Μαρίνα Ραφαήλ

Μαρίνα Ραφαήλ: Αν και σε πολύ νεαρή ηλικία έχει καταφέρει να αφήσει το επιχειρηματικό της στίγμα. Δείτε στο xristika.gr ποια είναι η όμορφη Ελληνίδα γόνος του κολοσσού Swarovski.

Η Μαρίνα Ραφαήλ μεγάλωσε στην Αθήνα και είναι γόνος της οικογένειας Swarovski. Σε ηλικία μόλις 20 ετών αποφάσισε να ακολουθήσει τα βήματα της οικογένειάς της. Στράφηκε στο χώρο των επιχειρήσεων και αφοσιώθηκε στη δημιουργία του δικού της brand. Σήμερα, δύο χρόνια αργότερα, η νεαρή επιχειρηματίας έχει στήσει τη δική της επιτυχημένη εταιρεία με τσάντες που ακούει στο όνομά της.

Η εμφάνιση της πανδημίας όμως, ανέστειλε προσωρινά πολλές από τις καθημερινές μας δραστηριότητες, μία από αυτές ήταν και οι αγορές στα φυσικά καταστήματα. Πολλοί από τους ιδιοκτήτες καταστημάτων λιανικής δεν κατάφεραν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες με αποτέλεσμα να βάλουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους.

«Ένας καλός επιχειρηματίας οφείλει να προσαρμόζεται σε οποιαδήποτε κατάσταση και να είναι σε θέσει να βρίσκει γρήγορες και ευέλικτες λύσεις» δηλώνει χαρακτηριστικά η Ελληνο-Αυστριακή σχεδιάστρια στο BusinessInsider.

Η εταιρεία της, όχι μόνο κατάφερε να επιβιώσει στα χρόνια του κορωνοϊού αλλά έσπασε και κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις των δημοφιλών τσαντών της εκτοξεύτηκαν στα ύψη πέρυσι, ενώ για το έτος 2021 εκτιμάται αύξηση των πωλήσεων κατά 420%. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο το γεγονός πως η Ελληνίδα σχεδιάστρια χαρακτηρίζεται ως μια άκρως επιτυχημένη επιχειρηματίας παρά το νεαρό της ηλικίας της.

Όπως αποδεικνύεται, οι καταναλωτές ειδών πολυτελείας ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν σταμάτησαν να αγοράζουν ακριβά προϊόντα. Όλο και περισσότεροι επιφανείς καταναλωτές επιλέγουν να επενδύσουν τα χρήματά τους σε είδη όπως έργα τέχνης, κοσμήματα αλλά και τσάντες – κατηγορίες επενδύσεων που παραδοσιακά θεωρούνται λιγότερο ασταθείς σε σύγκριση με τις μετοχές ή τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία.

Μαρίνα Ραφαήλ: Πώς κατάφερε να φτάσει στην κορυφή;

Μπορεί η εταιρεία να έχει την έδρα της στην Ελλάδα, ωστόσο, αν λάβουμε υπόψιν μας το μέγεθος της επιτυχίας, οι δραστηριότητές της επιχείρησης επεκτείνονται φυσικά και εκτός συνόρων. Η έδρα λοιπόν των δημοσίων σχέσεων για το εμπορικό σήμα βρίσκονται στο Λονδίνο, ο αντιπρόσωπος πωλήσεων βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, ο ποιοτικός έλεγχος στην Αυστραλία και η παραγωγή τσαντών στη Φλωρεντία.

Αφότου ξέσπασε η πανδημία, η ίδια και οι συνεργάτες της προκειμένου να προσαρμοστούν στις νέες ανάγκες των καταναλωτών, αποφάσισαν να επικεντρωθούν στη βελτίωση της επικοινωνιακής τους στρατηγικής δίνοντας έμφαση στη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η εταιρεία ξεκίνησε τότε συνεργασίες με διάφορες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης και της γαλλικής εταιρείας προϊόντων περιποίησης δέρματος Vichy, για να προωθήσει τα προϊόντα της. Όταν έκλεισαν τα εργοστάσια στην Ιταλία, ο ποιοτικός έλεγχος στην Αυστραλία μπόρεσε να αυξήσει την παραγωγή του και έτσι η εταιρεία της Μαρίνας Ραφαήλ δεν κατέγραψε σημαντικές ζημιές.

Μια σημαντική πρόκληση για την ίδια, ωστόσο, ήταν η επικοινωνία μέσω WhatsApp και Zoom κυρίως επειδή έπρεπε να σχεδιάσει τσάντες χωρίς να αγγίξει ποτέ τα υφάσματα ή να δει από κοντά το τελικό αποτέλεσμα. Η εταιρεία όμως, δεν μπορούσε απλώς να σταματήσει την πώληση ή την παραγωγή των προϊόντων της. «Τότε οι προμηθευτές μας θα είχαν πρόβλημα, η ομάδα παραγωγής μας θα είχε πρόβλημα. Πολλοί άνθρωποι θα έχαναν τη δουλειά τους» δηλώνει.

Για το λόγο αυτό, η ίδια και η ομάδα της αποφάσισαν να ενισχύσουν το κοινωνικό προφίλ της εταιρείας δωρίζοντας το 20% των εσόδων από τις πωλήσεις σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς. Οι αγοραστές ήταν πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα για έναν τέτοιο σκοπό. «Νομίζω πως αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο δεν αισθανθήκαμε ένοχοι για την προώθηση των προϊόντων μας, γιατί με κάθε πώληση βοηθούσαμε και προσφέραμε σε όσους είχαν ανάγκη» δηλώνει.

Μαρίνα Ραφαήλ: Ραγδαίες εξελίξεις με ZARA, Pull & Bear και Bershka

«Γονάτισε» ο ισπανικός κολοσσός Inditex,μητρική εταιρεία των ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka και Stradivarius ανακοίνωσε χασούρα… μαμούθ εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 15% τον Φεβρουάριο και κατά 4% την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, με βάση τις τοπικές ισοτιμίες.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων υποχώρησαν κατά 40% στα 4,55 δισ. ευρώ (5,4 δισ. δολάρια) σε ετήσια βάση μέχρι τον Ιανουάριο. Οι αναλυτές ανάμεναν 4,77 δισ. ευρώ.

Τα έσοδα από τις online πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 77% και αποτέλεσαν το 1/3 των συνολικών πωλήσεων το προηγούμενο έτος.

Η Inditex πέτυχε τον στόχο της για πραγματοποίηση του 25% των εσόδων της από το ηλεκτρονικό εμπόριο δύο χρόνια νωρίτερα από ότι είχε προγραμματίσει, καθώς οι πανδημία άλλαξε τις συνήθειες των καταναλωτών.

Ο όμιλος επένδυσε περισσότερα από τους ανταγωνιστές της στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και μπορεί να παραδώσει ενδύματα σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Μέχρι την Δευτέρα, το 15% των καταστημάτων της Inditex παρέμεναν κλειστά λόγω των περιορισμών.

Η εταιρεία λιανικής, ωστόσο, αναμένει βελτίωση τον επόμενο μήνα, καθώς εκτιμά ότι το 100% των καταστημάτων της θα ανοίξουν.

Εκτός από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές που βρίσκονται τώρα σε lockdown, τα έσοδα της ενισχύθηκαν κατά 2% την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου.

Τα λειτουργικά κέρδη του τέταρτου τριμήνου ήταν χαμηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών κατά περίπου 30%, σημειώνοντας την μεγαλύτερη απώλεια των εκτιμήσεων για τα κέρδη της εδώ και πολλά χρόνια, σύμφωνα με τον Geoff Ruddell, αναλυτή της Morgan Stanley.

Ωστόσο, οι επενδυτές θεωρούν ότι αυτό αποτελεί παρελθόν και το αποδίδουν στην πανδημία, τόνισε.

Η μετοχή της εταιρείας παρουσίασε οριακή μεταβολή νωρίτερα στην αγορά της Μαδρίτης. Τον περασμένο μήνα κατέγραψε κέρδη 13%.

Μαρίνα Ραφαήλ: Ποιοι τα έχασαν… όλα στην πανδημία

Αδιανόητη πτώση του τζίρου εξαιτίας της πανδημίας. Πώς θα αποζημιωθούν;

Η στήριξη του κράτους και τα προγράμματα χρηματοδότησης η τελευταία σανίδα σωτηρίας πριν το λουκέτο.

Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο και τις ευκαιρίες για απόκτηση ρευστότητας.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στον κύκλο εργασιών του 2020, εν μέσω δηλαδή πανδημίας καταγράφονται στους επιμέρους κλάδους του λιανεμπορίου.

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο εμφάνισε απώλειες ύψους περίπου 4, 5 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2019 με την πτώση του τζίρου να φτάνει συνολικά το 8,6%, καθώς ανήλθε σε 47,25 δισ. ευρώ, έναντι 51,72 δισ. ευρώ το 2019.

Κοσμηματοπωλεία, καταστήματα με καλλυντικά καθώς και ο κλάδος της ένδυσης, ήταν οι επιχειρήσεις οι οποίες παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών το 2020 συγκριτικά με το 2019.

Αναλυτικά σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στον κλάδο «Ρολόγια και κοσμήματα σε ειδικευμένα καταστήματα» καταγράφηκε μείωση -46,8%, με τον τζίρο να ανέρχεται σε 221.540 ευρώ έναντι 416.595 ευρώ το 2019.

Ακολούθησε σε πτώση ο κλάδος «Κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, ενδύματα και υποδήματα σε υπαίθριους πάγκους και αγορές» με μείωση -39,8% αλλά με πολύ μικρή συμμετοχή στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Αντίστοιχα, η δραστηριότητα «λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα» με μεγαλύτερη συμμετοχή στον συνολικό κύκλο εργασιών (3,63%), κατέγραψε πτώση -36,6% με τζίρο 1.715.163 ευρώ έναντι 2.704.375 το 2019.

Στον κλάδο των καταστημάτων με καλλυντικά και είδη καλλωπισμού τέλος, καταγράφηκε μείωση -39,4% με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 604.221 ευρώ έναντι 996.551 ευρώ το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά στις επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τον Nοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020 δηλαδή εν μέσω του δεύτερου lοckdown αλλά και των χριστουγεννιάτικων εορτών, στον κλάδο της ένδυσης τον Νοέμβριο καταγράφηκε μείωση -66,3% και τον Δεκέμβριο -72,%. Την ίδια περίοδο στα καταστήματα με ρολόγια και κοσμήματα μείωση – 61,9% και -43,8% αντίστοιχα, ενώ στα καλλυντικά -58,7% και -53,6%.

Στον κλάδο των παιχνιδιών, τέλος στον οποίο τον Δεκέμβριο γίνεται μεγάλο μέρος του ετήσιου τζίρου τον η μείωση έφτασε το 65,8% καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 46.420 ευρώ έναντι 135.803 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.

Όσον αφορά στους κλάδους με τις μεγαλύτερες αυξήσεις μεταξύ 2019-2020, οι «επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου» κατέγραψαν αύξηση 18%, ο κλάδος εμπορίου ηλεκτρονικών υπολογιστών αύξηση 13,1%, οι επιχειρήσεις με τρόφιμα/ποτά/καπνό 5,2% και τα καταστήματα με φαρμακευτικά είδη 4,1%.

Με πληροφορίες από: newmoney.gr