Κουπόνι βενζίνης: Aνοίγει η πλατφόρμα – Αίτηση ΕΔΩ στο gov.gr σε τρία βήματα

Επίδομα καυσίμων – gov.gr: Τρέχουν οι διαδικασίες για να ανοίξει την Μ.Πέμπτη η πλατφόρμα. Τι πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής και τι πρέπει να προσέξει. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Τις τελευταίες πινελιές βάζει το αρμόδιο επιτελείο της κυβέρνησης στο σύστημα επιδότησης καυσίμων το οποίο θα επιτρέψει στους δικαιούχους να λάβουν επιδότηση από 30 έως 50 ευρώ για ένα τρίμηνο ως μέρος ενίσχυσης συνολικής κατανάλωσης 180 λίτρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι η πλατφόρμα να ανοίξει μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη αλλά αν αυτό δεν καταστεί τεχνικά εφικτό δεν αποκλείεται η έναρξη της διαδικασίας να μετατεθεί για την Τρίτη του Πάσχα.

Μία ακόμη λύση που εξετάζεται, σε περίπτωση που δεν έχει τελειοποιηθεί το σύστημα έκδοσης ψηφιακής κάρτας, είναι να δοθεί η επιδότηση μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη μόνο σε όσους προτίθενται να την λάβουν μέσω τραπεζικού λογαριασμού και την άλλη εβδομάδα να εξυπηρετηθούν και οι υπόλοιποι δικαιούχοι.

Πάντως, όπως αναφέρει σχετική πηγή, αυτή τη στιγμή οι εργασίες διενεργούνται με υπερεντατικούς ρυθμούς προκειμένου να ξεκινήσει ανεξαιρέτως για όλους η επιδότηση το συντομότερο δυνατόν με ιδεατή ημερομηνία έναρξης μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα.

Η επιδότηση, η οποία θα έχει τρίμηνη διάρκεια αναμένεται να ανακουφίσει μέχρι κάποιο βαθμό τους δικαιούχους, δηλαδή όσους δηλώνουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ ενώ η κυβέρνηση εξετάζει τη διεύρυνση της επιδότησης και πέραν του τριμήνου.

Όπως ανέφερε πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, «πιθανότατα θα πρέπει να επεκταθεί και να διευρυνθεί το επόμενο διάστημα η επιδότηση καυσίμων και θα πρέπει να συνεχιστεί η κάρτα.

Το πώς θα γίνει θα είναι συνάρτηση των αναγκών, των δυνατοτήτων και των προτεραιοτήτων που θα θέσει ο πρωθυπουργός».

Στο ίδιο πλαίσιο μιλώντας χθες, Δευτέρα, η κυβέρνηση επανέλαβε ότι κάθε διαθέσιμο ευρω θα διατεθεί για την ενίσχυση των πολιτών.

Επίδομα καυσίμων – gov.gr: Η διαδικασία υποβολής της αίτησης και οι προϋποθέσεις

Η διαδικασία υποβολής της αίτησης είναι απλή και γίνεται μέσω της πλατφόρμας gov.gr.

Ο δικαιούχος, αφότου αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του -διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό.

Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.

Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων το πληροφοριακό σύστημα της εφαρμογής διαλειτουργεί με τα απαραίτητα μητρώα, και ιδίως, με το Φορολογικό Μητρώο και το Μητρώο Αυτοκινήτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, για έλεγχο ιδιοκτησίας ιδιωτικής χρήσης οχήματος και μοτοσικλέτας, ασφάλισης και πληρωμής τελών κυκλοφορίας.

Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).

Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης του δικαιούχου και εφόσον πληρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, διαβιβάζονται στο πιστωτικό ίδρυμα τα στοιχεία του δικαιούχου και, ιδίως, το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, τα οποία είναι απαραίτητα για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, καθώς και ο αριθμός του τραπεζικού του λογαριασμού.

H ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως το τέλος Ιουλίου μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.

Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.

Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο αποκλειστικά για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.

Υπενθυμίζεται ότι η οικονομική ενίσχυση ανέρχεται συνολικά στα ακόλουθα ποσά:

α) 50 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

β) 40 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

γ) 35 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας

δ) 30 ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Επίδομα καυσίμων – gov.gr: Δείτε πόσα θα πάρετε ανάλογα με το πού μένετε

Μικρή αλλά σημαντική η επιδότηση καυσίμων για τους πολίτες. Ποια στοιχεία χρειάζεται να προσκομίσουν οι δικαιούχοι ,ώστε να λάβουν την επιδότηση καυσίμων. Πότε και πώς θα μπουν τα χρήματα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Η μέθοδος εφαρμογής της επιδότησης καυσίμων περιλαμβάνει τροπολογία που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης στη Βουλή, στο πλαίσιο των ανακοινώσεων για τα μέτρα στήριξης.

Προβλέπεται ότι παρέχεται οικονομική διευκόλυνση σε κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, για την κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.

Η επιδότηση ανέρχεται σε:

  • 50 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
  • 40 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,
  • 35 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και
  • 30 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Επίδομα καυσίμων – gov.gr: Δεν περνάει η μείωση στις λιανικές τιμές

Σε καμία περίπτωση η πτώση αυτή δεν έχει περάσει στις λιανικές τιμές. Αντίθετα, στην άνοδο της διεθνούς τιμής του πετρελαίου η προσαρμογή στην τιμή της αντλίας ήταν τρομερά γρήγορη.

Οι λιανικές τιμές με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης, ουσιαστικά δεν έχουν παρουσιάσει ουσιαστική μεταβολή, ειδικά στην περιφέρεια.

Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή της βενζίνης 95 οκτανίων την Πέμπτη διαμορφώθηκε στα 2,081 ευρώ το λίτρο, ενώ λίγες ημέρες πριν (την περασμένη Δευτέρα 14 Μαρτίου) ήταν στα ιστορικά υψηλά και συγκεκριμένα στα 2,11 ευρώ το λίτρο, δηλαδή μία οριακή πτώση 1,3%, δυσανάλογη της πτώσης της διεθνούς τιμής του πετρελαίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έναρξη του πολέμου μέχρι την περασμένη Δευτέρα η άνοδος της λιανικής τιμής ήταν της τάξεως του 11,5%. Η άνοδος στο ίδιο χρονικό διάστημα για την διεθνή τιμή του πετρελαίου ήταν 22%.

Στο diesel κίνησης η πτώση είναι μεγαλύτερη. Έτσι διαμορφώνεται με βάση τα στοιχεία της Πέμπτης σε μέσα επίπεδα στο 1,943 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,997 ευρώ, πτώση 2,7%.

Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, αυτό διαμορφώνεται στο 1,544 ευρώ το λίτρο από 1,621 ευρώ το λίτρο, πτώση 4,7%.

Επίδομα καυσίμων – gov.gr: Έτσι θα κάψετε λιγότερη 

Με την τιμή βενζίνης και diesel να ανεβαίνει συνεχώς και τις προβλέψεις να είναι ιδιαίτερα δυσοίωνες, η εξοικονόμηση καυσίμων με οικονομική οδήγηση είναι η μόνη λύση για να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης.

Οι οδηγοί, πλέον, αναζητούν φθηνότερο κόστος μετακίνησης και αρκετοί στρέφονται στην αγορά μοντέλων διπλού καυσίμου.

H τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας ανέφερε το πρωί της Τετάρτης (9/3) ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, Γιώργος Ασμάτογλου κάνοντας την εκτίμηση του, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που επιτείνει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Πώς όμως μπορούν όμως οι καταναλωτές να προστατεύσουν την τσέπη τους με τις νέες αυτές εξελίξεις; Η μόνη λύση για να εξοικονομήσουμε καύσιμα και να μειώσουμε τα έξοδα μετακίνησης με το αυτοκίνητό μας, είναι η οικονομική οδήγηση.

Υπάρχουν κάποια έξυπνα tips που μπορούν να εφαρμόσουν εύκολα οι οδηγοί για να αυξήσουν την οικονομία καυσίμου. Ένας καλά ρυθμισμένος κινητήρας θα εξοικονομήσει μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι η καλή συντήρηση του κινητήρα είναι επιβεβλημένη.

Δείτε ποια είναι αυτά:

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάθε επιπλέον κιλό στο αυτοκίνητα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, πράγματα που δεν χρειάζονται ή δεν είναι αναγκαία καλό είναι να μην υπάρχουν στο αυτοκίνητο.

Η καλή ποιότητα καυσίμου παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι καλό να έχετε ένα συγκεκριμένο βενζινάδικο με καλή ποιότητα καυσίμου.

Άλλωστε, το καύσιμο είναι υπεύθυνο για την καλή λειτουργία του κινητήρα και τα μειωμένα κατάλοιπα που αφήνει η καύση.

Η σταθερή ταχύτητα, χωρίς αυξομειώσεις, θεωρείται ο θεμέλιος λίθος της οικονομικής οδήγησης. Θα πρέπει να οδηγούμε με σύνεση και με παρόμοιο τρόπο που οδηγούμε στα χιόνια.

Οι απότομες εναλλαγές του γκαζιού και οι απότομες επιταχύνσεις αυξάνουν την κατανάλωση. Ακόμα και οι προσπεράσεις μπορούν να γίνουν προοδευτικά. Η οδήγηση με χαμηλές στροφές συμβάλλει, επίσης, στην οικονομική οδήγηση.

Όταν πρόκειται να μείνουμε σταθεροί σε ένα σημείο για αρκετά λεπτά, καλό είναι να σβήσουμε τον κινητήρα. Το ρελαντί δεν θα βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφαρμόσει το Start-Stop στα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια.

Πάντα χρησιμοποιούμε την ιδανική ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε να μπορεί το αυτοκίνητα να κινηθεί ομαλά και άνετα, χωρίς ο κινητήρας να δουλεύει σε υψηλές στροφές. Οι πολλές στροφές αυξάνουν την κατανάλωση.

Το άνοιγμα των παραθύρων κατά τη διάρκεια της οδήγησης αυξάνει την κατανάλωση, γιατί αυξάνεται η αντίσταση του αέρα. Ειδικά η γρήγορη οδήγηση με ανοικτά παράθυρα αυξάνει κατακόρυφα την κατανάλωση καυσίμου.

Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο είναι ένας άλλος λόγος αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου γιατί αναγκάζεται ο κινητήρας να δουλεύει πιο εντατικά για να δώσει την απαραίτητη ενέργεια στο σύστημα ψύξης. Παράλληλα, φθείρει περισσότερο τη μπαταρία.

Η οδήγηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος αυξάνει την κατανάλωση. Καλό είναι πριν ξεκινήσουμε να ψάξουμε εναλλακτικές διαδρομές για να πάμε στον τελικό προορισμό μας, προκειμένου να αποφύγουμε την αυξημένη κίνηση. Επίσης, μπορούμε να αποφύγουμε τις μετακινήσεις σε ώρες αιχμής.

Η επιβράδυνση στα φανάρια θα πρέπει να γίνεται ομαλά και σταδιακά. Αυτό βοηθάει στη μείωση του καυσίμου από το να φρενάρουμε απότομα λίγα μέτρα πριν.

Τέλος, τα σωστά φουσκωμένα ελαστικά είναι ένας άλλος παράγοντας οικονομίας. Πάντα τα φουσκώνουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ένα ελαστικό που δεν έχει τη σωστή πίεση όχι μόνο αυξάνει την κατανάλωση αλλά φθείρει το ελαστικό και μειώνει την πρόσφυση με το οδόστρωμα.