Επιχειρήσεις: Σοκ και δέος στην παγκόσμια αγορά εμπορίου καθώς μια από τις ιστορικότερες αλυσίδες λιανεμπορίου, βάζει «λουκέτο»! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Η Debenhams που ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 1778, ξεκίνησε τον Δεκέμβριο διαδικασία ρευστοποίησης επιφέροντας σφοδρό πλήγμα στον τομέα του λιανεμπορίου στη Βρετανία.
Παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζε επί σειρά ετών, οι επιπτώσεις από τα lockdown εξαιτίας της πανδημίας επέφεραν το τελειωτικό πλήγμα.
Έχοντας ήδη ανακοινώσει το κλείσιμο 52 καταστημάτων της μέχρι τις 8 Μαΐου, η Debenhams ανακοίνωσε σήμερα ότι τα υπόλοιπα 49 καταστήματα θα κλείσουν είτε στις 12 είτε στις 15 Μαΐου.
Το κλείσιμο στις 15 Μαΐου περιλαμβάνει καταστήματα, όπως αυτό στο Μπέλφαστ, στο Μπέρμινγχαμ, στο Μπρίστολ, στο Μάντσεστερ, στο Λίβερπουλ, στο Νιούκασλ και στο Σουόνσι.
Σημειώνεται πως η αλυσίδα πολυκαταστημάτων προσέφερε εκπτώσεις που έφθαναν έως το 80% σε προϊόντα σπιτιού και σε ρουχισμό το τελευταίο διάστημα, ενώ η επωνυμία θα συνεχίσει να υφίσταται.
Τον Ιανουάριο, η ηλεκτρονική εταιρεία λιανικής ένδυσης Boohoo αγόρασε την Debenhams για 55 εκατομμύρια λίρες και πρόκειται να λανσάρει προϊόντα με την επωνυμία αυτή στην ιστοσελίδα της στις αρχές του 2022.
Επιχειρήσεις: Η Coca Cola δεν ξέρει από… πανδημίες!
Η Coca Cola καταγράφει τζίρους δισεκατομμυρίων και φυσικά δεν θα μπορούσε να μην κυριαρχήσει και στα Βαλκάνια.
Όπως αναφέρεται στο imerisia.gr το πετυχημένο πενταετές πλάνο «Growth Story 2020» της εταιρείας και πως διαχειρίστηκε τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας αναφέρθηκε ο Μιχάλης Hμελλος, μη εκτελεστικό μέλος Coca-Cola HBC Finance BV και πρώην CFO του ομίλου Coca Cola HBC σε εκδήλωση της EY Ελλάδος για «το DNA του CFO του αύριο».
«Μετά τη σταθεροποίηση των μεγεθών μας στις αρχές 2015 θέσαμε ένα φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο επικοινωνήσαμε τον Ιούνιο του 2016» σημείωσε ο Μιχάλης Hμελλος, προσθέτοντας πως «δύο ήταν οι βασικοί πυλώνες – καταλύτες της επιτυχίας για αυτό το πενταετές πρόγραμμα:
Ο πρώτος αφορά στην ύπαρξη ενός κοινού οράματος από τον CEO και την εκτελεστική ομάδα για το που θέλουμε να φθάσει ο όμιλος. Πίσω από αυτό το όραμα, στοιχίστηκε κάθε τμήμα, κάθε δραστηριότητα, κάθε χώρα.
Ο δεύτερος πυλώνας ήταν η δυνατή ομάδα συνεργατών στο οικονομικό τμήμα, μια ομάδα με ανοιχτά μυαλά, η οποία είχε ως στόχο να διακρίνει τις τάσεις εκείνης της περιόδου για να συμβάλει αποφασιστικά στην επίτευξη τους στόχους της διοίκησης».
Αναφορικά με τον λόγο για τον οποίο η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία δύο finance shared service centers, σε Βουλγαρία και Ρωσία, ο κ. Ημελλος ανέφερε ότι «μέρος της στρατηγικής μας ήταν η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας με το βέλτιστο κόστος. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε δύο finance shared service centers (Βουλγαρία, Ρωσία), επιδιώκοντας να πετύχουμε 4 βασικούς στόχους».
Αυτοί είναι οι ακόλουθοι:
- Ο επανασχεδιασμός των διαδικασιών στο οικονομικό τμήμα, για καλύτερη εμπειρία πελάτων και προμηθευτών. Απελευθερώθηκε πολύτιμος χρόνος για τους πωλητές, υπήρξε ταχύτερη ανταπόκριση και καλύτερη πληροφόρηση για λογαριασμούς.
- Υπήρξαν κοινές διαδικασίες για όλες τις χώρες – Ο όμιλος είχε κοινό ERP.
- Επιτεύχθηκε εξοικονόμηση κόστους από τις συνέργειες που προέκυψαν.
- Από τότε που δημιουργήθηκαν τα SSCs, οποιαδήποτε αλλαγή γινόταν σε ένα σημείο για όλες τις χώρες και όχι σε 28 σημεία όπως προηγουμένως, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στην εφαρμογή των όποιων αλλαγών.
Ο κ. Ημελλος υπογράμμισε ότι από την κίνηση αυτή, «όχι μόνο βελτιώσαμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες σε πελάτες και προμηθευτές μας, αλλά πετύχαμε και σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Από οικονομικής συνεισφοράς, προσθέσαμε μία αγορά ίση με τη… μισή Ουγγαρία (σ.σ. αφορά στο μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς για τον όμιλο της Coca Cola HBC)”.
Επιχειρήσεις: Η γυναίκα που άλλαξε την αγορά των super market
Σε εποχές που οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέρριψαν κάθε ρεκόρ και ταυτόχρονα οι on line συναλλαγές εκατομμυρίων καταναλωτών εκτινάχθηκαν στα ύψη λόγω του κορονοϊού, οι επιχειρήσεις που μπορούσαν να συνδυάσουν και τα… δυο βρέθηκαν στην κορυφή του ενδιαφέροντος.
Στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου των τροφίμων το e fresh.gr ανήκει -όλους αυτούς τους δύσκολους μήνες- όχι απλά στους πρωταγωνιστές της αγοράς, αλλά σε εκείνους οι οποίοι «οδηγούν» τις εξελίξεις, τουλάχιστον στο δικό της «κανάλι».
Τα τελευταία δυο ή τρία χρόνια η μοναδική, σήμερα, ανεξάρτητη πλατφόρμα on line σούπερ μάρκετ είχε γίνει Μήλον της Έριδος μεταξύ μεγάλων αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως η Σκλαβενίτης και η ΑΒ Βασιλόπουλος, χωρίς ωστόσο να αλλάξει, τελικά, κάτι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της.
Η CEO της e fresh, Ζήνα Μαυροειδή, αποφεύγει κάθε σχόλιο σχετικά με την φημολογία που επιμένει ακόμα και τώρα περί ενδιαφέροντος ισχυρών «παικτών» για την εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ του οποίου ηγείται, όπως για το αν είχε δεχθεί παλαιότερα επίσημη κρούση ή όχι και για το πώς θα απαντούσε σε μια πιθανή πρόταση.
Η ίδια πιστώνεται το success story που ξεκίνησε από το 2015 και είναι ξεκάθαρο ότι επικεντρώνει την προσοχή της στην αυτόνομη πορεία μιας βραβευμένης και καινοτόμου επιχείρησης που παρουσίασε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και προ πανδημίας, όσο και στην υλοποίηση των νέων της πλάνων, για τα οποία μιλά στο newmoney.
Το e fresh.gr προσφέρει την δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους 24 ώρες τη μέρα και 7 μέρες την εβδομάδα, ανάμεσα από 15.000 γνωστά προϊόντα, δίχως να είναι υποχρεωμένοι να επισκεφθούν κάποιο φυσικό κατάστημα και ο πήχης ανεβαίνει…
-Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας, κυρία Μαυροειδή, για την περαιτέρω ανάπτυξη του e fresh; Υπάρχει πλάνο για την γεωγραφική επέκταση των υπηρεσιών του, πλην Αττικής;
«Η e-fresh.gr γνώρισε έντονη ανάπτυξη και την χρονιά που μας πέρασε, η οποία έφερε τον κόσμο πιο κοντά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και συγκεκριμένα στο ηλεκτρονικό super market.
Με αφορμή την πανδημία ακόμη περισσότεροι άνθρωποι γνώρισαν την ευκολία που προσφέρουν τα ψώνια από το διαδίκτυο δίνοντας το έναυσμα στην εταιρεία μας να επιταχύνει τα επόμενα της βήματα.
Για την ώρα δεν προγραμματίζουμε επέκταση εκτός Αττικής. Στο πλάνο μας όμως είναι η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών μας αλλά και η ανάπτυξη των υπηρεσιών μας υπηρετώντας πάντα το μοντέλο ενός καθαρόαιμου ηλεκτρονικού παίκτη με απόλυτη ευελιξία στις προσδοκίες των καταναλωτών και στις απαιτήσεις που έχει το συγκεκριμένο κανάλι πωλήσεων.
Θέλουμε να προφέρουμε μια ολοκληρωμένη και υψηλών προδιαγραφών εμπειρία στον πελάτη μας και με αυτό το στόχο σχεδιάζουμε και την στρατηγική μας.»
-Θα θέλατε να μας πείτε τα επικαιροποιημένα μεγέθη του e fresh, από πλευράς πωλήσεων και τι αύξηση υπήρξε στους μήνες της πανδημίας;
«Η e-fresh.gr έχει εξυπηρετήσει περισσότερες από 800.000 παραγγελίες μέχρι στιγμής, χαρίζοντας ευκολία και χρόνο σε χιλιάδες νοικοκυριά. Το πρώτο διάστημα του εγκλεισμού είδαμε την κατακόρυφη ανάπτυξη συγκεκριμένων κατηγοριών που επηρεάστηκαν περισσότερο από τα γεγονότα όπως τα καθαριστικά προϊόντα ή τα είδη ατομικής προστασίας. Σιγά σιγά η ζήτηση αυτή ομαλοποιήθηκε. Πλέον οι καταναλωτές εμπιστεύονται το ηλεκτρονικό κανάλι για όλα όσα χρειάζονται: από το συσκευασμένο κοντοσούβλι και κοκορέτσι ή τα σοκολατένια αυγά που επιλέγουμε για την εορταστική περίοδο μέχρι και τα καθημερινά είδη που ψωνίζουμε κάθε εβδομάδα. Όταν ο καταναλωτής βρίσκει μεγάλη ποικιλία σε επώνυμα προϊόντα που έχει μάθει να ψωνίζει εδώ και χρόνια και παράλληλα η διαδικασία αποθήκευσης και μεταφοράς τους είναι σωστή και πιστοποιημένη δεν έχει λόγο για να μην προχωρήσει σε αγορά όλων όσων θα ψώνιζε και σε ένα κατάστημα.»
-Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν στην αγορά, οι on line πωλήσεις, αλλά περισσότερο ακόμα αυτές στο οργανωμένο λιανεμπόριο των τροφίμων, αυξήθηκαν κατακόρυφα από το 2020. Ποια είναι η άποψη σας για την τάση που θα επικρατήσει στον κλάδο; Ειδικότερα, τι περιμένετε για τις πωλήσεις του e fresh;
«Πράγματι οι ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουμε επιτάχυναν την ανάπτυξη στις On line πωλήσεις super market. Στην δική μας περίπτωση αυτό σημαίνει ότι ακόμη περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύτηκαν την e-fresh.gr για πρώτη φορά, ενώ παράλληλα οι πελάτες μας αύξησαν την συχνότητα των On line αγορών τους, αντικαθιστώντας περισσότερα ταξίδια στο φυσικό κατάστημα με την επιλογή της On line παραγγελίας και κατ’ οίκον παράδοσης.
Σε κάθε περίπτωση η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο εδραιώνεται. Οι καταναλωτές που βίωσαν από πρώτο χέρι την ευκολία που προσφέρει η δυνατότητα παραγγελίας από το χώρο σου και σε χρόνο που σε εξυπηρετεί αποφεύγοντας παράλληλα ουρές, κουβάλημα και συνωστισμό είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουν να επιλέγουν την ηλεκτρονική παραγγελία. Δεν μιλάμε για πλήρη μετατόπιση του καταναλωτή από το φυσικό κατάστημα στο On line περιβάλλον αλλά και την επιλογή του κάποια από τα παραδοσιακά ταξίδια του στο κατάστημα μέσα στον μήνα, πλέον να γίνονται ηλεκτρονικά. Αυτό δεν είναι μια τάση που θα φύγει, είναι η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καθημερινότητά μας , για δίκαιο λόγο, που πλέον θα κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο. Αντίστοιχη πορεία θα έχει και η e-fresh.gr που με την σημαντική εξειδίκευση που έχει στο κομμάτι του ηλεκτρονικού super market κερδίζει έδαφος στην συνείδηση του καταναλωτή.».
-Γνωρίζοντας την ιδιότητα σας και ως Ambassador του Female Founders’ Startups Cluster, ICC Women Hellas ποιο είναι το σχόλιο σας για την γυναικεία νεοφυή επιχειρηματικότητα και τις προοπτικές της στην Ελλάδα;
«Η νεοφυής επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα αναπτύσσεται και ενισχύεται, γεγονός που υπογραμμίζει την δημιουργικότητα του ελληνικού ταλέντου και τις δυνατότητες που έχουμε σαν λαός και σαν χώρα. Η επιχειρηματικότητα είναι μια δουλειά που μπορεί να κάνει εξίσου καλά κάθε άνθρωπος που αγαπάει την δουλειά του, άνδρας η γυναίκα. Οι γυναίκες βέβαια κάνουμε κι άλλες δουλειές ταυτόχρονα κι αυτό πολλές φορές κάνει πιο απαιτητική την καθημερινότητά μας – για αυτό και υπάρχουν πηγές πληροφόρησης και δικτύωσης για να μπορούμε αν ανταλλάσσουμε εμπειρίες και να βρίσκουμε λύσεις ώστε να μην μένει κανένας πίσω. Είμαι περήφανη για την δουλειά που κάνει το ICC Women Hellas, τις γυναίκες συναδέλφους που το στηρίζουν και τις γυναίκες που εμπνέονται μέσα από το έργο του».