ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κίνηση – ματ από το e-food: Αυτό δεν το περίμενε κανείς

efood: Τους έπιασε όλους στο ύπνο το efood. Πατάει πόδι και στις λαϊκές αγορές και μπαίνει σε φάση μετασχηματισμού. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Κι όμως ακόμη και παραδοσιακές αγορές όπως η λαϊκή μπορεί να έχει ψηφιακό κανάλι πώλησης! Αυτό αποδεικνύει το «πείραμα» που πραγματοποιείται εδώ και περίπου δύο εβδομάδες μεταξύ της efood και εννέα λαϊκών αγορών της Αττικής.

Ένα πείραμα που ξεκίνησε έπειτα από πρόταση των ίδιων των λαϊκών αγορών που πλέον αυτοοργανώνονται προκειμένου να κάνουν το δικό τους ψηφιακό άλμα με την προσδοκία να διεισδύσουν σε μία νέα αγορά με τεράστιες δυνατότητες.

Μάλιστα οι πρώτες εντυπώσεις απ’ το «πείραμα» που σήμερα διεξάγεται, σύμφωνα με στελέχη της efood είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, κάτι που εφόσον επιβεβαιωθεί σε βάθος μηνών θα σημάνει όχι μόνο την παγίωση της υπηρεσίας αλλά και τη δυναμική της επέκταση με πρώτο στόχο την κάλυψη του λεκανοπεδίου της Αττικής.

«Αν αρέσει στον κόσμο, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, τότε θα το παγιώσουμε και θα το επεκτείνουμε», λέει στο newmoney ο επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης της efood κ. Χάρης Τακάς.

Σήμερα το efood υποστηρίζει εννέα λαϊκές αγορές σε:

Πατήσια, Γαλάτσι, Ν. Σμύρνη, Γλυφάδα, Αγ. Δημήτριος, Αμπελόκηποι, Δάφνη, Κολωνάκι και Βούλα. «Αν και είναι σε πιλοτικό στάδιο το πρότζεκτ προσθέτουμε κι άλλες αγορές», λέει ο κ. Τάκας.

Πώς λειτουργεί η νέα υπηρεσία; Απ’ την πλευρά του χρήστη της εφαρμογής τα πράγματα ακολουθούν τη ήδη γνωστή διαδικασία που ακολουθείτε με τα υπόλοιπα καταστήματα που χρησιμοποιούν το efood.

Κοινώς επιλέγει να μπει στην κατηγορία της λαϊκής αγοράς, εφόσον είναι διαθέσιμη στο σημείο που βρίσκεται.

Επιλέγοντας την κατηγορία αλλά και το ίδιο το προϊόν που θέλει (πχ φρούτα, μπανάνες) αυτόματα του βγάζει τους πωλητές της λαϊκής που τα διαθέτουν με τις τιμές τους. Αφού επιλέξει όλα τα προϊόντα που θέλει (και από διαφορετικούς πωλητές) στο ηλεκτρονικό του καλάθι, ολοκληρώνει τη διαδικασία με την αποστολή της παραγγελίας του και περιμένει μετά να την παραλάβει.

Το ενδιαφέρον κομμάτι, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας του που όμως φαίνεται να λειτουργεί είναι αυτό της προετοιμασίας της παραγγελίας.

Κι αυτό λειτουργεί χάρη στην ίδια τη διάθεση των πωλητών λαϊκών αγορών να κάνουν το άλμα και οργανωμένα να δοκιμάσουν τη νέα ψηφιακή αγορά.

Σε κάθε λαϊκή αγορά λοιπόν υπάρχει ένας πάγκος και ένας picker (σσ ο άνθρωπος που συγκεντρώνει τις παραγγελίες) για την υπηρεσία της efood. Ο τελευταίος, που είναι άνθρωπος της λαϊκής και όχι υπάλληλος της efood θα συγκεντρώσει τις παραγγελίες απ’ τους πωλητές στον πάγκο, ώστε αργότερα να περάσει ο διανομέας και να παραλάβει προς διανομή.

«Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό πως αυτοοργανώθηκαν οι άνθρωποι της λαϊκής ώστε αυτό το πράγμα, που έχει αρκετές δυσκολίες κυρίως στο κομμάτι των Logistics, ώστε να λειτουργήσει», λέει ο κ. Τάκας. «Έχουν οργανωθεί εσωτερικά και στο κομμάτι του service όσο και της τιμολόγησης. Τιμολογούν όλοι μαζί και μετά ‘σπάνε’ τα λεφτά», συμπληρώνει.

Είναι ένα μοντέλο στο οποίο κατέληξε το efood μαζί με τους πωλητές της λαϊκής, που το πρότειναν εξαρχής, και πλέον έτσι επεκτάθηκε και επεκτείνεται και σε άλλα σημεία στο λεκανοπέδιο.

«Δεν είναι απλά ένα νέο κανάλι διάθεσης των προϊόντων τους, αλλά μία νέα αγορά που φέρνει επιπρόσθετα έσοδα μιας και η χρήση της συνήθως γίνεται από ανθρώπους που δεν μπορούν να πάνε ή δεν έχουν συνηθίσει να πηγαίνουν στη λαϊκή, όπως εργαζόμενοι ή ακόμα και νέοι που πλέον κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά», λέει ο κ. Τάκας.

Αν και ο κ. Τάκας δεν γνώριζε κατά τη διάρκεια της συζήτησης τις προμήθειες που χρεώνει ακριβώς η efood στους πωλητές των λαϊκών αγορών, υπενθυμίζει το βασικό «τιμοκατάλογο» των υπηρεσιών της πλατφόρμας. Δηλαδή 12% για το κομμάτι της παραγγελιοληψίας, που μαζί με το delivery, που στην περίπτωση των λαϊκών παίζει κρίσιμο ρόλο, φθάνει το 25% επί της απόδειξης.

Γενικά πάντως η νέα υπηρεσία, μαζί με την αντίστοιχη του “Gate Delivery» στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, που «τρέχει» τους τελευταίους μήνες, υπογραμμίζει και το σχέδιο που έχει η δημοφιλής πλατφόρμα να συνεχίσει να επεκτείνετε στο κομμάτι των ψηφιακών υπηρεσιών παρά το γεγονός ότι μπαίνει πλέον σε μία νέα φάση μετασχηματισμού με την προσθήκη των εταιρειών και των δομών του Ομίλου Μούχαλη που εντάσσονται στον όμιλο της μητρικής Delivery Hero.

efood: Ως την επόμενη εβδομάδα το deal

Η ολοκλήρωση του deal, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να γίνει ως την επόμενη εβδομάδα μετά τις εγκρίσεις που παρείχε στα τέλη Μαϊου η Επ. Ανταγωνισμού υπό κάποιες προϋποθέσεις.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής και η αλλαγή του ιδιοκτησιακού θα αποτελέσει το πρώτο στάδιο ενός επικείμενου μεγάλου μετασχηματισμού που θα δώσει στο efood το χαρακτήρα ενός 360Ο λιανέμπορου, και όχι μόνο.

Κι αυτό διότι η ψηφιακή πλατφόρμα πλέον θα επεκταθεί και θα συνδυάσει τα dark stores του Ομίλου Μούχαλη, το χονδρεμπόριο και τη διανομή και την αλυσίδα λιανικής kiosky’s που αναπτυσσόταν σήμερα (και ως franchise) παράλληλα με τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Αν και η εξαγορά γίνεται απευθείας απ’ τη μητρική, η διοίκηση των νέων εταιρειών θα γίνεται απ’ τους ανθρώπους της efood με τον κ. Γιώργο Μούχαλη όμως να συνεχίζει να έχει σημαντικό ρόλο «τουλάχιστον για τα επόμενα αρκετά χρόνια», όπως λέει ο κ. Τάκας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το φθινόπωρο θα συγκροτηθεί και το τριετές επιχειρηματικό πλάνο των νέων εταιρειών καθώς και θα αποφασισθούν οι λεπτομέρειες της αλληλοεπικάλυψης μεταξύ του Online και της τεχνογνωσίας του efood με το offline και την τεχνογνωσία για τη λειτουργία και εμπορική δραστηριότητα φυσικών δομών των εταιρειών Μούχαλη.

«Και όλα αυτά να τα εξελίξουμε προς πάσα κατεύθυνση, τόσο τεχνολογικά όσο και σαν concepts με άξονα τα δίκτυα των convenience stores. «Και όσο μεγαλώνουν αυτά, θα μεγαλώνουν παράλληλα τα κομμάτια της διανομής, της χονδρεμπορίας κοκ», συμπληρώνει ο κ. Τάκας.

efood: Γιατί σκοτώνεται με το Wolt και Box

Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό τοπίο εξελίσσεται η αγορά του e-delivery στην Ελλάδα, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και διαρκείς εξελίξεις στο σύνολό της. Ποιος θα κερδίσει τη μάχη; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Xαρακτηριστικότερη των εξελίξεων αυτών ήταν η εξαγορά των εταιρειών Άλφα Διανομές, ΙΝΚΑΤ (Κiosky’s), delivery.gr και e-table από τον γερμανικό όμιλο Delivery Hero –ιδιοκτήτη της e-food στην Ελλάδα− τον Σεπτέμβριο του 2021 από τον όμιλο Μούχαλη.

Σε ό,τι αφορά τη Wolt, τον Νοέμβριο του 2021 εξαγοράστηκε η μητρική εταιρεία από την DoorDash με τίμημα ύψους 7 δισ. ευρώ, γεγονός που, όπως ανέφεραν στο Capital.gr πρόσφατα πηγές της εταιρείας, δεν διαφοροποιεί σημαντικά το μοντέλο λειτουργίας στη χώρα μας.

Tην ίδια στιγμή, και ο όμιλος ΟΤΕ επενδύει σε αναδυόμενα ψηφιακά κανάλια αγορών, όπως είναι η διανομή φαγητού μέσω της BOX, καθώς και σε άλλους τομείς όπου είτε ήδη έχει εισέλθει είτε πρόκειται να εισέλθει προσεχώς.

Σύμφωνα με την efood, το 2021 κινήθηκε περαιτέρω ανοδικά σε επίπεδο πωλήσεων. Όπως επισημαίνεται ταυτόχρονα από πηγές της efood, την περασμένη χρονιά καταγράφηκε ανάπτυξη σε πολλαπλά επίπεδα.

Η εταιρεία κατέγραψε διπλή επέκταση, γεωγραφική, με την προσθήκη περισσότερων πόλεων στην πλατφόρμα της, καθώς και σε επίπεδο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, όπως και κατηγοριών επιχειρήσεων, με την ενσωμάτωση του efood market στις υπηρεσίες που παρέχει.

Έως αυτήν τη στιγμή η efood μετράει συνεργασίες με περισσότερες από 20.000 επιχειρήσεις εστίασης, καθώς και εμπορικά καταστήματα σε 100 πόλεις της Ελλάδας.

Εντός του 2021 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 56,7%, ως αποτέλεσμα της σημαντικής διεύρυνσης των εργασιών της και του πελατολογίου της.

Υπενθυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών της efood το 2020 ήταν 64,48 εκατ. ευρώ, από 43,17 εκατ. ευρώ το 2019. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο τζίρος της για το 2021 υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ, ανερχόμενος στα 101 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με το efood market, από την εταιρεία μάς ενημερώνουν ότι αυτήν τη στιγμή η εξυπηρέτηση πραγματοποιείται και τις 7 ημέρες της εβδομάδας, από τις 8.30 το πρωί έως τις 10.30 το βράδυ.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχει επενδύσει σε ένα ευρύ δίκτυο dark stores, logistics και last-mile delivery.

H κατηγορία efood market ξεκίνησε από την Αττική και αυτήν τη στιγμή δραστηριοποιείται σε 7 πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Ηράκλειο Κρήτης, Βόλος), έχοντας στη διάθεσή της περισσότερα από 40 hubs αποθήκευσης και διανομής σε κομβικά σημεία, με περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων προς διανομή. Πρώτος στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της υπηρεσίας, εκτός από τα εστιατόρια και τα καταστήματα, στον τομέα της μικρής λιανικής.

Η Wolt, από την πλευρά της, επενδύει στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας στα τέλη της περασμένης χρονιάς το τέταρτο darkstore της στην Αττική, και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, το οποίο ήρθε να προστεθεί σε εκείνα του Νέου Κόσμου, του Αμαρουσίου και του Περιστερίου, με σκοπό την εξυπηρέτηση των παραγγελιών και της διανομής προϊόντων σούπερ-μάρκετ μέσω του Wolt Market, το οποίο επίσης έρχεται να αποτελέσει μια αυτόνομη οντότητα με το προαναφερόμενο αντικείμενο σε σχέση με την προηγηθείσα δραστηριότητα της Wolt στη διανομή φαγητού.

Πηγές κοντά στη Wolt αναφέρουν ότι κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της κατά 3,5 φορές.

Στο δίκτυό της αυτήν τη στιγμή εντάσσονται 4.500 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε 7 πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Πάτρα, Ηράκλειο και Χανιά. Υπολογίζεται ότι η Wolt έκλεισε το 2021 με τζίρο πάνω από 27 εκατ. ευρώ, από 7,3 εκατ. ευρώ το 2019, δεδομένης της ανάπτυξης που παρουσιάζει η αγορά του food delivery αλλά και του e-retail, στο οποίο επίσης δραστηριοποιείται η Wolt μέσα από την πλατφόρμα Wolt Market.

Από την πλευρά της, η ΒΟΧ του ομίλου ΟΤΕ προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση του Skroutz Food ήδη από το 2020, ενσωματώνοντας την υπηρεσία διανομής και τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας που είχε δημιουργήσει η Skroutz, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά.

Πηγές κοντά στην εταιρεία αναφέρουν ότι στην ελληνική αγορά η BOX, η οποία αποτελεί την πλατφόρμα online παραγγελίας φαγητού της Cosmote A.E., συνεργάζεται αυτήν τη στιγμή με 9.000 καταστήματα σε 60 πόλεις της Ελλάδας.

Όπως αναφέρουν, επίσης, ο τζίρος και οι χρήστες του BOX υπερδιπλασιάστηκαν στη διάρκεια του 2021.

Ταυτόχρονα, παρέχει και τη δυνατότητα παραγγελίας φρέσκων τροφίμων, σε συνεργασία με κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, delicatessen και ζαχαροπλαστεία, καθώς και ψιλικά.

Nα σημειωθεί ότι η ανάπτυξη του ομίλου ΟΤΕ στη συγκεκριμένη αγορά αποτελεί μέρος της στρατηγικής για την επέκτασή του και σε αναδυόμενες ψηφιακές δραστηριότητες πέραν των παραδοσιακών, μέρος των οποίων αποτελεί η ανάπτυξη της πλατφόρμας ασφαλιστικών υπηρεσιών Cosmote Insurance, η Cosmote e-Payments αλλά και το διαδικτυακό στοίχημα.

Σημειώνεται ότι στο σύνολό τους οι πλατφόρμες ξεκίνησαν να συνεργάζονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας με μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ.

Επί παραδείγματι, η efood συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη, η Wolt με τα My Μarket και η BOX με τις αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός, γεγονός που αποτελεί ακόμα μία πτυχή των δραστηριοτήτων τους.

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago