί το σύστημα σε μικρότερες δομές πριν τεθεί σε λειτουργία στον μεγαλύτερο δήμο της χώρας.

Έως τώρα έχουν ήδη ολοκληρωθεί τέσσερα σεµινάρια, έχουν εκπαιδευτεί 224 εργαζόμενοι στα ΚΕΠ και έχουν ξεκινήσει οι δοκιµές της πλατφόρµας. Συνολικά από τις περίπου 1.000 διαδικασίες που διεκπεραιώνουν τα ΚΕΠ, οι 52 θα μπορούν να προχωρήσουν πλέον και µε τηλεδιάσκεψη.

Πρόκειται για ορισμένες από τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, οι οποίες είτε δεν απαιτούν την κατάθεση συνημμένων δικαιολογητικών από τους πολίτες είτε αυτά µπορούν αυτεπάγγελτα να ζητηθούν από τον υπάλληλο του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών χωρίς τη φυσική παρουσία του πολίτη.

Στις παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται:

  • η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου
  • η ανανέωση δελτίου ανεργίας,
  • η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης,
  • η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και
  • η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Με το νέο σύστημα η πλατφόρμα επιλέγει τον υπάλληλο που θα εξυπηρετήσει τον πολίτη που αιτείται κράτηση µε τέτοιον τρόπο ώστε να µη συµπίπτουν τα ραντεβού του µε τα ραντεβού µε άλλον πολίτη.

Πρακτικά ο πολίτης θα µπορεί να εξυπηρετηθεί και από υπάλληλο ΚΕΠ άλλης περιοχής από τη δική του, εκτός εάν πρόκειται για δηµοτικές υπηρεσίες του ΟΤΑ στον οποίο ανήκει.

Από το myKEPlive εξαιρούνται διαδικασίες που απαιτούν την φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως η ταυτοπροσωπία ανηλίκου, η μεταβίβαση αυτοκινήτου και η ανανέωση άδειας οδήγησης.

Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.

Όσο για το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας θα είναι από τις 9:00 το πρωί έως τις 18:30 το απόγευμα, περιλαμβανομένου του Σαββάτου. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr