Λιανεμπόριο: Να καλύψουν την αδιανόητη χασούρα προσπαθούν χιλιάδες επιχειρήσεις λιανεμπορίου, οι οποίες άνοιξαν και την Κυριακή 25/01. Αντιμέτωποι με το «λουκέτο» οι επιχειρηματίες του κλάδου. Δείτε στο xristika.gr τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Kατά 12,4% μειώθηκε ο τζίρος του λιανικού εμπορίου της χώρας το Νοέμβριο, έναντι της ίδιας περιόδου το Νοέμβριο του 2019, λόγω του απαγορευτικού όπως αναφέρει η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ είχε προηγηθεί μείωση του τζίρου του λιανεμπορίου κατά 5,6% στο γ’ τρίμηνο του 2020 σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019, με τους επιχειρηματίες να δέχονται νέο πλήγμα.
Λιανεμπόριο: Νοέμβριος 2020
Ειδικότερα, για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Νοέμβριο 2020 ανήλθε σε 2,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 12,4% σε σχέση με τον Νοέμβριο 2019 που είχε διαμορφωθεί σε 2,65 δισ. ευρώ και μείωση 11,0% σε σχέση με τον Οκτώβριο 2020 που είχε ανέλθει σε 2,6 δισ. ευρώ.
Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Νοέμβριο 2020 σε σχέση με τον Νοέμβριο 2019 είναι:
• Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, αύξηση 47,4%.
• Λιανικό εμπόριο από επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου, αύξηση 39,1%.
Oι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο το Νοέμβριο 2020 σε σχέση με το Νοέμβριο 2019 είναι:
• Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε ειδικευμένα καταστήματα, μείωση 91,0%
• Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα, μείωση 73,9%.
Λιανεμπόριο: Γ’ τρίμηνο 2020
Παράλληλα, στο σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο 2020 ανήλθε σε 12,86 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 5,6% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2019, όπου είχε διαμορφωθεί σε 13,62 δισ. ευρώ και αύξηση 19,8% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο 2020 που είχε ανέλθει σε 10,73 δισ. ευρώ.
Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 είναι:
• Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα, αύξηση 41,7%.
• Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, αύξηση 27,1%
Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 είναι:
• Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, μείωση 40,4%.
• Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε ειδικευμένα καταστήματα, μείωση 38,5%
Λιανεμπόριο: Κατεβάζει ρολά πασίγνωστο κατάστημα
Μπορεί το λιανεμπόριο να άνοιξε τις πύλες του εκ νέου ωστόσο τα προβλήματα από την πανδημία του κορονοϊού και το «λουκέτο» διαρκείας έφερε σοβαρά προβλήματα στην αγορά.
Έτσι έως το τέλος του μήνα, το πολυκατάστημα Notos Home, της Notos Com, που βρίσκεται εντός του εμπορικού κέντρου Golden Hall, όπως αναφέρουν στο Capital.gr πηγές με γνώση.
Το συγκεκριμένο κατάστημα της γνωστής αλυσίδας, το οποίο λειτουργούσε στο Golden Hall από το 2008, είναι το δεύτερο που κλείνει μέσα στην τελευταία διετία και σηματοδοτεί την έξοδο της εταιρείας από τον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού.
Είχε προηγηθεί αρχές του 2019 το κατάστημα Notos Home που βρισκόταν στην πλατεία Κοτζιά στο κέντρο της Αθήνας.
Η απόφαση για το κλείσιμο του πολυκαταστήματος στο Golden Hall είχε ληφθεί ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020.
Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους που σήμερα απασχολούνται στο συγκεκριμένο πολυκατάστημα στο Golden Hall, σημαντικός αριθμός τους θα απορροφηθεί από άλλα καταστήματα της αλυσίδας αλλά και τους συνεργαζόμενους προμηθευτές.
Στον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος έχει έκταση 3.200 τ.μ. -στον χώρο συστεγάζεται ως shop in a shop κατάστημα της Public-, θα φιλοξενηθεί κατάστημα γνωστής διεθνούς αλυσίδας ένδυσης, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
Αναφορικά με την αναδιάρθρωση της Notos Com, ακόμη αναζητείται λύση.
Οι διαπραγματεύσεις των πιστωτριών τραπεζών με επενδυτές και την Optima Bank δεν έχουν καταλήξει.
Το βασικό σενάριο προβλέπει η Optima Bank να αναλάβει τον δανεισμό της Notos Com που έχει αποκτήσει το fund M&G από την Pillarstone.
Μέχρι στιγμής δεν έχει επέλθει συμφωνία καθώς υπάρχει δυσκολία στις εγκρίσεις των τραπεζών, οι οποίες επιθυμούν η Optima Bank να αναλάβει μεγαλύτερο δανεισμό της Notos Com, αναφέρουν άλλες πηγές.
Επίσης ανοικτό παραμένει το θέμα με την αποτίμηση της One Outlet, εταιρείας που αναπτύσσει το εμπορικό κέντρο One Salonica στη Θεσσαλονίκη, στην οποία ποσοστό 35% ελέγχει η Notos Com και πλειοψηφικό πακέτο μετοχών ο επιχειρηματίας Σάμυ Φάις.
Η One Outlet, εκτός από το ότι ελέγχει το εμπορικό κέντρο One Salonica, κατέχει και το 100% των μετοχών της Στοάς Μοδιάνο Α.Ε., ιδιοκτήτριας κατά 57,5685% του ακινήτου της Στοάς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη. Οπότε ενδεχόμενη αποεπένδυση της Notos Com από την One Outlet σηματοδοτεί αυτόματα και την έξοδό της από το project ανάπλασης της Στοάς Μοδιάνο.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση της Notos Com, το 2019 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός στο ΓΕΜΗ) ο τζίρος της ανήλθε στα 127,162 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 3,84% σε σχέση με το 2018, οι ζημιές προ φόρων διευρύνθηκαν στα 11,085 εκατ. ευρώ από ζημιές 8,576 εκατ. ευρώ και οι ζημιές μετά από φόρους στα 10,196 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών ζημιών 11,684 εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει στη χρήση του 2018.
Ο καθαρός δανεισμός (Τραπεζικές υποχρεώσεις μείον διαθέσιμα) αυξήθηκε κατά 12,788 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 171,713 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω της έκδοσης του νέου ομολογιακού δανείου που σχετίζεται με τη διαδικασία αναδιάρθρωσης του δανεισμού της εταιρείας ύψος 7 εκατ. ευρώ της αύξησης του βραχυπρόθεσμου δανεισμού κατά 1 εκατ. ευρώ περίπου και της κεφαλαιοποίησης των τόκων των μακροπροθέσμων δανείων.
Στις αρχές του 2019 η εταιρεία διέκοψε τη λειτουργία του πολυκαταστήματος Notos Ηome στην πλατεία Κοτζιά, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2019, η εταιρεία απέκτησε την αποκλειστική διανομή των σημάτων SHISEIDO και D&G, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο των καλλυντικών και ενδυναμώνοντας την θέση της στη σχετική αγορά.
Σε ό,τι αφορά την επίδραση της πανδημίας Covid 19, “θα είναι σημαντική στις πωλήσεις και τα αποτελέσματα της εταιρείας” αναφέρει η διοίκησή της στις οικονομκές της καταστάσεις.
Το πρώτο lockdown επέφερε πτώση των πωλήσεων κατά το δεύτερο τρίμηνο της τάξεως του 50%.
Στο τρίτο τρίμηνο η πτώση των πωλήσεων περιορίστηκε στο 25%, ενώ για το τελευταίο τρίμηνο η διοίκηση της εκτιμούσε ότι η πτώση θα περιοριζόταν κάτω από το 10% με αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις να διαμορφωθούν στα 98-102 εκατ. ευρώ ευρώ.
Αντίστοιχα το EBITDA αναμένεται να διαμορφωθεί από 8 εκατ. ευρώ έως 10 εκατ. ευρώ από 10,5 εκατ. ευρώ το 2019. Οι εκτιμήσεις αυτές έγιναν στις αρχές Οκτωβρίου, δηλαδή πριν την επιβολή του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα.