Επιχειρήσεις: Η Hooters, η γνωστή αλυσίδα εστιατορίων με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα, το αποκλειστικά γυναικείο προσωπικό σε σέξι στολές και τις φτερούγες κοτόπουλου, υπέβαλε αίτηση για πτώχευση.

Ωστόσο, η μάρκα που μετρά δεκαετίες ύπαρξης ξεκαθάρισε ότι «δεν φεύγει», αλλά επιδιώκει να ανανεωθεί και να ξεκινήσει μια νέα φάση.

Η εταιρεία ανακοίνωσε μέσω Reuters ότι κατέθεσε αίτηση χθες, Δευτέρα 31 Μαρτίου, σε δικαστήριο του Τέξας, με στόχο να διαχειριστεί το χρέος των 376 εκατομμυρίων δολαρίων, πουλώντας όλα τα εταιρικά καταστήματα σε έναν όμιλο franchise, στους οποίους συμμετέχουν οι αρχικοί ιδρυτές της εταιρείας, που κατέχουν και διαχειρίζονται πάνω από το 30% των εστιατορίων.

Η Hooters λειτουργεί σήμερα άμεσα 151 εστιατόρια, ενώ άλλα 154 διαχειρίζονται δικαιοδόχοι, κυρίως στις ΗΠΑ.

Τα καταστήματα της αλυσίδας, που προσφέρουν κλασικό αμερικανικό φαγητό, θα παραμείνουν ανοιχτά και θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης.

Όπως πολλές άλλες αλυσίδες εστίασης, όπως οι Red Lobster και TGI Fridays, η Hooters αντιμετωπίζει δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, λόγω αυξανόμενων εξόδων για πρώτες ύλες και εργατικό δυναμικό, την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας ανέφεραν τον πληθωρισμό, την αύξηση του κόστους των τροφίμων και των μισθών, καθώς και την γενική μείωση των δαπανών των Αμερικανών καταναλωτών.

«Τα διάσημα εστιατόρια Hooters είναι εδώ για να παραμείνουν», δήλωσε ο Sal Melilli, διευθύνων σύμβουλος της Hooters of America. «Η σημερινή ανακοίνωση αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στις προσπάθειές μας να ενισχύσουμε τη μάρκα μας».

Η εταιρεία πρόσθεσε ότι σκοπεύει να πουλήσει όλα τα εταιρικά της εστιατόρια σε μια ομάδα δύο δικαιοδόχων της Hooters, οι οποίοι διαχειρίζονται 14 από τα πιο δημοφιλή καταστήματα στην περιοχή του Τάμπα της Φλόριντα και του Σικάγο στο Ιλινόις. Η ομάδα περιλαμβάνει ορισμένους από τους ιδρυτές της αλυσίδας, οι οποίοι έχουν υποσχεθεί να επιστρέψουν την εταιρεία «πίσω στις ρίζες της» και να την κάνουν πιο φιλική προς την οικογένεια.

Αυτό που «πλήγωσε» τη μάρκα, όπως το βλέπουν οι ιδρυτές της, ήταν οι αποφάσεις των ιδιοκτητών ιδιωτικών κεφαλαίων της που την απομάκρυναν από τις ρίζες της ως παραλιακός προορισμός που προσφέρει καλό φαγητό και καλή εξυπηρέτηση που ήταν επίσης φιλική προς την οικογένεια.

Σημείο καμπής η απόφαση του 2021 από τους Hooters of America να παρουσιάσουν νέες στολές για τις σερβιτόρες που έμοιαζαν περισσότερο με εσώρουχα παρά με ρετρό σορτς για τζόκινγκ όπως ήταν ο αρχικός στόχος, μαζί με θεματικές βραδιές όπου οι κοπέλες φορούσαν μόνο μπικίνι.

«Σε ορισμένα μέρη της χώρας οι άνθρωποι λένε: “Ωχ, δεν θα μπορούσα ποτέ να πάω στα Hooters, η γυναίκα μου θα με σκότωνε. Αυτό είναι καταθλιπτικό για εμάς.

Θέλουμε να το αλλάξουμε» λέει ο Νιλ Κίφερ , διευθύνων σύμβουλος της ιδρυτικής μονάδας, HMC Hospitality Group που θέλει να αλλάξει τα πράγματα: Να αναλάβει την ευθύνη και να εφαρμόσει ό,τι έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα στα εστιατόριά της στη Φλόριντα και το Ιλινόις σε εθνικό επίπεδο.

Οι Hooters δεν αποκάλυψαν την αξία της προγραμματισμένης συμφωνίας, η οποία πρέπει ακόμη να εγκριθεί από δικαστή πτώχευσης των ΗΠΑ.

Ανέφερε ότι το σχέδιο διάσωσης αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες.

Η Hooters ιδρύθηκε το 1983 και είναι γνωστή για το υπηρετικό προσωπικό της, που είναι κυρίως νεαρές γυναίκες – γνωστές ως «Hooters Girls» – καθώς και για τις νόστιμες φτερούγες κοτόπουλου. Τα ρούχα που φορούν οι σερβιτόρες αποτελούσαν κεντρικό στοιχείο στη δημόσια εικόνα της αλυσίδας.

Επιχειρήσεις: «Βόμβα» στην αγορά με νέο brand ρούχων

Ο Όμιλος Η&Μ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και την κυκλικότητα των προϊόντων του, με στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2040, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα. Με ορίζοντα το 2030, ο Όμιλος σχεδιάζει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 56%, επιδιώκοντας να φτάσει σε μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2040. Παράλληλα, εστιάζει στη χρήση βιώσιμων υλικών στη διαδικασία παραγωγής, με στόχο το 100% των υλικών να προέρχονται από βιώσιμες πηγές έως το 2030. «Η μετάβαση σε πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις για τα υλικά μας είναι καθοριστική για τη μείωση των εκπομπών μας κατά 56% έως το 2030 και την επίτευξη καθαρής κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2040», δήλωσε πρόσφατα η Cecilia Strömblad-Brännsten, Υπεύθυνη για τη Χρήση Πόρων και Κυκλικότητα στον Όμιλο H&M, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στα κεντρικά γραφεία του Ομίλου στη Στοκχόλμη. «Πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές μας, να χρησιμοποιούμε πιο βιώσιμα υλικά και να ενσωματώσουμε την κυκλικότητα σε όλη τη διαδικασία παραγωγής» πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι η καινοτομία και η υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης είναι αναγκαία για την επίτευξη αυτών των στόχων. Πώς μπορούν όμως οι μεγάλες αλυσίδες μόδας να γίνουν βιώσιμες; Σύμφωνα με στελέχη του Ομίλου Η&Μ, καθώς ο πληθυσμός αυξάνεται, ο όγκος των ρούχων που πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί μέχρι το 2050. Αυτό θα απαιτήσει σημαντικούς πόρους, γι’ αυτό είναι κρίσιμο για τις μεγάλες αλυσίδες μόδας να προσαρμοστούν σε αυτή την αυξημένη ζήτηση με βιώσιμες πολιτικές. Η κυκλικότητα είναι το κλειδί για αυτή την προσαρμογή. Η επιλογή υλικών και παραγωγικών μεθόδων με μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο και η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των προϊόντων αποτελεί τον μοναδικό δρόμο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος Η&Μ αυξάνει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών για τα προϊόντα του, ενώ συγχρόνως συλλέγει υφάσματα στο τέλος της ζωής τους για να διασφαλίσει την ανακύκλωσή τους σε νέα υλικά και προϊόντα. Παράλληλα, επιδιώκοντας να βελτιώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και να αξιοποιήσει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών παγκοσμίως για τη βιώσιμη μόδα, ο Όμιλος H&M παρέχει ένα σύνολο υπηρεσιών (Rental, Repair & Remake, Garment Collect, Pre-Loved κ.ά). Σύμφωνα με όσα ανέφερε η Sofia Mahlen, project lead Circular Business Models, ο όμιλος είναι ο βασικός μέτοχος της διαδικτυακής πλατφόρμας Sellpy, η οποία λειτουργεί σε 24 αγορές, με αντικείμενο την αγορά και πώληση μεταχειρισμένων ειδών. «Είμαστε ικανοποιημένοι που μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια πλατφόρμα η οποία δίνει τη δυνατότητα να αγοράζουν και να πωλούν ρούχα, επεκτείνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής τους» τόνισε. Στο ίδιο πλαίσιο, διατίθεται και η υπηρεσία Pre-Loved η οποία εξειδικεύεται στην πώληση μεταχειρισμένων γυναικείων και παιδικών ενδυμάτων και αξεσουάρ. Σύμφωνα με την κ. Mahlen, η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων μεγαλώνει τρεις φορές πιο γρήγορα από την παραδοσιακή και εκτιμάται ότι θα καταλαμβάνει μερίδιο 15-20% του συνολικού κλάδου ένδυσης το 2030 με το 62% των Millennials και Gen Z να τα επιλέγουν σε σχέση με τα νέα, λόγω της χαμηλότερης τιμής και του μοναδικού στυλ. Την ίδια ώρα, ο Όμιλος H&M υλοποιεί «πράσινες» επενδύσεις ώστε να πετύχει τον στόχο του για προμήθεια 100% ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας για τα καταστήματα, τα γραφεία και τα κέντρα διανομής έως το 2030. Στο πλαίσιο των πράσινων επενδύσεων της, στηρίζει οικονομικά τα εργοστάσια προμηθευτών του ανά τον κόσμο να στραφούν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα βοηθά να μειώσουν τη συνολική ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιούν, προχωρά στην ανάπτυξη ηλιακών πάρκων, τοποθετεί φωτοβολταϊκά σε εγκαταστάσεις του, υπογράφει συμβάσεις συνεργασίας με εταιρείες ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στηρίζει τη δημιουργία αιολικού πάρκου στο Μπαγκλαντές κ.ά. Σημειώνεται ότι το 2023, η συνολική δαπάνη του ομίλου H&M για ανακυκλωμένα υλικά και υλικά βιώσιμης προέλευσης, καθώς και για απανθρακοποίηση (π.χ. επενδύσεις ενεργειακής απόδοσης στα καταστήματα του ομίλου και υποστήριξη των προμηθευτών του για σταδιακή κατάργηση του άνθρακα) ήταν περίπου 2,1 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες λαμβάνονται και για τον περιορισμό της χρήσης νερού. Καθώς η βιομηχανία της μόδας είναι ένας από τους μεγαλύτερους χρήστες νερού, από την παραγωγή πρώτων υλών μέχρι το πλύσιμο και τη βαφή υφασμάτων, ο όμιλος θέτει ως στόχο να έχει θετικό αντίκτυπο στο νερό μέχρι το 2030. Παράλληλα, έχοντας ως επίκεντρο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, ο όμιλος επενδύει στην omnichannel προσέγγιση αγορών, με διασύνδεση φυσικών καταστημάτων και e-shop. Στο πλαίσιο αυτό, προσφέρει μεταξύ άλλων δυνατότητες εικονικής αναζήτησης προϊόντων, δυνατότητα αναζήτησης μέσω σκαναρίσματος, αναζήτηση διαθεσιμότητας στο κατάστημα, δυνατότητα αγοράς από το e-shop και παράδοσης στο κατάστημα. Εξάλλου, νέες τεχνολογίες εισάγονται σταδιακά στα καταστήματα του ομίλου ανά τον κόσμο και αφορούν τόσο την εμπειρία αγορών των πελατών όσο και τη διαχείριση των εμπορευμάτων από τους υπαλλήλους. Συγκεκριμένα, «έξυπνοι» καθρέφτες αναγνωρίζουν τα ρούχα που φέρνουν στα δοκιμαστήρια οι πελάτες, ώστε να τους κάνουν εξατομικευμένες στυλιστικές προτάσεις ενώ οι υπάλληλοι μέσω έξυπνων συσκευών έχουν πλήρη εποπτεία των προϊόντων που βρίσκονται στο κατάστημα αλλά και στην αποθήκη. Αναφορικά με την ελληνική αγορά, στο επίκεντρο της στρατηγικής του σουηδικού ομίλου H&M παραμένει η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του brand. Στο πλαίσιο αυτό, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, εντός του έτους αναμένεται η τοποθέτηση του σήματος Arket με φυσικό κατάστημα στην Ελλάδα. Πρόκειται για το τρίτο σήμα ένδυσης που θα εισαγάγει στην ελληνική αγορά μετά το ομώνυμο της H&M και το σήμα Cos που διατηρεί φυσικό κατάστημα στο GoldenHall. Παράλληλα η εταιρεία επενδύει στην omnichannel προσέγγιση αγορών, με διασύνδεση φυσικών καταστημάτων και e-shop ενώ συνεχίζονται οι ανακαινίσεις αλλά και επεκτάσεις καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Σημειώνεται ότι η H&M έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 2007 και λειτουργεί 33 καταστήματα σε 15 πόλεις. Ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας ένδυσης ανήλθε σε 184,6 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,96% σε σύγκριση με τη χρήση του 2022. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 5.442.554 ευρώ έναντι 6.296.667 ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 13,56%. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 2.391.249 ευρώ έναντι 3.750.939 ευρώ το 2022, μειωμένα κατά 36,25%. Αναφορικά με τη χρήση του 2024 η εκτίμηση του ομίλου είναι ότι τα αποτελέσματα στη χώρα μας θα παρουσιάσουν βελτίωση σε σχέση με το 2023.

Επιχειρήσεις: Λουκέτο σε ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti και Bershka

Νέα «βόμβα» στην αγορά καθώς ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, καταστήματα της ίδιας πολυεθνικής παραμένουν κλειστά! Διαβάστε στο xristika.gr

Τυπικά το λιανεμπόριο, στις “κόκκινες” περιοχές, ο αριθμός των οποίων έχει φθάσει στις 13, θα λειτουργεί με τη μέθοδο click away (παραγγελία από απόσταση και παραλαβή στο κατάστημα), ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, βιβλιοπωλείων, κομμωτηρίων και προσωπικής περιποίησης έχουν τη δυνατότητα θα λειτουργούν με προκαθορισμένο ραντεβού (click inside) και με 1 άτομο ανά 25 τ.μ.

Κλειστά θα παραμείνει το δίκτυο της Inditex που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με πλειάδα καταστημάτων και σημάτων, όπως ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, κ.ά., όσο και η Jumbo.( Μετά από πολλά… άνοιξε – κλείσε, ανοίγουν από αύριο τα Jumbo στην Αττική και σε κόκκινες περιοχές)

Ενώ το Σάββατο η Jumbo άνοιξε κανονικά με την μέθοδο του click inside, την ίδια μέρα κιολας αποφάσισαν ότι… δεν βγαίνουν και κλείνουν εντελώς τα καταστήματα τόσο στην Αθήνα αλλά και σε άλλες κόκκινες περιοχές.

Η απόφαση του μεγαλύτερου λιανέμπορου που δραστηριοποιείται στη χώρα, του Ισπανικού ομίλου Inditex που με βάση τα στοιχεία του 2019 τζίραρε στην Ελλάδα 550 εκατ. ευρώ, διέθετε δίκτυο 165 καταστημάτων -πλέον είναι 163 – στο οποίο απασχολούνταν 3.956 εργαζόμενοι, προβληματίζει.

Και αυτό γιατί ο όμιλος Inditex έχει ανακοινώσει, από τον περασμένο Ιούνιο, ότι προτίθεται να κλείσει παγκοσμίως 1.200 καταστήματα, να επεκτείνει τα καταστήματα με τις καλύτερες επιδόσεις και να επενδύσει στο διαδίκτυο προκειμένου το 2022 το 25% του ετήσιου τζίρου του να προέρχεται από τις online πωλήσεις.

Συνεπώς, επειδή το ταμείον έδειξε πως είναι μείον, δεν αναμένεται να ανοίξουν ούτε με ραντεβού τα καταστήματα ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho.

Ας επανέλθουμε όμως στην περίπτωση της Inditex. Η αρχική απόφαση του μεγαλύτερου λιανέμπορου που δραστηριοποιείται στη χώρα, του Ισπανικού ομίλου Inditex που με βάση τα στοιχεία του 2019 τζίραρε στην Ελλάδα 550 εκατ. ευρώ, διέθετε δίκτυο 165 καταστημάτων -πλέον είναι 163 – στο οποίο απασχολούνταν 3.956 εργαζόμενοι, προβληματίζει.

Και αυτό γιατί ο όμιλος Inditex έχει ανακοινώσει, από τον περασμένο Ιούνιο, ότι προτίθεται να κλείσει παγκοσμίως 1.200 καταστήματα, να επεκτείνει τα καταστήματα με τις καλύτερες επιδόσεις και να επενδύσει στο διαδίκτυο προκειμένου το 2022 το 25% του ετήσιου τζίρου του να προέρχεται από τις online πωλήσεις.

Έως τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου είχε κλείσει 289 περιορίζοντας τον αριθμό τους σε 7.197. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό αν αυτή η απόφαση, δηλαδή κλείσιμο καταστημάτων, θα επηρεάσει και πόσο τη δραστηριότητα του στην Ελλάδα, όπου ολόκληροι εμπορικοί δρόμοι φέρουν το όνομα του ενώ το αποτύπωμά του στα εμπορικά κέντρα της χώρας κάθε άλλο παρά ασήμαντο είναι.

Εκτός από την Inditex, υπάρχουν και άλλοι μεγάλοι εγχώριοι και μη όμιλοι που αναζητούν την πλέον ενδεδειγμένη λύση για το πως θα λειτουργήσουν βραχυπρόθεσμα και ποιο πλάνο θα ακολουθήσουν μακροπρόθεσμα.

Και φυσικά υπάρχουν και αρκετές χιλιάδες μικρομεσαίες λιανεμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες, κατά δήλωση εκπροσώπων των θεσμικών τους οργάνων βρίσκονται επί ξυρού ακμής. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρο Καφούνη, 1 στις 2 εμπορικές επιχειρήσεις κινδυνεύουν αν δεν εφαρμοστούν γενναία μέτρα στήριξης μεταξύ των οποίων και “κούρεμα” οφειλών. Αρκετές εξ αυτών των επιχειρήσεων αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευτεί, αφού ο τζίρος των προηγούμενων μηνών, ακόμη και την περίοδο των εορτών όπου τα καταστήματα λειτούργησαν κάποιες ημέρες και των δύο προηγούμενων εβδομάδων, είναι κάτω τουλάχιστον 50% όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς.

Ακόμη όμως και μεγάλες αλυσίδες και γνωστά brands, όπως η σουηδική H&M δέχθηκαν και συνεχίζουν να δέχονται ισχυρές πιέσεις. Η αλυσίδα που αριθμεί 35 καταστήματα στην Ελλάδα έχασε πέρυσι το 1/4 των πωλήσεών της σε σχέση με το 2019 ενώ το τελευταίο τρίμηνο της οικονομικής της χρήσης (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος) οι απώλειες διευρύνθηκαν. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο σουηδικός όμιλος στις 29 Ιανουαρίου, οι πωλήσεις του στην Ελλάδα το διάστημα Σεπτέμβριος – Νοέμβριος υποχώρησαν κατά 30%, όταν σε επίπεδο ομίλου η πτώση ήταν μόλις 10%.