Κινητή τηλεφωνία: Μπορεί εκατομμύρια χρήστες smartphones να συνηθίζουν να φορτίζουν το κινητό τους τηλέφωνο όμως σύμφωνα με τον Max Freeman-Mills, ειδικό σε θέματα τεχνολογίας, πρόκειται για ένα λάθος που πρέπει να σταματήσουμε.
Πιο συγκεκριμένα, ο Max Freeman-Mills εξηγεί γιατί είναι καλύτερο να το αποφεύγουμε: «Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου υποβαθμίζονται ταχύτερα εάν φορτίζονται τακτικά στο απόλυτο μέγιστο και στη συνέχεια αδειάζουν εντελώς».
Η φόρτιση του τηλεφώνου σας κατά τη διάρκεια της νύχτας συνήθως σημαίνει ότι παραμένει στο 100% για αρκετές ώρες, γεγονός που μπορεί να επιταχύνει την υποβάθμιση της μπαταρίας. Αντ’ αυτού, o Freeman-Mills προτείνει να φορτίζετε το τηλέφωνό σας σε διαφορετικές ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να φορτίζετε τη συσκευή σας ενώ βρίσκεστε στη δουλειά ή κατά τη διάρκεια σύντομων διαλειμμάτων για να τη διατηρείτε σε αυτό το βέλτιστο εύρος “σχεδόν γεμάτη”.
Επιπλέον, το να αφήνετε την μπαταρία του τηλεφώνου σας να αδειάσει εντελώς πριν την επαναφορτίσετε στο 100% είναι μια άλλη πρακτική που πρέπει να αποφύγετε. Αυτό μπορεί επίσης να συμβάλει στην ταχύτερη υποβάθμιση της υγείας της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου.
Κινητή τηλεφωνία: Στην υγεία των κορόιδων – Τι θα πληρώνουμε στους λογαριασμούς
Με αυξήσεις στα τιμολόγια της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έρχονται αντιμέτωποι το τελευταίο διάστημα χιλιάδες συνδρομητές εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Οι αυξήσεις αφορούν τα συμβόλαια που λήγουν και στο εξής θα ανανεώνονται με πρόσθετες επιβαρύνσεις, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει την αιτούμενη από τις εταιρείες τηλεφωνίας τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων.
Οι εταιρείες στα νέα συμβόλαια προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια με το ίδιο πρόγραμμα.
Η αύξηση μπορεί να είναι από 4 έως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ το μήνα. Ποσοστιαία η αύξηση αγγίζει το 20% σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις, όπως επισημαίνεται στο ίδιο δημοσίευμα.
Αποτυπώνοντας τον ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό χάρτη, η Eurostat σε έρευνά της αναδεικνύει πως οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
Σημειώνεται στο ίδιο δημοσίευμα πως οι νέες αυξήσεις αφορούν κυρίως συνδρομητές οι οποίοι στο παρελθόν είχαν αποκτήσει μια σύνδεση συμβολαίου με έκπτωση από τον ονομαστικό κατάλογο.
Ωστόσο, με δεδομένο ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές με συμβόλαιο είτε κινητής είτε σταθερής τηλεφωνίας απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι αυξήσεις τους αγγίζουν όλους.
Οι συνδρομητές δεν είναι υποχρεωμένοι να αποδεχθούν να δεχθούν την προτεινόμενη αύξηση.
Μπορεί να ζητήσει αζημίως για τον ίδιο, εφόσον το συμβόλαιο του έχει λήξει, τη μεταφορά του στο δίκτυο άλλου παρόχου.
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες ποντάρουν στο γεγονός της «αδράνειας» του συνδρομητή.
Αν κάνει κίνηση ο καταναλωτής και ζητήσει αλλαγή παρόχου, τότε είναι πιθανό να επανέλθει η εταιρεία στην αρχή της προσφορά της.
Κινητή τηλεφωνία: Πώς μας ακούει το τηλέφωνό μας
Ένας από τους μεγαλύτερους αστικούς μύθους είναι το ό,τι μας ακουν τα κινητά μας. Είναι όμως έτσι;
Συχνά λέγεται σε συζητήσεις ανάμεσα σε παρέες πως το κινητό μας πλέον μπορεί να μας «ακούσει», να αντιδράσει στα λεγόμενα μας και να μας προωθήσει διαφημίσεις ανάλογες με όσα έχουμε συζητήσει.
Τι είναι τα voice cookies, πώς λειτουργούν και πώς θα τα απενεργοποιήσουμε.
Πώς μπορούμε να σταματήσουμε τα κινητά μας από το να ακούν την κάθε μας λέξη.
Η αλήθεια είναι ότι δεν μας «ακούει» το κινητό μας αλλά η… Google.
Η Google έχει πρόσβαση στα ηχητικά δεδομένα και ιδίως σε συζητήσεις των χρηστών με τον ψηφιακό της βοηθό, το Google Assistant, ενώ χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα των χρηστών με στόχο την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.
Η εταιρεία έχει επισημαίνει πολλές φορές ότι δεν αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά για διαφημιστικούς λόγους, αλλά για να βελτιστοποιήσει τις υπηρεσίες της.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «Online Tech Tips», η Google ακούει διαρκώς, δεδομένου ότι το μικρόφωνο του κινητού είναι συνεχώς ανοικτό, προκειμένου να λειτουργούν οι υπηρεσίες φωνητικής βοήθειας.
Για να σταματήσει η Google να σας «ακούσει», αρχικά, θα πρέπει να απενεργοποιήσετε τη λειτουργία της ηχογράφησης, μέσα από την ιστοσελίδα της ίδιας της Google. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε στη συνέχεια είναι τα εξής:
- Είσοδος στον λογαριασμό της Google
- Κλικ στην επιλογή» Δεδομένα και απόρρητο» (Data & Privacy).
- Στην ενότητα «Ρυθμίσεις ιστορικού» (History Setings), κλικ στην επιλογή «Δραστηριότητα ιστού και εφαρμογών» (Web & App Activity).
- Δίπλα στη «Συμπερίληψη Δραστηριότητας φωνής και ήχου» (Include voice and audio activity), ο χρήστης μπορεί να δει εάν η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι επιλεγμένη ή όχι. Εάν θέλετε να την απενεργοποιήσετε, αυτό γίνεται με κλικ πάνω της.
Τα voice cookies αποθηκεύουν πληροφορίες από συζητήσεις μεταξύ ατόμων που γίνονται κοντά σε συσκευές όπως smartphones και tablets.
Όταν χρησιμοποιούμε τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις των συσκευών μας όσα λέμε μπορεί να ηχογραφούνται από το μικρόφωνο.
Αυτό γίνεται μέσω εφαρμογών εικονικής βοήθειας μέσω φωνής (virtual assistants) όπως το Siri, το google assistant και άλλες οι οποίες έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους χρήστες ακούγοντας τα αιτήματά τους για κάποια κλήση, κάποιο sms ή μια λίστα υποχρεώσεων.
Οι πληροφορίες που συλλέγονται σύμφωνα με την ειδικό, αποθηκεύονται σε κάποιον server και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς σκοπούς ή marketing.
Η εν λόγω πρακτική είναι νόμιμη.
Ο λόγος είναι ότι τις περισσότερες φορές δίνουμε συγκατάθεση όταν αποδεχόμαστε τους όρους και προϋποθέσεις των εφαρμογών που κατεβάζουμε ή των ενημερώσεων του λογισμικού.
Ανάμεσα σε αυτούς τους όρους αποδεχόμαστε τη συλλογή των δεδομένων μας και τη χρήση φωνητικά καθοδηγούμενων «βοηθών».
Κινητή τηλεφωνία: «Σεισμός» στην αγορά με νέο παίκτη – «Τρέμουν» Vodafone, Cosmote και NOVA
Αλλάζει το σκηνικό στην κινητή τηλεφωνία καθώς μια νέα εταιρεία ετοιμάζεται να μπει «σφήνα» στην αγορά.
Θέμα ημερών αποτελεί η είσοδος της Volton στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, καθώς η υπογραφή και το τυπικού μέρους της συμφωνίας με τη Vodafone αναμένεται να λάβει χώρα μέχρι τα μέσα του τρέχοντος μήνα.
Η πρόθεση της Volton να μπει στην αγορά των τηλεπικοινωνιών έχει γίνει γνωστή από το 2021, με την εταιρεία να ανακοινώνει πέρυσι τη συμφωνία της με τη Vodafone προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στην κινητή τηλεφωνία, ως εικονικός πάροχος (Mobile Virtual Network Operator – MVNO).
Είχαν προηγηθεί διαβουλεύσεις και με τις άλλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας καθώς η Volton δεν θα διαθέτει δικές της υποδομές αλλά θα «νοικιάζει» το ραδιοδίκτυο από τους παρόχους κινητής.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει και οι τιμές χονδρικής που λαμβάνει να είναι τέτοιες που να επιτρέπουν την δραστηριοποίησή της στο πλαίσιο ενός υγιούς ανταγωνισμού.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director της εταιρείας στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο φιλόδοξος στρατηγικός σχεδιασμός της Volton περιλαμβάνει την είσοδο της στην τηλεπικοινωνιακή αγορά.
«Ο εταιρικός μετασχηματισμός δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για ανάπτυξη και διαρκή εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα και υπηρεσίες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίτος σε ανάρτησή του στο LinkedIn συμπληρώνοντας ότι με τις νέες επενδύσεις η εταιρεία θα προχωρήσει και στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της με 100 νέες θέσεις εργασίας, ώστε να υλοποιηθούν οι αναγκαίες αλλαγές σε επίπεδο δομών, συστημάτων και διαδικασιών».
Η είσοδος της Volton στην αγορά των τηλεπικοινωνιών ως παρόχου υπηρεσιών κινητής-σταθερής τηλεφωνίας και internet αποτελεί μέρος του φιλόδοξου στρατηγικού σχεδιασμού της εταιρείας, που περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξης των 500 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της σε