«Βόμβα»: Καταργούνται τα SMS από τα κινητά μας – Δείτε τι θα τα αντικαταστήσει

Κινητά: Ξεχάστε τα SMS, έρχονται τα RCS. Οι δύο Ελληνίδες που φέρνουν τη διαφημιστική επανάσταση στα νέα μηνύματα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Το RCS (Rich Communication Services) είναι ο αντικαταστάτης του SMS. Οι Κέρστιν Τρικαλίτη και Δάφνη Λουκά είχαν την ιδέα να τοποθετούν διαφημίσεις σε αυτή τη νέα εξελιγμένη μορφή μηνυμάτων.

H εταιρεία “Out There Media” ιδρύθηκε το 2008 και στράφηκε σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, όπου και έχτισε συνεργασίες με μεγάλα brands, πολυεθνικές διαφημιστικές εταιρείες και γνωστούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

Το 2020, όπως αναφέρει το newmoney.gr  η εταιρεία υλοποίησε τη μεγαλύτερη mobile καμπάνια για ενημέρωση και πρόληψη του κορονοϊού που έγινε ποτέ σε κινητά διεθνώς, για λογαριασμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Αυτή την περίοδο, μετά από επιτυχημένες καμπάνιες για λογαριασμό μεγάλων brands σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Νιγηρία, η Νότια Αφρική και το Μεξικό, η εταιρεία εισάγει την τεχνολογία RCS στην Ελλάδα σε συνεργασία με τη Google και την Cosmote, για να ακολουθήσουν οι ΗΠΑ και επιλεγμένες Ευρωπαϊκές χώρες, μέχρι το τέλος του 2023.

Κινητά: Λίγα λόγια για το RCS

To RCS είναι ουσιαστικά το imessage της Google. Δίνει τη δυνατότητα να μοιραστεί κανείς βίντεο, ταινίες, αρχεία pdf, φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, χωρίς να υπάρχει όριο στα μήκος των μηνυμάτων.

Το RCS πρόκειται να γίνει το μεγαλύτερο μέσο στον κόσμο. Συγκεκριμένα, αναμένεται να φτάσει το 1 δισεκατομμύριο χρήστες μέχρι το τέλος του 2023, ενώ μέχρι το τέλος του 2028, ένα σημαντικό ποσοστό των 5 δισεκατομμυρίων συσκευών Android παγκοσμίως θα είναι χρήστες RCS (3,7 δισεκατομμύρια).

Μέσα σε αυτή τη “φυλή” μηνυμάτων έρχονται να προστεθούν διαφημίσεις.

Τα εμπορικά σήματα θα μπορούν να προσεγγίσουν το 61% του συνόλου των χρηστών smartphone μέσω RCS.

Tα brands θα δαπανήσουν 52,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε RCS μέχρι το 2028, που αντιστοιχεί περίπου στο 16% του συνολικού ψηφιακού διαφημιστικού budget. Εκεί η “Out There Media” έρχεται να πρωταγωνιστήσει.

Οπως μάς λέει η Κέρστιν Τρικαλίτη, CEO & co-founder της εταιρείας, “είμαστε πρωτοπόροι στην τεχνολογία Rich Messaging (RCS) και μe αυτήν φέρνουμε την επανάσταση στην ψηφιακή διαφήμιση.

Τον τελευταίο καιρό έχουμε σχεδιάσει και υλοποιήσει διαφημιστικές καμπάνιες Rich Messaging για λογαριασμό μερικών από τα ισχυρότερα brands στον πλανήτη, όπως Netflix, McDonald’s, Disney, Budweiser, Unilever (Knorr, Dove κ.α.) Burger King, σε στρατηγικές, απαιτητικές αγορές ανά τον κόσμο.

Τα αποτελέσματα ως προς την ανταπόκριση των παραληπτών είναι εντυπωσιακά και ξεπερνούν κάθε προσδοκία και προηγούμενο στον διαφημιστικό κλάδο διεθνώς.

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μία φάση δυναμικής επέκτασης σε εξαιρετικά σημαντικές αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης, σε συνεργασία με την Google που είναι global partner μας στο RCS.

Μαζί φέραμε πρώτοι το RCS και στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Cosmote, με μία φανταστική καμπάνια που θα επαναπροσδιορίσει την διαφημιστική αγορά στη χώρα μας”.

Κινητά: Πώς δημιουργήθηκε η εταιρεία;

Η Δάφνη Λουκά μας αφηγήθηκε τη συζήτηση από την οποία ξεκίνησε η ίδρυση της ελληνικής εταιρείας:

“Με την Κέρστιν ήμασταν φίλες και λέγαμε πολλές φορές να δημιουργήσουμε μια εταιρεία. Μια μέρα μου λέει: «Ξέρω τι θα κάνουμε. Εχω μπροστά μου το “In Style” σε έντυπη μορφή και δίπλα βλέπω το content του στο κινητό, σε ψηφιακή μορφή. Το περιοδικό έχει πολλές διαφημίσεις, αλλά το κινητό καθόλου. Είμαι σίγουρη ότι οι καταχωρήσεις του περιοδικού θα περάσουν στο κινητό και αυτό θα είναι το επόμενο βήμα της διαφήμισης».

Και είπαμε «αυτό θα κάνουμε, θα βάλουμε διαφήμιση στο κινητό». Μιλάμε για μια εποχή που αναζητούσες στο Google «mobile advertising» και σου έβγαζε ως αποτελέσματα διαφημίσεις σε αυτοκίνητα (εταιρείες που νοικιάζουν αυτοκίνητα για να βάλεις διαφήμιση στην πόρτα τους). «Είμαι μέσα», της απάντησα, «let’s do it!».

Κινητά: Έκτακτη ανακοίνωση από το WhatsApp –  Προσοχή – Αφορά όλους όσοι έχουν την εφαρμογή

Η εταιρεία, που ανήκει στον κολοσσό τεχνολογίας Meta, ανακοίνωσε ότι οι χρήστες θα μπορούν να διορθώνουν τα μηνύματά τους για 15 λεπτά από τη στιγμή που τα έστειλαν.

Η νέα αυτή υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη στα δύο δισεκατομμύρια χρήστες του WhatsApp μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

«Από το να διορθώσετε ένα ορθογραφικό ή και να προσθέσετε κάτι στο μήνυμά σας, είμαστε ενθουσιασμένοι που σας φέρνουμε μεγαλύτερο έλεγχο στα τσατ σας» γράφει σε ανάρτηση στο επίσημο blog του το WhatsApp.

Και συνεχίζει:

«Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να πατήσετε παρατεταμένα πάνω στο μήνυμα και να επιλέξετε “επεξεργασία” από το μενού που θα ανοίγει για 15 λεπτά από την αποστολή του».

Ωστόσο, οι συνομιλητές σας θα γνωρίζουν ότι το μήνυμα έχει υποστεί επεξεργασία, καθώς θα γίνεται σχετική αναφορά.

Δεν θα γνωρίζουν, όμως, ποιες είναι οι αλλαγές που υπέστη.

Το παράδειγμα που μοιράστηκε στο μπλογκ του το WhatsApp

Η ανακοίνωση του WhatsApp έρχεται μετά από αντίστοιχες ανακοινώσεις των Telegram και Signal.

Το ευρύ κοινό γνώρισε για πρώτη φορά υπηρεσίες επεξεργασίας μηνυμάτων μέσω του Facebook, που ανήκει στην ίδια μαμά εταιρεία, πριν από 10 χρόνια.

Τότε, το κοινωνικό δίκτυο είχε αποκαλύψει ότι περισσότεροι από τους μισούς χρήστες του μπαίνουν στις σελίδες τους από κινητά τηλέφωνα, που είναι… επιρρεπή στα ορθογραφικά λάθη.

Πέρσι, ο Ίλον Μασκ ανακοίνωσε ότι θα επιτρέψει στους επί πληρωμή χρήστες του να επεξεργάζονται τα tweet τους για 30 λεπτά μετά από την ανάρτησή τους.

Κινητά: Τεράστια ανατροπή – Τι αποφάσισε, πως μας… έσωσε!

Έπειτα από διάλογο με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (δίκτυο CPC), το WhatsApp δεσμεύτηκε να είναι πιο διαφανές ως προς τις αλλαγές στους όρους παροχής υπηρεσιών του.

Επιπλέον, η εταιρεία θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν ενημερώσεις όταν διαφωνούν μαζί τους και θα εξηγεί ξεκάθαρα πότε μια τέτοια απόρριψη οδηγεί τον χρήστη να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του WhatsApp.

Επίσης, το WhatsApp επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν κοινοποιούνται σε τρίτα μέρη ή άλλες εταιρείες Meta – συμπεριλαμβανομένου του Facebook – για διαφημιστικούς σκοπούς.

Ο διάλογος συντονίστηκε από τη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και την Ιρλανδική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών και διευκολύνθηκε από την Επιτροπή.

«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις του WhatsApp να αλλάξει τις πρακτικές του για συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ, να ενημερώνει ενεργά τους χρήστες για τυχόν αλλαγές στη σύμβασή τους και να σέβεται τις επιλογές τους, αντί να τους ρωτά κάθε φορά που ανοίγουν την εφαρμογή.

Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να κατανοήσουν σε τι συμφωνούν και τι συνεπάγεται συγκεκριμένα αυτή η επιλογή, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα».

Το δίκτυο CPC έστειλε για πρώτη φορά επιστολή στο WhatsApp τον Ιανουάριο του 2022, έπειτα από ειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ από τις ενώσεις μέλη της σχετικά με εικαζόμενες αθέμιτες πρακτικές στο πλαίσιο των ενημερώσεων της WhatsApp στους όρους παροχής υπηρεσιών και την πολιτική απορρήτου τους.

Τον Ιούνιο του 2022, το Δίκτυο CPC έστειλε μια δεύτερη επιστολή στο WhatsApp, επαναλαμβάνοντας το αίτημά τους ότι οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται ξεκάθαρα για το επιχειρηματικό μοντέλο τoυ WhatsApp και, ειδικότερα, για το εάν το WhatsApp αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που σχετίζονται με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Έπειτα από συζητήσεις μεταξύ του Δικτύου CPC, της Επιτροπής και του WhatsApp, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.

Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, το WhatsApp θα:

  • εξηγεί ποιες αλλαγές σκοπεύει να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους
  • περιλαμβάνει τη δυνατότητα απόρριψης των ενημερωμένων όρων παροχής υπηρεσιών τόσο ευδιάκριτα όσο και τη δυνατότητα αποδοχής τους
  • βεβαιώνει ότι οι ειδοποιήσεις που ενημερώνουν για τις ανανεωμένες ενημερώσεις μπορούν να παραβλεφθούν ή η αναθεώρηση των ενημερώσεων μπορεί να καθυστερήσει, καθώς και να υπάρχει σεβασμός στις επιλογές των χρηστών και να μην στέλνονται επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις

Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο το WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων στις πολιτικές του και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση – συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επιβολής προστίμων.

Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη της Επιτροπής και η τελευταία σάρωση του CPC σχετικά με τα «σκοτεινά μοτίβα» έδειξε ότι πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν «σκοτεινά μοτίβα», για παράδειγμα καθιστώντας πιο δύσκολη την απεγγραφή από μια υπηρεσία παρά την εγγραφή σε αυτήν.

Το Δίκτυο CPC, με την υποστήριξη της Επιτροπής, θα συνεχίσει να εντείνει τις προσπάθειές του για την αντιμετώπιση τέτοιων παράνομων πρακτικών όπου εμφανίζονται.