Μαριάννα Λάτση

Μαριάννα Λάτση: Μετά την εξωστρακισμό του Λεωνίδα Μπόμπολα από την εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ, νέοι παίκτες επιχειρούν να μπουν στο «παιχνίδι». Πώς η Μαριάννα Λάτση πραγματοποιεί μια δυναμική κίνηση που αιφνιδιάζει τους πάντες, μπαίνοντας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε συζητήσεις με το family office της κ. Μαριάννας Λάτση βρίσκεται η Reggeborgh για την πώληση ποσοστού της τάξης του 7% στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο ολλανδικός όμιλος κατέχει το 30,2% του ελληνικού.

Σύμφωνα με την «Κ», ο στόχος της Reggeborgh είναι διττός. Αφενός μεν να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια από την πώληση για να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της Ελλάκτωρ, αφετέρου δε να μειώσει το ποσοστό της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ώστε να μην εγείρονται θέματα ανταγωνισμού λόγω της συμμετοχής της στην Ελλάκτωρ. Υπό αυτό το πρίσμα, δεν αποκλείεται να μειώσουν περαιτέρω το ποσοστό τους στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εάν οι συνθήκες το επιβάλουν.

Είναι πιθανό να υπάρξουν ανακοινώσεις σήμερα, καθώς οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. Αυτό που πρόκειται να ανακοινωθεί σήμερα είναι η παράταση κατά δύο μήνες για την άσκηση του δικαιώματος εξαγοράς του ποσοστού του κ. Λεωνίδα Μπόμπολα στην Ελλάκτωρ από τον ολλανδικό όμιλο.

Η απόφαση των Ολλανδών να επανακαχαράξουν την στρατηγική τους στις κατασκευές λήφθηκε μετά την γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Ιανουαρίου και συνδέεται με την προσπάθεια της Reggeborgh Invest να επενδύσει στρατηγικά στην Ελλάκτωρ αλλά και να διαχειριστεί τα ζητήματα ανταγωνισμού που ανέκυπταν με την συμμετοχή της στους δύο ισχυρούς τεχνικούς ομίλους της χώρας.

To oλλανδικό fund συμμετέχει με 14,1% στην Ελλάκτωρ και όπως φαίνεται η συμφωνία θα του επιτρέψει να επιδιώξει αυξημένη μετοχική συμμετοχή στον κατασκευαστικό όμιλο το αμέσως προσεχές διάστημα.

Από την άλλη πλευρά, πρόκειται για μια εξέλιξη που αποδεσμεύει τη διοίκηση Περιστέρη από τα βαρίδια της συνύπαρξης των Ολλανδών και στην Ελλάκτωρ και διευκολύνει την αυτόνομη πορεία των δύο ομίλων σε μια περίοδο που αναμένεται πλήθος έργων υποδομών τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι συζητήσεις με την Reggeborgh διεξάγονται και με τον μεγαλομέτοχο της εταιρείας κ. Γιώργου Περιστέρη, ο οποίος σήμερα κατέχει σχεδόν το 16% των μετοχών της εταιρείας.

Κατά ορισμένες πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται από την εταιρεία έχει ήδη ρευστοποιηθεί ένα μικρό ποσοστό των μετοχών.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που ισχυροποιεί τη διοίκηση Περιστέρη που έχει στα χέρια της το τιμόνι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και αποτελεί μια σοβαρή επιλογή διεξόδου από τα προβλήματα που θα δημιουργούσε η συμμετοχή των Ολλανδών στις δύο εταιρείες.

Μαριάννα Λάτση: Σε θέσεις μάχης Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, Intrakat

Ποιος θα πάρει το έργο Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 180 εκατ. ευρώ; Δείτε στο xristika.gr για τη μάχη των κολοσσών.

«Ανοίγει ο δρόμος» για να έρθει πιο κοντά η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το οδικό έργο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Πληροφορίες που επιβεβαιώνονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλουν το ΥΠΕΝ (υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας) να έχει εγκρίνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων με συνέπεια να προχωρούν έτσι οι διαδικασίες το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα–Ριζόμυλος–Πύλος-Μεθώνη», με το μοντέλο ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα).

Υπενθυμίζεται ότι μέσα στον Ιανουάριο, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, κ. Κ. Καραμανλή, συνολικά 5 σχήματα πέρασαν στη Β’ φάση του διαγωνισμού, του μόνου οδικού έργου-ΣΔΙΤ που με αυτό το μοντέλο είναι σε πιο προχωρημένου στάδιο. Τα σχήματα ήταν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.

Πλέον, μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για να υποβληθούν προσεχώς και οι προσφορές από τους ενδιαφερόμενους, αν και η β΄ φάση περιλαμβάνει πρώτα και τον ανταγωνιστικό διάλογο. Στόχος του υπ. Υποδομών είναι να προχωρήσουν οι διαδικασίες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις ώστε μέσα στο 2021 να έχουν δοθεί οι οικονομικές προσφορές και να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Η διάρκεια της σύμβασης μέσω ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια), ενώ συνήθως σε τέτοια έργα η αποπληρωμή γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές.

Θεωρείται κομβικό έργο για την περιοχή, μάλιστα όταν τον Ιανουάριο το έργο περνούσε στη β’ φάση, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, δήλωνε ότι πρόκειται για έργο που αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου, ένα έργο πνοής και ζωτικής σημασίας για την περιοχή.

Αυτοκινητόδρομοι: «Ξεφεύγει» ο Περιστέρης – Επένδυση – «μαμούθ»

Παρά τα διοικητικά προβλήμα ταλανίζουν τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η νέα επένδυση του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ επιβεβαιώνει τη βούληση για ενίσχυση του προγράμματος παραγωγής και αποθήκευσης καθαρής ενέργειας. Δείτε στο xristika.gr το νέο μεγάλο σχέδιο του κατασκευαστικού κολοσσού.

Η «είσοδος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στον τομέα των πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων, έστω και μέσω του αρχικού σταδίου της υποβολής αιτήσεων, μια και ακόμα εκκρεμεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, «ανεβάζει τον πήχη» των επενδύσεων του ενεργειακού γκρουπ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες άνω του στόχου των 3GW.

Σημειώνεται ότι η Τέρνα Εεργειακή είχε εκπονήσει ένα επενδυτικό πλάνο το οποίο ως βασικό στόχο έχει η συνολική εγκατεστημένη ισχύς της εταιρείας να προσεγγίσει τα 2.800 MW μέσα στην επόμενη πενταετία. Αν συνυπολογίσουμε το project των πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων η συνολική ισχύς των οποίων ανέρχεται σε 265 MW (120 MW στον Τεχνητό Ταμιευτήρα Καστρακίου, 103 MW στον Τεχνητό Ταμιευτήρα Πουρναρίου, 42 ΜW στον Τεχνητό Ταμιευτήρα Στράτου), τότε προκύπτει ότι το γκρουπ «είναι στον δρόμο» για τα 3.000MW.

Όπως αναφέραμε βέβαια, ακόμα η αγορά είναι εν αναμονή του σχετικού πλαισίου, για την ώρα έχουμε την υποβολή στη ΡΑΕ των αιτήσεων για χορήγηση βεβαίωσης παραγωγού για (3) τρεις εγκαταστάσεις πλωτών φωτοβολταϊκών πάρκων σε ισάριθμους τεχνητούς ταμιευτήρες, επένδυση ύψους 170 εκατ. ευρώ. Προφανώς στη συνέχεια, και εφόσον… εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις, θα ακολουθήσουν άλλες διαδικασίες, με αδειοδοτήσεις, περιβαλλοντικές άδειες κ.λπ.

Ωστόσο, ακόμα και αν χρειάζεται χρόνος ωρίμανσης, που εκτιμάται όμως ότι δεν θα είναι μάλλον μακρύς, ο όμιλος εισέρχεται σε μια «φρέσκια» αγορά, ταχέως αναπτυσσόμενη, συνδυάζοντας «ήλιο και νερό», ακολουθώντας το μοντέλο που παρατηρείται σε άλλες χώρες και αγορές.

Η νέα επένδυση του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ έρχεται να προστεθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα παραγωγής κι αποθήκευσης καθαρής ενέργειας που έχει ήδη ανακοινωθεί και το οποίο αφορά την ανάπτυξη αιολικών πάρκων και την υλοποίηση έργων αποθήκευσης ενέργειας με αντλησοταμίευση στην Ελλάδα.

Ο Όμιλος ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ διαθέτει περισσότερα από 1.800 MW σε λειτουργία, υπό κατασκευή ή έτοιμα προς κατασκευή σε Ελλάδα, ΗΠΑ, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου σε Ελλάδα κι εξωτερικό ανέρχεται σε 1373 MW, ενώ επιπλέον 430 MW είναι υπό κατασκευή ή έτοιμα προς κατασκευή.