Μαζικά λουκέτα από την ΑΑΔΕ σε πασίγνωστη αλυσίδα ρούχων: Δείτε τι έκανε

H&M: Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), προχώρησε έπειτα από ελέγχους που έκανε- στο κλείσιμο άλλων τεσσάρων καταστημάτων της γνωστής αλυσίδας ρούχων Η&Μ, για 48 ώρες.

Ο λόγος για τον οποίο μπήκε λουκέτο σε επιπλέον τέσσερα καταστήματα ρούχων της H&M είναι ότι εξέδιδαν, αλλά δεν διαβίβαζαν αποδείξεις στην ΑΑΔΕ.

Συγκεκριμένα, οι ελεγκτές της Αρχής, συνεχίζοντας τον έλεγχο στα υποκαταστήματα της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα, βρήκαν ότι:

  • Στην Γλυφάδα, από τις 24/01 έως τις 24/06, δεν είχαν διαβιβαστεί 33.800 αποδείξεις, καθαρής αξίας 835.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 201.000 ευρώ. Πλέον του λουκέτου, επιβλήθηκε πρόστιμο 101.500 ευρώ.
  • Στην Καλαμάτα, από τον Δεκέμβριο του 2023 έως τον Ιούνιο του 2024, δεν είχαν διαβιβαστεί 12.600 αποδείξεις, καθαρής αξίας 263.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 63.000 ευρώ. Το πρόστιμο φτάνει τα 32.000 ευρώ.
  • Στον Βόλο, την τελευταία τριετία, δεν είχαν διαβιβαστεί 125.000 αποδείξεις, καθαρής αξίας 2,4 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ 562.000 ευρώ. Το πρόστιμο έφτασε τα 281.000 ευρώ.
  • Στην Ρόδο, από τις 30/01 έως τις 15/06, δεν είχαν διαβιβαστεί 5.300 αποδείξεις, καθαρής αξίας 125.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 30.000 ευρώ. Το πρόστιμο έφτασε τα 15.000 ευρώ.

Η ΑΑΔΕ, είχε βάλει λουκέτο την Δευτέρα (17.6.2024), και σε κατάστημα της γνωστής αλυσίδας ρούχων στο Σύνταγμα, στην οδό Ερμού για τον ίδιο λόγο μη διαβίβασης αποδείξεων στην εφορία.

Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ έχουν αρχίσει έλεγχο στα βιβλία της εταιρείας, ώστε να καταγράψουν τη συνολική φορολογική συμπεριφορά της.

H&M: Λουκέτο σε ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti και Bershka

Νέα «βόμβα» στην αγορά καθώς ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, καταστήματα της ίδιας πολυεθνικής παραμένουν κλειστά! Διαβάστε στο xristika.gr

Τυπικά το λιανεμπόριο, στις “κόκκινες” περιοχές, ο αριθμός των οποίων έχει φθάσει στις 13, θα λειτουργεί με τη μέθοδο click away (παραγγελία από απόσταση και παραλαβή στο κατάστημα), ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, βιβλιοπωλείων, κομμωτηρίων και προσωπικής περιποίησης έχουν τη δυνατότητα θα λειτουργούν με προκαθορισμένο ραντεβού (click inside) και με 1 άτομο ανά 25 τ.μ.

Κλειστά θα παραμείνει το δίκτυο της Inditex που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με πλειάδα καταστημάτων και σημάτων, όπως ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, κ.ά., όσο και η Jumbo.( Μετά από πολλά… άνοιξε – κλείσε, ανοίγουν από αύριο τα Jumbo στην Αττική και σε κόκκινες περιοχές)

Ενώ το Σάββατο η Jumbo άνοιξε κανονικά με την μέθοδο του click inside, την ίδια μέρα κιολας αποφάσισαν ότι… δεν βγαίνουν και κλείνουν εντελώς τα καταστήματα τόσο στην Αθήνα αλλά και σε άλλες κόκκινες περιοχές.

Η απόφαση του μεγαλύτερου λιανέμπορου που δραστηριοποιείται στη χώρα, του Ισπανικού ομίλου Inditex που με βάση τα στοιχεία του 2019 τζίραρε στην Ελλάδα 550 εκατ. ευρώ, διέθετε δίκτυο 165 καταστημάτων -πλέον είναι 163 – στο οποίο απασχολούνταν 3.956 εργαζόμενοι, προβληματίζει.

Και αυτό γιατί ο όμιλος Inditex έχει ανακοινώσει, από τον περασμένο Ιούνιο, ότι προτίθεται να κλείσει παγκοσμίως 1.200 καταστήματα, να επεκτείνει τα καταστήματα με τις καλύτερες επιδόσεις και να επενδύσει στο διαδίκτυο προκειμένου το 2022 το 25% του ετήσιου τζίρου του να προέρχεται από τις online πωλήσεις.

Συνεπώς, επειδή το ταμείον έδειξε πως είναι μείον, δεν αναμένεται να ανοίξουν ούτε με ραντεβού τα καταστήματα ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho.

Ας επανέλθουμε όμως στην περίπτωση της Inditex. Η αρχική απόφαση του μεγαλύτερου λιανέμπορου που δραστηριοποιείται στη χώρα, του Ισπανικού ομίλου Inditex που με βάση τα στοιχεία του 2019 τζίραρε στην Ελλάδα 550 εκατ. ευρώ, διέθετε δίκτυο 165 καταστημάτων -πλέον είναι 163 – στο οποίο απασχολούνταν 3.956 εργαζόμενοι, προβληματίζει.

Και αυτό γιατί ο όμιλος Inditex έχει ανακοινώσει, από τον περασμένο Ιούνιο, ότι προτίθεται να κλείσει παγκοσμίως 1.200 καταστήματα, να επεκτείνει τα καταστήματα με τις καλύτερες επιδόσεις και να επενδύσει στο διαδίκτυο προκειμένου το 2022 το 25% του ετήσιου τζίρου του να προέρχεται από τις online πωλήσεις.

Έως τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου είχε κλείσει 289 περιορίζοντας τον αριθμό τους σε 7.197. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό αν αυτή η απόφαση, δηλαδή κλείσιμο καταστημάτων, θα επηρεάσει και πόσο τη δραστηριότητα του στην Ελλάδα, όπου ολόκληροι εμπορικοί δρόμοι φέρουν το όνομα του ενώ το αποτύπωμά του στα εμπορικά κέντρα της χώρας κάθε άλλο παρά ασήμαντο είναι.

Εκτός από την Inditex, υπάρχουν και άλλοι μεγάλοι εγχώριοι και μη όμιλοι που αναζητούν την πλέον ενδεδειγμένη λύση για το πως θα λειτουργήσουν βραχυπρόθεσμα και ποιο πλάνο θα ακολουθήσουν μακροπρόθεσμα.

Και φυσικά υπάρχουν και αρκετές χιλιάδες μικρομεσαίες λιανεμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες, κατά δήλωση εκπροσώπων των θεσμικών τους οργάνων βρίσκονται επί ξυρού ακμής. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρο Καφούνη, 1 στις 2 εμπορικές επιχειρήσεις κινδυνεύουν αν δεν εφαρμοστούν γενναία μέτρα στήριξης μεταξύ των οποίων και “κούρεμα” οφειλών. Αρκετές εξ αυτών των επιχειρήσεων αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευτεί, αφού ο τζίρος των προηγούμενων μηνών, ακόμη και την περίοδο των εορτών όπου τα καταστήματα λειτούργησαν κάποιες ημέρες και των δύο προηγούμενων εβδομάδων, είναι κάτω τουλάχιστον 50% όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς.

Ακόμη όμως και μεγάλες αλυσίδες και γνωστά brands, όπως η σουηδική H&M δέχθηκαν και συνεχίζουν να δέχονται ισχυρές πιέσεις. Η αλυσίδα που αριθμεί 35 καταστήματα στην Ελλάδα έχασε πέρυσι το 1/4 των πωλήσεών της σε σχέση με το 2019 ενώ το τελευταίο τρίμηνο της οικονομικής της χρήσης (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος) οι απώλειες διευρύνθηκαν. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο σουηδικός όμιλος στις 29 Ιανουαρίου, οι πωλήσεις του στην Ελλάδα το διάστημα Σεπτέμβριος – Νοέμβριος υποχώρησαν κατά 30%, όταν σε επίπεδο ομίλου η πτώση ήταν μόλις 10%.