Κινητά τηλέφωνα: Όταν ο ερασιτέχνης φωτογράφος και επιστήμονας Gaurav Agrawal ανέβασε μια φωτογραφία στο διαδίκτυο – δεν περίμενε ότι θα κατέστρεφε εκατομμύρια κινητά Android.
Ο Agrawal τράβηξε μια φωτογραφία ενός ηλιοβασιλέματος και αργότερα την ανέβασε στο δημοφιλές site κοινής χρήσης φωτογραφιών, Flickr για να το δουν και να το κατεβάσουν άλλοι χρήστες για προσωπική τους χρήση.
Ωστόσο, όταν οι χρήστες τηλεφώνων Android – συμπεριλαμβανομένων εκείνων με τηλέφωνα Samsung και Google Pixel – την κατέβασαν, αντιμετώπισαν προβλήματα.
Ορισμένοι χρήστες ανέφεραν ότι όταν προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν την εικόνα ως ταπετσαρία, βρήκαν ότι προκαλούσε πρόβλημα στα τηλέφωνά τους.
Οι συσκευές άρχισαν να ενεργοποιούνται και να απενεργοποιούνται, απαιτώντας επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων – μια διαδικασία που διαγράφει όλα τα δεδομένα.
Μιλώντας για το φαινόμενο που προκάλεσε άθελά του ο Agrawal είπε στο BBC: «Δεν έκανα τίποτα επίτηδες. Λυπάμαι που οι άνθρωποι κατέληξαν να έχουν προβλήματα».
Ο Agrawal παραδέχτηκε ότι ήταν χρήστης iPhone και έτσι δεν γνώριζε τα προβλήματα που προκάλεσε η φωτογραφία του στους κατόχους Android.
Αναλογιζόμενος την ώρα που τράβηξε τη φωτογραφία, ο Agrawal πρόσθεσε: «Ήταν μια μαγική βραδιά. Ήταν σκοτεινά και συννεφιασμένα και πιστεύαμε ότι δεν θα ήταν υπέροχο ηλιοβασίλεμα. Ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε όταν τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν».
Ως αποτέλεσμα του ζητήματος που έγινε viral για τους λάθος λόγους, η ανάρτηση του Agrawal στο Flickr περιλαμβάνει τώρα μια προειδοποίηση προς τους χρήστες Android.
Ο Ken Munro και ο Dave Lodge από την εταιρεία ασφαλείας Pen Test Partners περιέγραψαν στο BBC γιατί μπορεί να συνέβη το σφάλμα: «Καθώς οι ψηφιακές φωτογραφίες έχουν βελτιωθεί σε ποιότητα, τα τηλέφωνα πρέπει να ελέγχουν τι είναι ο χρωματικός χώρος της εικόνας για να βρουν πώς να την εμφανίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ένα τηλέφωνο ξέρει πώς να εμφανίζει ακριβώς τη σωστή απόχρωση του πράσινου, για παράδειγμα».
Πρόσθεσαν ότι υπάρχουν «διάφοροι τρόποι καθορισμού του χρωματικού χώρου» και ότι είναι δυνατό να δημιουργηθούν εικόνες με περισσότερες πληροφορίες χρώματος από αυτές που μπορούν να χειριστούν ορισμένες συσκευές.
«Αυτό που συνέβη εδώ είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο ορισμένα τηλέφωνα αντιμετωπίζουν αυτές τις συνθήκες, έχει πάει στραβά», συνέχισαν.
«Το τηλέφωνο κολλάει επειδή δεν ξέρει πώς να το αντιμετωπίσει σωστά και οι προγραμματιστές λογισμικού πιθανότατα δεν είχαν σκεφτεί ότι αυτό μπορεί να συμβεί», κατέληξαν.
Κινητή τηλεφωνία: Στην υγεία των κορόιδων – Τι θα πληρώνουμε στους λογαριασμούς
Με αυξήσεις στα τιμολόγια της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έρχονται αντιμέτωποι το τελευταίο διάστημα χιλιάδες συνδρομητές εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Οι αυξήσεις αφορούν τα συμβόλαια που λήγουν και στο εξής θα ανανεώνονται με πρόσθετες επιβαρύνσεις, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει την αιτούμενη από τις εταιρείες τηλεφωνίας τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων.
Οι εταιρείες στα νέα συμβόλαια προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια με το ίδιο πρόγραμμα.
Η αύξηση μπορεί να είναι από 4 έως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ το μήνα. Ποσοστιαία η αύξηση αγγίζει το 20% σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις, όπως επισημαίνεται στο ίδιο δημοσίευμα.
Αποτυπώνοντας τον ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό χάρτη, η Eurostat σε έρευνά της αναδεικνύει πως οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
Σημειώνεται στο ίδιο δημοσίευμα πως οι νέες αυξήσεις αφορούν κυρίως συνδρομητές οι οποίοι στο παρελθόν είχαν αποκτήσει μια σύνδεση συμβολαίου με έκπτωση από τον ονομαστικό κατάλογο.
Ωστόσο, με δεδομένο ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές με συμβόλαιο είτε κινητής είτε σταθερής τηλεφωνίας απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι αυξήσεις τους αγγίζουν όλους.
Οι συνδρομητές δεν είναι υποχρεωμένοι να αποδεχθούν να δεχθούν την προτεινόμενη αύξηση.
Μπορεί να ζητήσει αζημίως για τον ίδιο, εφόσον το συμβόλαιο του έχει λήξει, τη μεταφορά του στο δίκτυο άλλου παρόχου.
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες ποντάρουν στο γεγονός της «αδράνειας» του συνδρομητή.
Αν κάνει κίνηση ο καταναλωτής και ζητήσει αλλαγή παρόχου, τότε είναι πιθανό να επανέλθει η εταιρεία στην αρχή της προσφορά της.
Κινητή τηλεφωνία: Πώς μας ακούει το τηλέφωνό μας
Ένας από τους μεγαλύτερους αστικούς μύθους είναι το ό,τι μας ακουν τα κινητά μας. Είναι όμως έτσι;
Συχνά λέγεται σε συζητήσεις ανάμεσα σε παρέες πως το κινητό μας πλέον μπορεί να μας «ακούσει», να αντιδράσει στα λεγόμενα μας και να μας προωθήσει διαφημίσεις ανάλογες με όσα έχουμε συζητήσει.
Τι είναι τα voice cookies, πώς λειτουργούν και πώς θα τα απενεργοποιήσουμε.
Πώς μπορούμε να σταματήσουμε τα κινητά μας από το να ακούν την κάθε μας λέξη.
Η αλήθεια είναι ότι δεν μας «ακούει» το κινητό μας αλλά η… Google.
Η Google έχει πρόσβαση στα ηχητικά δεδομένα και ιδίως σε συζητήσεις των χρηστών με τον ψηφιακό της βοηθό, το Google Assistant, ενώ χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα των χρηστών με στόχο την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.
Η εταιρεία έχει επισημαίνει πολλές φορές ότι δεν αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά για διαφημιστικούς λόγους, αλλά για να βελτιστοποιήσει τις υπηρεσίες της.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «Online Tech Tips», η Google ακούει διαρκώς, δεδομένου ότι το μικρόφωνο του κινητού είναι συνεχώς ανοικτό, προκειμένου να λειτουργούν οι υπηρεσίες φωνητικής βοήθειας.
Για να σταματήσει η Google να σας «ακούσει», αρχικά, θα πρέπει να απενεργοποιήσετε τη λειτουργία της ηχογράφησης, μέσα από την ιστοσελίδα της ίδιας της Google. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε στη συνέχεια είναι τα εξής:
- Είσοδος στον λογαριασμό της Google
- Κλικ στην επιλογή» Δεδομένα και απόρρητο» (Data & Privacy).
- Στην ενότητα «Ρυθμίσεις ιστορικού» (History Setings), κλικ στην επιλογή «Δραστηριότητα ιστού και εφαρμογών» (Web & App Activity).
- Δίπλα στη «Συμπερίληψη Δραστηριότητας φωνής και ήχου» (Include voice and audio activity), ο χρήστης μπορεί να δει εάν η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι επιλεγμένη ή όχι. Εάν θέλετε να την απενεργοποιήσετε, αυτό γίνεται με κλικ πάνω της.
Τα voice cookies αποθηκεύουν πληροφορίες από συζητήσεις μεταξύ ατόμων που γίνονται κοντά σε συσκευές όπως smartphones και tablets.
Όταν χρησιμοποιούμε τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις των συσκευών μας όσα λέμε μπορεί να ηχογραφούνται από το μικρόφωνο.
Αυτό γίνεται μέσω εφαρμογών εικονικής βοήθειας μέσω φωνής (virtual assistants) όπως το Siri, το google assistant και άλλες οι οποίες έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους χρήστες ακούγοντας τα αιτήματά τους για κάποια κλήση, κάποιο sms ή μια λίστα υποχρεώσεων.
Οι πληροφορίες που συλλέγονται σύμφωνα με την ειδικό, αποθηκεύονται σε κάποιον server και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς σκοπούς ή marketing.
Η εν λόγω πρακτική είναι νόμιμη.
Ο λόγος είναι ότι τις περισσότερες φορές δίνουμε συγκατάθεση όταν αποδεχόμαστε τους όρους και προϋποθέσεις των εφαρμογών που κατεβάζουμε ή των ενημερώσεων του λογισμικού.
Ανάμεσα σε αυτούς τους όρους αποδεχόμαστε τη συλλογή των δεδομένων μας και τη χρήση φωνητικά καθοδηγούμενων «βοηθών».
Κινητή τηλεφωνία: «Σεισμός» στην αγορά με νέο παίκτη – «Τρέμουν» Vodafone, Cosmote και NOVA
Αλλάζει το σκηνικό στην κινητή τηλεφωνία καθώς μια νέα εταιρεία ετοιμάζεται να μπει «σφήνα» στην αγορά.
Θέμα ημερών αποτελεί η είσοδος της Volton στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, καθώς η υπογραφή και το τυπικού μέρους της συμφωνίας με τη Vodafone αναμένεται να λάβει χώρα μέχρι τα μέσα του τρέχοντος μήνα.
Η πρόθεση της Volton να μπει στην αγορά των τηλεπικοινωνιών έχει γίνει γνωστή από το 2021, με την εταιρεία να ανακοινώνει πέρυσι τη συμφωνία της με τη Vodafone προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στην κινητή τηλεφωνία, ως εικονικός πάροχος (Mobile Virtual Network Operator – MVNO).
Είχαν προηγηθεί διαβουλεύσεις και με τις άλλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας καθώς η Volton δεν θα διαθέτει δικές της υποδομές αλλά θα «νοικιάζει» το ραδιοδίκτυο από τους παρόχους κινητής.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει και οι τιμές χονδρικής που λαμβάνει να είναι τέτοιες που να επιτρέπουν την δραστηριοποίησή της στο πλαίσιο ενός υγιούς ανταγωνισμού.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director της εταιρείας στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο φιλόδοξος στρατηγικός σχεδιασμός της Volton περιλαμβάνει την είσοδο της στην τηλεπικοινωνιακή αγορά.
«Ο εταιρικός μετασχηματισμός δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για ανάπτυξη και διαρκή εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα και υπηρεσίες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίτος σε ανάρτησή του στο LinkedIn συμπληρώνοντας ότι με τις νέες επενδύσεις η εταιρεία θα προχωρήσει και στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της με 100 νέες θέσεις εργασίας, ώστε να υλοποιηθούν οι αναγκαίες αλλαγές σε επίπεδο δομών, συστημάτων και διαδικασιών».