Δημοσιεύματα έκαναν λόγο για καταστήματα της κινεζικής αλυσίδας φθηνών προϊόντων και ρούχων Shein στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αθήνα, αλλά και στην επαρχία.
Το δημοσίευμα έκανε λόγο για ένα δίκτυο φυσικών καταστημάτων στην ελληνική επικράτεια. Εγχώρια τοπικά ΜΜΕ έχουν ήδη καταγράψει την πρόθεση εγκατάστασης της εταιρείας με φυσικά καταστήματα σε Αγρίνιο και Πάτρα, ωστόσο το σχέδιό της επεκτείνεται πλέον και στην πρωτεύουσα.
Όσοι περνούσαν από το Παγκράτι, σε πολύ κεντρική οδό, θα είδαν πως ένα κατάστημα με την ονομασία Shen ανακοίνωνε την έναρξη λειτουργία του σημείου, καθώς και πως βρίσκεται σε αναζήτηση προσωπικού .
Η φωτό από euro2today:
Σε κάθε περίπτωση, η στρατηγική μιας έστω υποτυπώδους omnichannel παρουσίας με τη δημιουργία και φυσικών καταστημάτων είχε ανακοινωθεί από τη Shein στα τέλη του 2022. Το πρώτο της κατάστημα είχε δημιουργηθεί μάλιστα στο Τόκιο. Έκτοτε δεν έχουν δοθεί διευκρινίσεις ή στοιχεία που να αφορούν το πλάνο επέκτασης του φυσικού της δικτύου διεθνώς.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη το μισθωμένο κατάστημα στην κεντρική αγορά του Παγκρατίου, συνάγεται πως αναζητούνται μικρού μεγέθους καταστήματα (κάτω των 100 τ.μ.) προκειμένου να λειτουργήσουν περισσότερο ως σημεία εξυπηρέτησης παρά ως εμπορικές σάλες. Σημειώνεται ότι η πληθώρα των προϊόντων της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα ήταν εξάλλου αδύνατο να παρουσιαστεί έστω και αντιπροσωπευτικά.
Η αλήθεια για τα καταστήματα Shein στην Ελλάδα
Λίγες όμως μέρες μετά ήρθε η επίσημη απάντηση από το κατάστημα.
«Είμαστε μια αποκλειστικά διαδικτυακή πλατφόρμα, χωρίς φυσικά καταστήματα», εξηγεί στον ΟΤ ο Martin Reidy, εκπρόσωπος του τμήματος εταιρικής επικοινωνίας για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία της εταιρείας.
Έχουν παρατηρηθεί ωστόσο διάφορες προσπάθειες να συνδεθεί το όνομα της πλατφόρμας με διάφορα καταστήματα. «Δεν συνδέονται στην πραγματικότητα με τη Shein», τονίζει ο κ. Reidy. «Όπως αναφέρθηκε, δεν έχουμε φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και δεν σχεδιάζουμε να ανοίξουμε κανένα».
«Τα προϊόντα Shein είναι διαθέσιμα μόνο online μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και της εφαρμογής μας. Οποιαδήποτε καταστήματα στην Ελλάδα που ισχυρίζονται ότι είναι καταστήματα Shein, δεν είναι εξουσιοδοτημένα από την Shein ούτε συνδέονται με εμάς με οποιονδήποτε τρόπο και δεν μπορούμε να εγγυηθούμε τη γνησιότητα ή την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρουν. Λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα μη εξουσιοδοτημένα καταστήματα και να προστατεύσουμε τους πελάτες μας στην Ελλάδα», καταλήγει.
«Περιστασιακά φιλοξενούμε προσωρινά “pop-up” καταστήματα προκειμένου να ενισχύσουμε την αξία της μάρκας και την αγοραστική εμπειρία των πελατών μας. Προς το παρόν ωστόσο δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για τέτοιου είδους καταστήματα στην ελληνική αγορά», επισημαίνει στον ΟΤ ο Martin Reidy. «Ο προσωρινές offline εμπειρίες λιανικής πώλησης θα γίνονται γνωστές στους πελάτες μας πάντα απευθείας από εμάς μέσω των καναλιών μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», συμπληρώνει.
Μένοντας σταθερή στο μοντέλο του ηλεκτρονικού εμπορίου, δεν δίστασε να πειραματιστεί με pop – up stores σε διαφορετικές περιοχές των αγορών όπου δραστηριοποιείται. Πρόκειται για την ιδέα αναδυόμενων καταστημάτων λιανικής -ή αλλιώς flash retailing-, εκφράζοντας μια τάση που θέλει το άνοιγμα χώρων με συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, στο πλαίσιο κάποιων προωθητικών εκδηλώσεων ή events.
Η Shein που διατηρεί γραφεία στο Λος Άντζελες, το Σάο Πάολο, το Δουβλίνο, την Γκουανγκζού, το Παρίσι, την Ουάσιγκτον, το Λονδίνο και τη Σιγκαπούρη -όπου μετέφερε την έδρα της από την Κίνα το 2022-, ακολουθεί ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο δεν αποκαλύπτει το πλήρες πρόγραμμα pop-up εκ των προτέρων. Ανακοινώνει μόνο, δε, τα επερχόμενα καταστήματα μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξή τους.
Αυτό είναι το νέο giga mall της Αθήνας: Το The Mall είναι μικρό μπροστά του
Σε τροχιά ανέγερσης βρίσκεται το νέο Mall της Αθήνας, που κατασκευάζεται στα νότια προάστια και όταν δοθεί στο κοινό θα προκαλεί δέος τόσο από τη χλιδή όσο και από τα καταστήματα που θα έχει.
Αναφερόμαστε στο The Ellinikon Mall, το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο που θα έχει γίνει στην Ελλάδα, το οποίο γίνεται από τη Lamda Development.
Έτσι, τα νότια προάστια θα φιλοξενούν καθημερινά αναρίθμητους επισκέπτες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο τελευταίο τρίμηνο του 2027 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή τoυ The Ellinikon Mall, όπως αποκαλείται πλέον το Vouliagmenis Mall, βάσει των στοιχείων που δημοσιοποιεί η Lamda.
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τα πρώτα έργα, μεταξύ των οποίων οι εκσκαφές που έχει αναλάβει η Άκτωρ, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα ανατεθεί σε εργολάβο το έργο της κύριας κατασκευής. Με βάση τα λεγόμενα του Οδυσσέα Αθανασίου, CEO της Lamda, αυτό θα γίνει μέχρι τον Νοέμβριο.
Σχεδιασμένο από το διεθνές αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS το The Ellinikon Mall με 280 καταστήματα θα είναι το μεγαλύτερο εμπορικό συγκρότημα της Ελλάδας (50% μεγαλύτερο από το The Mall Athens στο Μαρούσι) και ένα από τα μεγαλύτερα στη Νότια Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής, σχεδόν τρία χρόνια νωρίτερα από την ολοκλήρωση της κατασκευής εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, έχει συμφωνηθεί (Signed Heads of Terms) η μίσθωση του 70% της συνολικής μισθώσιμης επιφάνειας των 90.000 τ.μ. του εμπορικού κέντρου.
Ο στόχος της Lamda είναι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να έχει μισθωθεί το 83% του mall, το οποίο ας σημειωθεί ότι επανασχεδιάστηκε στο κομμάτι που αφορούσε τη δημιουργία γραφείων. Οι χώροι αυτοί θα μετατραπούν σε εμπορικά καταστήματα (retail), με δεδομένη και την υψηλή ζήτηση που υπάρχει. Με αυτό το δεδομένο τα 90.000 τ.μ. της μισθώσιμης επιφάνειας «ανεβαίνουν» πλέον στα 100.000 τ.μ.
Ανοίγει πριν τη Black Friday νέο τεράστιο mall στα κρυφά – Πού το χτίζουν
Το νέο mall που θα ανοίξει τις πύλες του τον Οκτώβρη δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα υπόλοιπα μεγάλα τύπου McArthur.
To mall που θα φιλοξενεί αλυσίδες τύπου Κωτσόβολος και ΙΚΕΑ θα ανοίξει στις 30 Οκτωβρίου στην Πάτρα και θα είναι άκρως εντυπωσιακό.
Το πρώτο μαγαζί που αναμένεται να λειτουργήσει θα είναι το IKEA, καθώς το κατάστημα της σουηδικής αλυσίδας επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, το οποίο καταλαμβάνει το 40% του νέου εμπορικού πάρκου συνολικής εκμισθώσιμης επιφάνειας 13.900 τ.μ.
Πληροφορίες αναφέρουν πως θα ανοίξει και τεράστιο κατάστημα της αλυσίδας Κωτσόβολος, που θα αναπτυχθεί βάσει του νέου concept της εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών υπό την ιδιοκτησία της ΔΕΗ.
Στόχος είναι τα εγκαίνια του νέου καταστήματος να γίνουν πριν τη Black Friday με τον επόμενο ορόσημο να είναι η χριστουγεννιάτικη περίοδος.
Επιπλέον, στο νέο εμπορικό πάρκο, το οποίο απαίτησε κεφάλαια ύψους 27 εκατ. ευρώ, θα κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά η Kiabi, το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους.
Η αλυσίδα Kiabi της γνωστής γαλλικής επιχειρηματικής οικογένειας Mulliez έχει μισθώσει κατάστημα 1.300 τ.μ.
Η Ελλάδα δεν είναι άγνωστη στην πάμπλουτη οικογένεια Mulliez, καθώς δραστηριοποιείται ήδη στη χώρα μας με την αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon. Η τελευταία σημειωτέον έχει παρουσία στην Ελλάδα με τρία καταστήματα, όλα σε εμπορικά πάρκα (Smart Park στα Σπάτα, River West στο Αιγάλεω και Mare West στην Κόρινθο).
Με έμφαση στο value retailing, που είναι άλλωστε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των εμπορικών πάρκων της Trade Estates, υπό την επωνυμία Top Parks, στην Πάτρα θα έχουν παρουσία και οι δύο πολωνικές αλυσίδες, Pepco και Sinsay που επεκτείνονται ταχύτατα στην ελληνική αγορά.
Επιπρόσθετα κατάστημα θα διαθέτει η αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας, καθώς και η Adidas (outlet).
Από τον κλάδο της εστίασης στο νέο εμπορικό πάρκο παρουσία θα έχει η KFC, η οποία θα αναπτύξει επίσης νέο concept στην Πάτρα.