Το Ίντερνετ στην Ελλάδα σχεδόν παραπαίει σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η ΕΕ έχει βάλει τη χώρα μας για τα καλά στο στόχαστρό της.
Και επειδή το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης γνωρίζει σε πόσο δυσμενή θέση βρίσκεται η Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες δρομολογεί έκτακτες εξελίξεις.
Οι ταχύτητες σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία έχουν μπει στο στόχαστρο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών – Ταχυδρομείων. Στο πλαίσιο αυτό η Επιτροπή προχώρησε στην ανάθεση δύο συμβάσεων.
Η πρώτη σύμβαση έγινε με την «T3i Group LLC dba Tarifica» και αφορά στην «Ανάθεση υπηρεσιών εξειδικευμένου Συμβούλου για α) την πρόσβαση σε διεθνή βάση δεδομένων των προσφερόμενων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και των τιμών αυτών και β) τη συγκριτική αξιολόγηση της Ελληνικής Αγοράς Σταθερής και Κινητής Τηλεφωνίας σε σχέση με άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ, βάσει σύνθετου δείκτη που συνδυάζει δεδομένα ποιότητας υπηρεσιών και κόστους ανάπτυξης δικτύου».
Η δεύτερη ανάθεση έγινε στην Εταιρεία “Ookla” και αφορά την παροχή υπηρεσιών ανάλυσης μετρήσεων ταχύτητας και άλλων μετρικών απόδοσης δικτύων πρόσβασης στο διαδίκτυο των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας.
Στις δύο αποφάσεις τονίζεται ότι «η ΕΕΤΤ ως Εθνική Ρυθμιστική Αρχή των αγορών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών οφείλει να ασκεί τα ρυθμιστικά, εποπτικά και ελεγκτικά της καθήκοντα έχοντας υπόψη της το σύνολο των παραγόντων και στοιχείων που αφορούν, μεταξύ άλλων, την αξιολόγηση των παρεχόμενων στους χρήστες υπηρεσιών, σταθερών και κινητών επικοινωνιών».
Μάλιστα αναφέρεται ότι «κατά συνέπεια, καθίσταται αναγκαία για την αποτελεσματική αφενός προστασία των χρηστών υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα και αφετέρου άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων της ΕΕΤΤ κατά την κείμενη νομοθεσία η παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών, από ανεξάρτητο σύμβουλο διεθνούς φήμης και εγνωσμένου κύρους σε θέματα αποτίμησης του επιπέδου των παρεχόμενων στους χρήστες υπηρεσιών, σταθερών και κινητών επικοινωνιών για τη συγκριτική αξιολόγηση δεικτών μεταξύ κρατών-μελών της ΕΕ, με σκοπό την παρακολούθηση της θέσης της χώρας, την υιοθέτηση καλών πρακτικών και τη σύγκλιση με τους προτεινόμενους στόχους της ΕΕ».
Είναι γεγονός: Δωρεάν ίντερνετ σε χιλιάδες πολίτες στην Αθήνα – Η ΔΕΗ έκανε τεράστιο μπαμ
Η ΔΕΗ προσφέρει δωρέαν ίντερνετ μέσω παρόχων, απίστευτων ταχυτήτων σε χιλιάδες πολίτες τόσο εντός όσο και εκτός Αθηνών.
Η ΔΕΗ μπαίνει στον κόσμο των τηλεπικοινωνιών με την FiberGrid με σούπερ υψηλές ταχύτητες.
Η τελευταία εξέλιξη είναι ότι απέστειλε σε όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους επιστολή με την οποία τους καλούσε να αξιοποιήσουν πιλοτικά το νέο δίκτυο οπτικών ινών.
Αποδέκτες της επιστολής της θυγατρικής εταιρείας της ΔΕΗ με δραστηριότητες στις τηλεπικοινωνίες, ήταν οι εταιρείες ΟΤΕ, Nova, Vodafone και Inalan.
Στην επιστολή ανέφερε πως η πιλοτική χρήση του δικτύου Fiber to the Home (FTTH) της FiberGrid αφορά στην αξιοποίηση του δικτύου οπτικών ινών που έχει αναπτύξει η εταιρεία σε οκτώ δήμους της Αττικής.
Η προσφορά αφορά τόσο στην μίσθωση σκοτεινής οπτικής ίνας, πάνω στη οποία ο πάροχος λιανικής θα αναπτύξει τη δική του υπηρεσία, όσο και στην παροχή υπηρεσίας bitstream μέσω οπτικής ίνας, στην οποία ο πάροχος μπορεί προσφέρει ταχύτητες μετάδοσης έως 2,5 Gbps.
Πρόκειται για την υψηλότερη προσφερόμενη ταχύτητα μετάδοσης αυτή τη στιγμή στη χώρα μας κάθως οι άλλοι πάροχοι προσφέρουν ταχύτητες 1 Gbps.
Για την FiberGrid αυτό θεωρείται το πρώτο βήμα για να φτάσει στα επόμενα 2-3 χρόνια για να προσφέρει ταχύτητες μετάδοσης έως 10 Gbps. Αυτή την κατεύθυνση έχουν λάβει σχεδόν όλοι οι πάροχοι δικτύου στη χώρα μας αφού έχουν υποσχεθεί επίσης να προσφέρουν ταχύτητες μετάδοσης έως 10 Gbps.
Η δωρεάν πιλοτική χρήση αφορά σε περίπου εν δυνάμει 150.000 χρήστες και θα διαρκέσει κάποιους μήνες. Στόχος της FiberGrid είναι ν’ αρχίσει την εμπορική εκμετάλλευση του δικτύου της μέσα στον δ’ τρίμηνο του έτους όπου οι εν δυνάμει χρήστες του δικτύου θα φτάσουν τις 500.000.
Η εταιρεία αναπτύσσει πυρετωδώς το δίκτυο, τόσο σε δήμους Αττικής (Κηφισιά, Ηλιούπολη κ.ά.), όσο και εκτός Αθηνών, με έμφαση τα μεγάλα αστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.ά.).
H πρόταση που έγινε από την FiberGrid προς τους παρόχους τηλεπικοινωνιών για πιλοτική χρήση το δικτύου της, δείχνει μια κλασσική συμφωνία χονδρικής, όπου η θυγατρική της ΔΕΗ θα πουλά τις υποδομές της στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, κι εκείνοι στη συνέχεια θα τις μεταπωλούν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς βλέπουν ότι αργά ή γρήγορα η εταιρεία θα εισέλθει και στη λιανική.
Έσκασε βόμβα η ΔΕΗ: Χιλιάδες λογαριασμοί ρεύματος άκυροι
Δόθηκε το σύνθημα για αλλαγές στους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ. Αλλάζει η καταμέτρηση ρεύματος.
Από τις αρχές του 2024, έχει ανακοινωθεί πως ο σκοπός της ΔΕΗ είναι η αλλαγή των λογαριασμών ρεύματος, από δίμηνους και 4μηνους, σε μηνιαίους.
Ο τρόπος για να γίνει αυτό, είναι η καταμέτρηση του ρεύματος ανά μήνα, με τους έξυπνους μετρητές. Ωστόσο, θα έπρεπε να αντικατασταθούν σχεδόν στο σύνολο των νοικοκυριών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ήδη ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) έχει παραλάβει και ξεκινά και τοποθετεί τους πρώτους 360.000.
Πρόκειται για εξοπλισμό που έκλεισε κατόπιν διαγωνισμού, τον οποίο κέρδισε η κοινοπραξία Sagemcom – Protasis.
Ο διαγωνισμός του ΔΕΔΔΗΕ έτρεξε νωρίτερα από τον μεγάλο της προμήθειας 7,3 εκατομμυρίων έξυπνων μετρητών, ο οποίος όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Όπως αναφέρουν πηγές, οι 360.000 έξυπνοι μετρητές ξεκίνησαν και τοποθετούνται σε κτίρια με μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
Πρόκειται για δημόσια, επιχειρήσεις και μεγάλα γραφεία, με ηλεκτροδότηση από τη χαμηλή τάση.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να ενισχύσει τους στόχους του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της αγοράς ηλεκτρισμού, οι οποίοι είναι η διάφανη τιμολόγηση σε πραγματικό χρόνο και η παροχή κινήτρων από τους παρόχους για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες κρίσιμες για το δίκτυο.
Αποκάλυψη: Γιατί η ΔΕΗ ζητάει τα τηλεφώνα των πελατών της
«Καταργείται» όπως γνωρίζαμε μέχει σήμερα η μέτρηση ρεύματος στο ρολόι της ΔΕΗ από τον ΔΕΔΔΗΕ. Στόχος είναι η μηνιαία μέτρηση ρεύματος, που θα αλλάξει και τους λογαριασμούς ρεύματος, αφού πλέον θα έρχονται κάθε μήνα.
Στόχος του ΔΕΔΔΗΕ και της ΔΕΗ η αλλαγή σε μηνιαίο λογαριασμό να γίνει στις αρχές του καλοκαιριού. Θα αφορά πάνω από 7 εκατ. καταναλωτές ρεύματος.
Όμως, όπως διαβάζουμε στο newmoney η αλλαγή αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την συγκέντρωση των προσωπικών τηλεφώνων των καταναλωτών, η οποία αποτελεί «αγκάθι».
Δημοσιεύτηκε από τη ΡΑΑΕΥ, η τροποποίηση του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης που εισηγείται η Αρχή και έθεσε σε δημόσια διαβούλευση.
Με την απόφαση αυτή, επιτυγχάνεται η επικαιροποίηση και ταυτοποίηση μέσω κινητού των καταναλωτών του δικτύου, με στόχο ο Διαχειριστής να μπορεί να εξασφαλίσει μια άμεση επικοινωνία με τους πελάτες του και με τον τρόπο αυτό να μπορεί να βελτιώσει την παροχή των υπηρεσιών του.
Στην αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας εκτιμάται ότι αυτή η ενέργεια μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη προσπάθεια ταυτοποίησης και των χιλιάδων «ορφανών» μετρητών, οι οποίοι αποτελούν και το μεγάλο αγκάθι στην πελατειακή βάση της ΔΕΗ καθώς αφορούν πολύ παλιές συνδέσεις χωρίς στοιχεία για τους κατόχους των ρολογιών.
Η απουσία στοιχείων επικοινωνίας των χρηστών του δικτύου δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην παροχή των υπηρεσιών αφού συχνά οι υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ δεν έχουν πρόσβαση στους μετρητές, και δεν μπορούν να ειδοποιήσουν τους κατόχους τους για την πορεία των αιτημάτων τους ή για πιθανές βλάβες.
Με την τροποποίηση που εισηγείται, ο Διαχειριστής εξασφαλίζεται η άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές και έτσι αποφεύγονται άσκοπες μεταβάσεις, διευκολύνοντας σημαντικά και όλες οι άλλες απαραίτητες ενημερώσεις/επικοινωνίες μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ και καταναλωτή συμπεριλαμβανομένων και ειδοποιήσεων για διενέργεια επικείμενων καταμετρήσεων.
Η μηνιαία καταμέτρηση θα συμβάλλει στην διαφάνεια στην αγορά ηλεκτρισμού και θα περιορίσει σημαντικά την πολυπλοκότητα των τιμολογίων. Θα μπορέσει όπως εξηγούν στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ, να βοηθήσει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν ενέργεια γιατί θα έχουν ταχύτερη ενημέρωση για την κατανάλωσή τους κάτι που θα τους επιτρέψει να προσαρμόσουν αντίστοιχα τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουν και να επιλέξουν το κατάλληλο τιμολόγιο. Η εκκαθαριστική τιμολόγηση κάθε μήνα, θα συμβάλει και στην ευελιξία των προμηθευτών καθώς βλέποντας την μηνιαία κατανάλωση θα έχουν την δυνατότητα να τροποποιούν τα τιμολόγια και να κάνουν προτάσεις στις πελάτες τους που θα είναι πιο κοντά στις ανάγκες τους