Fuel Pass: Από επιδόματα καλά πάμε όπως και από ακρίβεια, με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης να είναι ουσιαστικά ψίχουλα!
Βενζίνη, ενοίκιο, ΕΝΦΙΑ, φόρος εισοδήματος, ακρίβεια. Είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεράσουν οι πολίτες για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Και αν νομίζαμε ότι μετά από 10ετή κρίση θα δούμε άσπρη μέρα, ο πόλεμος της Ουκρανίας και ο πληθωρισμός έσβησαν κάθε ελπίδα για ανάκαμψη.
Η κυβέρνηση προσπάθησε να μετριάσει τις επιπτώσεις της κρίσης δίνοντας επιδόματα αλλά η πραγματικότητα είναι ότι αυτά δεν φτάνουν ούτε για ζήτω.
Το fuel pass κρίθηκε απαραίτητο να δοθεί σε όλους τους οδηγούς με αυξημένα εισοδηματικά κριτήρια και άρα σε περισσότερους δικαιούχους για να αντιμετωπιστεί η κρίση στις τιμές των καυσίμων.
Το επίδομα βενζίνης, στην πρώτη του μορφή ήταν 40 ευρώ και τώρα διπλασιάζεται σε 80 ευρώ και σε 100 ευρώ για την επαρχία. Αυτό συνεπάγεται αντίστοιχα 26,6 ευρώ και 33,3 ευρώ ανά μήνα.
Σύμφωνα με τα όσα γνωρ΄ίζουμε οι αιτήσεις θα ανοίξουν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου για να πληρωθούν οι δικαιούχοι στο τέλος του μήνα.
Και αφού είπαμε όσα πρέπει να γνωρίζετε για το επίδομα βενζίνης που αναμένεται να δοθεί, ας πάμε να αναλύσουμε γιατί το επίδομα βενζίνης στην ουσία είναι ψίχουλα.
Εργαζόμενος που διαμένει στο Μαρούσι και εργάζεται στην Ηλιούπολη, διανύει με το αυτοκίνητό του 38 χιλιόμετρα τη μέρα, ήτοι 760 χιλιόμετρα τις εργάσιμες μέρες του μήνα. Ας υποθέσουμε ότι περιττά χιλιόμετρα μέσα στην μέρα δεν έχει (δεν έχει δηλαδή παιδί που να χρειάζεται να το πηγαίνει δραστηριότητες ή ξένες γλώσσες ή το σούπερ μάρκετ έρχεται στην πόρτα του) και τα μόνα έξτρα χιλιόμετρα που κάνει την βδομάδα είναι την Κυριακή για καμιά βόλτα και αυτά όχι πάνω από 50 χλμ τον μήνα. Για την οικονομία της συζήτησης ας πούμε οτι το αυτοκίνητο διανύει 800 χλμ τον μήνα.
Ας υποθέσουμε ότι ο ίδιος εργαζόμενος κατέχει ένα αυτοκίνητο 10ετίας, όπως η πλειοψηφία των πολιτών και καίει περί τα 8 λίτρα/100 χλμ. Με 2,4 τη βενζίνη χρειάζεται μόνο για τις απαραίτητες μετακινήσεις από και προς τη δουλειά του 153,6 ευρώ. Επί τρεις μήνες μας κάνει 460,8 ευρώ. Τώρα αφαιρέστε το επίδομα των 26,6 ευρώ ανά μήνα (αφού μιλάμε για τρίμηνο επίδομα) και κάντε τον λογαριασμό.
Την ίδια στιγμή η Γερμανία μειώνει τον ειδικό φόρο στα καύσιμα και πλέον τα καύσιμα πωλούνται με κάτω από 2 ευρώ το λίτρο. Εδώ, σύμφωνα με τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων θα ευνοηθούν οι έχοντες. Υπήρχαν βέβαια φωνές που παραδέχονταν ότι αυτό δεν γίνεται καθώς θα δημιουργούνταν μεγάλο δημοσιονομικό κενό. Μία εξήγηση ειλικρινής αλλά μη αποδεκτή για τους περισσότερους καθώς νιώθουν «πνιγμένοι» από τα έξοδα.
Την ίδια μέρα πέρσι η αμόλυβδη είχε κατά μέσο όρο 1,60 το λίτρο. Σχεδόν 0,80 ευρώ λιγότερο το λίτρο. Ο ίδιος εργαζόμενος για το τρίμηνο Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος θα χρειαζόταν 102 ευρώ τον μήνα και άρα το τρίμηνο 307,2 ευρώ.
Έρχεται το νέο διευρυμένο Power Pass για τους Έλληνες οδηγούς σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να καταπολεμήσει την ακρίβεια στα καύσιμα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Το νέο διευρυμένο Fuel Pass 2 θα τεθεί σε εφαρμογή τον Ιούλιο και θα ισχύσει μέχρι το Σεπτέμβριο. Βασική προϋπόθεση της επιδότησης είναι το οικογενειακό εισόδημα να φτάνει έως τα 30.000 ευρώ με προσαύξηση 3.000 για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 45.000 ευρώ, Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών θα ληφθούν υπόψη οι φετινές φορολογικές δηλώσεις, δηλαδή το εισόδημα 2021.
Με βάση τα παραπάνω οικογένεια με 2 παιδιά θα έχει εισοδηματικό όριο 39.000 ευρώ, ενώ μια οικογένεια με τρία τέκνα 42.000 ευρώ. Για πολύτεκνη οικογένεια με 4 παιδιά το όριο ανεβαίνει στα 45.000 ευρώ.
Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι πάνω από 3 εκατ. ενώ η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Ιουλίου.
Άλλη μία αλλαγή σε σχέση με το Fuel Pass είναι πως τριπλασιάζεται το bonus στα 15 ευρώ για όσους επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα, δηλαδή την πίστωση των χρημάτων στον τραπεζικό τους λογαριασμό.
Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, «οι λόγοι που μπορούμε να δώσουμε υψηλότερη επιδότηση στα καύσιμα είναι οι εξής:
Ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανεργία μειώθηκε σημαντικά, η αυξημένη ανάπτυξη έχει σημαντική αντανάκλαση στα δημόσια έσοδα, ενώ τα έσοδα από τον τουρισμό είναι ιδιαιτέρως αυξημένα. Όλα αυτά συμβαίνουν παρά τις τεράστιες πιέσεις που δέχεται η οικονομία μας, λόγω πληθωρισμού και ακρίβειας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίσουμε (όσο το δυνατόν πιο δίκαια) την επίπτωση που έχουν στα νοικοκυριά, οι διεθνείς αυτές εξελίξεις».
«Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 80% σε σχέση με την προηγούμενη επιδότηση. Το υπολογιζόμενο κόστος του Fuel Pass 2 είναι 200 εκατ. ευρώ» σημείωσε ο Γ. Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς.
Αυξάνεται στα 80 ευρώ από τα 45 που ίσχυε ως σήμερα και επεκτείνεται το Fuel Pass 2 σε περισσότερους δικαιούχους που είναι φυσικά πρόσωπα και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας
Αυξάνεται το ποσό της επιδότησης στα 15 ευρώ με τη χρήση κάρτας έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.
Για την ηπειρωτική περιοχή και τη χρήση κάρτας η επιδότηση θα ανέλθει στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, ενώ για όσους έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή αυξάνεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε έως σήμερα.
Με βάση το ΦΕΚ του Fuel Pass 1 οι περιοχές με αυξημένη επιδότηση που θα λάβουν το ποσό των 100 ευρώ ήταν οι παρακάτω: Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στη Νήσο Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και στη Νήσο Αμμουλιανή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Για ιδιοκτήτες μοτοσικλετών, η επιδότηση για χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 και τα 70 αντίστοιχα σε ηπειρωτική χώρα και νησιά.
Δικαιούχοι του διευρυμένου Fuel Pass είναι πολίτες με εισόδημα 2021 έως 30.000 προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε μέλος της οικογένειας και συνολικά για εισοδήματα ως 45.000 ευρώ.
Για το diesel η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.
Η επιδότηση απομειώνει τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά του ευρώ και ρίχνει την τιμή κάτω από τα 2 ευρώ, το συνολικό κόστος της παρέμβασης στη βενζίνη ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ. Παράλληλα επιδοτείται το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.
Επίσης, επιστρέφεται το ΕΦΚ στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Πρέπει να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το 2022. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 44 λεπτών το λίτρο για τα πρώτα 180 λίτρα καυσίμου. Σημειώνεται ότι η επιδότηση αφορά 60 λίτρα καυσίμου το μήνα, όπως και το προηγούμενο τρίμηνο.
Για να δοθεί η ενίσχυση θα πρέπει να γίνει αίτηση στην πλατφόρμα gov.gr όπως την προηγούμενη φορά. Η πλατφόρμα θα ανοίξει τέλος Ιουλίου. Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο ενώ κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώσει μόνο ένα όχημα. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις για να πάρει κάποιος το επίδομα βενζίνης δεν πρέπει να οφείλονται τέλη κυκλοφορίας και το όχημα να είναι σε χρήση.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…