Μάρσα Π. Τζόνσον: Ποια ήταν και γιατί την τιμά η Google

Μάρσα Π. Τζόνσον: Η Μάρσα Π. Τζόνσον (24 Αυγούστου 1945 – 6 Ιουλίου 1992) ήταν μια Αφρο-αμερικανή ντραγκ κουίν, εργάτρια του σεξ και ακτιβίστρια της απελευθέρωσης των γκέι.

Ακτιβιστρια στις ταραχές του Stonewall, η Τζόνσον γεννήθηκε στο Ελίζαμπεθ του Νιού Τζέρσεϊ και υπήρξε δημοφιλής φιγούρα της γκέι και καλλιτεχνικής κοινότητας της Νέας Υόρκης από τη δεκαετία του 1960 μέχρι τη δεκαετία του 1990.

Μετέπειτα η Τζόνσον έγινε ακτιβίστρια για το AIDS με το ACT UP.

Ήταν μια από τις πιο γνωστές ντραγκ κουίνς της πόλης και βασίλισσες του δρόμου.

Η Τζόνσον είχε αναγνωριστεί ως μια από τις πρώτες που αντιπετέθηκαν στις συγκρούσεις με την αστυνομία, εν μέσω των ταραχών του Stonewall.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η Τζόνσον και η στενή φίλη της Σύλβια Ριβέρα, ίδρυσαν από κοινού το Επαναστάτες Δράσης Τραβεστί Δρόμου (STAR) και δήλωναν παρουσία σε παρελάσεις της γκέι απελευθέρωσης και σε άλλες ριζοσπαστικές πολιτικές δράσεις.

Στη δεκαετία του 1980 η Τζόνσον συνέχισε τον ακτιβισμό της στους δρόμους ως βασική οργανώτρια με την ACT UP.

Μαζί με την Ριβέρα, η Τζόνσον υπήρξε «μητέρα» του σπιτιού της οργάνωσης Star, συγκεντρώνοντας τρόφιμα και είδη ένδυσης για να βοηθήσει και να υποστηρίξει τις νεαρές ντραγκ κουίνς, τις τρανσέξουαλ και τα άλλα παιδιά που ζούσαν στις αποβάθρες της οδού Κρίστοφερ ή στο σπίτι τους στο Λόουερ Ίστ Σάιντ της Νέας Υόρκης.

Κάποτε εμφανίστηκε σε ένα δικαστήριο και ο δικαστής ρώτησε τη Μάρσα, «Τι σημαίνει το Π.» και η Τζόνσον έδωσε τη συνήθη απάντηση της «Μη του δίνετε σημασία». Αυτή η φράση έγινε το σήμα κατατεθέν της.

Το 1974 η Μάρσα Π. Τζόνσον φωτογραφήθηκε από τον φημισμένο καλλιτέχνη Άντι Γουόρχολ, ως μέρος της σειράς έργων του «κυρίες και κύριοι» με πόλαροιντς αφιερωμένο σε ντραγκ κουίνς.

Η Τζόνσον ήταν επίσης μέλος του θιάσου του Γουόρχολ, Καυτά Ροδάκινα (ο οποίος συγκρινόταν με έναν παρόμοιο, θίασο του Σαν Φρανσίσκο, το Cockettes.

Μάρσα Π. Τζόνσον: Θάνατος

Τον Ιούλιο του 1992, το σώμα της Τζόνσον βρέθηκε να επιπλέει στον ποταμό Χάντσον στα ανοικτά της δυτικής Βίλατζ Πίερς λίγο μετά το Pride το Μαρτίου του 1992.

Η αστυνομία αποφάνθηκε ότι ήταν αυτοκτονία.

Οι φίλοι και υποστηρικτές της Τζόνσον είπαν ότι δεν είχε τάσεις αυτοκτονίας, και ύστερα από μια καμπάνια με κόλληση αφισών, έγινε γνωστό ότι η Τζόνσον είχε νωρίτερα παρενοχληθεί κοντά στο σημείο όπου βρέθηκε το σώμα της.

Οι αρχικές προσπάθειες για να πεισθεί η αστυνομία να ερευνήσει περαιτέρω τα αίτια του θανάτου της ήταν ανεπιτυχείς.

Μετά από πιέσεις της ακτιβίστριας Μαράια Λόπεζ, τον Νοέμβριο του 2012, το αστυνομικό τμήμα της Νέας Υόρκης άνοιξε εκ νέου την υπόθεση ως πιθανή ανθρωποκτονία.

Μάρσα Π. Τζόνσον: Αφιερώματα

Μόνο δέκα ημέρες πριν από το θάνατό της, η Τζόνσον είχε δώσει μια εκτενή, μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη που αποτελεί τον πυρήνα του ντοκιμαντέρ του 2012, Pay it No Mind: The Life and Times of Marsha P. Johnson, σε σκηνοθεσία του Μάικλ Κασίνο και του Ρίτσαρντ Μόρισον.

Επίσης, υπάρχουν συνεντεύξεις από πολλούς και στενούς φίλους της Τζόνσον.

Η Τζόνσον περιγράφεται από αυτούς ως ένα βαθιά πνευματικό άτομο το οποίο πήγαινε σε κάθε εκκλησία και ναό, που έδινε ό,τι είχε για να βοηθήσει άλλους ανθρώπους που ζούσαν στον δρόμο, και που έδινε προσφορές επηρεασμένες από τη Σαντερία στα πνεύματα του νερού τα οποία περιβάλλουν και διαπερνούν την Νεα Υόρκη.

Τιμάται ως πρωτοπόρος των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ, βετερανα ακτιβίστρια και μαχήτρια.

Τιμούμε τη Marsha P. Johnson

Μάρσα Π. Τζόνσον: Τι είναι τα doodle;

Τα doodle είναι οι διασκεδαστικές, απρόσμενες και ορισμένες φορές αυθόρμητες αλλαγές που πραγματοποιούνται στο λογότυπο της Google για να γιορτάσουμε αργίες, επετείους και τον βίο διάσημων καλλιτεχνών, πρωτοπόρων και επιστημόνων.

Μάρσα Π. Τζόνσον: Πώς προέκυψε η ιδέα για τα doodle;

Το 1998, όταν ακόμα η Google δεν είχε γίνει ανώνυμη εταιρεία, η ιδέα των doodle γεννήθηκε όταν οι ιδρυτές της εταιρείας, ο Larry και ο Sergey, πειραματίστηκαν με το εταιρικό λογότυπο για να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στο φεστιβάλ Burning Man στην έρημο της Νεβάδας. Τοποθέτησαν ένα σκίτσο μιας ξύλινης φιγούρας πίσω από το δεύτερο “o” της λέξης Google. Το αναθεωρημένο λογότυπο προοριζόταν ως αστείο μήνυμα για τους χρήστες Google ότι οι ιδρυτές της Google βρίσκονταν “εκτός γραφείου”. Αν και το πρώτο doodle ήταν σχετικά απλό, αποτέλεσε της γένεση της ιδέας της διακόσμησης του εταιρικού λογότυπου για τον εορτασμό αξιοσημείωτων γεγονότων.

Δύο χρόνια αργότερα, το 2000, ο Larry και ο Sergey ζήτησαν από τον σημερινό webmaster Dennis Hwang, ο οποίος τότε ήταν εκπαιδευόμενος, να δημιουργήσει ένα doodle για την Ημέρα της Βαστίλης. Οι χρήστες μας το αγάπησαν τόσο που ο Dennis διορίστηκε αρχισχεδιαστής doodle της Google και τα doodle άρχισαν να εμφανίζονται ολοένα και συχνότερα στην αρχική σελίδα Google. Αρχικά, τα doodle συνόδευαν συνήθως τις μεγάλες, γνωστές γιορτές. Σήμερα, τιμούν μια μεγάλη ποικιλία από εκδηλώσεις και επετείους, από τα γενέθλια του John James Audubon μέχρι το Ice Cream Sundae (παγωτό με γαρνιτούρα).

Με την πάροδο του χρόνου, η ζήτηση για doodle αυξήθηκε τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς. Η δημιουργία τους αποτελεί τώρα ευθύνη μιας ομάδας ταλαντούχων εικονογράφων (τους αποκαλούμε σκιτσογράφους) και μηχανικών. Γι’ αυτούς, πρόκειται πλέον για μια ομαδική προσπάθεια να προσδώσουν ζωντάνια στην αρχική σελίδα του Google και να φέρουν χαμόγελα στα πρόσωπα των χρηστών Google σε ολόκληρο τον κόσμο.

Μάρσα Π. Τζόνσον: Πόσα doodle έχει δημιουργήσει η Google όλα αυτά τα χρόνια;

Η ομάδα έχει δημιουργήσει πάνω από 2000 doodle για τις αρχικές σελίδες μας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Μάρσα Π. Τζόνσον: Ποιος επιλέγει ποια doodle θα δημιουργηθούν και πώς αποφασίζετε ποια γεγονότα θα τιμηθούν με ένα doodle;

Μια ομάδα υπαλλήλων της Google συναντώνται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ανταλλάσσουν ιδέες για τα γεγονότα που θα τιμηθούν με ένα doodle. Οι ιδέες για τα doodle προέρχονται από πάμπολλες πηγές, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων της Google και των χρηστών Google. Όταν επιλέγουμε ένα doodle, μας ενδιαφέρει κυρίως να τιμήσουμε συναρπαστικά γεγονότα και επετείους που αντανακλούν το χαρακτήρα και την αγάπη της Google για την καινοτομία.

Μάρσα Π. Τζόνσον: Ποιος σχεδιάζει τα doodle;

Υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα εικονογράφων (τους αποκαλούμε σκιτσογράφους) και μηχανικών πίσω από κάθε doodle που βλέπετε.

Μάρσα Π. Τζόνσον: Πώς μπορούν οι χρήστες/το κοινό του Google να υποβάλει ιδέες για doodle;

Η ομάδα doodle χαίρεται πάντα όταν οι χρήστες μοιράζονται τις ιδέες τους – μπορείτε να στέλνετε τις ιδέες σας για το επόμενο Google Doodle στη διεύθυνση proposals@google.com.