Κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους στον Δήμο Διονύσου για να μην αφήσουν την κυβέρνηση να βάλει δύο διόδια στη Λ. Αθηνών – Λαμίας.
Ο Δήμος Διονύσου είπε ξανά ένα ηχηρό όχι στα σχέδια για τοποθέτηση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου πάνω στην Αθηνών – Λαμίας. Και δεν μιλάμε για κάπου μακριά αλλά μέσα στην Αθήνα.
Στο πλαίσιο της 25ης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου στις 19/12/2023, τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα των Διοδίων. Αφορμή για τη συζήτηση ήταν οι πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ταχιάου, με τις οποίες επανέφερε το θέμα της τοποθέτησης διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Αυτή τη φορά επικαλέστηκε πρόβλημα στατικότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, καθώς και με την αφορμή απάντησης στη Βουλή σε σχετική ερώτηση Βουλευτή.
Κατά τη συνεδρίαση αυτή το Δ.Σ., επικαιροποιώντας την υπ΄αριθμ. 492/2019 Απόφαση του, ενέκρινε ομόφωνα, στην ίδια κατεύθυνση με αντίστοιχο του Δήμου Κηφισιάς, το ακόλουθο ψήφισμα:
Το ΔΣ του Δήμου Διονύσου, ομόφωνα:
Ωστόσο, πλέον το θέμα είναι να μην ληφθεί κεντρική απόφαση από την κυβέρνηση και δούμε σε λίγο σταθμούς διοδίων μέσα στην Αθήνα.
Απίστευτη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα: «Καταργούνται» όλα τα διόδια της χώρας
Μεγάλο «χαστούκι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα για τη λειτουργία των διοδίων της στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Γιατί την εγκαλεί και πώς θέλει να «καταργήσει» τα διόδια όπως λειτουργούν σήμερα.
Φυσικά, η ΕΕ δεν θέλει να τα… αφαιρέσει, αλλά θέλει να καταργήσει το σύστημα με το οποίο τρέχει το λειτουργικό τους σύστημα, και να μπει νέο το οποίο θα μπορεί να μοιράζεται τα στοιχεία ενός οχήματος με όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Συγκεκριμένα η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα να μεταφέρει πλήρως στο εθνικό της δίκαιο τη νομοθεσία για την ευρωπαϊκή υπηρεσία τηλεδιοδίων (ΕΥΤ).
Αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα [INFR(2021)0523], επειδή δεν κοινοποίησε την πλήρη μεταφορά της οδηγίας (ΕΕ) 2019/520 στο εθνικό δίκαιο.
Η ΕΥΤ είναι ένα σύστημα διοδίων το οποίο, μόλις εφαρμοστεί πλήρως, θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του οδικού δικτύου της ΕΕ να πληρώνουν τα τέλη των διοδίων μέσω ενός μόνο συνδρομητικού συμβολαίου με έναν μόνο πάροχο υπηρεσιών και μίας μονάδας επί του οχήματος που καλύπτει όλα τα κράτη μέλη.
Η οδηγία έχει δύο στόχους: να διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των συστημάτων τηλεδιοδίων και να διευκολύνει τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σε περίπτωση μη καταβολής οδικών τελών.
Η προθεσμία μεταφοράς της εν λόγω οδηγίας στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 19 Οκτωβρίου 2021.
Η σημερινή αιτιολογημένη γνώμη αποστέλλεται μετά την προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε η Επιτροπή τον Νοέμβριο του 2021.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα δεν όρισε εθνικό σημείο επαφής για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών όταν διαπιστώνεται μη καταβολή οδικού τέλους από χρήστη του οδικού δικτύου. Η μη πλήρης μεταφορά των κανόνων αυτών στο εθνικό δίκαιο αποτελεί εμπόδιο στη διασυνοριακή επιβολή της υποχρέωσης καταβολής οδικών τελών στην ΕΕ.
Εάν η Ελλάδα δεν απαντήσει ικανοποιητικά εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Διόδια: Εφιάλτης για τους οδηγούς καθώς από εκεί που περίμεναν μείωση των διοδίων ήρθε αύξηση και μάλιστα μεγάλη!
Οριστικά αυξάνονται τα κόμιστρα στα διόδια, όπως επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Ο κύριος Μαρινάκης, τόνισε ότι «αποφασίστηκε τμηματική αύξηση 7,6% το 2024, 2% το 2025 και 2% το 2026». Δηλαδή, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, «μια αναληφθείσα υποχρέωση αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται. Γιατί άλλο το σταδιακό και άλλο το 12% απευθείας».
Έτσι οι αυξήσεις θα είναι τμηματικές για τους οδηγούς αρχής γενομένης από το 2024.
Οι αυξήσεις στα διόδια έρχονται από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Μάλιστα, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Καθημερινή, συμφωνήθηκε επίσης η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε θα μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι θα απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.
Οι εταιρείες έχουν υποβάλλει αίτημα για αποζημιώσεις για κέρδη που δεν εισέπραξαν από την αύξηση που δεν έγινε το 2023 και θεωρείται πως το υπουργείο δύσκολα θα αποφύγει να τις δώσει.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι παραχωρησιούχοι τις επόμενες μέρες θα ενημερώσουν και τυπικά το ακριβές μέγεθος της αύξησης στα διόδια από το νέο έτος.
Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022.
Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).
Μιλώντας με παραδείγματα, εάν η αύξηση είναι 7,63%, αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα).
Να σημειωθεί πως τα παραδείγματα αυτά είναι ενδεικτικά, αφού οι τιμές στρογγυλοποιούνται στους σταθμούς διοδίων (συνήθως προς τα κάτω).
Σχετικά με το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 12%, οι εταιρείες συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).
Σε σχέση με τα έσοδα που θα είχαν οι εταιρείες από την αύξηση των διοδίων το 2023, που δεν έγινε, όλα δείχνουν πως οι φορολογούμενοι είναι αυτοί που και εδώ θα πληρώσουν, αυτή τη φορά… έμμεσα και όχι σε σταθμούς., Κι αυτό γιατί κατά πάσα πιθανότητα το υπουργείο Υποδομών θα δώσει τις σχετικές αποζημιώσεις.
Μέχρι στιγμής οι αιτήσεις είναι για αποζημιώσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ έρχονται αιτήσεις και για το δεύτερο.
Το Δημόσιο θα υποχρεωθεί να καταβάλλει τις αποζημιώσεις αφού στις συμβάσεις υπάρχει το το δικαίωμα τιμαριθμικής αύξησης, ενώ η μη επιβολή της αύξησης έγινε με εντολή του υπουργείου Υποδομών.
Υπενθυμίζεται πως την περασμένη χρονιά ο τότε υπουργός Κώστας Καραμανλής είχε ζητήσει να μην υπάρξουν καθόλου αυξήσεις για το 2023, ωστόσο οι εταιρείες επανήλθαν μετά τις εκλογές θέτοντας το ζήτημα στον Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος χαρακτήρισε τις κοινοπραξίες «αναξιόπιστες». Τελικά υπήρξε συμφωνία πριν από μερικές ημέρες.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…