Καταναλωτές από τον Πειραιά και διάφορες περιοχές της επαρχίας καταγγέλλουν σοβαρές καθυστερήσεις στις μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ, γεγονός που έχει προκαλέσει σύγχυση και σημαντικά προβλήματα στους οικιακούς λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να πραγματοποιεί μηνιαίες μετρήσεις αντί για τετραμηνιαίες, προκειμένου να αποφεύγεται η συσσώρευση κιλοβατωρών και κατ’ επέκταση οι υπέρογκες χρεώσεις, αλλά και για να περιοριστεί το φαινόμενο της ρευματοκλοπής. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν πολίτες, ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είναι συνεπής στην τήρηση αυτού του χρονοδιαγράμματος.
«Ανύπαρκτες» μετρήσεις και λογαριασμοί χωρίς εκκαθάριση
Πολλοί καταναλωτές αναφέρουν, σύμφωνα με το financial report ότι οι προβλεπόμενες μετρήσεις δεν γίνονται στο τέλος κάθε μήνα, όπως αναφέρεται στους λογαριασμούς, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να μη λαμβάνουν έγκαιρα τις απαραίτητες ενδείξεις για την έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών.
Σε αρκετές περιπτώσεις, οι λογαριασμοί που φτάνουν στους πολίτες καλύπτουν λάθος χρονικές περιόδους —π.χ. διαστήματα επτά ή δέκα ημερών— λόγω της μη έγκαιρης καταχώρησης των μετρήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι κιλοβατώρες που εμφανίζονται να διαφέρουν από εκείνες που έχουν καταγράψει οι ίδιοι οι καταναλωτές.
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό ιδιοκτήτη σπιτιού σε επαρχιακή πόλη, ο οποίος βρήκε στην πόρτα του σημείωμα από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ που ανέφερε ότι δεν πραγματοποιήθηκε μέτρηση λόγω έλλειψης πρόσβασης στο ρολόι – παρόλο που το ρολόι βρισκόταν σε εμφανές σημείο και ήταν άμεσα προσβάσιμο.
Λογαριασμοί με καθυστέρηση ενός μήνα
Η κατάσταση έχει προκαλέσει αναστάτωση στους καταναλωτές, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι δεν έχουν λάβει εκκαθαριστικό λογαριασμό για διάστημα δύο μηνών. Όπως ενημερώθηκαν από τις εταιρείες παροχής ενέργειας, πλέον οι λογαριασμοί θα εκδίδονται με καθυστέρηση ενός μήνα, ώστε να διασφαλίζεται η ορθότητα της μέτρησης. Έτσι, για παράδειγμα, στις αρχές Απριλίου εκδόθηκε λογαριασμός που αφορά την κατανάλωση του Φεβρουαρίου.
Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν περιορίζεται στον Πειραιά. Παρόμοιες καταγγελίες έχουν καταγραφεί και στην Ανατολική Αττική. Το ζήτημα έφτασε μέχρι τη Βουλή, με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργο Καραμέρο, να καταθέτει σχετική ερώτηση για τις ελλείψεις στις μετρήσεις, οι οποίες οδηγούν σε «φουσκωμένους» λογαριασμούς για χιλιάδες νοικοκυριά.
Τι απαντά ο ΔΕΔΔΗΕ
Σύμφωνα με πηγές του ΔΕΔΔΗΕ που επικοινώνησαν με το Financial Report, η εταιρεία δεν έχει πλήρη εικόνα για την έκταση του προβλήματος. Όπως ανέφεραν, σε περιπτώσεις παραπόνων δίνεται εντολή στα συνεργεία να επανεξετάσουν τις μετρήσεις στις επίμαχες περιοχές.
Ο ΔΕΔΔΗΕ διευκρινίζει ότι οι ενδείξεις των ρολογιών αποστέλλονται απευθείας στους παρόχους, και ως εκ τούτου η ίδια η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη για την τελική χρέωση στους λογαριασμούς.
Σε ερώτηση για το τι γίνεται όταν υπάρχει λάθος στη μέτρηση, ο ΔΕΔΔΗΕ απάντησε ότι οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν τις ενδείξεις τους είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας είτε τηλεφωνικά στο 800 400 0000. Αν διαπιστωθεί απόκλιση, λαμβάνεται υπόψη η μέτρηση του συνεργείου. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία υποστηρίζει ότι τέτοιου είδους λάθη είναι σπάνια και διορθώνονται άμεσα.
Το άγνωστο… καλοκαιρινό επίδομα των 225 ευρώ: Οι δικαιούχοι
Πολλοί ασφαλισμένοι του συγκεκριμένου ταμείου δεν γνωρίζουν ότι δικαιούνται επίδομα έως 225 ευρώ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Μια νέα οικονομική παροχή ύψους 225 ευρώ είναι πλέον διαθέσιμη για τους ασφαλισμένους του ΕΔΟΕΑΠ, με στόχο τη στήριξή τους σε θεραπείες που σχετίζονται με την υγεία και έχουν ήδη εγκριθεί από τους αρμόδιους γιατρούς
Το επίδομα καλύπτει έως και 15 συνεδρίες κατ’ έτος, με αποζημίωση 15 ευρώ ανά συνεδρία, και αφορά κυρίως περιπτώσεις που απαιτούν συνεχείς ή εξειδικευμένες θεραπείες, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο. Ισχύουν συγκεκριμένα ιατρικά και γεωγραφικά κριτήρια για την πλήρη καταβολή του ποσού.
Ιδιαίτερη πρόβλεψη για την περιοχή κατοικίας
Το ύψος της αποζημίωσης διαφοροποιείται ανάλογα με το γεωγραφικό κριτήριο. Εάν οι θεραπείες πραγματοποιηθούν εντός της περιφέρειας μόνιμης κατοικίας, το ποσό περιορίζεται στο 1/3 της επιδότησης. Η πλήρης αποζημίωση καταβάλλεται σε περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος μετακινείται εκτός της περιοχής διαμονής του.
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την καταβολή του επιδόματος
Για την έγκριση και καταβολή του επιδόματος απαιτούνται:
- Ιατρική γνωμάτευση που αποδεικνύει την πάθηση και την ανάγκη για θεραπεία
- Προέγκριση από γιατρό του ΕΔΟΕΑΠ
- Αποδεικτικά παραστατικά για την είσοδο και πραγματοποίηση των συνεδριών (π.χ. αποδείξεις από λουτροθεραπευτικά κέντρα)
Η διαδικασία έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι απλή, γρήγορη και διαφανής, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη υποστήριξη των ασφαλισμένων.
Προθεσμίες και διάρκεια επιδότησης
Το επίδομα χορηγείται για θεραπείες που γίνονται από Ιούνιο έως Οκτώβριο, εντός περιόδου ενός μήνα. Οι συνεδρίες πρέπει να είναι συνεχόμενες ή κοντινές μεταξύ τους, ώστε να πληρούνται οι όροι επιλεξιμότητας. Με μέγιστο αριθμό τις 15 θεραπείες και έως 225€ συνολική αποζημίωση, πρόκειται για μια εποχική ενίσχυση. Έχει σημαντικό αντίκρισμα στην υγεία των ασφαλισμένων.
Τράπεζα – έκπληξη «ανοίγει» στην Ελλάδα αθόρυβα: Δείτε ποια είναι
Μία συμφωνία αλλάζει τα δεδομένα στον τραπεζικό τομέα της Ελλάδας.
Συμφωνία-ορόσημο υπεγράφη σήμερα μεταξύ της Συνεταιριστικής Τράπεζας Ηπείρου και της εταιρείας CAPSTONE CAPITAL Μονοπρόσωπη Α.Ε., που προχωρά σε επένδυση ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ στην Τράπεζα, με τη στήριξη του βασικού μετόχου, ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ (Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Ασφαλιστών).
Η επένδυση προβλέπει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και θα πραγματοποιηθεί στη λογιστική αξία των μετοχών, ήτοι 0,60 ευρώ ανά μετοχή. Η ολοκλήρωσή της αναμένεται μετά τη μετατροπή της Τράπεζας σε ανώνυμη εταιρεία και την απόκτηση πανελλαδικής άδειας πιστωτικού ιδρύματος, ενώ με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η CAPSTONE θα καταστεί πλειοψηφών μέτοχος.
Σημειώνεται ότι η CAPSTONE CAPITAL φέρεται να συνδέεται με επιχειρηματικά συμφέροντα του εφοπλιστή Πέτρου Νομικού.
Η συμφωνία τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων εποπτικών αρχών, καθώς και των οργάνων της Τράπεζας. Παράλληλα, υπογράφηκε επιμέρους συμφωνία μεταξύ του επενδυτή και του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ, η οποία προβλέπει τη στήριξη της επένδυσης από το Ταμείο στις σχετικές γενικές συνελεύσεις, καθώς και τη διατήρηση της συμμετοχής του μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, η οποία πλέον αποκτά τις προϋποθέσεις για δυναμική πανελλαδική ανάπτυξη, διατηρώντας παράλληλα τον ρόλο της ως σημαντικός μοχλός περιφερειακής ενίσχυσης.
Voucher 100 ευρώ από τη ΔΕΗ για όλους: Ο τρόπος για να το πάρεις
Υπάρχει ένα πρόγραμμα στη ΔΕΗ, το οποίο μπορεί να σου εξοικονομήσει 100 ευρώ στους λογαριασμούς ρεύματος.
Αν θέλετε να είστε πάντα συνεπείς στις εξοφλήσεις λογαριασμών της ΔΕΗ και να μην παίζετε με μικρές εκπτώσεις εξόφλησης του λογαριασμού σας πριν την ημερομηνία λύσης, τότε θα πρέπει να έχετε στον νου σας ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα από τη ΔΕΗ.
Το ΔΕΗ myHome Online.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θέλει πάγια εντολή κάθε μήνα και δίνει για όσους επιλέξουν να κάνουν την μετάβαση έκπτωση 50 ευρώ στον πρώτο λογαριασμό και 50 ευρώ στον έκτο μήνα του συμβολαίου.
Η προσφορά θα ισχύει μέχρι 30.4.
Για τις υφιστάμενες συνδρομές, το ΔΕΗ My Home Online ενεργοποιείται μέσω του MyDEH και ξενοιάζεις για έναν ολόκληρο χρόνο από τυχόν αναπροσαρμογές. Ενώ αν θέλεις να έρθεις στη ΔΕΗ θα πρέπει να ακολουθήσεις τη διαδικασία στο site της ΔΕΗ και να στείλεις τα απαραίτητα έγγραφα. Είναι 12μηνο συμβόλαιο και φυσικά πρέπει εσύ ο ίδιος που γνωρίζεις τις ανάγκες και τις καταναλώσεις του νοικοκυριού να υπολογίσετε αν σε συμφέρει.