Κίνηση – ματ από τα μικρά σούπερ μάρκετ που συσπειρώνονται για να χτυπήσουν τις μεγάλες αλυσίδες.
Η κίνηση ακούει στο όνομα Ερμής και πρόκειται για το κοινό εμπορικό σχήμα που στήνουν οι όμιλοι αγορών «Αστέρας» και «ΕΛΕΤΑ».
Ο απώτερος στόχος τους είναι η ενίσχυση της διαπραγματευτικής τους δύναμης και την εξασφάλιση καλύτερων τιμών από τους προμηθευτές.
Όπως αποκαλύπτει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος πολύ σύντομα θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, ώστε η νέα οντότητα (ΙΚΕ) να αποκτήσει ΑΦΜ και να καταχωρηθεί στα μητρώα του Κράτους.
Η παραπάνω πρωτοβουλία, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές φιλοδοξεί να δημιουργήσει νέα δεδομένα στον χώρο της «μικρής λιανικής», αποτελώντας «απάντηση» στην επεκτατική πολιτική των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Το δίκτυο των δύο Ομίλων συγκεντρώνει ανεξάρτητους λιανέμπορους απ’ όλη την επικράτεια -632 λιανεμπορικές επιχειρήσεις με συνολικό τζίρο περίπου 873 εκατ. ευρώ και απασχολούν 4.630 εργαζόμενους.
Το ενιαίο σχήμα σύμφωνα με τους εμπνευστές του θα επιχειρήσει να αναβαθμίσει τον ρόλο των μεμονωμένων σούπερ μάρκετ, προσφέροντας υπηρεσίες και προϊόντα που θα τα διαφοροποιεί από τις μεγάλες αλυσίδες και θα ενισχύει την ανταγωνιστικότητά τους.
Η «επιθετική πολιτική επέκτασης» που έχουν υιοθετήσει οι μεγάλοι παίκτες με όχημα το franchise πιέζει αφόρητα τους μικρότερους, με αποτέλεσμα πολλοί να υποκύπτουν στις προτάσεις εξαγοράς που καταθέτουν.
Έξαλλοι στον Σκλαβενίτη με τον ΑΒ: Τι έκανε κρυφά – Έρχεται… απάντηση
Μπήκε σφήνα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ στις… δουλειές του Σκλαβενίτη, με τον ισχυρό παίκτη να ετοιμάζει κίνηση – ματ.
Όπως διαβάζουμε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, στη σχέση του efood με την Σκλαβενίτης παρείσφρησε πριν λίγες μέρες η ΑΒ Βασιλόπουλος, δηλαδή, πλέον μέσω της γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας γίνεται παραγγελιοληψία και διανομή προϊόντων και για τη θυγατρική του ομίλου Ahold-Delhaize.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έκανε αυτή την κίνηση, μετά την παύση λειτουργίας της InstaShop στην Ελλάδα στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου.
Θυμίζουμε ότι η InstaShop συνεργαζόταν με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, MyMarket, Bazaar και Θανόπουλος. Μάλιστα δεν αποκλείεται εκτός από την ΑΒ Βασιλόπουλος το efood να προχωρήσει το επόμενο διάστημα και σε συνεργασία και με άλλες αλυσίδες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο site του efood η παράδοση για τα προϊόντα της ΑΒ Βασιλόπουλος γίνεται σε 20 – 25 λεπτά ενώ η ελάχιστη παραγγελία είναι 20 ευρώ.
Όσον αφορά τη Σκλαβενίτης, συνεχίζει τη συνεργασία της με το efood (παράδοση 6-48 ώρες, ελάχιστη παραγγελία 30 ευρώ, Delivery 2,50 ευρώ, ενώ ενεργή είναι και η υπηρεσία Sklavenitis Express, που λειτουργεί επίσης μέσω της γνωστής πλατφόρμας, δίνοντας τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ψώνια από 2.500 κωδικούς με παράδοση σε 40 – 45 λεπτά.
Αν θα υπάρξει απάντηση και από τον Σκλαβενίτη, δηλαδή εάν θα διευρύνει την παρουσία του και στην έτερη μεγάλη πλατφόρμα της ελληνικής αγοράς, τη Wolt, η οποία συνεργάζεται με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Μy Market, Μασούτης και Κρητικός, μένει να το δούμε στο άμεσο μέλλον.
Σούπερ μάρκετ: Ξανάρχεται κολοσσός στην Ελλάδα
Σούπερ μάρκετ: Μια επιστροφή από το παρελθόν αλλάζει το σκηνικό στην αγορά των σούπερ μάρκετ.
Ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα.
Η ιστορία του Carrefour ξεκινά το 1959 με τη συνάντηση του Marcel Fournier, ιδιοκτήτη ενός καταστήματος νεωτερισμών στο Annecy και της οικογένειας Badin-Defforey, χονδρέμπορου τροφίμων στο Lagnieu στο Ain.
Προερχόμενοι από επιχειρηματικές οικογένειες, ο Marcel Fournier και ο Denis Defforey εφάρμοσαν self-service γαλλικού τύπου, πρώτα σε μια επιφάνεια 200 τμ, προτού ανοίξουν τον Ιούνιο του 1960 ένα σούπερ μάρκετ 850 τμ στη διασταύρωση της λεωφόρου Parmelan και της λεωφόρου André-Theuriet στο Annecy. Άλλωστε η γαλλική λέξη Carrefour σημαίνει «σταυροδρόμι» και «δημόσια πλατεία».
Το 1970 η Carrefour εισέρχεται στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, ενώ τρία χρόνια αργότερα ξεκινά η «διεθνοποίησή» της, μέσω της εξερεύνησης νέων αγορών.
Έτος ορόσημο αποδείχθηκε το 1999, όταν η συγχώνευση της Carrefour με την Promodès γέννησε τον δεύτερο μεγαλύτερο διανομέα στον κόσμο.
Σήμερα, με ένα δίκτυο περίπου 13.000 καταστημάτων σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική, η Carrefour αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής τροφίμων σε παγκόσμιο επίπεδο, με έσοδα ύψους 78,6 δισ. ευρώ το 2020.
Ο όμιλος απασχολεί 320.000 εργαζόμενους.
Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα.
Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα.
Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour – Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.
Το έμβλημα του Carrefour προκαλεί μέχρι σήμερα ερωτηματικά. Κάποιοι νομίζουν ότι είναι απλώς το λατινικό γράμμα C, ορισμένοι το βλέπουν ως βέλος και κάποιοι άλλοι, με περισσότερη φαντασία, είναι σίγουροι ότι πρόκειται για αμόνι.
Σχεδόν άγνωστη παραμένει, εξήντα χρόνια από την ίδρυσή του, η ιστορία του γαλλικού ομίλου.
Η δημιουργία του πρώτου Carrefour γίνεται στην πόλη Ανσί της Νοτιοανατολικής Γαλλίας. Ιδιοκτήτες και ιδρυτές της νέας εταιρείας ήταν η οικογένεια Ντεφορέ και ο Μαρσέλ Φουρνιέ.
Οι πρώτοι ήταν οι κληρονόμοι μιας δυναστείας εμπόρων και ο δεύτερος ένας ανήσυχος έμπορος από το Ανσί.
Ο Φουρνιέ είχε προσπαθήσει από το 1950 να αλλάξει την εικόνα του ψιλικατζίδικου που κληρονόμησε από τον (ιταλικής καταγωγής) πατέρα του.
Με το άνοιγμα του πρώτου πολυκαταστήματος Leclerc στην πόλη του, αντιλήφθηκε ότι το μέλλον βρίσκεται σε έναν νέο τύπο μαγαζιού που «τα έχει όλα και συμφέρει».
Η αλυσίδα θα μπορούσε να είχε διατηρήσει μέχρι σήμερα την επωνυμία Agora, όμως ο Φουρνιέ σκέφτηκε ότι το όνομα αυτό μπορεί να μη γινόταν αμέσως κατανοητό από το ευρύ κοινό. Ετσι, αντί της ελληνικής «αγοράς» προκρίθηκε η γαλλική λέξη «σταυροδρόμι» καθώς το πρώτο Carrefour βρισκόταν στο σταυροδρόμι πέντε οδών στην Ανσί.
Ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα.
Μέσω της θυγατρικής της AVE Retail & More A.E. όπως έμαθα σχεδιάζει τη λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων economy και το rebranding αυτών σε Carrefour express στο πρώτο εξάμηνο του έτους προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του και το brand awareness και στην Αττική.
Παράλληλα συνεχίζει την ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων εταιρικών και franchise με στόχο 30 νέα καταστήματα έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του έτους.
Το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Σεπτέμβριο του 2024.
Ο Νίκος Βαρδινογιάννης εξετάζει διάφορες ευκαιρίες εξαγορών που παρουσιάζονται. Μάλιστα στην Βουλγαρία τα πλανά περιλαμβάνουν το Rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo στην έως τον Σεπτέμβριο.