Και όμως το κράτος σου δίνει… επίδομα για μετακόμιση με μία μόνο αίτηση στο gov.gr.
Τίθεται από σήμερα σε εφαρμογή το Πρόγραμμα Δημογραφικής Ανάπτυξης στους Δήμους Σουφλίου, Διδυμοτείχου και Ορεστιάδας, της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που συνυπογράφουν οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, Ανάπτυξης Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και οι Υφυπουργοί Αθανάσιος Πετραλιάς και Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους μέσω της πλατφόρμας:
https://relocation.vouchers.gov.gr
Το πρόγραμμα, το οποίο χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με συνολικό προϋπολογισμό 10 εκατομμυρίων ευρώ, απευθύνεται σε μονοπρόσωπα και πολυπρόσωπα νοικοκυριά που επιθυμούν να μετεγκατασταθούν μόνιμα στον Έβρο.
Ποια είναι τα οικονομικά κίνητρα
Οι ωφελούμενοι θα λάβουν οικονομική ενίσχυση:
-
10.000 ευρώ για εγκατάσταση σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους
-
6.000 ευρώ για εγκατάσταση σε οικισμούς με πληθυσμό άνω των 500 κατοίκων
Το ποσό προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για κάθε ανήλικο μέλος του νοικοκυριού, με ανώτατο όριο τις 10.000 ευρώ συνολικά.
Η καταβολή της ενίσχυσης θα γίνεται μέσω του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).
Οι περιοχές που εντάσσονται στο πρόγραμμα
Ως Δήμοι μετεγκατάστασης ορίζονται:
-
Δήμος Σουφλίου, με τις Δημοτικές Ενότητες: Ορφέα, Σουφλίου και Τυχερού
-
Δήμος Διδυμοτείχου, με τις Δημοτικές Ενότητες: Διδυμοτείχου και Μεταξάδων
-
Δήμος Ορεστιάδας, με τις Δημοτικές Ενότητες: Ορεστιάδας, Βύσσας, Τριγώνου και Κυπρίνου
Στόχος: Αναγέννηση περιοχών με δημογραφική συρρίκνωση
Το πρόγραμμα εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της κυβέρνησης για την αντιστροφή της δημογραφικής συρρίκνωσης και τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών, προσφέροντας κίνητρα για νέους κατοίκους.
Η πιλοτική εφαρμογή ξεκινά από τον Έβρο, με προοπτική επέκτασης και σε άλλες περιοχές της χώρας που αντιμετωπίζουν σοβαρές δημογραφικές προκλήσεις.
Το νέο τιμολόγιο ρεύματος είναι «κόκκινο» και δεν σας κλέβει ποτέ – Η τιμή του
Μια νέα εποχή ξεκινά για τους λογαριασμούς ρεύματος, καθώς το απόγευμα της Παρασκευής (1 Αυγούστου) η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) ανακοίνωσε την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης για τη νέα μορφή τιμολόγησης, γνωστή ως «κόκκινο τιμολόγιο».
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Τα νέα αυτά τιμολόγια, με την ονομασία «Ευέλικτα Τιμολόγια», σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν μεγαλύτερη σταθερότητα και προστασία στους οικιακούς καταναλωτές. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά κυμαινόμενα τιμολόγια που επηρεάζονται άμεσα από τις διακυμάνσεις της χονδρικής τιμής ενέργειας, το «κόκκινο» τιμολόγιο περιλαμβάνει μεταβλητές χρεώσεις, οι οποίες καθορίζονται με βάση παραμέτρους εκτός ελέγχου των παρόχων, όπως για παράδειγμα η ποσότητα κατανάλωσης.
Πώς λειτουργεί το «κόκκινο» τιμολόγιο
Το νέο μοντέλο προβλέπει διάφορους τύπους τιμολόγησης, όπως:
-
Κλιμακωτές χρεώσεις ανά επίπεδο κατανάλωσης, με σταθερές τιμές και συγκεκριμένα πάγια.
-
Διαφορετικές χρεώσεις ανά εξάμηνο, για να λαμβάνονται υπόψη οι εποχιακές μεταβολές.
-
Συνδυαστικά μοντέλα τιμολόγησης, με άλλες τιμές εντός και εκτός προκαθορισμένων ορίων κατανάλωσης.
Κάθε σύμβαση «κόκκινου» τιμολογίου θα έχει ελάχιστη διάρκεια 12 μηνών από την ενεργοποίησή της, ώστε οι καταναλωτές να έχουν χρονικό περιθώριο να αξιολογήσουν τα οφέλη και τις χρεώσεις χωρίς συχνές αλλαγές.
Η δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε από τη ΡΑΑΕΥ, στοχεύει να διαμορφώσει το τελικό πλαίσιο των «ευέλικτων τιμολογίων», τα οποία υπόσχονται πιο διαφανείς λογαριασμούς, καλύτερο έλεγχο στην κατανάλωση και λιγότερες εκπλήξεις στους τελικούς χρήστες
Γκρεμίζεται… η Αττική Οδός: Κόβεται η κυκλοφορία
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και τους φορείς παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων αποτελεί η αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού, δύο από τις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά αρτηρίες της πρωτεύουσας. Σε αυτό το πλαίσιο, μελετάται ένα νέο σενάριο βελτίωσης της κυκλοφορίας, με αιχμή του δόρατος τη δημιουργία νέας εξόδου στη Μεταμόρφωση.
► Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, αναφέρθηκε στις σχετικές προτάσεις κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου τον Ιούνιο, σημειώνοντας πως εξετάζονται συγκεκριμένες βελτιώσεις εντός της ζώνης κατάληψης της Αττικής Οδού, που μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη διαχείριση της αυξημένης κυκλοφορίας.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας νέας εξόδου στον αυτοκινητόδρομο, στο ύψος της Μεταμόρφωσης, με αποκλειστική κατεύθυνση προς Πειραιά. Σήμερα, τα οχήματα που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση προς Ελευσίνα και επιθυμούν να συνεχίσουν προς Λαμία ή Πειραιά, χρησιμοποιούν μια κοινή έξοδο στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονη συμφόρηση, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής.
Η νέα έξοδος αποσκοπεί στον διαχωρισμό της κυκλοφορίας, ώστε να μειωθεί η πίεση στον υφιστάμενο κόμβο και να διευκολυνθεί η ροή των οχημάτων. Όπως σημειώνεται από αρμόδιες πηγές, η πρόταση αυτή έχει χαρακτήρα προσωρινής ανακούφισης και δεν συνιστά δομική λύση στο πρόβλημα της καθημερινής συμφόρησης στον άξονα Αττικής Οδού – Κηφισού. Για την ουσιαστική επίλυση του ζητήματος απαιτείται ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, που θα περιλαμβάνει ευρύτερες παρεμβάσεις και πιθανές επεκτάσεις.
Η διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών για τη νέα έξοδο, εφόσον εγκριθούν οι μελέτες, υπολογίζεται σε περίπου τέσσερις μήνες.