Παρά το ότι πολλοί αναζητούν τρόπους ή «κόλπα» για να μην ανοίξει ποτέ η Εφορία ή οι ελεγκτικές αρχές τραπεζικούς λογαριασμούς, η πραγματικότητα – όπως προκύπτει από τη νέα απόφαση της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες – είναι εντελώς διαφορετική.

Δεν είναι πλάκα: Η τράπεζα βάζει 50 ευρώ στον λογαριασμό σου δωρεάν

Με το νέο επιχειρησιακό σχέδιο, δεν υπάρχει πλέον κανένα «παραθυράκι»: οι ελεγκτικές μονάδες έχουν πλήρη πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς, θυρίδες, ακίνητα, ηλεκτρονικά αρχεία, ακόμη και σε δεδομένα του εξωτερικού, ανεξάρτητα από το αν ο ελεγχόμενος το γνωρίζει.

Ουσιαστικά, το παλιό αφήγημα περί «κόλπων» έχει τελειώσει, αφού το τραπεζικό και φορολογικό απόρρητο δεν ισχύουν στις έρευνες της Αρχής.

Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες

Επιχείρηση «σκούπα» της Εφορίας σε λογαριασμούς και θυρίδες

Η μεγαλύτερη «επιχείρηση σκούπα» κατά του μαύρου χρήματος των τελευταίων ετών μπαίνει σε εφαρμογή, καθώς η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ελέγχει υποθέσεις διακίνησης παράνομου χρήματος. Με απόφαση του προέδρου της, Χαράλαμπου Βουρλιώτη, η Αρχή αποκτά νέα δομή, νέο επιχειρησιακό μοντέλο και – το σημαντικότερο – απεριόριστη πρόσβαση σε κάθε είδους δεδομένο, δημόσιο ή ιδιωτικό.

Η νέα στρατηγική προβλέπει εφόδους, επιτόπιους ελέγχους και πλήρη άρση κάθε απορρήτου, ώστε οι έρευνες να γίνονται ταχύτερα και να μπλοκάρονται άμεσα ύποπτες ροές χρήματος, που σχετίζονται με ναρκωτικά, διαφθορά, απάτες και φοροδιαφυγή.

Πλήρης πρόσβαση σε όλα τα αρχεία – Δημόσια και ιδιωτικά

Οι υπηρεσίες της Αρχής αποκτούν πλέον άμεση πρόσβαση σε κάθε μορφή αρχείου:

  • τραπεζικούς λογαριασμούς,

  • θυρίδες,

  • χρηματοοικονομικά εργαλεία,

  • στοιχεία ακινήτων,

  • αρχεία του «Τειρεσίας»,

  • ηλεκτρονικά μητρώα και συστήματα δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.

Όπου υπάρχουν ηλεκτρονικές πλατφόρμες, η πρόσβαση γίνεται απευθείας και σε πραγματικό χρόνο, εξαλείφοντας καθυστερήσεις που μέχρι σήμερα ευνοούσαν εγκληματικά δίκτυα.

Ομάδες ελέγχου με δικαίωμα επιτόπιων επιχειρήσεων

Για σοβαρές υποθέσεις, οι μονάδες της Αρχής μπορούν να πραγματοποιούν ειδικούς επιτόπιους ελέγχους σε δημόσιες υπηρεσίες, εταιρείες και ακόμη και σε ίδιους τους ελεγχόμενους, με τη συνδρομή άλλων αρχών όπου απαιτείται.

Παράλληλα, οι τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα υποχρεώνονται να παραδίδουν ομαδοποιημένες πληροφορίες για κατηγορίες συναλλαγών – τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Τέλος σε κάθε είδους απόρρητο

Το πιο δραστικό μέτρο:
Δεν ισχύει πλέον τραπεζικό, χρηματιστηριακό, φορολογικό ή επαγγελματικό απόρρητο όταν διενεργείται έλεγχος από την Αρχή.

Αυτό σημαίνει ότι οι ελεγκτές μπορούν να μπουν σε οποιοδήποτε σύστημα, να ανοίξουν οποιονδήποτε λογαριασμό και να δεσμεύσουν περιουσιακά στοιχεία μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα.

Άμεση ανταλλαγή πληροφοριών

Όλες οι μονάδες θα χρησιμοποιούν ασφαλείς ψηφιακούς διαύλους για ανταλλαγή δεδομένων, τόσο με ελληνικούς όσο και με ξένους φορείς, με τεχνολογίες που επιτρέπουν γρήγορη ανώνυμη σύγκριση στοιχείων και στοχευμένη ανίχνευση ύποπτων ροών.

Τέλος τα ΑΤΜ στην Ελλάδα: Βγάζεις λεφτά από το ταμείο του σούπερ μάρκετ

Μια μεγάλη ανατροπή στις καθημερινές μας συναλλαγές ετοιμάζεται να φέρει η Mastercard από το 2026, καθώς σχεδιάζει την υπηρεσία ανάληψης μετρητών απευθείας από τα ταμεία εμπορικών καταστημάτων και σούπερ μάρκετ – χωρίς καν να πλησιάζεις ΑΤΜ!

Νέα πιστωτική κάρτα χωρίς τράπεζα: Πώς βγαίνει

Το νέο σύστημα, που αξιοποιεί την πανίσχυρη υποδομή των POS, βρίσκεται ήδη σε φάση τελικού σχεδιασμού και θα ξεκινήσει πιλοτικά σε επιλεγμένα σημεία λιανικής. Όπως τονίζει ο Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, στόχος είναι να προσφερθεί μέγιστη ευκολία στους καταναλωτές αλλά και να ενισχυθεί η κίνηση στα καταστήματα.

Με τη νέα υπηρεσία, ο πελάτης θα μπορεί να σηκώνει μετρητά τη στιγμή της αγοράς, χρησιμοποιώντας μόνο τη χρεωστική του κάρτα.

Απλώς ενημερώνει τον ταμία ότι θέλει ένα επιπλέον ποσό σε μετρητά και το POS χρεώνει την αξία της αγοράς + το ποσό της ανάληψης.

Παράδειγμα:

Αγορά 60 ευρώ → Ζητάς 40 ευρώ → Η κάρτα χρεώνεται 100 ευρώ → Παίρνεις τα 40 ευρώ στο χέρι, επί τόπου.

Το σύστημα θα λειτουργεί μόνο με χρεωστικές κάρτες και μόνο σε καταστήματα που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα (σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία, διάφορα σημεία λιανικής).

Τα όρια ανάληψης αναμένεται να κυμαίνονται μεταξύ 50–100 ευρώ, σύμφωνα με όσα ισχύουν σε άλλες χώρες, με τις τελικές αποφάσεις να λαμβάνονται σε συνεργασία με τράπεζες και επιχειρήσεις.

Το cashback «σαρώνει» ήδη στην Ευρώπη – Τώρα έρχεται και στην Ελλάδα

Η υπηρεσία αποτελεί καθιερωμένη πρακτική σε χώρες όπως:

  • Ηνωμένο Βασίλειο

  • Γερμανία

  • Γαλλία

  • Φινλανδία

  • ΗΠΑ

Η Mastercard έχει ήδη εφαρμόσει το μοντέλο σε Πολωνία και Κύπρο, όπου οι καταναλωτές κάνουν μικρές αναλήψεις στα σούπερ μάρκετ τη στιγμή της αγοράς. Το αποτέλεσμα;
Καλύτερη πρόσβαση σε μετρητά
Αυξημένη κίνηση στα φυσικά καταστήματα

Απόφαση: Ποιοι πρέπει να βάλουν το «Τ» στο αυτοκίνητό τους άμεσα

Η οδήγηση σε μια ξένη χώρα μπορεί να μετατραπεί σε πραγματικό εφιάλτη για χιλιάδες τουρίστες, με τις τοπικές αρχές να αναζητούν συνεχώς τρόπους για να περιορίσουν τα ατυχήματα και την απροσεξία στους δρόμους. Και τώρα, μια απλή… πινακίδα φαίνεται πως διεκδικεί ρόλο «σωτήρα» για όσους πιάνουν τιμόνι στο εξωτερικό.

Ο Ρόμπερτ Μάρσαλ, ιδιοκτήτης ξενοδοχείου στη Σκωτία, αποκάλυψε στο BBC ότι ένιωσε «αγχωμένος μέχρι τρέλας» όταν βρέθηκε να οδηγεί στους στενούς δρόμους της Τενερίφης. Η εμπειρία του ήταν τόσο τρομακτική, ώστε τον οδήγησε σε μια ιδέα που –αν εφαρμοστεί– θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα για εκατομμύρια οδηγούς-τουρίστες.

Με την επιστροφή του στη Σκωτία, άρχισε να σχεδιάζει και να λανσάρει την ταμπέλα «Τ» από το “Tourist”, μια σήμανση που μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο ώστε οι υπόλοιποι οδηγοί να γνωρίζουν ότι πίσω από το τιμόνι βρίσκεται επισκέπτης, πιθανότατα αγχωμένος, άπειρος με την περιοχή ή ακόμα και με το ίδιο το όχημα.

Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να δείχνουν οι ντόπιοι μεγαλύτερη κατανόηση – όπως συμβαίνει με τους νέους οδηγούς. Αν και η πινακίδα «Τ» δεν αποτελεί επίσημο σήμα, εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Μεταφορών της Σκωτίας τόνισε στο CNN ότι «ο καθένας μπορεί να βάλει ό,τι θέλει στο αυτοκίνητό του, αρκεί να μην είναι προσβλητικό».

Ωστόσο, η πρόταση έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση. Κριτικοί υποστηρίζουν ότι μια τέτοια σήμανση μπορεί τελικά να λειτουργήσει ως «άλλοθι» για απρόσεκτη οδήγηση. Υπογραμμίζουν ότι οι εξετάσεις οδήγησης οφείλουν να εξοπλίζουν κάθε οδηγό με τις απαραίτητες δεξιότητες για δύσκολες συνθήκες – και ότι οι τουρίστες πρέπει οπωσδήποτε να έχουν διαβάσει τους τοπικούς κανόνες πριν οδηγήσουν σε ξένη χώρα.

Το αν η πινακίδα «Τ» θα γίνει κάποτε θεσμός παραμένει άγνωστο. Αυτό που είναι βέβαιο, είναι πως άναψε ήδη μια μεγάλη συζήτηση για την ασφάλεια και την ανοχή στους δρόμους – και ίσως ανοίγει τον δρόμο για μια νέα εποχή… τουριστικής οδήγησης.