Μποτιλιάρισμα: Η νέα σεζόν ξεκίνησε με αύξηση της κίνησης των κυκλοφορούντων οχημάτων σε σχέση με την περίοδο προ καλοκαιριού. Και η κατάσταση αναμένεται να χειροτερέψει…Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Το καθημερινό μποτιλιάρισμα στους δρόμους της Αττικής έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο μέρος της ζωής των κατοίκων της περιφέρειας, με τους οδηγούς να ξοδεύουν ατελείωτες ώρες πίσω από το τιμόνι.
Η κατάσταση αυτή αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο, καθώς με την πτώση της θερμοκρασίας παραδοσιακά την επιδεινώνει.
Σύμφωνα με στοιχεία που άντλησε το newsauto, στην περιφέρεια Αττικής κυκλοφορούν καθημερινά πάνω από 2,5 εκατομμύρια οχήματα.
Το ήδη αυξημένο αυτό νούμερο επιδεινώθηκε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με την προσθήκη περίπου 200.000 επιπλέον οχημάτων, λόγω της εφαρμογής του μέτρου για τα τέλη κυκλοφορίας ανά μήνα, που έδωσε τη δυνατότητα σε πολλούς οδηγούς να επαναφέρουν σε κυκλοφορία τα οχήματά τους χωρίς να πληρώσουν τα τέλη όλου του χρόνου.
Η Αττική ήδη βιώνει κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως ο Κηφισός, η λεωφόρος Κηφισίας, η Αττική Οδός και η Συγγρού.
Με την επιστροφή της καθημερινής ρουτίνας, αλλά και την μείωση της θερμοκρασίας, τα μποτιλιαρίσματα αναμένεται να γίνουν ακόμη μεγαλύτερα.
Και αυτό γιατί συν τοις άλλοις, είνι σε εξέλιξη ένα δεύτερο -μικρότερο μεν, αρκετό να δε- κύμα επανακυκλοφορίας ακινητοποιημένων σήμερα αυτοκινήτων, λόγω των αναμενώμενων χειμωνιάτικων καιρικών συνθηκών.
Μποτιλιάρισμα: Βγάζει τα drones η Tροχαία – Μην κάνετε το λάθος σε αυτούς τους δρόμους
Η τροχαία θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να λαμβάνει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στους κύριους δρόμους της Αττικής, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στοχευμένα και χωρίς καθυστέρηση όταν εντοπίζεται κάποιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Drones θα χρησιμοποιεί η Τροχαία από εδώ και στο εξής για τον έλεγχο της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της Αττικής, με σκοπό τη αμεσότερη ρύθμιση της κυκλοφορίας στις κύριες αρτηρίες της πρωτεύουσας και την ταχύτερη αποσυμπίεση της κίνησης στους δρόμους.
Μέσω της χρήσης των drones, η Τροχαία θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να λαμβάνει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στους κύριους δρόμους της Αττικής, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στοχευμένα και χωρίς καθυστέρηση όταν εντοπίζεται κάποιο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Τα drones θα λειτουργούν κεντρικά από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων Παρακολούθησης Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΘΕΠΕΚ) της Τροχαίας, απ’ όπου γίνεται και ο συντονισμός των δυνάμεων της Τροχαίας για όλη την Αττική.
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος μπορεί να δώσει ακριβή εικόνα για ένα μεγάλο κομμάτι μιας κεντρικής αρτηρίας της Αττικής και τη στιγμή που εντοπίζεται κάποιο κυκλοφοριακό πρόβλημα θα δίνεται άμεσα οδηγία από το ΘΕΠΕΚ για να μεταβούν στο σημείο δυνάμεις της Τροχαίας και να ρυθμιστεί εγκαίρως.
Επομένως, εκτιμάται ότι η χρήση των drones θα συνεισφέρει σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος που επικρατεί τις ώρες αιχμής σε ορισμένους δρόμους της Αττικής, μειώνοντας τον χρόνο των οδικών μετακινήσεων και παράλληλα καθιστώντας ασφαλέστερο το οδικό δίκτυο.
Μποτιλιάρισμα: Αυτά είναι τα 3 οδικά έργα που θα «σώσουν» την Αθήνα
Πώς η Αττική θα πάρει ανάσα από την κίνηση στους δρόμους. Απελπιστική η κατάσταση στις κεντρικές λεωφόρους. Ποια έργα σχεδιάζονται για να αποσυμφωρήσουν από την καθημερινή κίνηση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Στους πρωτόγνωρους ρυθμούς με τους οποίους «τρέχουν» τα μεγάλα έργα στη χώρα καθώς και τις υποδομές που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον Σκάι.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη τα οδικά έργα, οι επεκτάσεις του Μετρό, αλλά και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, θα συμβάλλουν καθοριστικά στην λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην ανακούφιση των οδικών αρτηριών ενώ ταυτόχρονα θα κάνουν ευκολότερη την μετακίνηση των πολιτών.
«Κάναμε κάτι το οποίο έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια, γιατί η χώρα μας είχε μείνει πίσω στις υποδομές. Το Μετρό και οι επεκτάσεις του Προαστιακού είναι η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα» δήλωσε.
Ο Υφυπουργός στο σημείο αυτό τόνισε ότι «μετά την παράδοση του Μετρό στον Πειραιά όλοι βλέπουν πόσο έχει βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία περισσότεροι από 50.000 επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά».
«Ο οδικός χάρτης των μεγάλων έργων συνεχίζεται για την Αττική με την Γραμμή 4 του Μετρό που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα των έργων, ο Υφυπουργός Υποδομών, εκτίμησε πως «όλα θα ξεκινήσουν και θα τελειώσουν στην ώρα τους».
Συγκεκριμένα για την Γραμμή 4 του Μετρό τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί περίπου σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες καθημερινά.
Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον σημείωσε ότι θα τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2023 και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.
«Αυτές οι παρεμβάσεις είναι απαραίτητες ώστε να αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη. Δηλαδή, Μετρό, Προαστιακός, νέα οδικά έργα είναι το τρίπτυχο στο οποίο στοχεύουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα αμέσως επόμενα χρόνια» τόνισε.
Μποτιλιάρισμα: Με τρεις επεκτάσεις ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι δρομολογούνται 3 επεκτάσεις.
Αρχικά, «είναι στον “αέρα” ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, μήκους 36χλμ με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής.
Ταυτόχρονα, “τρέχει” και ο διαγωνισμός για την σύνδεση του Προαστιακού με τη Ραφήνα και το Λαύριο» όπως σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
«Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε όλες τις υποδομές. Φανταστείτε την Αττική τα επόμενα χρόνια πως θα αλλάξει με το Μετρό, τον Προαστιακό και τα μεγάλα οδικά έργα» πρόσθεσε.
Μποτιλιάρισμα: Τα τρία οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική
Στην συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής τονίζοντας ότι:
«Έχουμε ήδη δημοπρατήσει την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, δημιουργώντας ουσιαστικά μία νέα έξοδο προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλυτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.
Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου, για το οποίο έχουμε ήδη ανάδοχο και υπογράφουμε την σύμβαση μέσα στο ερχόμενο τετράμηνο προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του».
Ο Υφυπουργός Υποδομών συνέχισε με την Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω την οποία, όπως έκανε γνωστό, «δημοπρατούμε εντός του Ιανουαρίου.
Πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση με την οποία κλείνουμε ακόμα μια εκκρεμότητα από το παρελθόν».
Αναφερόμενος στην σύνδεση του Καρέα με το Ελληνικό που βρίσκεται υπό μελέτη, ο κ. Καραγιάννης είπε «η παρέμβαση μας θα αφορά την υπογειοποίηση στην περιοχή της Ηλιούπολης μέχρι την Αλίμου, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε όλη εκείνη την περιοχή», ενώ πρόσθεσε ότι «επιπλέον σχεδιάζουμε πώς θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο».