Voucher θεάτρου: Κουπόνια για δωρεάν θεατρικές παραστάσεις προσφέρει η ΔΥΠΑ (π. ΟΑΕΔ). Πού και πώς θα δείτε αν είστε δικαιούχοι, η νέα προθεσμία.
Κουπόνια 12 και 15 ευρώ προσέφερε η ΔΥΠΑ για θεατρικές παραστάσεις, μία πρωτοβουλία που προσέλκυσε αναπάντεχα μεγάλο ενδιαφέρον. Οι αιτήσεις έκλεισαν στα μέσα Οκτωβρίου, όμως, τώρα βγήκαν τα αποτελέσματα με τους δικαιούχους και υπάρχει μια νέα προθεσμία για όσους θέλουν να κάνουν ένσταση επειδή απορρίφθηκαν.
Υπενθυμίζεται πως τα 15 ευρώ είναι για τις κεντρικές σκηνές, ποσό που καλύπτει ένα ολόκληρο εισιτήριο στις περισσότερες παραστάσεις, ενώ τα 12 ευρώ αφορούν τις παιδικές παραστάσεις.
Οι λεγόμενες επιταγές θεάματος είναι στο σύνολό τους 220.000 για τη χειμερινή περίοδο 2022-2023.
Αφορά δικαιούχους που είναι και εργαζόμενοι και άνεργοι, εάν όμως, ολόκληρο το 2021 είχαν συγκεντρώσει 50 ημέρες:
- Εργασίας στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ (τ. ΙΚΑ – ΕΤΑΜ) ή
- Ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας ή
- Επιδότησης ανεργίας ή μακροχρόνιας ανεργίας ή
- Συνδυασμό των παραπάνω
Δωρεάν κουπόνια θεάτρου: Πού μπαίνετε για να κάνετε ένσταση
Στον «αέρα» είναι λοιπόν, οι προσωρινοί πίνακες δικαιούχων, αποκλειομένων και θεατρικών επιχειρήσεων-παρόχων.
Ενστάσεις κατά των αποτελεσμάτων θα υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από Τρίτη 8 Νοεμβρίου, στις 10:00, έως την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου, στις 15:00, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις:
Για ενστάσεις δικαιούχων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στο gov,gr, ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ, και να ακολουθήσουν τη διαδρομή: Αρχική σελίδα – Εργασία και Ασφάλιση – Αποζημιώσεις και Παροχές – Επιταγές θεάματος
Αντίστοιχα, για τις ενστάσεις παρόχων οι ενδιαφερόμενοι θα μπουν ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ ακολουθώντας τη διαδρομή: Αρχική σελίδα – Εργασία και Ασφάλιση – Αποζημιώσεις και Παροχές – Πάροχοι επιταγών θεάματος.
Ενστάσεις που δεν υποβάλλονται με ηλεκτρονικό τρόπο, δεν εξετάζονται.
Δωρεάν κουπόνια για θέατρο: Τι κάνετε αν δεν επιλεγήκατε
Οι δικαιούχοι που καταθέτουν ένσταση, οφείλουν:
- να έχουν πρώτα ελέγξει, αν οι ίδιοι ευθύνονται για το εσφαλμένο αποτέλεσμα, λόγω μη σωστής συμπλήρωσης της αίτησης, ανατρέχοντας σε αυτήν με τους κωδικούς πρόσβασης στο σύστημα,
- να ελέγξουν από τον σχετικό πίνακα, αν έχουν αποκλειόμενα ωφελούμενα μέλη,
- να αναφέρουν τους λόγους της ένστασης (π.χ. μη έκδοση επιταγής για ωφελούμενο παιδί) και
- να τεκμηριώσουν τους ισχυρισμούς τους, επισυνάπτοντας με ηλεκτρονική σάρωση όλα τα απαιτούμενα αποδεικτικά δικαιολογητικά, σύμφωνα με τη Δημόσια Πρόσκληση.
Οι πάροχοι που καταθέτουν ηλεκτρονική ένσταση, οφείλουν να τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς τους, επισυνάπτοντας στην ένστασή τους με ηλεκτρονική σάρωση δικαιολογητικά αποδεικτικά των ισχυρισμών τους.
Όπως αναφέρει η ΔΥΠΑ σε ανακοίνωσή της, σκοπός του προγράμματος είναι η πνευματική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού και η στήριξη των θεατρικών επιχειρήσεων.
Επιταγή ακρίβειας: Ποιοι θα πάρουν «δώρο Χριστουγέννων 2022»
- 1 εκατομμύριο συνταξιούχοι, με ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα έως 9.600 ευρώ (έναντι 7.200), ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 16.800 ευρώ (έναντι 14.400) και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ (έναντι 200.000 ευρώ)
- 35.000 ανασφάλιστοι υπερήλικες του ΟΠΕΚΑ
- 225.000 δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος που θα λάβουν διπλή δόση τον Δεκέμβριο
- 172.000 δικαιούχοι επιδόματος ΑμεΑ
- 800.000 δικαιούχοι επιδόματος παιδιών ΟΠΕΚΑ, θα λάβουν αυξημένο επίδομα κατά 50%
- 100.000 μακροχρόνια άνεργοι από 12 έως 24 μήνες -στη βάση του μοντέλου που εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας- που δεν είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος με ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα έως 9.600 ευρώ και ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα έως 16.800 ευρώ
Δύο στους τρεις μείωσαν την κατανάλωση σε ρεύμα και τρόφιμα
Τις προσφορές φαίνεται ότι «κυνηγούν» οκτώ στους δέκα καταναλωτές ενώ δύο στους τρεις έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές στα τρόφιμα.
Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από έρευνα που πραγματοποίησε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές.
Η έρευνα καταδεικνύει σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις συνέπειες του πολέμου (π.χ. ανατιμήσεις προϊόντων).
Συγκεκριμένα, ξεκάθαρη είναι μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών.
Το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022).
Σημειώνεται ότι η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ ξεπερνά το 13%.
Επίσης, ποσοστό 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.
Ποσοστό 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου (έναντι 61% στη μέτρηση του Απριλίου)
Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος.
Συγκεκριμένα το 63% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος.
Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίων.
Συγκεκριμένα, το 83% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού (έναντι 75% στη μέτρηση του Απριλίου).
Πρόκειται για μία τάση που συμπίπτει, σύμφωνα με την έρευνα, σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η αγορά ανέμενε μεγαλύτερη κίνηση λόγω και της εκπτωτικής περιόδου.
Το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η τάση αυτή η οποία καταγράφηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, καταγράφεται και σήμερα, αρκετά εντονότερα.
Η έντονη στροφή του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων αποτυπώνεται στην ίδια έρευνα. Συγκεκριμένα, τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή.
Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%.
Με δεδομένο ότι η διαφαινόμενη οικονομική κρίση και η αναστάτωση στις διεθνείς τιμές και στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων δεν φαίνεται να αποκλιμακώνεται στο άμεσο μέλλον, οι καταγραφές τις συγκεκριμένης έρευνας δείχνουν ότι το ελληνικό καταναλωτικό κοινό είναι ανήσυχο τόσο για το παρόν, αλλά και για το μέλλον, κάτι που επηρεάζει πλέον τις καταναλωτικές του συνήθειες.
Παρόλα αυτά καταγράφεται μείωση στην ανησυχία του κοινού για ελλείψεις στα ευρέως καταναλωτικά προϊόντα τροφίμων, από 72% σε 53%.
Ενώ παράλληλα ένα πολύ μικρό ποσοστό, μόλις 14% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται τα σούπερ μάρκετ ότι φροντίζουν να μην υπάρξουν ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων, με τη συντριπτική πλειοψηφία (86%) να μη εκφράζει τέτοια ανησυχία.
Τέλος, οι ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζουν μία μικρή κάμψη το τελευταίο διάστημα, η οποία αποδίδεται εν μέρει σε διόρθωση ύστερα από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις του 2020 και εν μέρει στην τάση αναβολής αγορών και στην εν γένει μείωση του όγκου αγορών το τελευταίο εξάμηνο.
Πρακτικά μετά την ιδιαίτερα απότομη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων λόγω της πανδημίας και ειδικά των απαγορευτικών, η οποία ανέβασε τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών (δηλαδή τις τελευταίες 10 ημέρες) στο 50% γενικά και στο 12% για τα είδη παντοπωλείου, η περίοδος 2021-2022 έφερε μία σταδιακή διόρθωση σε ποσοστά 36% και 9% αντίστοιχα.
Παρά τη διόρθωση αυτή οι ηλεκτρονικές πωλήσεις παραμένουν πολλαπλάσιες αυτών της περιόδου πριν το 2020, ενώ το τελευταίο εξάμηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.