Κωτσόβολος: Μία σκέψη που υπήρχε εδώ και χρόνια αλλά τελικά συνεχώε αναβάλλονταν, φαίνεται πως πλέον θα γίνει πραγματικότητα για τον Κωτσόβολος. Παρά το χτύπημα από την υγειονομική κρίση της πανδημίας του κορονοϊού, η γνωστή εταιρεία ηλεκτρικών ειδών κάνει επιτέλους το μεγάλο βήμα. Δείτε στο xristika.gr που ανοίγει νέα καταστήματα.
Μέσα στο φετινό καλοκαίρι αναμένεται να λειτουργήσουν τα δύο πρώτα καταστήματα της «Κωτσόβολος» στην Κύπρο, βήμα με το οποίο η εταιρεία, θυγατρική του βρετανικού ομίλου Dixons Carphone, αποκτά την πρώτη της παρουσία εκτός Ελλάδας.
Τα δύο καταστήματα, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό, πρόκειται να ξεκινήσουν να λειτουργούν ταυτόχρονα, ενώ η επένδυση της «Κωτσόβολος» στην Κύπρο περιλαμβάνει ακόμη logistics center και ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ο αρχικός σχεδιασμός της εταιρείας προέβλεπε την έναρξη λειτουργίας των καταστημάτων τον Μάιο, όμως η πανδημία και οι περιορισμοί που θέτει στις μετακινήσεις μετέθεσε τα εγκαίνια για αργότερα.
Στόχος, πάντως, είναι να ξεκινήσει η λειτουργία των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης της «Κωτσόβολος», δηλαδή στο διάστημα Μαΐου – Ιουλίου (σ.σ. η οικονομική χρήση της εταιρείας ξεκινά την 1η Μαΐου κάθε χρόνο και ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου της επόμενης χρονιάς).
Αυτή τη στιγμή στην κυπριακή αγορά ηλεκτρικών συσκευών και προϊόντων τεχνολογίας ο μόνος μη τοπικός «παίκτης» που δραστηριοποιείται είναι η Public (του Olympia Group, συμφερόντων Π. Γερμανού), η οποία επίσης αναμένεται να αποκτήσει πιο ενεργό παρουσία στην Κύπρο στην κατηγορία των ηλεκτρικών συσκευών με καταστήματα υπό το σήμα της MediaMarkt.
Κυριότερες εταιρείες του κλάδου στην κυπριακή αγορά είναι η Scandia, η Megaelectric, η Electroline, ενώ δραστηριότητα στην εν λόγω κατηγορία ανέπτυξαν και άλλοι όμιλοι από παράπλευρους τομείς του εμπορίου, όπως το Super Home Center που πρόκειται για κατάστημα DIY (Do It Yourself) κ.ά.
Η χρήση 2019/2020 έκλεισε για την «Κωτσόβολος» με κύκλο εργασιών 546,84 εκατ. ευρώ έναντι 531,45 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018/2019 με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 18,29 εκατ. ευρώ (έναντι 16,67 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση) και τα κέρδη μετά από φόρους στα 11,45 εκατ. ευρώ έναντι 9,88 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018/2019.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Dixons Carphone το διάστημα των δέκα εβδομάδων που ολοκληρώθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2021, διάστημα το οποίο περιλαμβάνει το δεύτερο lockdown, οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος» υποχώρησαν κατά 13% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019/2020.
Το ίδιο διάστημα, βεβαίως, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν στο 48% του συνολικού τζίρου της εταιρείας από 8% το αντίστοιχο διάστημα 2019/2020.
Κωτσόβολος: Πώς έχασε εκατομμύρια η αλυσίδα
Το δεύτερο lockdown που επιβλήθηκε στο λιανεμπόριο, και το οποίο διήρκεσε σχεδόν 2,5 μήνες «πάγωσε» τα χαμόγελα στον Κωτσόβολο καθώς η εταιρεία έχασε εκατομμύρια από τον τζίρο της!
Χαρακτηριστικό είναι πως ήταν η μοναδική εταιρεία του ομίλου Dixons Carphone, που έκλεισε με πτώση του τζίρου στο διάστημα από τις αρχές Νοεμβρίου 2020 μέχρι τις 9 Ιανουαρίου του 2021.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα τελευταία στοιχεία της μητρικής, σε σύγκριση like for like (δηλαδή σύγκριση μεταξύ ίδιων καταστημάτων) στο εξεταζόμενο διάστημα, η Κωτσόβολος εμφάνισε μείωση πωλήσεων κατά 13%.
Ανάπτυξη (LfL) (στις 10 εβδομάδες που έληξαν στις 9/1/2021)
- Ην. Βασίλειο & Ιρλανδία: +8%
- Σκανδιναβία: +19%
- Ελλάδα: -13%
Στο 48% από 8%
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός – αν και φυσιολογικό αφού δεν υπήρχε άλλο κανάλι πώλησης – το μερίδιο του online στις συνολικές πωλήσεις της Κωτσόβολος εκτοξεύθηκε στο 48% από 8%, που ήταν το αντίστοιχο συγκρινόμενο διάστημα (10 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 11/1/2020). Η αύξηση του τομέα ήταν της τάξης του 366%.
Online μερίδιο επί του τζίρου
Ην. Βασίλειο & Ιρλανδία
- 75% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 9/1/2021)
- 37% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 11/1/2020)
Σκανδιναβία
- 30% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 9/1/2021)
- 19% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 11/1/2020)
Ελλάδα
- 48% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 9/1/2021)
- 8% (10 εβδομάδες, που έληξαν στις 11/1/2020)
Θυμίζουμε ότι τα 92 καταστήματα της Κωτσόβολος (συμπεριλαμβανομένων 19 franchise) είχαν κλείσει στις 7 Νοεμβρίου 2020, ξανάνοιξαν στις 14 Δεκεμβρίου μόνο για παραλαβή και επανήλθαν σε κανονική λειτουργία στις 18 Ιανουαρίου του 2021, με εξαίρεση δύο σημεία πώλησης σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Από το περασμένο Σάββατο (29/1) το λιανεμπόριο ξαναπέρασε σε mood…click away.
Κωτσόβολος: Απέδωσαν καρπούς οι καινοτομίες
Σύμφωνα με τον Alex Baldock, Group Chief Executive της Dixons Carphone, «ακόμη και όπου τα καταστήματα έχουν κλείσει, η δουλειά μας να φέρουμε το καλύτερο ψηφιακό και φυσικό shopping σε κάθε πελάτη απέδωσε καρπούς, με καινοτομίες, όπως το ωριαίο drive-thru order & collect και το ShopLive. Η ευέλικτη υποδομή και ο επιταχυνόμενος μετασχηματισμός μας σημαίνουν ότι καταφέραμε να αντιδράσουμε γρήγορα στις αλλαγές που έφεραν οι περιορισμοί στο εμπόριο, χτίζοντας παράλληλα σχέσεις με μεγαλύτερη διάρκεια και αξία με τους πελάτες μας».
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών για την Κωτσόβολος
Για την ετήσια χρήση που ολοκληρώνεται στις 2 Μαΐου του 2021, οι αναλυτές που παρακολουθούν την Dixons, εκτιμούν για την Κωτσόβολος ότι θα κλείσει με μικρή άνοδο της τάξης του 1,7% (1,6% σε LfL), στις 478 εκατ. λίρες, ενώ ανάπτυξη 1,5-2,3% αναμένουν και για τις επόμενες δύο ετήσιες χρήσεις. Σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας, οι αναλυτές περιμένουν πτώση της τάξης του 10%, στις 18 εκατ. λίρες και αύξηση 5-6% τις αμέσως επόμενες δύο χρήσεις.
DATA (ποσά σε εκατ. λίρες)
Κύκλος εργασιών
- 2022/2023*: 498
- 2021/2022*: 486
- 2020/2021*: 478
- 2019/2020: 470
- 2018/2019: 459
EBIT
- 2022/2023*: 20
- 2021/2022*: 19
- 2020/2021*: 18
- 2019/2020: 20
- 2018/2019: 21
*εκτιμήσεις αναλυτών
Κωτσόβολος: Έκτακτη ανακοίνωση για το click away
Η εταιρεία Κωτσόβολος, μέσα στο κλίμα της εποχής και έξω από τα συνηθισμένα, εισάγει την υπηρεσία Pay&Collect και τα ειδικά διαμορφωμένα Quick Points, σημεία παραλαβής προϊόντων έξω από τα καταστήματα Κωτσόβολος, και δίνει μια άλλη διάσταση στο Click Away. Η εταιρεία, έχοντας ως κριτήριο την ασφάλεια και την ταχύτατη εξυπηρέτηση των πελατών της, έχει θέσει σαν απόλυτη προτεραιότητα την ελάχιστη αναμονή στην παραλαβή του προϊόντος.
Με αυτές τις δύο πρωτοποριακές λύσεις, η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα για εύκολες και γρήγορες αγορές με παραλαβή από τα ειδικά διαμορφωμένα σημεία Quick Points που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο των καταστημάτων του δικτύου της. Μέσω της υπηρεσίας Pay&Collect, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει το προϊόν, είτε μέσω του Kotsovolos.gr, είτε τηλεφωνικά στο 210 – 2899999, και σε 20 λεπτά το προϊόν είναι έτοιμο στο κοντινότερο Quick Point Κωτσόβολος, ώστε να το παραλάβει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί γρήγορα και με ασφάλεια. Εναλλακτικά, μπορεί να επιλέξει πληρωμή μέσω κάρτας στο σημείο παραλαβής.
Η εταιρεία μειώνει στο ελάχιστο το χρόνο αναμονής και παραλαβής, και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής, αξιοποιώντας το σύνολο των καταστημάτων που διαθέτει και εισάγοντας μία νέα αγοραστική διαδικασία και εμπειρία.
Για περισσότερα επισκεφτείτε την σελίδα: https://www.kotsovolos.gr/click-away
Κωτσόβολος: Το μήνυμα στα κινητά
Μπορεί το lockdown να συνεχίζεται, ωστόσο ο Κωτσόβολος άνοιξε τις πόρτες του για 72 καταστήματά του. Δείτε στο xristika.gr ποια είναι και πώς θα τα επισκεφτείτε.
Δυστυχώς, και μέχρι η Κυβέρνηση να ανακοινώσει το ελεύθερο άνοιγμα του λιανεμπορίου, τα συγκεκριμένα καταστήματα μπορούν να τα επισκεφτούν μόνο οι επαγγελματίες.
Για την είσοδο στο κατάστημα μην ξεχάσεις να έχεις μαζί σου την αστυνομική σου ταυτότητα και ένα από τα παρακάτω έγγραφα:
- Έναρξη επιτηδεύματος
- Εξουσιοδότηση από αστυνομικό τμήμα ή μέσω του Gov.gr
- Εκτυπωμένο έγγραφο taxisnet με αναφορά μητρώου
- Δελτίο επαγγελματικής ταυτότητας
- Απαγορεύεται η είσοδος σε μη επαγγελματίες ή συνοδούς άλλων επαγγελματιών.
Κατά την παραμονή στο κατάστημα:
- Η προσέλευση των επαγγελματιών-αγοραστών γίνεται με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων περί μάσκας, χρήσης απολυμαντικού κατά την είσοδο και τήρησης ελάχιστης απόστασης 1,5 μέτρου.
- Η αναλογία των παρευρισκόμενων επαγγελματιών στον χώρο του καταστήματος είναι 4 άτομα ανά 200τ.μ. Στα σημεία τιμολόγησης θα πρέπει να τηρείται απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των πελατών και μεταξύ υπαλλήλων και πελατών.
- Επιτρέπονται πωλήσεις μόνο με έκδοση τιμολογίου και όχι με απόδειξη λιανικής πώλησης.