Κωτσόβολος: Το απόλυτο θρίλερ – Αυτός «αγγίζει» την αγορά του αιώνα

Κωτσόβολος: Στην τελική φάση οδεύει ο διαγωνισμός για την πώληση της αλυσίδας «Κωτσόβολος».

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ ένας εκ των διεκδικητών και αυτός είναι ο όμιλος της ΔΕΗ μπαίνει σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με τη βρετανική Currys, στην οποία και ανήκει η ελληνική αλυσίδα λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

ΔΕΗ

Πηγές αναφέρουν ότι η ΔΕΗ στη διαγωνιστική διαδικασία πέτυχε να φέρει του Βρετανούς στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την απόκτηση της «Κωτσόβολος», στρατηγική που όπως είχε γράψει ο ΟΤ, ξεδίπλωνε από την αρχή της συμμετοχής της στην κούρσα διεκδίκησης.

«Η ΔΕΗ είχε αποφύγει να σηκώσει ψηλά τους τόνους κατά τη διάρκεια της φάσης της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και δεν είναι τυχαίο ότι σε καμία από τις επίσημες ανακοινώσεις της δεν έκανε αναφορά περί υποβολής δεσμευτικής προσφοράς», σχολιάζουν στον ΟΤ πηγές που παρακολουθούν στενά τον διαγωνισμό των Βρετανών.

Αν οι διαπραγματεύσεις τελεσφορήσουν τότε η αλυσίδα Κωτσόβολος περνά στη ΔΕΗ.

Αξίζει να σημειωθεί, όπως είχε γράψει ο ΟΤ, ότι η διαγωνιστική διαδικασία είχε μεγάλη ευελιξία. Δεν ήταν δηλαδή όπως οι συνηθισμένοι διαγωνισμοί με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών και την ανάδειξη του πλειοδότη.

Οι υπόλοιποι διεκδικητές

Στον διαγωνισμό για την αλυσίδα Κωτσόβολος ανάμεσα στους διεκδικητές ήταν η Quest του κ. Θεόδωρου Φέσσα, ο όμιλος Μαρινάκη σε σχήμα στο οποίο συμμετείχαν το Latsco FamilyOffice και ο επιχειρηματίας κ. Χάρης Καρώνης (Viva Wallet).

Ο όμιλος Quest σύμφωνα με πληροφορίες και όπως έγραψε και η στήλη Il Postino επιδίωκε να κατεβάσει χαμηλά τον πήχη του τιμήματος για τον Κωτσόβολο έχοντας να αντιμετωπίσει την απευθείας ανάμειξη της Apple στην εγχώρια διανομή των προϊόντων της. Ως γνωστό η Questέχει την αντιπροσωπεία προϊόντων και υπηρεσιών του πολυεθνικού κολοσσού στο χώρο της τεχνολογίας.

Άλλωστε πηγές του ίδιου ομίλου σημείωναν χθες στο περιθώριο εκδήλωσης πως «αν υπάρξει δεύτερος γύρος πλειοδοσίας δεν θα συμμετέχει», προϊδεάζοντας έτσι την έκβαση της πρότασης του για την απόκτηση της αλυσίδας «Κωτσόβολος»

Το πωλητήριο

Ο βρετανικός όμιλος Currys αποφάσισε στο πλαίσιο επανεξέτασης της δομής του να προχωρήσει στην πώληση της Κωτσόβολος.

Η Κωτσόβολος αποτελεί μια «όαση» για τον βρετανικό όμιλο, οι πωλήσεις του οποίου βυθίζονται σε όλες τις χώρες πλην της Ελλάδας. Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική χρήση (έτος 2022-2023), ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έκλεισε στα 733 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 12,1% ενώ παρά την ελαφρά κάμψη, τo λογιστικό EBITDA διαμορφώθηκαν σε 48,6 εκατ. ευρώ.

Κωτσόβολος: Έτσι κορόιδευε τους πελάτες – Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πρόστιμο

Σωρεία παραβάσεων εντοπίστηκε στον Κωτσόβολο από τις ελεγκτικές Αρχές.

Πρόστιμα επιβλήθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και καταστήματα με είδη καλλυντικών, καθώς σε ελέγχους της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) του διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα το άρθρο 15 του Ν. 4177/2013, το άρθρο 78 της Υπουργικής Απόφασης 91354/24-08-2017 καθώς και την Υπουργική Απόφαση 35935/2023 «Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες)».

Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν

• 720.000 ευρώ στην εταιρεία «DIXONS SOUTH-EAST EUROPE Α.Ε.Β.Ε.», που διαχειρίζεται την Κωτσόβολος.

• 100.000 ευρώ στην εταιρεία «ΓΕΡΜΑΝΟΣ Α.Β.Ε.Ε.»,

• 120.000 ευρώ σε τρεις εταιρείες (από 40.000 ευρώ στην καθεμία) με είδη καλλυντικών: «HONDOS CENTER Α.Ε.Ε. ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ», «GALLERIE DE BEAUTE ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ Α.Ε.Ε.» και «SEPHORA GREECE A.E.».

O Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, δήλωσε:

«Οι αυστηροί έλεγχοι με την αξιοποίηση σύγχρονων ηλεκτρονικών εργαλείων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο με στόχο τον εντοπισμό φαινομένων πλασματικών/εικονικών εκπτώσεων παράγουν απτά αποτελέσματα. Επιβάλλουμε νέα πρόστιμα συνολικού ύψους 940.000 ευρώ σε 5 εταιρείες κι έτσι το ύψος των συνολικών κυρώσεων για πλασματικές εκπτώσεις προσεγγίζει τα 2,4 εκατομμύρια ευρώ.

Θέλω με την ευκαιρία να επαναβεβαιώσω ότι για το Υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος των καταναλωτών δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές. To κράτος ασκεί στο ακέραιο το ρυθμιστικό/ελεγκτικό ρόλο του στην αγορά και λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την προστασία των καταναλωτών. Σ’ αυτή τη συγκυρία χρειάζεται να σταθούμε όλοι μας στο ύψος των αναγκών και των προσδοκιών του ελληνικού λαού».

Κωτσόβολος: Δείτε τι θα πουλάει πλέον

Στην κατηγορία του επίπλου εισέρχεται η «Κωτσόβολος», επιχειρώντας να μετεξελιχθεί σε αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού και να μην περιορίζεται το χαρτοφυλάκιό της στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας.

Και μπορεί μέχρι πρόσφατα να διέθετε – ύστερα από ειδική παραγγελία μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος– μικροέπιπλα, όπως καρέκλες γραφείου ή ραφιέρες και παπουτσοθήκες, όμως τώρα επεκτείνεται στον τομέα του επίπλου κουζίνας κατά κύριο λόγο, τομέας υψηλής προστιθέμενης αξίας, επιχειρώντας να αξιοποιήσει τις συνδυαστικές αγορές που μπορούν να γίνουν με τις εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές.

Με άλλα λόγια επιχειρεί πλέον να παρέχει στον καταναλωτή ολοκληρωμένες λύσεις, κυρίως για την κουζίνα, αλλά και για το μπάνιο και τα υπνοδωμάτια.

Τα προϊόντα αυτά μπορεί να τα δει ο καταναλωτής για την ώρα μόνο στο νέο κατάστημα της αλυσίδας στην Αγία Παρασκευή, ενώ η τοποθέτηση και σε άλλα καταστήματα θα γίνει σταδιακά.

«Η ζήτηση ήδη είναι πολύ μεγάλη, σε μεγάλο βαθμό από τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (τύπου Airbnb) και πρέπει πριν προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα να έχουμε διασφαλίσει ότι έχουμε επαρκείς χώρους και στα καταστήματα και τις αποθήκες», επισήμανε στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος της «Κωτσόβολος», προσθέτοντας επίσης ότι θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί επαρκής αριθμός εγκαταστατών, project managers και άλλων ειδικοτήτων.

Σε επόμενη φάση τα προϊόντα αυτά αναμένεται να τοποθετηθούν σε κατάστημα της αλυσίδας στα νότια προάστια, κατά πάσα πιθανότητα στη Γλυφάδα, καθώς πρόκειται για είδη που απευθύνονται σε σχετικά υψηλά εισοδήματα, αλλά και σε κατάστημα στη βόρεια Ελλάδα.

Η πλειονότητα των νέων αυτών προϊόντων που πρόκειται κυρίως για ντουλάπια κουζίνας και υπνοδωματίων, έπιπλα τηλεόρασης, αλλά και ντουλάπια για την οργάνωση του μπάνιου κατά το σκανδιναβικό πρότυπο, εισάγονται από την Ιταλία.

Την ίδια ώρα, πυρετώδεις είναι οι διαδικασίες για τη λειτουργία μέσα στο επόμενο δίμηνο του τρίτου καταστήματος της αλυσίδας στην Κύπρο και συγκεκριμένα στην περιοχή της Πάφου.

Ηδη η εταιρεία έχει προβεί στη δημοσίευση αγγελιών για την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού. Υπενθυμίζεται ότι η «Κωτσόβολος» βρίσκεται στην Κύπρο από το καλοκαίρι του 2021.

Σε ό,τι αφορά, πάντως, την επέκταση της αλυσίδας στα Βαλκάνια, κάτι που είχε προαναγγελθεί από το καλοκαίρι του 2021 και επαναλήφθηκε και το καλοκαίρι του 2022 κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της αλυσίδας, αυτή φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές από την «Κωτσόβολος», η σχετική προετοιμασία θα ξεκινήσει το 2023 έτσι ώστε το όποιο βήμα να γίνει τελικά το 2024.

Καθοριστικό ρόλο στην καθυστέρηση υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου διαδραμάτισαν τα γεγονότα του 2022, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις και το αυξημένο κόστος λειτουργίας, γεγονότα που προκάλεσαν πιέσεις στα κέρδη.

Η «Κωτσόβολος» κατά το α΄ εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (2022-2023), δηλαδή το διάστημα από 1η Μαΐου 2022 έως 29 Οκτωβρίου 2022 κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της χρήσης 2021-2022, αλλά συμπίεση των κερδών της.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της κατά το α΄ εξάμηνο ανήλθαν σε 295 εκατ. στερλίνες (περίπου 340 εκατ. ευρώ) έναντι 280 εκατ. στερλινών (περίπου 322 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα της οικονομικής χρήσης 2021-2022.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων περιορίστηκαν σε μόλις 1 εκατ. στερλίνες (περίπου 1,15 εκατ. ευρώ) από 11 εκατ. στερλίνες (12,65 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.