myinfo: Βγάλε νέα ταυτότητα με ένα κλικ ΕΔΩ – Τι ανακοινώθηκε

myinfo: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα myinfo όπου θα επιλέγουμε τα ψηφία του προσωπικού μας αριθμού – Γιατί η ψηφιακή ταυτότητα δεν θα έχει ισχύ εκτός Ελλάδας – Τι είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τα νέα έγγραφα που θα προσθετούν στο gov wallet. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σε λίγες μέρες αναμένεται ο προσωπικός αριθμός των νέων ταυτοτήτων και άρα οι πολίτες θα μπορούν να μπούνε στην πλατφόρμα -και να δηλώσουν τα τρία αριθμητικά ψηφία του προσωπικού τους αριθμού.

Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Σκάι fm.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι «το myinfo είναι η πλατφόρμα όπου θα μπαίνουμε για να διαλέγουμε τον προσωπικό αριθμό – θα είναι τρία αριθμητικά ψηφία συν το ΑΦΜ μας, εμείς επιλέγουμε από τα τρία ψηφία τα δυο.

Το σημαντικό είναι ότι παράλληλα με τη νέα ταυτότητα σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη φτιάχνουμε έναν νέο τρόπο αυθεντικοποίησης πολύ πιο ισχυρό παρέχοντας νέους κωδικούς (για όσους επιθυμούν να τους έχουν, ενώ όσοι θέλουν θα κρατήσουν τους παλιούς τους), ώστε να πάμε σε έναν ψηφιακό κόσμο που θα είναι πολύ πιο ασφαλής».

Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε ότι από βδομάδα στο gov wallet από την ερχόμενη Τρίτη θα προστεθεί εκτός των υπόλοιπων εγγράφων (ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, κάρτα αναπηρίας, δακτύλιο κ.τ.λ.) και η ασφαλιστική ενημερότητα, ενώ θα μπουν και τα στοιχεία και το βιβλιάριο υγείας του δεσποζόμενου ζώου.

Όσον αφορά την κατάθεση φακέλου με τα στοιχεία (πτυχία, εργασιακή εμπειρία κ.ά.) στο ΑΣΕΠ ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε ότι η άντληση δεδομένων θα γίνεται αυτόματα μέσω ψηφιοποίησης.

Για την ψηφιακή ταυτότητα επεσήμανε ότι δεν έχει ισχύ εκτός Ελλάδας επειδή «δεν υπάρχει ακόμη κοινό ευρωπαϊκό πρωτόκολλο», ενώ σημείωσε ότι γίνονται συζητήσεις με την Κύπρο να γίνεται μεταξύ των δυο χωρών η επιβεβαίωση των ψηφιακών ταυτοτήτων.

Σχετικά με την επιστολική ψήφο είπε ότι «η προσπάθεια πέτυχε, ψήφος δεν είναι μόνο κάλπη και παραβάν. Θα πρέπει να σκεφτούμε με προσοχή τα επόμενα βήματα, τα οποία θα είναι ψηφιακά. Από και πέρα πρέπει να κρίνουμε ποιο ήταν το αποτύπωμα της πρώτης προσπάθειας της απομακρυσμένης ψήφου και αναλόγως να πράξουμε. Θεωρώ ότι δεν μπορεί ενώ κάνεις τόσα πράγματα ψηφιακά να μην ψηφίζεις ψηφιακά».

Αναφερόμενος στην πλατφόρμα του πόθεν έσχες τόνισε ότι «θελήσαμε να την κάνουμε πιο διάφανη, ξεκάθαρη, πιο διαλειτουργική, για να δημιουργηθεί όμως θέλει δουλειά όχι μόνο από την πλευρά του κράτους αλλά και της αγοράς, των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων», άρα μέχρι και τον Δεκέμβριο οι πολίτες που πρέπει να καταθέτουν το πόθεν έσχες θα ακολουθούν την παλιά διαδικασία.

Ο υπουργός μίλησε εκτενώς και για την χρήση της ΑΙ στην υγεία λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «τρέχουμε ένα πρόγραμμα με το υπουργείο Υγείας το οποίο έχει να κάνει με την ψηφιοποίηση των δεδομένων αλλά και την ομογενοποίηση των συστημάτων», ενώ στον τομέα της δικαιοσύνης χρειάζεται ψηφιοποίηση των αρχείων της δικαιοσύνης.

«Πλέον τα μέσα υπάρχουν, η ΑΙ είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο. Τέλος σχετικά με το ίντερνετ ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι «πρέπει να αποκτήσουμε καλύτερη ποιότητα στην σταθερή τηλεφωνία και μεγαλύτερη αναταγωνιστικότητα στην κινητή, ενώ πρέπει να γίνουν και υποδομές στην σταθερή τηλεφωνία για να έχουμε ταχύτητες εφάμιλλες του ευρωπαϊκού μέσου όρου».

myinfo: Πότε λήγει η προθεσμία για να βγάλετε νέα ταυτότητα – Τα πρόστιμα

Από τον Αύγουστο του 2026 οι παλιές ταυτότητες περνούν στην ιστορία!

Οι νέες ταυτότητες θα έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:

Στην εμπρόσθια πλευρά:

  • Φωτογραφία κατόχου, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ιθαγένεια, Ημερομηνία Γέννησης, Ημερομηνία Έκδοσης και Λήξης, Αρχή Έκδοσης, Αριθμός Πρόσβασης Κάρτας (Card Access Number) και η υπογραφή του κατόχου. Στην πίσω πλευρά:
  • Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας, Τόπος γέννησης, Ομάδα αίματος (προαιρετικά), Ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος). Στο κάτω μέρος της οπίσθιας όψης θα βρίσκεται η Ζώνη Μηχανικής Ανάγνωσης (Machine Readable Zone) με το ενσωματωμένο τσιπ.

Στον ανέπαφο χώρο αποθήκευσης περιλαμβάνονται:

  • Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
  • Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
  • Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
  • Επώνυμο πατρός
  • Επώνυμο μητρός
  • Δήμος εγγραφής και αριθμός δημοτολογίου
  • Τόπος έκδοσης

Τα ραντεβού για νέα ταυτότητα

Η διαδικασία έκδοσης της νέας ταυτότητας προβλέπει τη λειτουργία διαδικτυακής πλατφόρμας στο gov.gr, μέσω της οποίας ο πολίτης θα καταθέτει τη σχετική αίτηση.

Έτσι, λοιπόν, ο πολίτης θα υποβάλει την αίτησή του στη διαδικτυακή πλατφόρμα, ακολούθως θα έρχεται ειδοποίηση και θα ορίζεται ραντεβού στο αστυνομικό τμήμα για την έκδοση της νέας αστυνομικής ταυτότητας.

Πρόκειται για μία ασφαλή, εύκολη και άμεση διαδικασία.

Σε όλη τη χώρα θα λειτουργούν 367 σημεία έκδοσης νέων δελτίων αστυνομικής ταυτότητας, ενώ προβλέπεται και η λειτουργία 60 φορητών κλιμακίων.

Για λόγους διευκόλυνσης, η διαδικασία έκδοσης θα γίνεται κατόπιν ραντεβού (στα πρότυπα των ραντεβού για τον εμβολιασμό).

Τα ραντεβού θα κλείνονται μέσω πλατφόρμας και ο πολίτης θα λαμβάνει ενημερωτικά SMS και e-mail.

Τα 60 φορητά κλιμάκια απευθύνονται σε κρατούμενους, νοσηλευόμενους, υπερήλικες και ΑμΕΑ με σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας.

Πόσο κοστίζει η νέα ταυτότητα

Για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας καταβάλλεται ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 10,00 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί:

  • στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου,
  • στα έξοδα εκτύπωσής του
  • στη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του από και προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αθήνα
  • στη φωτογραφία, εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να την βγάλει στο τμήμα ασφαλείας.

Για τις περιπτώσεις έκδοσης δελτίου ταυτότητας εξαιτίας απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος, θα καταβάλλεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 9,00€, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα.

myinfo: Έτσι θα βγάζουμε τον Προσωπικό Αριθμό – Τι είναι

Τον τρόπο που θα δημιουργείται ο Προσωπικός Αριθμός περιέγραψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Αφού τόνισε πως ο προσωπικός αριθμός θα ενσωματωθεί στις νέες ταυτότητες τόνισε πως, θα είναι το ΑΦΜ μας συν τρια ψηφία και με αυτόν τον αριθμό που θα παραχθεί τον Δεκέμβριο, θα μπορεί ο πολίτης να κάνει οποιαδήποτε συναλλαγή στο Δημόσιο»

Ο ίδιος χαρακτήρισε μεγάλη μεταρρύθμιση τον προσωπικό αριθμό, «ο οποίος θα είναι το ΑΦΜ μας συν τρία ψηφία και με αυτόν τον αριθμό που θα παραχθεί τον Δεκέμβριο, θα μπορεί ο πολίτης να κάνει οποιαδήποτε συναλλαγή στο Δημόσιο.

Ο προσωπικός θα είναι καταγεγραμμένος στις νέες ταυτότητες μετά τον Δεκέμβριο».

Όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου τον προσωπικό αριθμό θα τον επιλέγει ο ίδιος ο πολίτης, καθώς «θα ανοίξει πλατφόρμα στο gov.gr και θα επιλέξει τον προσωπικό του αριθμό».

Μιλώντας στο OPEN, ο Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε ότι «η επόμενη μέρα είναι το νέο wallet, η νέα εφαρμογή στο κινητό που με την έγκρισή του ο πολίτης θα μπορεί να διεκπεραιώνει τις δουλειές του χωρίς να χρειάζεται να προσκομίζει κανένα έγγραφο».

Στο μεταξύ, ο κ. Παπαστεργίου έκανε λόγο για την χρήση της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς όπως είπε μπορεί να μας δώσει έγκαιρη πρόγνωση ή στις περιπτώσεις πυρκαγιών «με συστήματα που έχουν αναπτυχθεί με λέιζερ να έχεις ένα γρήγορο σήμα ότι πιθανόν σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή να έχεις πυρκαγιά. Ήδη δοκιμάζουμε τέτοια συστήματα ώστε την επόμενη περίοδο να τα έχουμε σε χρήση», ενώ επανέλαβε την πλατφόρμα που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών για ακαθάριστα οικόπεδα. «Από 1η Μαΐου όλα αυτά θα είναι ηλεκτρονικά, ο πολίτης θα ξέρει πως το οικόπεδό του θα πρέπει να είναι καθαρό, θα λάβει ένα μήνυμα και εάν δεν το κάνει θα επιβάλλεται αυτόματα και ηλεκτρονικά από τον δήμο το πρόστιμο».

Όσον αφορά στο πρόγραμμα «Έξυπνες Πόλεις» ο υπουργός σημείωσε ότι είναι ένα πρόγραμμα που δίνει την δυνατότητα στον κάθε δήμο να δει τις ανάγκες που έχει και «μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα πρέπει να υλοποιήσει λύσεις που θα κάνουν την ζωή των πολιτών πιο εύκολη».

myinfo: Ποιοι θα έχουν έκπτωση 50%

Οι νέες αστυνομικές ταυτότητες έχουν «πάρει μπρος» και για κάποιους το κόστος της θα είναι 5 ευρώ.

Για την έκδοση νέου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, η οποία έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας, καταβάλλεται ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 10 ευρώ.

Πρόκειται για ένα ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, στα έξοδα εκτύπωσής του, στη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του από και προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αθήνα, αλλά και στη φωτογραφία εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να τη βγάλει στο Τμήμα Ασφαλείας.

Ωστόσο, δεν θα πληρώνουν όλοι δέκα ευρώ, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό, οι πολύτεκνοι θα έχουν έκπτωση 50%, δηλαδή με άλλα λόγια το κόστος έκδοσης θα είναι στα 5 ευρώ.

Στο νέο δελτίο ταυτότητας εκτυπώνονται τα εξής στοιχεία:

Εμπρόσθια πλευρά: Φωτογραφία κατόχου, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ημ. Γέννησης, Ιθαγένεια, Ημ. Έκδοσης, Ημ. Λήξης, Αρχή Έκδοσης, Υπογραφή Κατόχου.

Πίσω πλευρά: Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας, Τόπος γέννησης, Ομάδα αίματος (προαιρετικά), Ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος). Εφόσον αποφασισθεί σχετικά, έχει προβλεφθεί χώρος για να τυπωθεί ο Προσωπικός Αριθμός πολίτη.

Στο ανέπαφο χώρο αποθήκευσης περιλαμβάνονται:

Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης Δύο δακτυλικά αποτυπώματα Επώνυμο πατρός Επώνυμο μητρός Δήμος εγγραφής και αριθμός δημοτολογίου Τόπος έκδοσης Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται, από την ημερομηνία της αίτησης στο αστυνομικό τμήμα μέχρι και την παραλαβή θα κυμαίνεται στις επτά ημέ