PLUS

Κλείνει το Tik Tok και στην Ελλάδα: Ποια είναι η τελευταία μέρα που θα λειτουργεί

Δραματικές εξελίξεις με το Tik Tok. Τι θα συμβεί στην Ελλάδα με την πλατφόρμα. Διαβάστε στα xristika.gr.

Το TikTok βρίσκεται στο επίκεντρο μιας δικαστικής και πολιτικής διαμάχης στις ΗΠΑ, καθώς η εφαρμογή αντιμετωπίζει την πιθανότητα να απαγορευθεί στις 19 Ιανουαρίου. Η μητρική εταιρεία, ByteDance, καλείται να πουλήσει το TikTok σε έναν αγοραστή που θεωρείται αποδεκτός από την αμερικανική κυβέρνηση, με στόχο την αποφυγή κινδύνων εθνικής ασφάλειας. Αν αυτό δεν συμβεί, η εφαρμογή ενδέχεται να “παγώσει”, αφού οι πάροχοι φιλοξενίας και τα καταστήματα εφαρμογών θα τιμωρούνται για τη στήριξή της.

Το TikTok και η προσπάθεια παράτασης

Η ByteDance έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη ζητώντας να καθυστερήσει η εφαρμογή της απόφασης, ισχυριζόμενη ότι η απαγόρευση θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά. Μια διακοπή λειτουργίας ενός μήνα, σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορούσε να μειώσει το ένα τρίτο των χρηστών της στις ΗΠΑ και σχεδόν το 29% των προβλεπόμενων διαφημιστικών εσόδων για το 2025.

Παράλληλα, το TikTok Shop, που λανσαρίστηκε το 2023, σημειώνει εντυπωσιακή ανάπτυξη, με πωλήσεις να ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια δολάρια μόνο κατά τη Black Friday, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της εφαρμογής για τις επιχειρήσεις μόδας και ομορφιάς.

Επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις

Η πιθανή απαγόρευση αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις μάρκες μόδας και ομορφιάς που χρησιμοποιούν το TikTok για προώθηση και πωλήσεις. Μεγάλες εταιρείες, όπως η Estée Lauder και η Crocs, καταγράφουν ισχυρή παρουσία στην πλατφόρμα, ενώ το TikTok Shop κερδίζει συνεχώς μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές όπως η Shein και η Temu.

Η στρατηγική του Ντόναλντ Τραμπ

Η αλλαγή κυβέρνησης στις 20 Ιανουαρίου ίσως φέρει ανατροπές. Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι θα προστατεύσει το TikTok, αν και η ανατροπή του νόμου που οδήγησε στην απαγόρευση απαιτεί τη συναίνεση του Κογκρέσου. Εναλλακτικά, ο Τραμπ θα μπορούσε να παρέμβει ώστε να μην εφαρμοστεί η απαγόρευση.

Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα;

Η απαγόρευση του TikTok στην Ελλάδα, ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα εκτός ΗΠΑ, δεν είναι άμεσα πιθανή, καθώς οι κανονισμοί αυτοί σχετίζονται με ανησυχίες εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ. Ωστόσο, αν η ByteDance χάσει σημαντικό έδαφος στην αμερικανική αγορά, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τη συνολική στρατηγική και λειτουργία της παγκοσμίως.

Οι ευρωπαϊκές αρχές έχουν επικεντρωθεί κυρίως σε ζητήματα προστασίας δεδομένων, χωρίς να έχουν καταθέσει προτάσεις για απαγόρευση. Για την Ελλάδα, το TikTok παραμένει μια σημαντική πλατφόρμα διαφήμισης και περιεχομένου, ιδιαίτερα για νεανικές ηλικίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

«Βόμβα»: Σιωπηλή αποχώρηση τεράστιου σούπερ μάρκετ από την Ελλάδα – Ποιο έφυγε

Ποιο μεγάλο σούπερ μάρκετ έφυγε από την Ελλάδα γιατί δεν κατάfερε να πετύχει, αλλά και να ανταγωνιστεί τον έταιρο μεγάλο αντίπαλό του. Διαβάστε στα xristika.gr.

Δεν είναι γνωστό ποιες σκέψεις επικρατούν στα μέλη του «Koordinierungsrat», του κορυφαίου διοικητικού συμβουλίου του γερμανικού λιανεμπορικού κολοσσού Aldi Süd με έδρα το Mülheim της Έσσης, σχετικά με τις επιτυχίες του μεγάλου ανταγωνιστή τους, Lidl, όχι μόνο στη γερμανική αγορά αλλά και διεθνώς. Σίγουρα, τα περίπου 400 εκατ. ευρώ που χάθηκαν από την αποτυχία τους στην Ελλάδα αποτελούν πλέον μια μακρινή – και οδυνηρή – ανάμνηση.

Οι λόγοι για την αποχώρηση της Aldi από την ελληνική αγορά παραμένουν μυστήριο, καθώς ποτέ δεν έγιναν επίσημα γνωστοί. Οι εικασίες στον γερμανικό Τύπο υπήρξαν πολλές, όμως ούτε αυτές κατάφεραν να φωτίσουν το παρασκήνιο της απόφασης. Άλλωστε, τόσο η Aldi όσο και η Lidl διακρίνονται για τη μυστικοπάθειά τους στις κρίσιμες επιχειρηματικές επιλογές.

Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί το γεγονός ότι η Aldi είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, πριν καν την κατάρρευση των καθεστώτων της Ανατολικής Ευρώπης. Επί δύο δεκαετίες κυκλοφορούσαν φήμες για την επικείμενη είσοδό της στην Ελλάδα, οι οποίες κάθε φορά διαψεύδονταν. Τελικά, η Aldi έκανε το μεγάλο βήμα το 2008, έχοντας προηγουμένως επενδύσει στην αγορά ακινήτων, αποκτώντας σημαντικά ακίνητα. Την ίδια περίοδο, η Lidl είχε ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς είχε ανοίξει τα πρώτα της καταστήματα το 1999, έπειτα από τέσσερα χρόνια προετοιμασίας. Και οι δύο αλυσίδες ξεκίνησαν από τη Βόρεια Ελλάδα, με τη φιλοδοξία να κατακτήσουν την ελληνική αγορά.

Ωστόσο, η χρονική συγκυρία δεν ήταν ευνοϊκή για την Aldi: το 2008, οι τιμές των ακινήτων στην Ελλάδα είχαν φτάσει σε απαγορευτικά υψηλά επίπεδα.

Πρώτη φορά το κάνει σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα – Τρέλα με αυτό που θα γίνει

Πρώτη φορά τινάζει την μπάνκα με αυτό τον τρόπο τα Lidl. Δείτε τι έκαναν στα xristika.gr.

Η Lidl Ελλάς πραγματοποιεί μια πρωτοποριακή κίνηση στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ, εισάγοντας για πρώτη φορά μια στοχευμένη και ολοκληρωμένη εμπορική στρατηγική με αφορμή τη Black Friday.

Σε αντίθεση με άλλες αλυσίδες που συνήθως επικεντρώνονται σε μεμονωμένες εκπτώσεις, η Lidl ανακοίνωσε έκπτωση 30% σε όλα τα νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια για την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, σε όλα τα καταστήματά της.

Αυτή η προσέγγιση ξεφεύγει από τις τυπικές προσφορές της ημέρας, δίνοντας έμφαση σε βασικά καταναλωτικά αγαθά που έχουν αυξημένη ζήτηση.

Η συγκεκριμένη κίνηση αναδεικνύει τη στρατηγική της Lidl να επενδύει στην ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της, χρηματοδοτώντας εκτεταμένες εκπτώσεις που απαιτούν σημαντικούς πόρους.

Ελάχιστες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μπορούν να στηρίξουν ανάλογες κινήσεις, καθώς αυτό συνεπάγεται τη θυσία μέρους της κερδοφορίας τους.

Η Lidl, αξιοποιώντας τη ρευστότητα που αντλεί από τον πολυεθνικό όμιλο Schwarz, ενισχύει την ανταγωνιστική της θέση, ιδίως σε μια περίοδο έντονων ανατιμήσεων στα καταναλωτικά αγαθά.

Αυτή η κίνηση έχει επίσης ισχυρό επικοινωνιακό αντίκτυπο. Με στρατηγική που ξεχωρίζει στην ελληνική αγορά, η Lidl συνδυάζει την προωθητική της πολιτική με επιθετικές πρακτικές μάρκετινγκ, όπως η συγκριτική διαφήμιση.

Στο παρελθόν, η εταιρεία είχε δημοσιοποιήσει στοιχεία από καλάθια προϊόντων, συγκρίνοντας τιμές με μεγάλες αλυσίδες όπως Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να αναδείξει τη χαμηλότερη τιμολόγησή της.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, παρόμοιες τακτικές πρόκειται να επαναληφθούν σύντομα, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και την προσφορά μεγαλύτερης αξίας στους καταναλωτές.

Στέλλα Νικολάου

Η Στέλλα Νικολάου είναι συντάκτρια στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου εξειδικεύεται σε θέματα που αφορούν την οικονομία, την καθημερινότητα και τις νέες τεχνολογίες. Με χρόνια εμπειρίας στον χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας, η Στέλλα αναλύει τις τρέχουσες εξελίξεις με έμφαση στην προσβασιμότητα και την κατανόηση, κάνοντας σύνθετα ζητήματα προσιτά για το ευρύ κοινό. Στόχος της είναι να ενημερώνει τους αναγνώστες για σημαντικά γεγονότα και πρακτικές πληροφορίες, διατηρώντας παράλληλα αντικειμενικότητα και ακρίβεια.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago