LIDL: Με ανακοίνωσή της η LIDL Ελλάς γνωστοποιεί ότι ανακαλούνται γνωστά χριστουγεννιάτικα σοκολατάκια από τα ράφια των καταστημάτων της. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, η ανάκληση αφορά χριστουγεννιάτικα σοκολατάκια που πωλούνται μαζί με τα γνωστά advent calendar.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «Σας ενημερώνουμε ότι, λόγω μη τυπικής γεύσης, όλες οι παρτίδες των ημερολογίων της Εταιρίας μας που απεικονίζονται στις παρακάτω φωτογραφίες και παραδίδονται στα καταστήματα Lidl, ανακαλούνται από τα σημεία πώλησης. Ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία μπορεί να προκληθεί και σας διαβεβαιώνουμε ότι έχουμε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να εντοπίσουμε την αιτία του προβλήματος. Παρακαλούμε, να επιστρέψτε τα προϊόντα στο πλησιέστερο κατάστημα Lidl. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας.»
Αυτά είναι τα χριστουγεννιάτικα σοκολατάκια που ανακαλούνται
LIDL: Σκάνδαλο μεγατόνων στα ράφια του – Τι έχει συμβεί
Το κρέας κοτόπουλου αναγνωρίζεται από αρκετούς ως δυνητικός φορέας παθογόνων βακτηρίων που μεταφέρουν ασθένειες, όπως η σαλμονέλωση και η λιστερίωση.
Για να γίνει αυτή η κατάσταση πιο ανησυχητική έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι πιο συχνά το κρέας κοτόπουλου φέρει επίσης ανθεκτικά στα αντιβιοτικά βακτήρια, τα οποία οδηγούν σε περαιτέρω αύξηση των κινδύνων.
Τα παραπάνω είναι ο λόγος που ευρωπαϊκές οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών, των ζώων και του περιβάλλοντος ανέλυσαν δείγματα κοτόπουλου πουν πωλούνται από χιλιάδες καταστήματα της Γερμανικής αλυσίδας Lidl η οποία είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη και μία από τους μεγαλύτερους διανομείς κρέατος.
Οι αναλύσεις ανατέθηκαν από την essere animali (Ιταλία), σε συνεργασία με τις ενώσεις Albert Schweitzer Foundation, την Observatorio de Bienestar Animal, την Open Cages και την Otwarte Klatki, σε ανεξάρτητα διαπιστευμένα εργαστήρια για την διενέργεια μικροβιολογικών αναλύσεων σε προϊόντα κρέατος κοτόπουλου από τα καταστήματα Lidl που βρίσκονται σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες: Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία.
Οι αναλύσεις έδειξαν ότι τα κοτόπουλα της αλυσίδας lidl περιέχουν σαλμονέλα, E. coli και άλλα βακτήρια ενώ τα μισά δείγματα, περιέχουν βακτήρια ανθεκτικά στα αντιβιοτικά.
Η αντοχή στα αντιβιοτικά είναι μία από τις δέκα πιο σοβαρές απειλές σήμερα για την ανθρώπινη υγεία παγκοσμίως. Το 2019 περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πέθαναν εξαιτίας αυτού του φαινομένου, αριθμός που εκτιμάται ότι το 2050 θα φτάσει στα 10 εκατομμύρια. Μόνο στην Ευρώπη, περισσότεροι από 35.000 πέθαναν το 2020 λόγω αντοχής στα αντιβιοτικά.
Από τα 24 δείγματα κοτόπουλου της Lidl στην Ιταλία έδειξαν το 54% (13) ήταν μολυσμένο από λιστέρια, περισσότερα από ένα προϊόντα στα δύο.
Το 46% (11) των κοτόπουλων ήταν μολυσμένο με Salmonella spp – σχεδόν ένα δείγμα στα δύο – και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών να ήταν επίσης ανθεκτικά στα αντιβιοτικά.
Όπως και η λιστέρια, έτσι και η σαλμονέλα απενεργοποιούνται με το μαγείρεμα, αλλά το βακτήριο μπορεί να παραμείνει στις επιφάνειες της κουζίνας που έρχονται σε επαφή με το ωμό κρέας, και να μεταδοθολυν στους καταναλωτές.
Μεταξύ των προϊόντων κοτόπουλου που αγοράστηκαν από τα Lidl Italia και αναλύθηκαν, το 75% (18) βρέθηκε να είναι μολυσμένο από Escherichia coli και 50% (12) από εντερόκοκκους.
Τέλος το 46% (11) ήταν μολυσμένο με βακτήρια που κάνουν ανθεκτικά τα αντιβιοτικά ESBL και το 33% (8) μολυσμένο από στελέχη πολυανθεκτικών βακτηρίων που παράγουν ESBL.
Συγκεκριμένα είναι εμφανές σε όλα αυτά τα δείγματα υπήρχε 100% αντίσταση σε δύο κατηγορίες ταξινομημένων αντιβιοτικών, κρίσιμης σημασίας για την ανθρώπινη υγεία (κεφαλοσπορίνες τρίτης γενιάς φθοριοκινολόνες).
Η ανάλυση στα Lidl της Βρετανίας έδειξε την παρουσία του παθογόνου βακτηρίου E-Coli στο 48% των προϊόντων – ένα βακτήριο του οποίου πρόσφατα έκανε περισσότερα από εκατό άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο να αρρωστήσουν ενώ ένα στα δύο φρέσκα προϊόντα κοτόπουλου που πωλούνται στο Lidl GB περιέχουν ανθεκτικά στα αντιβιοτικά «υπερβακτήρια».
Η Βρετανική οργάνωση Open Cages πρόσφατα αποκάλυψε πώς το 74% των κοτόπουλων ιδιωτικής ετικέτας που πωλούνται στο Lidl υποφέρουν από εγκαύματα από λοβό. Αυτή η φρικτή δερματική ασθένεια προκαλείται από χημικά εγκαύματα που παθαίνουν τα κοτόπουλα από παρατεταμένη επαφή με τα σκουπίδια.
Το 71% των δειγμάτων από τα Lidl Γερμανίας ήταν μολυσμένα με μικρόβια ανθεκτικά στα αντιβιοτικά. Το εργαστήριο ανίχνευσε το ένζυμο ESBL στα προσβεβλημένα δείγματα. Αυτό το ένζυμο καθιστά ανοσία στα βακτήρια στα συνήθως συνταγογραφούμενα αντιβιοτικά.
Η πλειοψηφία των βακτηρίων που φέρουν ESBL στα δείγματα που ελήφθησαν στο Lidl ήταν εντερικά βακτήρια τύπου Escherichia coli. Το 25% των δειγμάτων περιείχε εντερόκοκκους. Αυτά υποδηλώνουν μόλυνση με περιττώματα. Μόλις βγουν έξω από τα έντερα, οι εντερόκοκκοι μπορεί να γίνουν πολύ επικίνδυνοι. Το 18% των δειγμάτων ήταν μολυσμένα με Campylobacter.
Οι λοιμώξεις από αυτά τα εντερικά βακτήρια μπορεί να οδηγήσουν σε πυρετό, διάρροια ή, σε σπάνιες περιπτώσεις, νευρολογικές παθήσεις που συνοδεύονται από παράλυση. Σε ένα δείγμα βρέθηκε σαλμονέλα που μπορεί να προκαλέσει διάρροια και ακόμη και σήψη.
Ο Timothy Walsh, Καθηγητής Ιατρικής Μικροβιολογίας και Αντίστασης στα Αντιβιοτικά στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, που σχολίασε τα αποτελέσματα των αναλύσεων δήλωσε: Η παρουσία πολυανθεκτικών βακτηρίων στο κρέας είναι μια ανησυχητική τάση και αποτελεί σοβαρή ανησυχία για τη δημόσια υγεία. Οι άνθρωποι μπορεί να αρρωστήσουν από την επεξεργασία και την κατανάλωση μολυσμένου κρέατος και η χρήση ανθρώπινων αντιβιοτικών στη ζωική παραγωγή μπορεί να έχει βαθιά μακροπρόθεσμη επίδραση στην αποτελεσματικότητα των αντιβιοτικών για τη θεραπεία ανθρώπινων λοιμώξεων».
Αυτά τα δεδομένα, υποστηρίζει η έρευνα της essere animali, δίνουν μια ανησυχητική εικόνα καθώς η αντοχή στα αντιβιοτικά αντιπροσωπεύει μια τεράστια απειλή για την υγεία και τα βακτήρια που υπάρχουν στο κρέας του κοτόπουλου συμβάλλουν στην περαιτέρω εξάπλωσή του, μειώνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα αυτών των αντιβιοτικών που θεωρούνται κρίσιμα για τη θεραπεία των ανθρώπων
Η μελέτη προσθέτει και άλλο ένα στοιχείο: Τις εικόνες από τις φάρμες προμηθευτών Lidl που δείχνουν πόσο δραματικές είναι οι τρέχουσες συνθήκες των εκτρεφόμενων κοτόπουλων για την παραγωγή κρέατος: ζώα που εκτρέφονται σε υψηλή πυκνότητα, άρρωστα, με μεγάλες κινητικές δυσκολίες και συχνά αναγκασμένα να ζήσουν με πτώματα άλλων νεκρών κοτόπουλων.
Μια κατάσταση στην οποία δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τον πολλαπλασιασμό των ανθεκτικών στα αντιβιοτικά βακτηριών .
Η έκθεση καλεί το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη, τη Lidl να αναλάβει την ευθύνη για την εξάλειψη των κύριων αιτιών ταλαιπωρίας για τα κοτόπουλα που εκτρέφονται στις δικές τους αλυσίδες εφοδιασμού και να εξασφαλίσει καλύτερες συνθήκες διαβίωσης ώστε να αρρωσταίνουν λιγότερο, να απαιτούν λιγότερη χρήση αντιβιοτικών και, κατά συνέπεια, να συμβάλλουν στην προστασία της δημόσιας υγείας.
LIDL: Τέλος οι ταμίες στην Ελλάδα – Πώς θα ψωνίζουμε
«Θα ανοίξετε άλλο ταμείο;» Μία από τις πιο συχνές φράσεις που ακούγονται στα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Lidl σε ώρες αιχμής θα αποτελεί σύντομα παρελθόν καθώς η διοίκηση της ξεκίνησε σε πιλοτικό επίπεδο και στην Ελλάδα τα ταμεία self checkout (αυτοεξυπηρέτησης) που στόχο έχουν να υποκαταστήσουν πλήρως αυτά με τους ταμίες την επόμενη διετία.
Από τον περασμένο Ιανουάριο, η γερμανική αλυσίδα, η οποία φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια στην Ελλάδα, θα πειραματιστεί πρώτα σε ένα αριθμό καταστημάτων και στην συνέχεια, αν το «πείραμα» πετύχει, θα το επεκτείνουν στο σύνολο των σούπερ μάρκετ της αλυσίδας.
Όπως ανέφερε χθες στην ομιλία του στην εκδήλωση για τον εορτασμό των 25 χρόνων της Lidl Hellas ο πρόεδρος διοίκησης Martin Brandenburger, ήδη το πρώτο κατάστημα όπου έχουν τοποθετηθεί ταμεία αυτοεξυπηρέτησης είναι στην Σίνδο στην Θεσσαλονίκη ενώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα λειτουργεί και το πρώτο στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2026 όλα τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας – σήμερα αριθμεί 230 – να έχουν μετατραπεί σε καταστήματα αποκλειστικά self checkout.
Η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες όπου πραγματοποιείται η μετάβαση στο νέο μοντέλο όπου στόχο έχει την ταχύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αξιοποίηση του προσωπικού των ταμείων σε άλλα πόστα μέσα στο σούπερ μάρκετ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη χώρα όπου εκτεταμένα εφαρμόστηκε η νέα πρακτική ήταν η Ρουμανία ενώ σε μικρότερη έκταση πραγματοποιείται αυτό το διάστημα σε Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς ειδικού Τύπου, η Itab, μία εταιρεία τεχνολογίας, έχει προχωρήσει σε συμφωνία για την παράδοση 7.200 ταμείων αυτοεξυπηρέτησης στην Lidl για 12 χώρες έως τις αρχές του 2025.
Όπως προαναφέρθηκε για την Ελλάδα εξετάζεται το μοντέλο όπου θα λειτουργούν αποκλειστικά ταμεία self checkout με το προσωπικό να έχει εποπτικό και υποστηρικτικό ρόλο μέχρι να υπάρξει πλήρης εξοικείωση με την διαδικασία.
Πέρα από τα υπόλοιπα προϊόντα που θα σκανάρουν μόνοι τους στα ταμεία, οι πελάτες της Lidl θα καλούνται, ακολουθώντας απλές οδηγίες από σχετικούς πίνακες, πριν φτάσουν στο ταμείο να τοποθετούν οι ίδιοι τα αυτοκόλλητα με τα barcode σε μη τυποποιημένα προϊόντα όπως είναι αυτά στις «ζεστές γωνιές» (αρτοποιείο) ή στην μαναβική.
Το σύνολο των ταμείων αυτοεξυπηρέτησης θα δέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικές πληρωμές και σε κάθε κατάστημα – σύμφωνα με την πρακτική που δοκιμάζεται στο εξωτερικό – θα υπάρχει και ένα «υβριδικό» ταμείο όπου ο πελάτης που θα πραγματοποιεί το self scanning θα μπορεί να πληρώνει στον υπάλληλο της εταιρείας με μετρητά. Για την διαδικασία δεν είναι απαραίτητη χρήση της κάρτας πιστότητας «Lidl Plus».
Μία άλλη αλλαγή που θα λάβει χώρα μέσα στο καλοκαίρι είναι η κατάργηση των έγχαρτων αποδείξεων για τους πελάτες που είναι κάτοχοι της κάρτας Lidl Plus.
Οι παραπάνω θα λαμβάνουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά την απόδειξη των αγορών τους στην εφαρμογή της Lidl.
Το παραπάνω μέτρο εντάσσεται στην πολιτική της αλυσίδας για την μείωση της κατανάλωσης χαρτιού. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει μειωθεί σημαντικά και ο αριθμός των αντιτύπων των φυλλαδίων που τυπώνει η αλυσίδα.
LIDL: Κίνηση… κυριαρχίας – Πώς καθήλωσε Μασούτη, MyMarket και Σκλαβενίτη
Σε ένα από τα πλέον κεντρικά σημεία της Αθήνας, κατάφερε η LIDL να ανοίξει νέο κατάστημα!
Ένα νέο κατάστημα εγκαινίασε η Lidl στην Πλατεία Αττικής, στην οδό Λιοσίων 132, συνεχίζοντας την επέκταση του δικτύου της στην Αττική.
Το νέο Lidl αντιπροσωπεύει επένδυση 16,7 εκατ. ευρώ και δημιουργεί 25 θέσεις εργασίας.
Το κατάστημα αναπτύσσεται σε χώρο πώλησης 1.368 τ.μ. στον 1ο όροφο του κτιρίου.
Διαθέτει 73 στεγασμένες θέσεις στάθμευσης στο ισόγειο και το υπόγειο, καθώς και σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ο οποίος διατίθεται δωρεάν στους πελάτες του καταστήματος.
Η Lidl Ελλάς εμπλουτίζει συνεχώς την γκάμα της με υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη νέα σειρά “Νώμα”, με τοπικά προϊόντα από όλες τις περιοχές της Ελλάδας.
Η εταιρεία συνεργάζεται με 400 Έλληνες προμηθευτές προϊόντων και το 60% του τζίρου της προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα.
Επιπλέον δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε γνωστά εμπορικά σήματα και βραβευμένα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
LIDL: Δείτε τι ετοιμάζονται να κάνουν
Σε μια κίνηση που δεν περίμενε κυριολεκτικά κανείς, ετοιμάζονται να προχωρήσουν τα LIDL! Δείτε την απίστευτη κίνηση που ετοιμάζει στο xristika.gr…
Τη «διαφορά» ετοιμάζεται να κάνει η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl, που δεν μένει απλά «θεατής» στη σκακιέρα των εξελίξεων στο χώρο, αλλά κουνάει το πιόνι της δυο βήματα παραπέρα.
Οι τελευταίες πληροφορίες (Reporter.gr/άρθρο Αρ. Παππά) κάνουν λόγο για κίνηση «μπαμ» των Lidl που μπαίνουν σε τομείς της ναυτιλίας και συγκεκριμένα, των logistics.
Ειδικότερα, η Lidl ετοιμάζεται να ιδρύσει τη δική της ναυτιλιακή εταιρεία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Η γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η οποία έχει έντονη παρουσία στη χώρα μας, υπέβαλε αίτηση στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Εμπορικών Σημάτων, καταχωρώντας την εμπορική επωνυμία «Tailwind Shipping Line».
Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι η εταιρεία προσπάθησε αρχικά να επενδύσει σε υπάρχουσα ναυτιλιακή εταιρεία, αλλά τελικά κατέληξε στην απόφαση να ιδρύσει τη δική της ναυτιλιακή και να αγοράσει πλοία.
Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, η Lidl Ελλάς εγκαινίασε τον Ιούνιο το εκ νέου κατασκευασμένο κατάστημά της στη Ραφήνα, μία επένδυση της τάξεως των 4 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του δικτύου της.
Στα 3,5 εκατ. ευρώ ανήλθε επίσης η επένδυση εκσυγχρονισμού του καταστήματος της Lidl Ελλάς στη Σύρο, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 30 Ιουνίου.
LIDL: Πουλάνε και ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Για ακόμα μία φορά η Lidl πρωτοπορεί εισάγοντας την αγορά-μίσθωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μέσα από τα… ράφια των supermarkets! Έτσι τις τελευταίες ημέρες αποκλειστικά στη Γερμανία οι πελάτες της εταιρείας μαζί με τα καθαριστικά, τη μαναβική, τα γαλακτοκομικά, κ.α. μπορούν να φύγουν από ένα Lidl και με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Βασική προϋπόθεση είναι η παραγγελία του οχήματος να έχει γίνει εκ των προτέρων μέσω της επίσημης εφαρμογής και στη συνέχεια ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει η παράδοση να γίνει στον χώρο που επιθυμεί.
Το ηλεκτρικό το οποίο πωλείται μέσω της γερμανικής αλυσίδας είναι το διθέσιο Elaris Finn που έχει μήκος 2,8 m, η δύναμή του αντιστοιχεί σε 48 PS και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 115 km/h. Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητο ο οδηγός να έχει άδεια οδήγησης αυτοκινήτου μιας και δεν ανήκει στην κατηγορία του Citroen Ami, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε πως σε αντίθεση με το γαλλικό μοντέλο, το Elaris Finn διαθέτει και air-condition!
H μπαταρία έχει χωρητικότητα 32 kWh και με μία φόρτιση προσφέρει σύμφωνα με τον κατασκευαστή αυτονομία περίπου 300 km ενώ υποστηρίζει και γρήγορη φόρτιση μέχρι και 30 kW που μπορεί να ανεβάσει τη στάθμη στο 100% μέσα σε λιγότερο από μία ώρα. Η παραγωγή του γίνεται στην Κίνα ενώ η Lidl το προσφέρει και για μίσθωση. Πάμε όμως και στον λογαριασμό…
Αυτός που θα θελήσει να το αγοράσει θα πρέπει να καταβάλει ένα ποσό κοντά στις 13.000€ ενώ αυτός που θα επιλέξει να το μισθώσει θα πρέπει να πληρώνει κάθε μήνα 222€/μήνα για έναν χρόνο, με ανώτατο όριο τα 10.000 km. Αν να ξεπεράσει τότε υπάρχει μια χρέωση που ξεκινά από 0,19€ και φτάνει έως 0,39€ ανά επιπλέον km.
LIDL: Άρνηση αύξησης μισθών και παροχών
Την εργοδοτική αυθαιρεσία με την άρνηση αύξησης μισθών και παροχών καθώς και τις απεργοσπαστικές μεθοδεύσεις και τον εκφοβισμό των εργαζομένων στην εταιρεία Lidl, έφερε με ερώτηση του στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ.
Συγκεκριμένα ερώτηση κατέθεσαν προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων 40 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία της Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου και των Βουλευτών και Βουλευτριών Θεσσαλονίκης, Γιάννη Αμανατίδη, Δώρας Αυγέρη, Χρήστου Γιαννούλη, Κωνσταντίνου Ζουράρι, Κατερίνας Νοτοπούλου, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη και Σωκράτη Φάμελλου σχετικά με την εργοδοτική αυθαιρεσία, την άρνηση αύξησης μισθών και παροχών, τις απεργοσπαστικές μεθοδεύσεις και τον εκφοβισμό των εργαζομένων στην εταιρεία Lidl.
Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές:
– Τα τελευταία χρόνια, και ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας, οι πωλήσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ παρουσίασαν κατακόρυφη αύξηση, ενώ σύμφωνα με σχετικά στοιχεία η ανάπτυξη του κλάδου κατά το πρώτο έτος της πανδημίας αποτέλεσε την υψηλότερη ετήσια μεταβολή της τελευταίας πενταετίας. Ειδικότερα, η εταιρεία Lidl έχει καταγράψει ρεκόρ κερδών, σε σημείο μάλιστα που της επιβλήθηκε πρόστιμο 650.000€ για αισχροκέρδεια.
– Παράλληλα, η ενεργειακή κρίση, η συνεχής αύξηση της ακρίβειας και του πληθωρισμού, που σύμφωνα με τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή της Eurostat, στην Ελλάδα, τον Απρίλιο τ.ε. άγγιξε το 9,4% και αναμένεται τον Μάιο να ξεπεράσει το 10%, και οι κυβερνητικές επιλογές έχουν γονατίσει την κοινωνία. Οι επιπτώσεις αυτές επιδεινώνονται και από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία.
– Σε αυτό το δυσμενές πλαίσιο, η εταιρεία Lidl, η οποία μάλιστα έχει βραβευτεί ως “κορυφαίος εργοδότης” σε Ελλάδα και Ευρώπη, αρνείται να εξασφαλίσει στους εργαζομένους της ένα ανεκτό επίπεδο μισθών. Ειδικότερα, αρνείται να δώσει αύξηση 2% και οποιαδήποτε άλλη παροχή, όπως είναι η διατακτική σίτισης, με επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση, όπως ζητούν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάστηκαν με συνέπεια καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας με κίνδυνο για την υγεία τους για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της εταιρείας. Αντ’ αυτού, η διοίκηση της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη προχώρησε σε αδιανόητες και απαράδεκτες απεργοσπαστικές κινήσεις, όπως μετακινήσεις εργαζομένων από κατάστημα σε κατάστημα χρησιμοποιώντας ψευδείς δικαιολογίες (πχ κάλυψη αναγκών λόγω νόσησης εργαζομένων με covid κλπ), αλλά και σε προσλήψεις εργολαβικών εργαζομένων με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, εκμεταλλευόμενη την ανασφαλή εργασιακή τους σχέση και τον φόβο της απόλυσης.
– Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα τελευταία χρόνια αυξήθηκαν κατακόρυφα οι πωλήσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
– Λαμβάνοντας υπόψη ότι η κοινωνία δοκιμάζεται από την ενεργειακή κρίση, την αλματώδη αύξηση της ακρίβειας και του πληθωρισμού, τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και από την άρνηση της κυβέρνησης της Ν.Δ. να λάβει αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πολλαπλής κρίσης οδηγώντας σε απόγνωση τους πολίτες.
– Λαμβάνοντας υπόψη ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. με τις αντεργατικές ρυθμίσεις και επιλογές, την υπονόμευση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και την απαξίωση του ΣΕΠΕ και των ελεγκτικών μηχανισμών πλήττει τους εργαζόμενους και διαμορφώνει συνθήκες εργοδοτικής αυθαιρεσίας.
– Λαμβάνοντας υπόψη ότι η διοίκηση της εταιρείας Lidl παρά τα υψηλά κέρδη της αρνείται να αυξήσει τους μισθούς και τις εργασιακές παροχές με συλλογική σύμβαση εργασίας και επιστρατεύει αυταρχικές και εκβιαστικές πρακτικές εις βάρος των εργαζομένων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Εργασίας:
Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί προκειμένου να διασφαλιστούν οι μισθοί και οι παροχές των εργαζομένων στην εν λόγω εταιρεία;
Ποιες πρωτοβουλίες πρόκειται να αναλάβει προς την διοίκηση της εταιρείας προκειμένου να σταματήσουν οι απεργοσπαστικές πρακτικές και να υπογραφεί η επιχειρησιακή σύμβαση;