Κουπόνια για δωρεάν θέατρο: Κάντε τώρα αίτηση στη ΔΥΠΑ για το voucher

Voucher: Νέα κουπόνια μοιράζει η ΔΥΠΑ, αυτή τη φορά, για το θέατρο. Πώς μπορείτε να τα αποκτήσετε.

Οι δικαιούχοι μπορούν να κάνουν αίτηση για να πάρουν τα κουπόνια που δίνει η ΔΥΠΑ (π. ΟΑΕΔ). Τα voucher θεάτρου είναι 15 ευρώ και 12 ευρώ. Οι αιτήσεις γίνονται μέχρι τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου στις 23:59.

Η αξία των επιταγών ανέρχεται κατά μέγιστο όριο στα 15 ευρώ για τις κεντρικές σκηνές και στα 12 ευρώ για τις παιδικές σκηνές.

Οι δικαιούχοι του voucher θεάτρου

Αναλυτικά, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΥΠΑ (π. ΟΑΕΔ):

Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι και άνεργοι, οι οποίοι το έτος 2021 συγκέντρωσαν 50 ημέρες:

  • Εργασίας στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ (τ. ΙΚΑ – ΕΤΑΜ) ή
  • Ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας ή
  • Επιδότησης ανεργίας ή μακροχρόνιας ανεργίας ή
  • Συνδυασμό των παραπάνω

Δικαιούχοι είναι επίσης άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Ανέργων της ΔΥΠΑ που έχουν συνεχόμενο χρονικό διάστημα ανεργίας κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων τουλάχιστον τεσσάρων (4) μηνών.

Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι οι σύζυγοι των δικαιούχων, όταν είναι έμμεσα ασφαλισμένα μέλη τους, καθώς και τα παιδιά των δικαιούχων ηλικίας άνω των τριών ετών, με την προϋπόθεση ότι είναι έμμεσα ασφαλισμένα μέλη των ιδίων ή του άλλου γονέα.

Τα «ψιλά» γράμματα του νέου voucher

Την Τετάρτη 5/10 και ώρα 10:00, ξεκινά η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων για το Πρόγραμμα Χορήγησης Επιταγών Θεάματος της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) για την χειμερινή περίοδο 2022-2023.

Σκοπός του προγράμματος είναι η πνευματική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού, η τόνωση της καλλιτεχνικής δημιουργίας και η στήριξη των θεατρικών επιχειρήσεων.

Συνολικά θα εκδοθούν έως 220.000 επιταγές με βάση τον προσφερόμενο αριθμό θέσεων από τους παρόχους. Η αξία των επιταγών ανέρχεται κατά μέγιστο όριο στα 15 ευρώ για τις κεντρικές σκηνές και στα 12 ευρώ για τις παιδικές σκηνές. Ο συνολικός ανέρχεται σε 3.000.000€.

Με την επιταγή οι δικαιούχοι και ωφελούμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν την θεατρική παράσταση της επιλογής τους από το Μητρώο Παρόχων της ΔΥΠΑ, χωρίς να καταβάλουν κανένα επιπλέον ποσό.

Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων δικαιούχων και παρόχων θα υποβάλλονται έως τη Δευτέρα 17.10.2022 και ώρα 23:59.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου gov.gr, στην ηλεκτρονική διεύθυνση ΕΔΩ.

Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: Αρχική / Εργασία και Ασφάλιση / Αποζημιώσεις και Παροχές / Επιταγές θεάματος.

Στις περιπτώσεις που απαιτούνται δικαιολογητικά, αυτά επισυνάπτονται στις ηλεκτρονικές αιτήσεις.

Πώς κάνετε αίτηση για κουπόνι 15 ευρώ

Το σύστημα επιλογής βασίζεται στη μοριοδότηση των δικαιούχων με βάση το εισόδημά τους και τη σειρά προτεραιότητας υποβολής της αίτησής τους.

Πάροχοι του προγράμματος είναι οι θεατρικές επιχειρήσεις οποιασδήποτε νομικής μορφής που λειτουργούν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Οι αιτήσεις των παρόχων υποβάλλονται, αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου (ΕΔΩ).

Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι:

  • Αρχική
  • Εργασία και Ασφάλιση
  • Αποζημιώσεις και Παροχές
  • Πάροχοι επιταγών θεάματος

Οι πάροχοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα προσφέροντας συγκεκριμένο αριθμό θέσεων πλατείας για την παρακολούθηση των παραστάσεων που θα ανέβουν στα θέατρά τους κατά τη χειμερινή περίοδο 2022-2023.

Σημειώνεται ότι οι πάροχοι που θέλουν να κάνουν αίτηση για πολλά θέατρα πρέπει να έχουν κωδικούς ΔΥΠΑ. Τα δικαιολογητικά συμμετοχής επισυνάπτονται στις ηλεκτρονικές αιτήσεις.

Επιταγή ακρίβειας: Ποιοι θα πάρουν «δώρο Χριστουγέννων 2022»

  • 1 εκατομμύριο συνταξιούχοι, με ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα έως 9.600 ευρώ (έναντι 7.200), ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 16.800 ευρώ (έναντι 14.400) και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ (έναντι 200.000 ευρώ)
  • 35.000 ανασφάλιστοι υπερήλικες του ΟΠΕΚΑ
  • 225.000 δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος που θα λάβουν διπλή δόση τον Δεκέμβριο
  • 172.000 δικαιούχοι επιδόματος ΑμεΑ
  • 800.000 δικαιούχοι επιδόματος παιδιών ΟΠΕΚΑ, θα λάβουν αυξημένο επίδομα κατά 50%
  • 100.000 μακροχρόνια άνεργοι από 12 έως 24 μήνες -στη βάση του μοντέλου που εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας- που δεν είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος με ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα έως 9.600 ευρώ και ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα έως 16.800 ευρώ

Δύο στους τρεις μείωσαν την κατανάλωση σε ρεύμα και τρόφιμα

Τις προσφορές φαίνεται ότι «κυνηγούν» οκτώ στους δέκα καταναλωτές ενώ δύο στους τρεις έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές στα τρόφιμα.

Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από έρευνα που πραγματοποίησε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές.

Η έρευνα καταδεικνύει σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις συνέπειες του πολέμου (π.χ. ανατιμήσεις προϊόντων).

Συγκεκριμένα, ξεκάθαρη είναι μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών.

Το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022).

Σημειώνεται ότι η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ ξεπερνά το 13%.

Επίσης, ποσοστό 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.

Ποσοστό 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου (έναντι 61% στη μέτρηση του Απριλίου)

Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος.

Συγκεκριμένα το 63% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος.

Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίων.

Συγκεκριμένα, το 83% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού (έναντι 75% στη μέτρηση του Απριλίου).

Πρόκειται για μία τάση που συμπίπτει, σύμφωνα με την έρευνα, σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η αγορά ανέμενε μεγαλύτερη κίνηση λόγω και της εκπτωτικής περιόδου.

Το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Η τάση αυτή η οποία καταγράφηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, καταγράφεται και σήμερα, αρκετά εντονότερα.

Η έντονη στροφή του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων αποτυπώνεται στην ίδια έρευνα. Συγκεκριμένα, τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή.

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%.

Με δεδομένο ότι η διαφαινόμενη οικονομική κρίση και η αναστάτωση στις διεθνείς τιμές και στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων δεν φαίνεται να αποκλιμακώνεται στο άμεσο μέλλον, οι καταγραφές τις συγκεκριμένης έρευνας δείχνουν ότι το ελληνικό καταναλωτικό κοινό είναι ανήσυχο τόσο για το παρόν, αλλά και για το μέλλον, κάτι που επηρεάζει πλέον τις καταναλωτικές του συνήθειες.

Παρόλα αυτά καταγράφεται μείωση στην ανησυχία του κοινού για ελλείψεις στα ευρέως καταναλωτικά προϊόντα τροφίμων, από 72% σε 53%.

Ενώ παράλληλα ένα πολύ μικρό ποσοστό, μόλις 14% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται τα σούπερ μάρκετ ότι φροντίζουν να μην υπάρξουν ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων, με τη συντριπτική πλειοψηφία (86%) να μη εκφράζει τέτοια ανησυχία.

Τέλος, οι ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζουν μία μικρή κάμψη το τελευταίο διάστημα, η οποία αποδίδεται εν μέρει σε διόρθωση ύστερα από τις πολύ μεγάλες αυξήσεις του 2020 και εν μέρει στην τάση αναβολής αγορών και στην εν γένει μείωση του όγκου αγορών το τελευταίο εξάμηνο.

Πρακτικά μετά την ιδιαίτερα απότομη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων λόγω της πανδημίας και ειδικά των απαγορευτικών, η οποία ανέβασε τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών (δηλαδή τις τελευταίες 10 ημέρες) στο 50% γενικά και στο 12% για τα είδη παντοπωλείου, η περίοδος 2021-2022 έφερε μία σταδιακή διόρθωση σε ποσοστά 36% και 9% αντίστοιχα.

Παρά τη διόρθωση αυτή οι ηλεκτρονικές πωλήσεις παραμένουν πολλαπλάσιες αυτών της περιόδου πριν το 2020, ενώ το τελευταίο εξάμηνο φαίνεται ότι ξεκινάει νέα ανάπτυξη του καναλιού αυτού με τα ποσοστά να παρουσιάζουν άνοδο.