Στα μαχαίρια βρίσκεται η αεροπορική εταιρεία Ryanair με το αεροδρόμιο της Ελλάδας, με την κόντρα να φουντώνει εν μέσω θέρους.
Ο λόγος για την κόντρα των δύο είναι η απόφαση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να αυξήσει τη Χρέωση Εξυπηρέτησης Επιβατών, «αντισταθμίζοντας» την επερχόμενη μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ), του γνωστού «σπατοσήμου».
Να σημειώσουμε ότι το τέλος ισχύει για όλα τα ελληνικά αεροδρόμια.
Με ανακοίνωσή του στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, το ΔΑΑ γνωστοποίησε την απόφαση να διατηρήσει αμετάβλητα τα τέλη του αεροδρομίου για το 2024, με «εξαίρεση την αύξηση της Χρέωσης Εξυπηρέτησης Επιβατών (Passenger Terminal Facility charge – PTF), η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1 Νοεμβρίου 2024, ως αποτέλεσμα της επερχόμενης μείωσης στο Τέλος Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ) που θα πραγματοποιηθεί από την 1 Νοεμβρίου 2024, όπως προβλέπεται στο άρθρο 52 του Ν. 4465/2017, και αποσκοπεί στην αποκατάσταση τυχόν απώλειας εσόδων μέσω ισόποσης αναπροσαρμογής της χρέωσης PTF».
Μάλιστα, όπως αναφέρει σε ενημερωτικό σημείωμά του ο ΔΑΑ, στόχος είναι «να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όλους τους χρήστες του αεροδρομίου, διατηρώντας παράλληλα το συνολικό ύψος των χρεώσεων που επιβάλλονται στους χρήστες αεροδρομίου σε σταθερό επίπεδο και με ουδέτερο αντίκτυπο στις αεροπορικές εταιρείες και στους επιβάτες τους».
Επί της ουσίας, αυτή η αναπροσαρμογή στη Χρέωση Εξυπηρέτησης Επιβατών δεν θα επιβαρύνει ούτε τον επιβάτη ούτε την αεροπορική εταιρεία, και η μοναδική διαφορά έγκειται στην αναγραφή της συγκεκριμένης χρέωσης στα εισιτήρια.
Η απόφαση αυτή, ωστόσο, προκάλεσε την αντίδραση της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας Ryanair, η οποία, τόσο κατά τη διάρκεια των σχετικών διαβουλεύσεων όσο και με επιστολές της τον Μάιο και τον Ιούνιο, εξέφρασε τις αντιρρήσεις της αναφορικά τόσο με την προτεινόμενη μεταβολή όσο και με την παρεχόμενη πληροφόρηση από τον ΔΑΑ.
Από την πλευρά του, ο ΔΑΑ, ο οποίος απάντησε με αντίστοιχη επιστολή προς τη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία, επισημαίνει πως αξιολόγησε τα επιχειρήματα «ορισμένων χρηστών αεροδρομίου και ιδιαίτερα της Ryanair», αναφέροντας ότι τα θεωρεί αβάσιμα και μη επαρκώς αιτιολογημένα.
Συγκεκριμένα, απαντώντας στο σκέλος της παρεχόμενης πληροφόρησης, ο ΔΑΑ αναφέρει στο σχετικό ενημερωτικό σημείωμά του ότι «όλες οι αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια αλλά και μετά τις συνεδριάσεις διαβούλευσης έχουν απαντηθεί διεξοδικά κατά τις συνεδριάσεις, όπως προκύπτει από τα σχετικά πρακτικά, αλλά και με την από 03.06.2024 απαντητική επιστολή του προς την Ryanair», υποστηρίζοντας ότι ο βαθμός ανάλυσης των πληροφοριών που παρασχέθηκαν στους χρήστες αεροδρομίου είναι επαρκής.
Σημειώνεται ότι η πρόθεση του ΔΑΑ να αναπροσαρμόσει τις αεροναυτιλιακές χρεώσεις, ώστε να αναπληρωθεί η μείωση του ΤΕΑΑ, είχε γνωστοποιηθεί στο πλαίσιο τόσο της ανακοίνωσης των ετήσιων αποτελεσμάτων της εταιρείας όσο και της εισαγωγής των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Σχετικά με τη μεταβολή του επιπέδου των χρεώσεων αεροδρομίου, ο ΔΑΑ αναφέρει ότι «όλες οι σχετικές αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια και μετά τις συνεδριάσεις διαβούλευσης απαντήθηκαν διεξοδικά κατά τις συνεδριάσεις, όπως προκύπτει από τα σχετικά πρακτικά και με την από 03.06.2024 απαντητική επιστολή μας προς τη Ryanair».
Αναμένουμε τις εξελίξεις στην κόντρα των δύο, προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια απόφαση για κλείσιμο ή πρόωρο τέλος των πτήσεων της Ryanair από Αθήνα.
Ένα νέο χαράτσι που φτάνει ακόμα και τα 72 ευρώ μπαίνει άμεσα και θα αφορά όλους τους πολίτες που ταξιδεύουν με τη συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία.
Απλησίαστα από ό,τι φαίνεται θα είναι τα αεροπορικά ταξίδια με τη Lufthansa, μετά την ανακοίνωση ενός νέου φόρου που μπαίνει στα εισιτήρια και ο οποίος θα κυμαίνεται από 1 ευρώ έως 72 ευρώ. η «επιβάρυνση περιβαλλοντικού κόστους» μπαίνει απο αυτη την εβομάδα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας την Τρίτη.
Η χρέωση που θα φτάνει και τα 72 ευρώ, θα ισχύει για τις περισσότερες πτήσεις που αναχωρούν από την Ευρώπη που πωλούνται και εκτελούνται από τον Όμιλο Lufthansa και όπως δηλώθηκε το πρόσθετο τέλος ήταν απαραίτητο για την κάλυψη των αυξανόμενων δαπανών που συνδέονται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Ειδικότερα, «Η προσαύξηση προορίζεται να καλύψει μέρος του σταθερά αυξανόμενου πρόσθετου κόστους λόγω των κανονιστικών περιβαλλοντικών απαιτήσεων», ανέφερε η Lufthansa σε ανακοίνωσή της, επισημαίνοντας τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
Το πρόσθετο κόστος θα εφαρμοστεί σε πτήσεις που αναχωρούν από οποιαδήποτε από τις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και την Ελβετία, ανέφερε η Lufthansa. Παράλληλα, η απόφαση έχει εφαρμογή σε όλες τις πτήσεις που πωλούνται ή εκτελούνται από τον Όμιλο Lufthansa, στον οποίο ανήκουν αεροπορικές εταιρείες στις περιλαμβανονται οι Lufthansa, Eurowings, Swiss και Edelweiss Air και Austrian Airlines.
«Το ποσό της επιβάρυνσης ποικίλλει ανάλογα με τη διαδρομή και τον ναύλο της πτήσης και είναι μεταξύ 1 ευρώ και 72 ευρώ», δήλωσε η Lufthansa, προσθέτοντας ότι το ακριβές ποσό θα είναι ορατό στους πελάτες κατά το στάδιο της κράτησης.
Το τέλος θα ισχύει για όλα τα εισιτήρια που εκδίδονται από τις 26 Ιουνίου, δηλαδή απο αυριο Τετάρτη, και αφορούν πτήσεις που αναχωρούν από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέφερε η γερμανική εταιρεία.
Ανανεώνει τον στόλο της η Aegean και προχωρά σε μία τεράστια αλλαγή στα αεροπλάνα της.
Ο λόγος είναι το νέο άνοιγμα που κάνει και το οποίο έχει προγραμματισμένο για το 2026, καθώς διευρύνει τις δυνατότητές της γεωγραφικά και ποιοτικά.
Συγκεκριμέναα η AEGEAN επιχειρεί άνοιγμα προς την Ανατολή, βάζοντας στην ήδη τεράστια λίστα της νέους, εκτός Ευρώπης, προορισμούς.
Τα ταξίδια που θα γίνονται προς εκείνους τους προορισμούς θα πραγματοποιούνται με εξ’ ολοκλήρου διαφορετικά αεροπλάνα από εκείνα που επιχειρούν σε πτήσεις έως 4 ώρες στους ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Και δεν τελειώνουν εκεί οι αλλαγές, πλέον θα προσφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία πτήσης για τους επιβάτες με ένα εντελώς νέο επίπεδο άνεσης.
Το άνοιγμα της Aegean γίνεται σε χώρες του Κόλπου, την Ασία, ενδεχομένως και στην Αφρική, σε προορισμούς δηλαδή απόστασεως από 4 έως 7,5 ώρες αεροπορικώς. Ταξίδια που θα γίνονται με τα 4 νέα αεροσκάφη Airbus A321neo που αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της AEGEAN σταδιακά από το 2026 μέχρι το 2027, και τα οποία θα έχουν διαμορφωθεί διαφορετικά και ειδικά για τον σκοπό των νέων αυτών ταξιδιών και προορισμών.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…