Άνοιγμα σχολείων: Πιο κοντά από ποτέ είναι η επιστροφή των μαθητών στα θρανία καθώς το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε επανέναρξη των μαθημάτων. Διαβάστε στο xristika.gr τις σκέψεις της επιτροπής των λοιμωξιολόγων και την ημερομηνία-κλειδί.
Η επιτροπή των λοιμωξιολόγων συζήτησε στην συνεδρίαση της Παρασκευής (26/03) το θέμα της επανέναρξης των μαθημάτων, σε ότι αφορά τα γυμνάσια και τα λύκεια σε πρώτη φάση.
Πηγές του υπουργείου Υγείας ωστόσο, ξεκαθαρίζουν ότι οριστικές αποφάσεις δεν ελήφθησαν, παρά μόνο συζήτηση για το πότε ενδεχομένως θα μπορούσαν να ανοίξουν ορισμένες δραστηριότητες, εάν φυσικά το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Οι επιστήμονες έθεσαν στο τραπέζι τα αιτήματα υπουργείων που έχουν ζητήσει άνοιγμα δραστηριοτήτων που είναι της αρμοδιότητάς τους. Εννοούμε το υπουργείο Παιδείας, που έχει θέσει το ζήτημα επανέναρξης των μαθημάτων για Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης που έχει ζητήσει άνοιγμα του λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση πιέζει για άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων στις 5 Απριλίου, με την προϋπόθεση μαθητές και καθηγητές να κάνουν κάθε εβδομάδα τεστ κατά του κορονοϊού.
Παράλληλα, η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει το σενάριο τα self test να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για το σταδιακό άνοιγμα του λιανεμπορίου και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως η εστίαση και ο τουρισμός.
Άνοιγμα σχολείων: Το σχέδιο για τις χαμένες ώρες διδασκαλίας
Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει τα πάνω… κάτω και στο σχολικό έτος καθώς το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει μαθήματα μέχρι το τέλος του Ιουνίου (!) σε μια προσπάθεια αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών.
Σε μια νέα περίοδο αγωνίας αλλά και ταλαιπωρίας μπαίνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί μετά την απόφαση για το -εκ νέου- κλείσιμο των σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ ταυτόχρονα το υπουργείο Παιδείας, ετοιμάζεται πλέον για σειρά μέτρων προκειμένου να «σώσει» οτιδήποτε μπορεί να σωθεί από μια πρωτόγνωρη διδακτική χρονιά.
Παρά το γεγονός ότι η απόφαση των επιστημόνων για το κλείσιμο των σχολείων ήταν αναμενόμενη, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς τώρα πλέον είναι δεδομένο ότι πρέπει να παρθούν μέτρα, ώστε η σχολική χρονιά να κλείσει με τις λιγότερες δυνατές «απώλειες» για τους μαθητές.
Κατόπιν αυτών, είναι πλέον δεδομένο ότι, η διδακτική χρονιά θα παραταθεί έως το τέλος του Ιούνιου (μαθήματα μέχρι 25 ή 30 Ιουνίου), ενώ επιπλέον μέτρα θα παρθούν για τους μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου (όπως η μη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων και συνεπώς ούτε και η διενέργεια εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων).
Αυτή τη στιγμή δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι τα σχολεία θα ανοίξουν ξανά στις αρχές του Απριλίου, συνεπώς το υπουργείο Παιδείας θα ετοιμαστεί να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα ώστε οι μαθητές να καλύψουν κατά το δυνατόν τη διδακτέα ύλη, κάτι που επί της ουσίας αποτελεί …όνειρο θερινής νυκτός.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου φυσικά επιμένει ότι η ύλη έχει καλυφθεί μέχρι αυτή τη στιγμή μέσω της τηλεκπαίδευσης, κάτι που «τυπικά» ισχύει, όχι όμως και ουσιαστικά καθώς όπως όλοι αναγνωρίζουν οτι η δια ζώσης εκπαίδευση των παιδιών δεν μπορεί ν΄ αντικατασταθεί με τίποτα άλλο.
Η παράταση συνεπώς της σχολικής σίγουρα θα ανακοινωθεί από το υπουργείο αλλά όπως είπε και η κυρία Κεραμέως αυτό θα αφορά μόνο τον Ιούνιο. «Επειδή ακούω διάφορα για Ιούλιο να πω ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει συζήτηση για Ιούλιο. Τα σχέδια αυτή τη στιγμή περιλαμβάνουν ένα ενδεχόμενο να παραταθεί για ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντός Ιουνίου η χρονική χρονιά», υπογράμμισε η υπουργός Νίκη Κεραμέως.
Άνοιγμα σχολείων: Τι θα συμβεί με τις Πανελλήνιες
Όσον αφορά στη Γ΄ λυκείου και στις πανελλαδικές εξετάσεις, το υπουργείο μέχρι αυτή τη στιγμή έχει εξαγγείλει μόνο τη μείωση της εξεταστέας ύλη και δεν… μιλά για τίποτα άλλο παρά μόνο ότι οι εξετάσεις θα γίνουν στην ώρα τους. Αυτά όμως δεν φαίνεται ότι φτάνουν και είναι σχεδόν βέβαιο ότι το υπουργείο Παιδείας θα εξαναγκαστεί από την κατάσταση αλλά και τις αγωνιώδεις εκκλήσεις των μαθητών να πάρει πίσω και άλλα μέτρα όπως για παράδειγμα την μη εφαρμογή για φέτος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για τα ΑΕΙ.
Το σίγουρο είναι ότι η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως θα πρέπει να επανεξετάσει τη στάση της σε αυτό ειδικά το θέμα καθώς οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις είναι ακόμη δυσκολότερες από πέρυσι, που επίσης διεξήχθησαν εν μέσω πανδημίας. Οι φετινοί μαθητές της Γ΄ λυκείου θα έχουν κάνει ελάχιστο χρόνο μαθήματα δια ζώσης και επίσης είναι οι μαθητές που ταλαιπωρούνται για δεύτερη χρονιά αφού ούτε πέρυσι παρακολούθησαν τα μαθήματα στα σχολεία κάτω από κανονικές συνθήκες.
Συνεπώς στο τραπέζι των συζητήσεων θα μπει αναγκαστικά και το θέμα του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια γεγονός που αποτελεί πραγματικά «καυτή πατάτα» για όλες τις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας καθώς η ελληνική κοινωνία δύσκολα θα δεχτεί ειδικά φέτος μείωση στον αριθμό των εισακτέων, όπως «προγραμματίζει», η κυρία Κεραμέως τόσο μέσω της καθιέρωσης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής όσο και με την περικοπή τμημάτων στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων για τα πανεπιστήμια.
Για τα πανεπιστήμια η κατάσταση ήταν ήδη προδιαγεγραμμένη. Το ακαδημαϊκό έτος θα ολοκληρωθεί με την εξ΄ αποστάσεως διδασκαλία . Όμως και στα πανεπιστήμια υπάρχουν αυτή τη στιγμή σοβαρά προβλήματα προς επίλυση. Συνεπώς και εδώ θα έχουμε παράταση εξαμήνου, προκειμένου να δοθούν οι πρακτικές, κλινικές και εργαστηριακές ασκήσεις. Μία σειρά μέτρων θα παρθούν και για όλες τις σχολές Υγείας, στους οδοντιάτρους, στους γιατρούς, μαιευτικής, νοσηλευτικής και άλλες ειδικότητες.
Άνοιγμα σχολείων: Τι ισχύει για απουσίες και βαθμολογίες σε Γυμνάσια και Λύκεια
Η νέα εγκύκλιος για τα σχολεία, που υπογράφεται από την υφυπουργό Ζέττα Μακρή, έρχεται μετά τις διαμαρτυρίες καθηγητών οτι οι μαθητές έχουν πολλές απουσίες λόγω τεχνικών προβλημάτων και ως εκ τούτου δεν μπορούν να τους βαθμολογήσουν σωστά.
Συγκεκριμένα, πολλοί ήταν οι μαθητές που είχαν δυσκολίες στη σύνδεσή τους με το διαδίκτυο ή μηδενική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση και συνεπώς έχασαν πολλές ώρες διδασκαλίας χωρίς δική τους ευθύνη.
Γι’ αυτόν και μόνο τον λόγο επιτρέπεται ένας μαθητής να μη λάβει βαθμολογία και συγκεκριμένα βαθμολόγηση δεν θα γίνει, εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Ανάλογη απόφαση αναμένεται και για τις απουσίες των μαθητών, κάτι το οποίο θα εξεταστεί όταν ολοκληρωθεί το Β ́ Τετράμηνο.
Η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής:
Κατόπιν ερωτημάτων που αφορούν στη φοίτηση μαθητών/τριών και στην κατάθεση βαθμολογίας Α΄ Τετραμήνου στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ., Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια), σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξετασθεί κατά το τέλος του Β΄ Τετραμήνου.
Για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Σε συνέντευξη της στο Mega η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στο ζήτημα των απουσιών, τόνισε ότι «στο τέλος του τετραμήνου θα αποφασίζεται ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των παιδιών. Το αν δηλαδή είναι επαρκής ή όχι η φοίτηση θα κρίνεται στο τέλος του τετραμήνου».
Σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες των μαθητών, η ίδια επισήμανε πως «το υπουργείο Παιδείας με ευαισθησία και με γνώση των δεδομένων εξετάζει όλα τα στοιχεία προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας μαθητής».
Από τη διαδικασία εξαιρούνται οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται στις «κόκκινες» περιοχές, οι οποίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τηλεκπαίδευση, ενώ αυστηροί κανόνες θα ισχύουν για τα σχολεία που θα ανοίξουν.
Αναφερόμενη στις δηλώσεις που έκανε και προκάλεσαν αντιδράσεις, η κυρία Μακρή τόνισε ότι «δεν υπάρχει ειδικό πρόστιμο για μαθητές που αργούν να γυρίσουν από το σχολείο στο σπίτι. Ωστόσο τα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας «θα πρέπει να τηρούνται από όλους».