Lidl: Το lockdown προκάλεσε «αιμορραγία» στην μεγάλη αλυσίδα Σούπερ μάρκετ. Πώς θα καλυφθεί η χασούρα μηνών. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Κοντά στο 1/5 του τζίρου της έχει χάσει η Lidl Ελλάς, η ελληνική θυγατρική του γερμανικού ομίλου, από τον Νοέμβριο μέχρι σήμερα, δηλαδή από την επιβολή του δεύτερου lockdown και μετά, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.
Ο λόγος είναι ότι κοντά στο 17% του τζίρου της προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων bazaar, ρούχων, εξαρτημάτων κλπ., δηλαδή προϊόντων που απαγορεύεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ από το φυσικό τους δίκτυο, αλλά μόνο από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και η Lidl δεν διαθέτει e-shop.
Παρά την απώλεια αυτή η Lidl, που δεν λειτουργεί με καθεστώς Ανώνυμης Εταιρείας και δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις, παραμένει ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα. Ένας παίκτης που «απειλεί» τη θέση της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος οι πωλήσεις της οποίας πέρυσι ξεπέρασαν τα 2 δισ. ευρώ.
Σχετικά με τις επιδόσεις της, σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει στο παρελθόν ο επικεφαλής της, το 2019 η αλυσίδα διεύρυνε την πελατειακή της βάση, αύξησε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα της και μεγάλωσε το καλάθι αγορών. Αυτά συντέλεσαν στην αύξηση στον τζίρο της κατά 8,8% το 2019 ενώ ανοδικά κινήθηκε μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.
Η γερμανική αλυσίδα, τα τελευταία 20 χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά, συνεχίζει ευλαβικά να επενδύει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να αναπτύξει τη δραστηριότητά της.
Ο σχεδιασμός της μέχρι το 2023 περιλαμβάνει συνολικές επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ με τη λειτουργία 11 νέων καταστημάτων. Για τη φετινή χρονιά, όπως έχει πει ο Ιάκωβος Ανδρεανίδης, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς, είναι η δημιουργία 4 καταστημάτων και 5 ακόμη το 2022 καθώς και η δημιουργία νέου logistic center.
Παράλληλα πέρυσι η εταιρεία επιβράβευσε τους εργαζόμενους της με επιπρόσθετες παροχές συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ οι οποίες δόθηκαν σε όλους ανεξαρτήτως βαθμίδας, ενώ προ ημερών ανακοίνωσε πως προχωρά σε αύξηση απολαβών της τάξης του 3,5% προς την κατεύθυνση ενός ενιαίου μισθολογικού πλαισίου για τους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής σε καταστήματα και αποθήκες σε όλη την Ελλάδα. Σε επίπεδο έτους η συνολική αύξηση της επένδυσης σε κόστος προσωπικού θα ανέλθει στα 1,8 εκατ. ευρώ.
Σε… πολυκαταστήματα ή ακόμη και σε σούπερ μάρκετ μετατρέπονται ολοένα και περισσότερες αλυσίδες που έως τώρα είχαν ως βασικό αντικείμενο τις ηλεκτρικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας και αναλώσιμα, αξιοποιώντας την αναγνωρισιμότητα στο ευρύ κοινή και την υποδομή που έχουν ήδη σε ηλεκτρονικό εμπόριο, σε αποθηκευτικούς χώρους και γενικώς σε εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Έτσι, μετά την αλυσίδα «Κωτσόβολος», η οποία τους τελευταίους μήνες έχει διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της σε προϊόντα που δεν σχετίζονται με τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, προϊόντα τα οποία διαθέτει αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, ήρθε η σειρά της γνωστής αλυσίδας «Πλαίσιο» να εισέλθει σε μία εντελώς διαφορετική κατηγορία, η οποία, όμως σχετίζεται άμεσα με την πανδημία.
Πλέον η αλυσίδα γνωστή εδώ και χρόνια για την δραστηριότητά της σε προϊόντα τεχνολογίας, αναλώσιμα και γραφική ύλη και πριν από δύο χρόνια και για την είσοδό της και στις «λευκές» ηλεκτρικές συσκευές, διαθέτει μία νέα κατηγορία προϊόντων υπό την ονομασία «Είδη ατομικής προστασίας», η οποία περιλαμβάνει από ιατρικές και υφασμάτινες μάσκες, αντισηπτικά χεριών έως και κρεμοσάπουνα που συνήθως βρίσκουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μέχρι θερμόμετρα, αποστειρωτές αέρα και διαχωριστικά πλέξιγκλας.
Σημειώνεται ότι η «Κωτσόβολος» έχει ήδη προσθέσει στο κωδικολόγιό της για πώληση από το ηλεκτρονικό της κατάστημα και όχι από τα φυσικά καταστήματα, είδη ταξιδίου, όργανα γυμναστικής προϊόντα για παιδιά και βρέφη, από μπιμπερό έως καρότσια και ειδικά καθίσματα για το αυτοκίνητο, παιχνίδια εξωτερικού χώρου κ.α. Η διοίκηση της εταιρείας, μάλιστα, έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει από περίπου 15.000 σε 35.000 τους κωδικούς προϊόντων της που διατίθενται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Αν μη τι άλλο η πανδημία και κυρίως το κλείσιμο μεγάλου μέρους των εμπορικών καταστημάτων και για μεγάλο χρονικό διάστημα σε συνδυασμό με τη στροφή των καταναλωτών -είτε διότι δεν έχουν άλλη επιλογή, είτε διότι αποφεύγουν τις μετακινήσεις και των συγχρωτισμό με άλλα άτομα- οδηγεί σε μετασχηματισμούς διαφόρων τύπων στις επιχειρήσεις, μετασχηματισμοί οι οποίοι μπορεί να προκαλέσουν νέου τύπου συγκέντρωση στο λιανεμπόριο. Τούτο ήδη συμβαίνει με τα σούπερ μάρκετ, έστω και αν με απαγορεύσεις από την πλευρά της πολιτείας δεν διαθέτουν σειρά προϊόντων -από τα φυσικά τους καταστήματα- που εντάσσονται στην κατηγορία των διαρκών καταναλωτικών αγαθών.
Το παραπάνω αφήνει σαφώς να εννοηθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού στα συμπεράσματα της έκθεσης που δημοσιοποίησε πρόσφατα για τα βασικά καταναλωτικά είδη, ουσιαστικά για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Αναφέρει χαρακτηριστικά στα συμπεράσματά της: «Για τη λήψη τυχόν περιοριστικών μέτρων (σ.σ. εννοεί για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού) επιβάλλεται να αξιολογούνται οι διάφορες διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις πολιτικής, να πραγματοποιείται ανάλυση κόστους – οφέλους και να επιλέγεται η πολιτική που ελαχιστοποιεί τους περιορισμούς και τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, σταθμίζοντας τις εναλλακτικές λύσεις ως προς την αναλογικότητά τους αναφορικά με τη διασφάλιση τόσο της προστασίας της δημόσιας υγείας αλλά και τη διασφάλιση της δημόσιας οικονομίας. Καθώς η συνολική ανά έτος χρονική περίοδος κατά την οποία γίνεται περιορισμός της λειτουργίας των καταστημάτων λιανεμπορίου αυξάνεται λόγω νέας κατά περιόδους εφαρμογής των έκτακτων περιοριστικών μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, πιθανώς ελλοχεύει ο κίνδυνος εξόδου μικρών και μεσαίων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και της επακόλουθης υπέρμετρης συγκέντρωσης σε μία πληθώρα αγορών (προϊόντων και υπηρεσιών). Η τάση και ο βαθμός προς τη συγκέντρωση αυτή δύναται να γιγαντωθεί μέσω και της εξαγοράς των εναπομεινάντων παικτών στην αγορά από μεγαλύτερους ανταγωνιστές τους».
Διπλασιασμός καταστημάτων με στόχο τα 100 μέσα στο 2021 για την εταιρεία Kiosky’s Convenience Stores. Γιατί αγωνιούν οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ που θέλουν να «σβήσουν» τα μπακάλικα της γειτονιάς. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Τα Kiosky’s Convenience Stores επεκτείνoνται εκτός Αττικής, με στόχο τον διπλασιασμό του αριθμού καταστημάτων που λειτουργούν σήμερα. Ως βάση υλοποίησης του πλάνου ανάπτυξής της, η εταιρεία βασίζεται στο εξής τρίπτυχο:
1. Διεύρυνση του δικτύου φυσικών καταστημάτων
2. Ενίσχυση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ekiosky’s
3. Ενδυνάμωση του καναλιού διανομών
Η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων υποστηρίζεται από τη σύνδεσή τους με την ηλεκτρονική πλατφόρμα ekiosky’s καθώς και από τη διανομή προϊόντων κατ΄ οίκoν, δημιουργώντας ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τόσο για την εταιρεία όσο και για τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με τρεις τρόπους: από το φυσικό κατάστημα, από την ηλεκτρονική πλατφόρμα αλλά και τηλεφωνικά, με διευρυμένο ωράριο, έως τις 23:00, καθημερινά αλλά και τις Κυριακές.
Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών, έχοντας στη διάθεση των καταναλωτών πάνω από 1000 κωδικούς για τα μικροψώνια τους που οφείλεται τόσο στη γενικότερη τάση απομακρυσμένων αγορών λόγω και της πανδημίας, όσο και στη δυνατότητα που παρέχεται στον καταναλωτή για διανομή κατ’ οίκον, μέσα σε λίγα λεπτά από την παραγγελία.
Με τον συνδυασμό του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, η Kiosky’s είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει ήδη, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο. Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.
“Η ανάπτυξή μας τα τελευταία χρόνια, μας δίνει τη δυνατότητα να κατακτήσουμε νέες προκλήσεις, όπως η επέκταση του δικτύου μας και ο πραγματικός συνδυασμός φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος. Σε μια αγορά με μεγάλη κινητικότητα, έχουμε καταφέρει να υλοποιούμε μια στρατηγική που δείχνει το δρόμο για τη λιανική των επόμενων χρόνων. Έχουμε παρουσία σε όλη την αλυσίδα της αγοράς, από τα logistics και τη διανομή μέχρι την πώληση των προϊόντων και από το φυσικό κατάστημα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα και στην κατ’ οίκον διανομή. Βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία διευρύνεται με νέους παίχτες και στόχος μας είναι να παραμείνουμε πρωτοπόροι, με τη δημιουργία δική μας τεχνολογίας για την ακόμη καλύτερη εμπειρία του καταναλωτή”, σημειώνει ο Γιώργος Μούχαλης, Πρόεδρος της εταιρείας.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…