Από την Παρασκευή 4 Απριλίου, ανεβαίνουν κι άλλα εγκεκριμένα προγράμματα κατάρτισης για το γνωστό πρόγραμμα που δίνει επίδομα 1.000€ σε 50.000 ανέργους.
Αν είσαι ήδη στο Μητρώο Ωφελούμενων, μπορείς να μπεις και να διαλέξεις το πρόγραμμα που σου ταιριάζει μέσα από τη σχετική λίστα στο site. Μιλάμε για σεμινάρια σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες, αλλά και σε οικονομικό εγγραμματισμό – πολύ χρήσιμα δηλαδή.
Τα προγράμματα ανανεώνονται συνεχώς, οπότε ακόμα κι αν δεν βρεις κάτι που σου αρέσει σήμερα, έχε το νου σου γιατί προστίθενται συνέχεια νέα. Μπορείς να τα δεις είτε στο ΠΣ Voucher είτε απευθείας από τη σελίδα της ΔΥΠΑ.
Τα προγράμματα είναι φτιαγμένα για όλους: είτε έχεις τελειώσει δημοτικό, είτε λύκειο, είτε πανεπιστήμιο. Αρκεί να έχεις δηλώσει τα προσόντα σου σωστά όταν γράφτηκες στο Μητρώο.
Θυμίζουμε πως το πρόγραμμα αυτό είναι μέρος του «Ελλάδα 2.0» και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGenerationEU.
Ουσιαστικά, διαλέγεις σεμινάριο, παρακολουθείς και… παίρνεις 1.000€. Πιο απλά δεν γίνεται.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟ GOV.GR
Γιατί θα βλέπεις διαφορετικά τα χρήματα σου στην τράπεζα;
Μεγάλη αλλαγή στον χρόνο εμφάνισης των χρημάτων στον τραπεζικό σου λογαριασμό.
Αλλάζουν όλα στις τραπεζικές συναλλαγές, καθώς από το φθινόπωρο του 2025 οι πληρωμές θα γίνονται σε χρόνο-ρεκόρ! Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό για τις μεταφορές χρημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όλες οι τράπεζες και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί θα πρέπει να εφαρμόζουν άμεσες μεταφορές χρημάτων (εμβάσματα), εξασφαλίζοντας ότι τα ποσά θα εμφανίζονται στους λογαριασμούς μέσα σε μόλις 10 δευτερόλεπτα!
Ανατροπή στις χρεώσεις των τραπεζών
Οι χρεώσεις των άμεσων εμβασμάτων θα εξισωθούν με αυτές των φθηνότερων συναλλαγών, κάτι που στην Ελλάδα σημαίνει μείωση κόστους από τα 4-5 ευρώ που ισχύουν σήμερα σε λιγότερο από 1 ευρώ. Επιπλέον, το κόστος των διασυνοριακών μεταφορών θα ταυτιστεί με αυτό των εγχώριων, δίνοντας ανάσα στους καταναλωτές.
Αυστηροί έλεγχοι για αποφυγή λαθών και απάτης
Οι τράπεζες θα υποχρεωθούν να πραγματοποιούν αυστηρότερους ελέγχους για την επαλήθευση της ταυτότητας του δικαιούχου, διασταυρώνοντας το όνομα και τον IBAN, ώστε να μειωθούν τα λάθη και οι περιπτώσεις απάτης. Παράλληλα, ο χρόνος απόρριψης μεταφοράς μειώνεται από τα 20 στα 10 δευτερόλεπτα, διασφαλίζοντας την ταχύτερη και ασφαλέστερη ολοκλήρωση των συναλλαγών.
Η νέα εποχή των τραπεζικών συναλλαγών
Με τη νέα νομοθεσία, όλες οι εμπορικές και κεντρικές τράπεζες στην Ε.Ε. θα πρέπει να προσαρμοστούν, φέρνοντας τις χρηματικές συναλλαγές στην ψηφιακή εποχή. Οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν ταχύτερες και οικονομικότερες συναλλαγές, χωρίς αναμονή και με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Δωρέαν τρόφιμα σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ: Κοστίζουν μηδέν ευρώ
Μία απίστευτη απόφαση έλαβε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο της μείωσης της σπατάλης.
Πρόκειται για την τεράστια αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Tesco, η οποία προχωρά σε μια καινοτόμα κίνηση για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, εισάγοντας το «κίτρινο ταμπελάκι», που δείχνει πως ένα προϊόν φτάνει στην ημερομηνία λήξης του και είναι δωρεάν.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στις προσπάθειες της εταιρείας να μειώσει τα απόβλητα και να επιτύχει τους στόχους της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Η δοκιμή της νέας πολιτικής πραγματοποιείται σε περιορισμένο αριθμό καταστημάτων Express και αφορά πελάτες που επισκέπτονται τα καταστήματα μετά τις 9:30 μ.μ.
Πριν από την τοποθέτηση των δωρεάν τροφίμων στα ράφια στα σούπερ μάρκετ, αυτά θα προσφέρονται πρώτα σε φιλανθρωπικές οργανώσεις και στα μέλη του προσωπικού.
Σταματάει η πιο γενναιόδωρη επιδότηση στην Ελλάδα – Το κράτος την κόβει
Οριστική διακοπή σε μία μεγάλη επιδότηση από το ελληνικό κράτος.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται πως δεν σκοπεύει να ανανεώσει ξανά την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων, αφήνοντας χιλιάδες ενδιαφερόμενους χωρίς κρατική στήριξη.
Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» άλλαξε ριζικά την αγορά, ωθώντας το κράτος να αναζητά συνεχώς νέους πόρους για να το διατηρήσει. Ωστόσο, παρά την τελευταία ενίσχυση με 11 εκατ. ευρώ, οι αιτήσεις ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, οδηγώντας το σύστημα στα όριά του. Όπως αποκαλύπτει το Carandmotor.gr, είναι πολύ πιθανό να σταματήσει η υποβολή νέων αιτήσεων ακόμα και μέσα στην εβδομάδα λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
Την ίδια στιγμή, το πρόγραμμα επιδότησης για ηλεκτρικά ταξί, αν και το πιο γενναιόδωρο στην ΕΕ, δεν κατάφερε να κερδίσει την προτίμηση των Ελλήνων επαγγελματιών. Η απροθυμία τους να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως οδηγεί το υπουργείο στην απόφαση να μην παρατείνει ξανά το πρόγραμμα, σηματοδοτώντας το τέλος του στα τέλη Μαρτίου 2025.
Αν αυτή η απόφαση επιβεβαιωθεί, τότε μιλάμε για μια ριζική αλλαγή στο τοπίο των επιδοτήσεων, με απρόβλεπτες συνέπειες για την αγορά και τους επαγγελματίες του κλάδου.
Πρόστιμο στους οδηγούς που δεν έχουν συνεπιβάτη: Τι ισχύει στον Κηφισό
Βαριά θα είναι τα πρόστιμα στους οδηγούς που κινούνται μόνοι τους, χωρίς συνεπιβάτη. Δείτε πού υπάρχει αυτός ο κανονισμός.
Στην Ισπανία, η τεχνολογία μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι της οδικής ασφάλειας και της αποσυμφόρησης των δρόμων, καθώς οι αρχές επιστρατεύουν νέες υπερσύγχρονες κάμερες για να εντοπίζουν τους οδηγούς που κινούνται μόνοι τους στο αυτοκίνητο, βεβαιώνοντας βαριά πρόστιμα σε όσους κάνουν χρήση της λάθος λωρίδας κυκλοφορίας.
Η κακή συνήθεια της μοναχικής μετακίνησης θα πρέπει να κοπεί άμεσα από τους Ισπανούς οδηγούς, αν θέλουν να αποφύγουν τις τεράστιες ουρές τις ώρες αιχμής ή τα τσουχτερά πρόστιμα. Σε πολλές χώρες της Δυτικής Ευρώπης, αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχει επικρατήσει το μοντέλο της δημιουργίας ειδικών λωρίδων κυκλοφορίας για οχήματα με τουλάχιστον δύο επιβάτες, προωθώντας τον συνεπιβατισμό και μειώνοντας τον αριθμό των οχημάτων στους δρόμους.
Τεχνολογία υψηλής ακρίβειας
Για να αποτρέψουν τη χρήση των ειδικών λωρίδων από μοναχικούς οδηγούς, οι ισπανικές αρχές αξιοποιούν νέες θερμικές κάμερες τελευταίας τεχνολογίας. Οι κάμερες αυτές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν τον ακριβή αριθμό των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο, ακόμη και αν κάποιοι προσπαθούν να ξεγελάσουν το σύστημα με έξυπνα τρικ.
Η χρήση αυτών των καμερών στοχεύει στη διασφάλιση της ορθής εφαρμογής του μέτρου, μειώνοντας δραστικά την παράνομη χρήση των ειδικών λωρίδων και ενθαρρύνοντας τον συνεπιβατισμό.
Μπορεί να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα;
Ένα μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι αν ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να βρει εφαρμογή και στη χώρα μας, για παράδειγμα στον πολύπαθο Κηφισό. Ωστόσο, δεδομένου ότι παρόμοιες προσπάθειες, όπως οι λεωφορειολωρίδες, δεν έχουν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, οι αμφιβολίες είναι πολλές.
Η εξέλιξη αυτή στην Ισπανία αποδεικνύει ότι η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση της κίνησης και στην προώθηση βιώσιμων μετακινήσεων. Το ερώτημα είναι αν θα μπορούσε να λειτουργήσει και σε ελληνικούς δρόμους με ανάλογη επιτυχία.
Ο πιο διάσημος δρόμος γίνεται πεζόδρομος: Όλο το σχέδιο
Ένας από τους πιο διάσημους δρόμους του πλανήτη γίνεται ξαφνικά… πεζόδρομος.
Παίρνει μπρος το μεγάλο σχέδιο του Sadiq Khan για την πεζοδρόμηση της Oxford Street, ενός από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του Λονδίνου και ολόκληρου του πλανήτη!
Ο Δήμαρχος του Λονδίνου ανακοίνωσε την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου το φιλόδοξο έργο των 150 εκατ. λιρών (181,5 εκατ. ευρώ), με στόχο την πλήρη απομάκρυνση των οχημάτων από την εμβληματική εμπορική λεωφόρο, που προσελκύει καθημερινά μισό εκατομμύριο επισκέπτες! Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, εφόσον όλα προχωρήσουν σύμφωνα με το σχέδιο.
Ο Khan ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει από τις 28 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαΐου, για την πεζοδρόμηση ενός τμήματος 1,1 χιλιομέτρου, από το Oxford Circus έως το ιστορικό Marble Arch, με πιθανή επέκταση μέχρι την Tottenham Court Road. Ωστόσο, επιχειρηματικοί φορείς ζητούν αυξημένα μέτρα ασφαλείας, καθώς υπάρχουν ανησυχίες για πιθανή έξαρση εγκληματικότητας, όπως κλοπές από πορτοφολάδες. Παράλληλα, γίνονται εκκλήσεις για ενίσχυση της αστυνόμευσης και καλύτερη πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες, καθώς η έλλειψη λεωφορείων και ταξί τη νύχτα μπορεί να καταστήσει επισφαλή τη μετακίνηση, ιδιαίτερα για τις γυναίκες.
Η προσπάθεια αυτή έρχεται μετά την αποτυχημένη απόπειρα του 2018, όταν το τότε Συντηρητικό δημοτικό συμβούλιο του Westminster μπλόκαρε την πρόταση λόγω αντιδράσεων κατοίκων που φοβήθηκαν κυκλοφοριακό χάος στους γύρω δρόμους.
«Οι προτάσεις μου έχουν σχεδιαστεί για να ξεκλειδώσουν το πραγματικό δυναμικό της Oxford Street και να δημιουργήσουν μια παγκόσμιας κλάσης, προσβάσιμη και καθαρή λεωφόρο. Αυτές οι προτάσεις θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση αυτού του διάσημου σημείου της πρωτεύουσας, θα στηρίξουν τις καλές επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη.», δήλωσε ο Sadiq Khan.
Το Λονδίνο ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα! Θα γίνει η Oxford Street ένας παράδεισος πεζών ή θα φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει;