Mall, Golden Hall, Smart Park: Σε μεγάλο κίνδυνο τα εμπορικά – Δείτε τι έχει συμβεί

Εμπορικά κέντρα: Για τεράστια χασούρα κάνουν λόγο άνθρωποι του εμπορίου. Μπορεί τα μεγάλα πολυκαταστήματα να άνοιξαν πάλι, ωστόσο, βασικές δραστηριότητές τους, όπως οι κινηματογράφοι, παραμένουν κλειστά. Δείτε στο xristika.gr την μεγάλη ζημιά που έχουν υποστεί τα εμπορικά κέντρα.

Με απώλειες όσον αφορά το σκέλος των εσόδων από ενοίκια αλλά και τις συμπληρωματικές δραστηριότητες εισέρχονται τους πρώτους μήνες τα εμπορικά κέντρα της χώρας, τα οποία ωστόσο επιδεικνύουν ισχυρή ανθεκτικότητα σε ό,τι αφορά τις ισχύουσες μισθώσεις με τις εμπορικές επιχειρήσεις που φιλοξενούν.

Ήδη, το κενό της Notos Com και του πολυκαταστήματος με είδη σπιτιού, που διατηρούσε στο εμπορικό κέντρο Golden Hall της Lamda Development αναμένεται να καλύψει πλήρως η αλυσίδα Public, η οποία προχωρά σε μίσθωση του συνολικού εμβαδού του καταστήματος. Έως πρότινος η αλυσίδα λειτουργούσε ως μεγάλο shop in a shop εντός του Notos Com home, καταλαμβάνοντας εμβαδό 1.200 τ.μ. Με την αποχώρηση του ομίλου Notos Com ωστόσο, προχωρά σε νέα συμφωνία μίσθωσης του συνολικού εμβαδού των 3.200 τ.μ. με τη διαχειρίστρια εταιρεία Lamda Development.

Επιπλέον, την υπογραφή δύο νέων συμφωνιών εμπορικής μίσθωσης ακινήτων ανακοίνωσε και η θυγατρική της Reds που διαχειρίζεται το Smart Park στα Σπάτα, και το οποίο έχει πλέον κάλυψη εμπορικών χώρων της τάξης του 96%.

Παρά την ανησυχία για την εξέλιξη των φυσικών δικτύων καταστημάτων στις ανοιχτές αγορές, η κρίση στο επίπεδο αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει τους οργανωμένους εμπορικούς πόλους. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι αντοχές των malls προέρχονται αφενός από τις υφιστάμενες συνεργασίες με ισχυρά brands και εμπορικές αλυσίδες – που αποτελούν “άγκυρες” τόσο για την εμπορικότητα όσο και για τις δυνατότητες τους να ανταποκριθούν στη συγκυρία- και αφετέρου γιατί η δεξαμενή των ενδιαφερομένων για μια θέση στα εμπορικά κέντρα παραμένει μεγάλη.

Κατά την επανεκκίνηση της αγοράς, οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν θετικές όσον αφορά την προσέλευση των καταναλωτών, ωστόσο, δεδομένου του απαγορευτικού στην εστίαση, τις κινηματογραφικές αίθουσες και άλλους χώρους αναψυχής, το α’ τρίμηνο της χρονιάς συνεχίζει να αποτελεί ένα “αδύναμο” διάστημα όσον αφορά τα έσοδα των διαχειριστριών εταιρειών. Σημειώνεται ότι η take away λειτουργία των εστιατορίων έχει επιτραπεί ωστόσο ο υβριδικός τρόπος λειτουργίας περιορίζει την παραμονή εντός των εμπορικών κέντρων (επίπτωση που είχε καταγραφεί και κατά το διάστημα του ανοιξιάτικου lockdown).

Επιπλέον, παιδότοποι (όπως αυτοί που λειτουργούν στο Athens Metro Mall), οι κινηματογράφοι στο The Mall Athens αλλά μουσεία (όπως για παράδειγμα η επέκταση του Golden Hall στο IBC στο Μαρούσι) βρίσκονται σε “καραντίνα” προς το παρόν, μειώνοντας έσοδα και προσέλευση.

Οι εταιρείες διαχείρισης αναμένεται να παρουσιάσουν επίσης μείωση εσόδων και από την εκμετάλλευση των συναφών εγκαταστάσεων (π.χ. πάρκινγκ) αλλά και την εκμετάλλευση χώρων εντός των εμπορικών κέντρων, τα οποία διατίθενται για εμπορικούς ή διαφημιστικούς σκοπούς.

Από την άλλη πλευρά, το οριζόντιο άνοιγμα του λιανεμπορίου υπόσχεται επιστροφή στην κανονικότητα τόσο όσον αφορά την εξυπηρέτηση των μσιθωμάτων, όσο και των πρόσθετων εσόδων επί του τζίρου των εν λειτουργία καταστημάτων τους προσεχείς μήνες.

Εμπορικά κέντρα: Αγωνία για τους εμπόρους

Με εξαίρεση τις «κόκκινες» περιοχές της χώρας, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα εμπορικά καταστήματα υποδεχόμενα τους πελάτες τους.

Στις «κόκκινες περιοχές» τα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν με τη μέθοδο του click away.

Η επαναλειτουργία της αγοράς αποτελεί στοίχημα τόσο για την κυβέρνηση, καθώς η τήρηση των μέτρων και η επιδημιολογική επιβάρυνση που συνεπάγεται το άνοιγμα των εμπορικών επιχειρήσεων θα κρίνουν τα επόμενα βήματα στη χαλάρωση των περιορισμών, όσο και για τα καταστήματα που καλούνται να σώσουν τον τζίρο τους κάνοντας γενναίες εκπτώσεις και να ξεστοκάρουν εμπορεύματα τα οποία έμειναν αδιάθετα το προηγούμενο διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η μετακίνηση για τις δραστηριότητες που επαναλειτουργούν (εξαιρουμένης της επίσκεψης σε κομμωτήρια, υπηρεσίες προσωπικής υγιεινής, αποτρίχωσης, θεραπείας με υπεριώδεις και υπέρυθρες ακτίνες, μανικιούρ, πεντικιούρ και περιποίηση νυχιών κ.λπ.), έχει χρονική ισχύ δύο ωρών, με χρονικό σημείο έναρξης την ώρα που αναγράφεται στη βεβαίωση κίνησης ή την ώρα χορήγησής της μέσω μηνύματος.

Για να εξασφαλιστεί η «ασφαλής» επαναλειτουργία της αγοράς, ισχυρή θα είναι η παρουσία της ελληνικής αστυνομίας σε όλους τους εμπορικούς δρόμους, σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Όπως εξήγησε, η ΕΛΑΣ θα επιτηρεί την αγορά προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Να σημειωθεί ότι νωρίτερα ο Παθολόγος – Λοιμωξιολόγος, Καθηγητής Παθολογίας Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών Χαράλαμπος Γώγος υποστήριξε ότι πρέπει να τηρείται αυστηρά το δίωρο στην αγορά, προσθέτοντας ότι είναι αναγκαία η επιτήρηση ώστε να εξασφαλιστεί αυτό.

«Το δίωρο πρέπει να είναι αυστηρά δίωρο. Θέλουμε μια εφαρμογή (στα κινητά) για το δίωρο, αλλά υπάρχουν δυσκολίες με τα προσωπικά δεδομένα». δήλωσε. «Πρέπει να υπάρχει εκτεταμένη επιτήρηση στους διαδρόμους στους κοινόχρηστους χώρους τα πράγματα μπορεί να είναι δυσκολότερα», προειδοποίησε ο κ. Γώγος.

Αν περάσουμε το στάδιο με αυστηρή των απλών μέτρων προστασίας, «από κει και πέρα τα πράγματα θα δυσκολέψουν λόγω του καιρού» πρόσθεσε εκτιμώντας πως από Φεβρουάριο μπορεί να αρχίσει να ανοίγει η εστίαση αν συνεχίσουν τα πράγματα ως έχουν.

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να μπει «κόφτης» στα sms για μετακίνηση προκειμένου οι πολίτες να κάνουν τις αγορές τους γιατί η κυβέρνηση σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, μέσα από τα sms.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr