Μεγάλη αλλαγή στα σούπερ μάρκετ: Τι αποφάσισαν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης

Σούπερ μάρκετ: «Γκάζι» στην ενεργειακή αυτονομία πατούν βιομηχανία τροφίμων και λιανεμπόριο. Τι σχεδιάζουν οι επιχειρήσεις. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

«Δίχτυ προστασίας» απέναντι στο δυσθεώρητο ενεργειακό κόστος επιχειρούν να απλώσουν η μια μετά την άλλη οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, αλλά και επιχειρήσεις της βιομηχανίας τροφίμων και του λιανεμπορίου, προσπαθώντας να διαχειριστούν την ενεργειακή κρίση που έχει χτυπήσει την πόρτα τους.

Με στόχο την ενεργειακή τους ανεξαρτησία και τη μείωση του κόστους κατ’ επέκταση, οι ισχυροί «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής – και όχι μόνο – στρέφονται στη λύση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προκειμένου να βελτιώσουν το σύνολο των ενεργειακών τους υποδομών, αλλά και να επενδύσουν στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις οροφές των κτηρίων τους.

Πρόκειται για κινήσεις που έχουν ήδη κάνει τα προηγούμενα χρόνια μεγάλες βιομηχανίες της χώρας, ωστόσο η σφοδρότητα της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης απαιτεί ταχύτερα αντανακλαστικά και από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, το οποίο καλείται όχι μόνο να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, αλλά και να θωρακιστεί απέναντι στην ενεργειακή «θύελλα» που δεν λέει να κοπάσει.

Με το βλέμμα προς το μέλλον, σούπερ μάρκετ και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου επανασχεδιάζουν τα επενδυτικά τους σχέδια, αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες τοποθέτησης φωτοβολταϊκών συστημάτων στα κτήριά τους, ώστε να διασφαλιστεί η ενεργειακή τους αυτοτέλεια και να μειωθεί το κόστος ενέργειας που ρίχνει βαριά τη σκιά του στη λειτουργία τους.

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι επενδύουν στα φωτοβολταϊκά

Όπως δήλωσε τον περασμένο Φεβρουάριο στο insider.gr, ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών της METRO ΑΕΒΕ, Μανώλης Καρυδάκης, η πρώτη φάση της ανάπτυξης δικτύου φωτοβολταϊκών συστημάτων, με στόχο τη μείωση του υψηλού ενεργειακού κόστους και την περαιτέρω αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αναμένεται να υλοποιηθεί στις στέγες 35-40 ιδιόκτητων καταστημάτων My market και METRO Cash & Carry και μάλιστα εντός του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με τον κ. Καρυδάκη, ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ θα διοχετευθεί στην κατεύθυνση εγκατάστασης των φωτοβολταϊκών συστημάτων, ενώ συνολικά για το 2020 η METRO έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Στη λύση των φωτοβολταϊκών συστημάτων στρέφεται και η Σκλαβενίτης, δρομολογώντας την τοποθέτησή τους στη στέγη του νέου καταστήματος στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Πρόκειται για το πρώην ακίνητο της Renault επί των οδών Λ. Θεσσαλονίκης, Σκρα και Λαχανά, με τη συνολική επιφάνεια του οικοπέδου να ξεπερνά τα 7.358 τμ.

«Στην οροφή της κατασκευής τοποθετούνται φωτοβολταϊκές συστοιχίες και σε καθορισμένα σημεία του δώματος προβλέπεται φύτευση με χαμηλούς θάμνους και αρωματικά φυτά», υπογράμμιζε τον περασμένο Ιανουάριο το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ), ανάβοντας το «πράσινο φως» στην επένδυση της Σκλαβενίτης στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις οροφές των καταστημάτων έχει ήδη ξεκινήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ σχέδια για ενεργειακή ανεξαρτησία αναπτύσσει και η Μασούτης.

Σούπερ μάρκετ: Στην «αντεπίθεση» έχει περάσει η βιομηχανία τροφίμων

«Η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, με το οποίο θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε για μεγάλο χρονικό διάστημα», προειδοποίησε πριν από μερικά 24ωρα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ιστορικής κονσερβοποιίας ΚΥΚΝΟΣ, Αχιλλέας Αγγελόπουλος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς οι εξελίξεις τρέχουν σε όλα τα μέτωπα, η εταιρεία έχει ήδη εκπονήσει μελέτες στην κατεύθυνση μείωσης του ενεργειακού κόστους, ενώ ήδη από το 2020 έχει προχωρήσει σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στη στέγη του εργοστασίου της, με στόχο την ενεργειακή της αυτονομία και δη την εξασφάλιση του 80% περίπου των ενεργειακών της απαιτήσεων.

Με τα φωτοβολταϊκά πάνελ παράγεται ηλεκτρική ενέργεια που αποτρέπει την έκλυση 1.100 τόνων διοξειδίου του άνθρακα, ενώ τη δεδομένη χρονική στιγμή η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά ενεργειακής αναβάθμισης του συνόλου των δομών της.

Σούπερ μάρκετ: Η βούληση της Praktiker Hellas

Όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Praktiker Hellas, Δημήτρης Γαλάνης, οι αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος είναι θηριώδεις, επηρεάζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του δικτύου καταστημάτων και απειλώντας την κερδοφορία της αλυσίδας.

Στα τέλη του 2021, το ενεργειακό κόστος είχε διπλάσια επιβάρυνση, ενώ όσο διανύουμε το 2022 η επιβάρυνση έχει τριπλασιαστεί, εξήγησε.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων στα καταστήματα, με στόχο την ενεργειακή αυτονομία και ακολουθώντας τα βήματα σημαντικών παικτών του λιανεμπορίου προς αυτή την κατεύθυνση, ο κ. Γαλάνης τόνισε πως είναι «είναι μια πιθανότητα που εξετάζεται, καθώς η Praktiker Hellas διαθέτει τεράστιες εκτάσεις και επιφάνειες, ευνοώντας μια τέτοια κίνηση».

Ωστόσο δεν απέφυγε να σχολιάσει πως η ΕΕ δεν είναι υποστηρικτική ως προς τον κλάδο του λιανεμπορίου, σε ό,τι αφορά τέτοιου είδους ενέργειες.