Μεγάλη «κομπίνα» από τα Jumbo: Δείτε τι έκανε ο Βακάκης

Jumbo: Έξαλλος ο ιδιοκτήτης των Jumbo, Απόστολος Βακάκης με τις μεραφορικές εταιρείες. Κάνει λόγο για «άτυπο καρτέλ» στη διαχείριση μεταφοράς εμπορευμάτων. Αμετάβλητη η μερισματική πολιτική. Ώθηση στα συνολικά αποτελέσματα από Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Αύξηση κατά 10% περίπου παρουσιάζουν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι χάρη και στις επιδόσεις του ομίλου σε Κύπρο, Βουλγαρία και Βαλκάνια.

Ωστόσο, η εταιρεία εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τη διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας και την ανοδική πορεία του κόστους των πρώτων υλών.

Με ανακοίνωσή της η εταιρεία κάνει λόγο για «ταλαιπωρία της αγοράς από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων».

Πιο αναλυτικά, όπως επισημαίνεται στην εταιρική ανακοίνωση, η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, στα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Ομίλου Jumbo, οδήγησε τις πωλήσεις σε αύξηση κατά +0,7% περίπου για τον μήνα Ιούλιο 2021 παρά την εμφανή έλλειψη πλήρους γκάμας προϊόντων λόγω της διατάραξης της τροφοδοτικής αλυσίδας και του κόστους των πρώτων υλών.

Για τους πρώτους επτά μήνες του έτους (Ιανουάριος- Ιούλιος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο καταγράφουν αύξηση κατά +10% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ειδικότερα:

Στην Ελλάδα:

Tον Ιούλιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.

Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούλιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή μείωση κατά – 0,7% περίπου, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το επτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούλιος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Κύπρο:

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους.

Ωστόσο, λόγω της επαναφοράς μέτρων που εμποδίζουν ή αποκλείουν κατά διαστήματα τους πελάτες που έρχονται από το εξωτερικό, οι πωλήσεις κατά τον Ιούλιο του 2021 εμφανίζονται μειωμένες κατά – 3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία:

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός.

Οι πωλήσεις του δικτύου καταγράφουν αύξηση κατά +11% περίπου τον Ιούλιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο
περσινό διάστημα.

Στη Ρουμανία:

Τον Ιούλιο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά +1,84% περίπου. Σημειώνεται ότι η μηναία επίδοση δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο περσινό μήνα καθώς κατά το 2020 λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για
πρώτη φορά τότε, η δυναμική που καταγράφηκε κατά την επανεκκίνηση της αγοράς ήταν εντονότερη.

Η μεσοσταθμική επίδοση της χώρας αποτυπώνεται καλύτερα στις πωλήσεις για τον διάστημα των επτά μηνών του 2021 όπου ήταν αυξημένες κατά +28% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Jumbo: Η κατάσταση στην αγορά

Όπως είχε επισημάνει η διοίκηση, από τα μέσα Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.

Οι νεότερες εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μεταφορικό κόστος δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία.

Σύμφωνα με την εταιρική ανακοίνωση, η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει.

Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι ουδείς κρατικός παράγοντας διεθνώς και καμία επιτροπή ανταγωνισμού δεν επιχειρεί
ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ.

Πρώτο αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών είναι τα -εκτός λογικής- ναύλα στις μεταφορές που διατηρούνται σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις που δεν πείθουν κανένα πλην των αφελών.

Τέλος ο συνδυασμός της διαταραγμένης τροφοδοτικής αλυσίδας και της ταχύτατης διάδοσης του ιού Covid 19 με τη μετάλλαξη Δέλτα, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου μετά βεβαιότητας, καθιστά το 2021, μία ακόμα χαμένη χρονιά, όσον αφορά την κερδοφορία πάντα συγκρινόμενη με το 2019.

Εφόσον δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της παρούσας κατάστασης, δυστυχώς- είναι πολύ πιθανό και το 2022 νομοτελειακά να αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019, σημειώνει η εταιρεία.

Παρόλα αυτά, μέσα στο ταραγμένο, εξαιρετικά περίπλοκο, αδιαφανές και ασταθές περιβάλλον – χωρίς την
προοπτική ανάπτυξης από άποψη κερδοφορίας – η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, δουλεύει ακατάπαυστα ώστε:

1. τελικά και να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις αρχές που πρεσβεύει το Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν
αλλά και

2. να μείνει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο, καταλήγει η ανακοίνωση.

Jumbo: Ο Βακάκης πήρε την πιο σκληρή απόφαση

Πριν μερικούς μήνες σας είχαμε ενημερώσει για τη σκληρή απόφαση του ιδιοκτήτη των JUMBO να σταματήσει την εισαγωγή νέων προϊονων μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα στις αποθήκες.

Ο Απόστολος Βακάκης ωστόσο, φέρεται να διεμήνυσε πως η τροφοδοσία ενδέχεται να σταματήσει πλήρως. Όλες οι καταιγιστικές εξελίξεις στο xristika.gr.

Αδειάζουν οι αποθήκες των Jumbo και αρνείται να τις επανατροφοδοτήσει. Εκτοξεύτηκε το μεταφορικό κόστος, έρχονται ανατιμήσεις.

Σε αλλαγή του πλάνου αγορών της για τους επόμενους μήνες και στο πάγωμα του σχεδίου λειτουργίας νέων καταστημάτων προχωρά η Jumbo.

Την απόφαση αυτή, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία που έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 2,145 δισ. ευρώ, τη συνέδεσε ο επικεφαλής της κ. Απόστολος Βακάκης με τη βίαιη διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και την εκτίναξη των τιμών των πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους.

Ο ίδιος προέβλεψε, μιλώντας κατά τη διάρκεια της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της Jumbo που πραγματοποιήθηκε με απαρτία 80,36% το μεσημέρι της Τρίτης, πως «οι τιμές θα σταθεροποιηθούν κάποια στιγμή, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα των σημερινών”.

Ο επικεφαλής της Jumbo, μίλησε εκτενώς για τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους και για τα προβλήματα που δημιουργούνται στην αγορά.

Ωστόσο δεν θέλησε να απαντήσει στις ερωτήσεις του Capital.gr για το ύψος των αποθεμάτων που έχει σήμερα ο όμιλος και για πόσο διάστημα διαρκούν αυτά.

Για το ποια είναι η μεσοσταθμική αύξηση των τιμών που έχει περάσει στο τελικό προϊόν, τι σκοπεύει να πράξει στην περίπτωση που οι εταιρείες logistics δεν τιμήσουν τα συμβόλαια τα οποία έχει υπογράψει και από ποιες χώρες και σε τι ποσοστό έχει αντικαταστήσει τις εισαγωγές της από την Κίνα και από ποιες χώρες.

Αντί απαντήσεων, επί των συγκεκριμένων ερωτημάτων, ο κ. Βακάκης περιορίσθηκε να δηλώσει «δεν θα αποκαλύψω τη στρατηγική μου ούτε θα τη χαρίσω στους ανταγωνιστές μου.”

JUMBO: Πρωτόγνωρες συνθήκες

Μιλώντας για τη γενικότερη κατάσταση που υπάρχει σήμερα στην παγκόσμια αγορά έκανε λόγο για βίαιη διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας «η οποία είναι σε διάλυση, με αποτέλεσμα να έχουμε σοβαρότατες παρενέργειες”, όπως είπε.

Σημείωσε ότι η Jumbo είναι μπροστά σε πρωτόγνωρες συνθήκες, ανέφερε ότι έχει σταματήσει να αγοράζει και για τον λόγο αυτό δεν προχωρά στο άνοιγμα νέων καταστημάτων που είχε προγραμματίσει αν και το επενδυτικό πρόγραμμα υλοποιείται κανονικά, όπως σημείωσε, ενώ τροφοδοτεί με τα απολύτως απαραίτητα τα καταστήματα franchise του ομίλου.

«Ακολουθούμε την πολιτική του Γκάντι. Δεν τρώμε ελπίζοντας ότι θα νικήσουμε το τέρας” είπε ενώ σημείωσε πως ο στόχος είναι να μην αλλοιώσει την έννοια του jumbo way και για αυτό η εταιρεία προσπαθεί να γίνει δημιουργική για να περάσει τον κάβο μέχρι να ομαλοποιηθει η τροφοδοτική αλυσίδα.

Τόνισε πως το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων από την Ασία έχει δεκαπλασιστεί και αυτό είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό από την κοινό λογική, όμως είπε, ενώ σημείωσε πως έχει έρθει η ώρα των ηγεσιών των μεγάλων χωρών να τοποθετηθούν σε αυτά τα θέματα, πέρα των ευχών, με συγκεκριμένες θέσεις – παρεμβάσεις και να δουν τι είναι αυτό που συντηρεί αυτή την αρρυθμία σε τέτοιο μεγάλο βαθμό.

Σημείωσε πως ο καταναλωτής μπαίνει στην εξίσωση ταλαιπωρημένος και σύντομα θα αντιμετωπίσει τις ανατιμήσεις, ενώ έφερε ως παράδειγμα μια καρέκλα η οποία πωλούνταν στην αγορά προς 39,99 ευρώ και σήμερα πωλείται προς 150 ευρώ. Η τιμή για ένα λούτρινο αρκουδάκι έχει τετραπλασιαστεί από 50 ευρώ στα 200 ευρώ, η τιμή στο σίδηρο που χρησιμοποιείται στις οικοδομές έχει αυξηθεί κατά 60% ενώ οι τιμές των ραφιών που χρησιμοποιούνται στα καταστήματα έχουν διπλασιαστεί, ανέφερε ο ίδιος.