Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά στις 14/1: Τι ώρα ανοίγουν και κλείνουν – Αναλυτικό ωράριο

Ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή: Για πρώτη φορά το 2024 τα καταστήματα θα λειτουργήσουν στην αργία. Θα υπάρξει ακόμα μια Κυριακή, στις 21/1. Δείτε αναλυτικά το ωράριο καταστημάτων στο xristika.gr.

Η πρώτη Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά για το 2024 είναι γεγονός, αφού στις 14 Ιανουαρίου τα καταστήματα θα λειτουργήσουν με μειωμένο ωράριο για τις χειμερινές εκπτώσεις που έχουν ξεκινήσει ήδη από τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και θα τελειώσουν στις 29 Φεβρουαρίου.

Οι καταναλωτές ωστόσο πρέπει να προσέξουν, αφού η κυριακάτικη λειτουργία, δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσουν και τα σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα, όλα τα καταστήματα θα ανοίξουν στις 11, όμως δεν θα τηρήσουν το προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο ωράριο που προβλέπει να κλείσουν στις 6 το απόγευμα.

Το ωράριο των καταστημάτων την Κυριακή 14/1 – Τι ώρα κλείνουν Mall, Attica και εμπορικά κέντρα

Τα μεγάλα πολυκαταστήματα, οι γνωστές αλυσίδες και εμπορικά κέντρα θα κλείσουν μετά τις 6 το απόγευμα.

Αναλυτικά:

  • Mall: 11:00-20:00
  • Golden Hall: 11:00-20:00
  • Metro Mall: 11:00-20:00
  • Avenue: 11:00-20:00
  • River West: Θα είναι ανοιχτό από τις 11. Δεν έχει ανακοινώσει τι ώρα κλείνει.
  • Designer Outlet (π. McArthurGlen): 11:00-20:00
  • Attica: 11:00-20:00
  • Notos: 11:00-20:00
  • Hondos Center: 11:00-20:00
  • Κωτσόβολος: 11:00-20:00
  • Public: 11:00-20:00
  • Πλαίσιο: 11:00-20:00

Τι ισχύει με σούπερ μάρκετ την Κυριακή 14/1

Τα σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι στην πλειοψηφία τους δεν θα λειτουργήσουν αυτή την Κυριακή, όπως συνηθίζεται να κάνουν στις εκπτωτικές περιόδους, που δεν ακολουθούν ό,τι κάνουν τα μαγαζιά του λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινώσει:

  • Σκλαβενίτης: Κλειστά.
  • Μασούτης: Κλειστά – Ανοιχτό είναι μόνο το κατάστημα ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» από 07:00-23:00.
  • ΑΒ Βασιλόπουλος: Κλειστά.
  • Market in: Δεν έχει ανακοινωθεί. Πιθανότατα κλειστό.
  • My Market: Δεν έχει ανακοινωθεί. Μάλλον κλειστό.
  • Lidl: Δεν έχει ανακοινωθεί. Πιθανότατα ανοιχτά από τις 11 έως τις 8 το βράδυ.
  • Κρητικός: Δεν έχει ανακοινωθεί. Μάλλον κλειστό.

Πώς υπολογίζονται οι εκπτώσεις

Ο ΕΣΘ διευκρινίζει ακόμα σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής θα πρέπει να υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφήρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Τι είναι η προγενέστερη τιμή; Ως προγενέστερη νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης.

«Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφήρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά.

Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται εκείνη που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέρα από την υποχρεωτική αναγραφή της παλιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές» διευκρινίζεται στην ανακοίνωση του ΕΣΘ, η οποία συνεχίζει: «Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ»

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:

Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».

Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.