Κοινωφελής Εργασία 2020: Σε κατάσταση «ομηρίας» βρίσκονται χιλιάδες άνεργοι καθώς το πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας… αγνοείται!
Με επιστολή τους στην ιστοσελίδα Documentonews.gr, πρώην εργαζόμενοι του προγράμματος κάνουν λόγο για 3 μεγάλα ψέματα που άκουσαν από τον Υπουργό Εργασίας, Γιάννη Βρούτση, ενώ η προκήρυξη για το φετινό πρόγραμμα έχει πάρε ΦΕΚ.
Αναλυτικά η καταγγελία:
- «Ψέμα πρώτο
Οι αμέτρητες εξαγγελίες για την προκήρυξη του προγράμματος.
Το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας 36.500 θέσεων, του οποίου το ΦΕΚ δημοσιεύθηκε στις αρχές Απριλίου ύστερα από πολλές εξαγγελίες, έφτασε η στιγμή να υλοποιηθεί σύμφωνα με τους συναρμόδιους Υπουργούς. Είναι έτσι όμως;
Μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 και την ανάληψη καθηκόντων από την νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ο νέος Διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Πρωτοψάλτης, προανήγγειλε τον Σεπτέμβριο του 2019 την προκήρυξη ενός καινούργιου μεγάλου προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας. Όπως δήλωνε τότε ο Υπουργός Εργασίας κ. Βρούτσης, ο β΄κύκλος θα υλοποιούταν άμεσα, ώστε να μην υπάρχουν χρονικά κενά μεταξύ α’ και β’ κύκλου και αυτό αποτελούσε ένα από τα βασικά του επιχειρήματα για την μη εκ νέου παράταση του α’ κύκλου, αδιαφορώντας για την κραυγή αγωνίας ακόμα και των Δήμων και των Περιφερειών, που ζητούσαν την παραμονή των εργαζομένων αυτών λόγω μεγάλων ελλείψεων προσωπικού και τεράστιου όγκου αδιεκπεραίωτων υποθέσεων. Όμως, από τον Οκτώβριο του 2019 άρχισαν οι συμβάσεις των εργαζομένων του α’ κύκλου να λήγουν και η προκήρυξη του β’ κύκλου μετατέθηκε για τον Ιανουάριο του 2020, χωρίς εν τέλει να υλοποιηθεί η δέσμευση του Υπουργείου Εργασίας, ότι δεν θα υπήρχαν χρονικά κενά ανάμεσα στους δύο κύκλους του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας. Μάλιστα, το νέο πρόγραμμα σταμάτησε να ονομάζεται “β’ κύκλος” και μετονομάστηκε τον Ιανουάριο του 2020 ως “Το Νέο Μεγάλο Κοινωφελές Πρόγραμμα 35.000 θέσεων σε Δήμους και Περιφέρειες”.
Τελικά το πρόγραμμα των 35.000 θέσεων δεν προκηρύχθηκε ούτε τον Ιανουάριο του 2020, ούτε τον Φεβρουαρίου 2020. Στις 4 Μαρτίου 2020, με δελτίο τύπου το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Εσωτερικών, ανακοίνωσαν την υπογραφή της ΚΥΑ του νέου αναμορφωμένου προγράμματος κοινωφελούς εργασίας 36.500 ατόμων σε Δήμους, Περιφέρειες, Υπηρεσίες Υπουργείων, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών (ΚΚΠΠ)/συναφείς και άλλους φορείς.
- Ψέμα δεύτερο
Εξαγγελία του νέου προγράμματος κοινωφελούς εργασίας 36.500 θέσεων, ως μέτρο στήριξης των μακροχρόνια άνεργων στα πλαίσια της προστασίας των ανέργων λόγω των επιπτώσεων του Covid 19.
Από τις προηγούμενες εξαγγελίες για προκήρυξη του προγράμματος και τις αναβολές έναρξής του από μήνα σε μήνα, φτάσαμε τελικά στον Απρίλιο του 2020, όπου το Υπουργείο Εργασίας στα μέτρα στήριξης των ανέργων και των μακροχρόνια ανέργων λόγω της πανδημίας του COVID 19, προανήγγειλε την προκήρυξη προγράμματος κοινωφελούς εργασίας 36.500 θέσεων, εμφανίζοντάς το ως ένα από τα μέτρα στήριξης των ανέργων. Η προκήρυξη του νέου προγράμματος αναμενόταν εντός του μήνα Απριλίου, ύστερα από την δημοσίευση του ΦΕΚ της ΚΥΑ, σύμφωνα με το οποίο αποκλείονταν πάνω από 40.000 χιλιάδες πρώην εργαζόμενοι από προηγούμενα προγράμματα. Όμως, δεν προκηρύχθηκε ούτε μετά το Πάσχα, όπως διατυμπάνιζαν οι Υπουργοί της Κυβέρνησης σε διάφορα κανάλια, ούτε τον Μαΐο, όπου ήταν υποτίθεται ο μήνας που θα άρχιζαν οι επιτυχόντες να εργάζονται στους φορείς απασχόλησης.
Εν γνώσει τους και ενώ γνώριζαν καλά την αδυναμία χιλιάδων ανέργων να τα βγάλουν πέρα οικονομικά εν μέσω της οικονομικής κρίσης, που επέφερε ο κορονοϊός, η προκήρυξη δεν έχει βγει ακόμα. Όταν τελείωνε και ο μήνας Μάιος, άρχισαν ο Διοικητής του ΟΑΕΔ, ο Υπουργός Εσωτερικών και ο Υπουργός Εργασίας να λένε, ότι το πρόγραμμα θα προκηρυχθεί αρχές Ιουνίου, με στόχο να ξεκινήσουν οι επιτυχόντες να εργάζονται στο τέλος Ιουνίου.
Πριν λίγες ημέρες δημοσιεύματα και δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών έφεραν στην δημοσιότητα την είδηση, ότι θα υπογραφεί νέα ΚΥΑ, χωρίς να κάνουν γνωστές τις αλλαγές που θα γίνουν. Παράλληλα γνωστοποιήθηκε, ότι θα δοθούν 1.000 θέσεις στις μητροπόλεις της Εκκλησίας και ενώ ο Υπουργός Εργασίας δήλωσε ξανά, ότι το πρόγραμμα θα βγει εντός Ιουνίου και οι επιτυχόντες θα ξεκινήσουν να εργάζονται στο τέλος Ιουνίου, την ίδια ακριβώς ημέρα, ο Υπουργός Εσωτερικών σε συνάντηση που είχε με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο δήλωσε ότι το πρόγραμμα θα ξεκινήσει σε περίπου 40 ημέρες, δηλαδή Ιούλιο.
Τελικά το ΦΕΚ της τροποποίησης της ΚΥΑ δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 05/06, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει αλλαγές ως προς τους όρους συμμετοχής, ώστε να έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι πρώην εργαζόμενοι. Ελπίζουμε σε αυτή την πλήρη ασυνεννοησία των Υπουργών της κυβέρνησης, το πρόγραμμα να προκηρυχθεί σύντομα και να σταματήσουν να παίζουν με την αγωνία χιλιάδων ανέργων.
- Ψέμα τρίτο
Απάντηση του Υπουργού Εργασίας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Σύριζα κ. Χρήστου Γιαννούλη σχετικά με τον αποκλεισμό των 30.333 πρώην εργαζομένων με την Δημόσια Πρόσκληση 8/2018.
Οι, άνεργοι πλέον, πρώην εργαζόμενοι του προγράμματος 8/2018, α) ενώ συμπλήρωσαν 300 ένσημα στους 12 μήνες απασχόλησής τους στο πρόγραμμα, δεν πληρούν τα κριτήρια επιδότησης από τον ΟΑΕΔ λόγω του παρόντος καθεστώτος, β) οι συμβάσεις τους έχουν λήξει εδώ και 7 μήνες και δεν προβλέπεται καμία στήριξή τους, ούτε καν κατά την διάρκεια της πανδημικής κρίσης, αλλά και γ) αποκλείονται από το επερχόμενο πρόγραμμα 36.500 θέσεων.
Με αφορμή τα παραπάνω, ο Υπουργός Εργασίας κ. Βρούτσης κλήθηκε να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστου Γιαννούλη, με τίτλο “Αδυναμία 30.333 εργαζομένων σε προγράμματα κοινωφελούς απασχόλησης να λάβουν το επίδομα ανεργίας και να υπαχθούν στα μέτρα στήριξης των κλάδων που πλήττονται από την πανδημία”, σχετικά με το τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Εργασίας, ώστε να εντάξει στα μέτρα στήριξης των ανέργων λόγω του Covid 19 και όσους ωφελούμενους του προγράμματος 8/2018 του ΟΑΕΔ δεν δικαιούνται επιδότηση.
Οι ερωτήσεις του κ. Γιαννούλη αφορούσαν επίσης στο δικαίωμα συμμετοχής αυτών των εργαζόμενων στο νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας 36.500 θέσεων, καθώς αποκλείονται σύμφωνα με το ΦΕΚ τεύχος Β/ Αρ. Φύλλου 1256/ 9 Απριλίου 2020.
Ο Υπουργός Εργασίας απέφυγε να απαντήσει στα ερωτήματα για το τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο και αρκέστηκε στο να απαντήσει, όχι στο τι θα κάνει ο ίδιος, αλλά στο τι δεν έκανε η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση, όταν ήταν στην Κυβέρνηση και δεν άλλαξε το νομικό καθεστώς για την λήψη του επιδόματος ανεργίας. Όσον αφορά στο δικαίωμα συμμετοχής τους στο νέο πρόγραμμα, επανέλαβε τις ίδιες ανακρίβειες αναφέροντας, ότι πάντα έτσι γινόταν, ότι οι εργαζόμενοι σε ένα πρόγραμμα δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο επόμενο πρόγραμμα αλλά στο μεθεπόμενο και ότι αυτό συνέβαινε και στα 4 χρόνια διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αποκλείοντας 30.000 πρώην εργαζόμενους επί 4 φορές, εννοώντας ότι στα 4 προγράμματα που προκηρύχθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, απέκλεισε 120.000. Κάτι τέτοιο όμως δεν προκύπτει από πουθενά, όπως έχουν τονίσει και σε επιστολές τους, καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία από έρευνά τους προς το Υπουργείο Εργασίας οι πρώην εργαζόμενοι στην κοινωφελή εργασία απευθύνοντας και τα δικά τους ερωτήματα προς τον κ. Βρούτση, στις οποίες όμως ποτέ δεν έλαβαν ουδεμία απάντηση.
Οι πρώην εργαζόμενοι στην επιστολή τους προς το Υπουργείο Εργασίας, εκτός των άλλων επισημαίνουν, ότι τα προγράμματα που έχουν προκηρυχθεί κατά το παρελθόν σε όλους τους Δήμους της χώρας είναι: η Δημόσια Πρόσκληση 5/2013, η Δημόσια Πρόσκληση 2/2015, η Δημόσια Πρόσκληση 1/2017 και η Δημόσια Πρόσκληση 8/2018. Από τα παραπάνω προγράμματα, σύμφωνα με τα όσα όριζαν οι Δημόσιες Προσκλήσεις τους, δεν έχει συμβεί ποτέ αποκλεισμός εργαζομένων αμέσως προηγούμενου προγράμματος από νέο διαδεχόμενο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας, που προκηρύσσεται στο σύνολο των Δήμων της χώρας.
Στην Δημόσια Πρόσκληση 2/2015 είχαν δικαίωμα συμμετοχής όλα τα προηγούμενα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας μεταξύ αυτών και της Δημόσιας Πρόσκλησης 5/2013. Στην Δημόσια Πρόσκληση 1/2017 οι ωφελούμενοι της Δημόσιας Πρόσκλησης 2/2015 είχαν δικαίωμα συμμετοχής. Στην Δημόσια Πρόσκληση 8/2018 οι ωφελούμενοι της Δημόσιας Πρόσκλησης 1/2017 είχαν δικαίωμα συμμετοχής.
Ακόμα όμως κι αν ο κ. Βρούτσης εφαρμόζει στο νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας την νομοθεσία, που ισχυρίζεται, ότι διέπει τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και ότι οι εργαζόμενοι ενός προγράμματος κοινωφελούς εργασίας δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο επόμενο πρόγραμμα, αλλά στο μεθεπόμενο, επισημαίνεται, ότι μετά το πρόγραμμα 8/2018 έχουν προκηρυχθεί άλλα δύο προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, αυτό της Δημόσιας Πρόσκλησης 10/2018 και αυτό της Δημόσιας Πρόσκλησης 3/2019. Επομένως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Βρούτση δεν θα έπρεπε να αποκλειστούν οι 30.333 πρώην εργαζόμενοι με την Δημόσια Πρόσκληση 8/2018, εφόσον μετά από αυτή έχουν προκηρυχθεί άλλα δύο προγράμματα.
Τέλος, στους ισχυρισμούς των υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, ότι τα προγράμματα αυτά σχεδιάζονται με κανόνα να εργάζονται σε κάθε νέο πρόγραμμα νέοι ωφελούμενοι ή μακροχρόνια άνεργοι, οι εργαζόμενοι απαντούν τονίζοντας, ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τα αποτελέσματα του προγράμματος 8/2018 στο οποίο εργάστηκαν, αυτές οι αρχές σχεδιασμού τηρήθηκαν στο δικό τους πρόγραμμα, καθώς το 75% των θέσεων καλύφθηκαν από νέους ωφελούμενους και άνω του 50% ήταν μακροχρόνια άνεργοι, μένοντας παράλληλα 3.481 θέσεις κενές.
Με τον αποκλεισμό 40.000 και πλέον πρώην εργαζόμενων από το νέο πρόγραμμα, οι κενές θέσεις που δεν θα καλυφθούν στο νέο πρόγραμμα, ίσως να είναι ακόμα περισσότερες. Δεν πρέπει να μείνει ούτε μία θέση κενή τονίζουν οι πρώην εργαζόμενοι.
Τι θα πράξει τελικά το Υπουργείο Εργασίας;
Πηγή: 30.333 πρώην εργαζόμενοι με την Δημόσια Πρόσκληση 8/2018 του ΟΑΕΔ.
3.775 μέλη της σελίδα στο facebook “30.333 – Κοινωφελής Εργασία ΟΑΕΔ”.
5.823 μέλη της ειδησεογραφικής σελίδας στο facebook των πρώην εργαζόμενων στο πρόγραμμα 8/2018 “ofeloumenoi.gr”»
Κοινωφελής Εργασία 2020: Ποιοι άνεργοι είναι ωφελούμενοι
Ωφελούμενοι της δράσης είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομογενείς αλλοδαποί που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, ή ομογενείς εξ Αιγύπτου, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας ούτε η συμπλήρωση ενός (1) έτους από την απόκτηση αυτής, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958), οι οποίοι ανήκουν σε τουλάχιστον μία από τις παρακάτω κατηγορίες:
- άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
- άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς,
- μακροχρόνια άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
- άνεργοι πτυχιούχοι πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, για την κάλυψη θέσεων με βάση τα τυπικά προσόντα,
- άνεργοι ηλικίας άνω των 29 ετών, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
- εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ και
- άνεργοι δικαιούχοι «Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)», εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
Στην πρόσκληση που θα εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης 0.1503/2020 εξειδικεύεται ή/και ορίζεται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της απόφασης, στο πλαίσιο της εθνικής και της ενωσιακής νομοθεσίας.
Κοινωφελής Εργασία 2020: Πώς θα υποβάλετε την αίτηση βήμα-βήμα
- Οι δυνητικά ωφελούμενοι, κατόπιν πρόσκλησης του ΟΑΕΔ, καλούνται να υποβάλουν, αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μία αίτηση συμμετοχής για την τοποθέτησή τους στις προκηρυσσόμενες θέσεις, για μία ειδικότητα, επιλέγοντας από μία μέχρι τρεις υπηρεσίες τοποθέτησης ή/και επιβλέποντες φορείς, όπως προβλέπει η πρόσκληση.
- Η αίτηση αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και μετά την συμπλήρωσή της, οι δυνητικά ωφελούμενοι την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http://ait.oaed.gr/).
- Σε περίπτωση υποβολής της αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται ρητά στην πρόσκληση, ο δυνητικά ωφελούμενος αποκλείεται από την διαδικασία κατάρτισης του πίνακα κατάταξης ανέργων και, κατά συνέπεια, από την διαδικασία τοποθετήσεων βάσει αυτού.
- Η αίτηση υποβάλλεται μέσα στην προθεσμία που θα οριστεί στην δημόσια πρόσκληση. Το εμπρόθεσμο αυτής κρίνεται με βάση την ημερομηνία αποστολής. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων.
- Η αίτηση του δυνητικά ωφελούμενου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986, ως προς τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από τον δυνητικά ωφελούμενο επισύρει τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία και τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
- Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για την χρήση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος για τους σκοπούς της πρόσκλησης.
- Ο δυνητικά ωφελούμενος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της αίτησης. Συμπληρώνει τα σχετικά πεδία με τα στοιχεία που θα οριστούν στην πρόσκληση και αντιστοιχούν σε προτιμήσεις φορέων και κριτήρια κατάταξης.
- Διόρθωση ή τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων για ελλιπή στοιχεία – δικαιολογητικά, έστω και συμπληρωματικά ή διευκρινιστικά, επιτρέπεται με νέες αιτήσεις μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων. Οι νέες αιτήσεις αντικαθιστούν τις προηγούμενες, οι οποίες ακυρώνονται.
- Μετά τη λήξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων, ο υποψήφιος μπορεί να εκτυπώσει την ηλεκτρονική αίτησή του, στην οποία περιλαμβάνονται ο αριθμός και η ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής.
- Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των προϋποθέσεων συμμετοχής στην διαδικασία και των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη των υποψηφίων στους επιβλέποντες φορείς ή/και υπηρεσίες τοποθέτησης είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στην πρόσκληση για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης ανέργων.
Κοινωφελής Εργασία 2020: Αναλυτικά η δράση
- Τοποθέτηση σε συγκεκριμένη θέση απασχόλησης για 8 μήνες σε Δήμους, Περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών (ΚΚΠΠ)/ συναφείς φορείς και Υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων.
- Μία ατομική συνεδρία επαγγελματικής συμβουλευτικής προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες και οι επιθυμίες των ωφελουμένων.
- Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης 150 ωρών το οποίο θα οδηγεί στην πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος κατάρτισης το οποίο υποχρεωτικά θα παρακολουθεί το σύνολο των ωφελουμένων.
- Το εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» υποστηρίζει τα προγράμματα κατάρτισης με το σύστημα της επιταγής κατάρτισης (training voucher), τα οποία υλοποιούνται από την Ειδική Υπηρεσία «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Τομέας Απασχόλησης και Κοινωνικής Οικονομίας» (ΕΔ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΑΑ ΑπΚΟ).
- Η διαδικασία και οι όροι υλοποίησης της κατάρτισης, που θα γίνει με το σύστημα επιταγών κατάρτισης (voucher), συμπεριλαμβανομένης της επαγγελματικής συμβουλευτικής, θα εξειδικευθούν σε ξεχωριστή πρόσκληση προς τους Παρόχους Κατάρτισης που θα εκδοθεί από την Ειδική Υπηρεσία ΕΔ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΥ ΑπΚΟ.
- Σε ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις που άπτονται ζητημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το χρονικό διάστημα απασχόλησης των ωφελουμένων δύναται να παραταθεί έως (2) μήνες και δεκαπέντε (15) ημέρες, πέραν της προβλεπόμενης από την πρόσκληση συνολικής διάρκειας έκαστου προγράμματος και μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου από την πρόσκληση αριθμού ημερομισθίων. Στις περιπτώσεις αυτές η απασχόληση των ωφελουμένων αναστέλλεται κατά τη διάρκεια των διακοπών Χριστουγέννων, Πάσχα και θέρους, εφόσον οι σχολικές μονάδες παραμένουν κλειστές.
- Όταν οι υπηρεσίες/φορείς όπου έχουν τοποθετηθεί οι ωφελούμενοι διακόπτουν τη λειτουργία τους, το χρονικό διάστημα απασχόλησης των ωφελουμένων δύναται να παραταθεί έως δύο (2) μήνες και δεκαπέντε (15) ημέρες, πέραν της προβλεπόμενης από την πρόσκληση συνολικής διάρκειας έκαστου προγράμματος και μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου από την πρόσκληση αριθμού ημερομισθίων. Στις περιπτώσεις αυτές η απασχόληση των ωφελουμένων αναστέλλεται για το διάστημα κατά το οποίο η υπηρεσία/φορέας δεν λειτουργεί και συνεχίζεται με την έναρξη λειτουργίας.
- Όταν οι ωφελούμενοι κάνουν χρήση αναρρωτικής άδειας πέραν των δεκατριών ημερών συνολικώς, όπως περιγράφονται στο άρθρο 11 παρ. 1β, παρατείνεται η δυνατότητα απασχόλησής τους μέχρι του ανώτατου ορίου των ημερομισθίων που προβλέπεται από την πρόσκληση, εντός του χρονικού περιορισμού της παρ. 6. 9. Όταν ωφελούμενη απουσιάζει λόγω: α) επαπειλούμενης κύησης, β) κύησης και γ) λοχείας, οι οποίες βεβαιώνονται με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η απασχόληση αναστέλλεται και συνεχίζεται εντός δέκα (10) μηνών μετά την άρση του λόγου αναστολής, μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου προβλεπόμενου από την πρόσκληση αριθμού ημερομισθίων και – ως προς το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος της δράσης – όχι πέραν της ημερομηνίας λήξης του φυσικού αντικειμένου της.
Κοινωφελής Εργασία 2020: Τα κριτήρια μοριοδότησης
Τα κριτήρια μοριοδότησης είναι:
- συνεχόμενη εγγεγραμμένη ανεργία με ανώτατο όριο 60 μήνες: ένα μόριο ανά πλήρη μήνα (2πλασιάζεται για αρχηγούς μονογονεϊκών οικογενειών)
- συνεχόμενη εγγεγραμμένη ανεργία του/ης συζύγου, με ανώτατο όριο 60 μήνες : ένα μόριο ανά πλήρη μήνα,
- αναπηρία σε ποσοστό 50% και άνω: 15 μόρια,
ετήσιο εισόδημα φορολογικού έτους 2018: - Για ατομικό έως 3.500 ευρώ ή οικογενειακό έως 7.000 ευρώ 30 μόρια.
- Για ατομικό 3.501 – 5.000 ευρώ ή οικογενειακό 7.001 – 10.000 ευρώ 25 μόρια.
- Για ατομικό 5.001 – 8.000 ευρώ και οικογενειακό 10.001 – 16.000 ευρώ 20 μόρια.
- Για ατομικό 8.001 – 12.000 ευρώ και οικογενειακό 16.001 – 26.000 ευρώ 10 μόρια.
- Ηλικία:
- 18 έως 29 ετών : 15 μόρια.
- 30 έως 44 ετών : 25 μόρια.
- 45 έως 54 ετών : 35 μόρια.
- 55 ετών και άνω : 45 μόρια
- 10 μόρια για κάθε ανήλικο τέκνο,
- γονέας προστατευόμενου τέκνου ΑΜΕΑ, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω: 10 μόρια.
- δικαιούχοι ΚΕΑ: 40 μόρια
- ωφελούμενοι που δεν είχαν τοποθετηθεί σε προηγούμενες δράσεις Κοινωφελών Προγραμμάτων : 20 μόρια.