Coffee Island: Μπαίνει στην αγορά καλλυντικών «δια της πλαγίας Οδού». Στρατηγική συνεργασία με την startup από την Πάτρα Coffe-Eco. Πώς εξελίσσεται φέτος η αγορά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στην αγορά καλλυντικών μπαίνει «δια της πλαγίας» η Supply Unique, η εταιρεία πίσω απ’ το γνωστό μπραντ καφέ Coffee Island.
Όπως ανακοίνωσε χθες σε ειδική εκδήλωση ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος η εταιρεία απόκτησε το 30% της startup Coffe-Eco, η οποία μέσω της επανεπεξεργασίας υπολειμμάτων καφέ αναπτύσσει αυτή την εποχή καλλυντικά για γνωστά εγχώρια μπραντς.
Μάλιστα αυτή η συμμαχία, θα οδηγήσει στη δημιουργία της πρώτης βιομηχανικής μονάδας στη Ν. Ευρώπη που επεξεργάζεται και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα καφέ espresso, για την Παρασκευή νέων προϊόντων.
Για την Supply Unique η επένδυση αυτή στην startup που ξεκίνησε το 2016 απ’ το πανεπιστήμιο Πατρών έχει φθάσει τα 400 χιλ. ευρώ, όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, προσθέτοντας πως η απόφαση αυτή συνοδεύεται και με τη δέσμευση της εταιρείας να χρησιμοποιεί ως το 5% του ετήσιου κύκλου εργασιών της σε δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία.
«Οριστικοποίησαμε το 2019 το πρώτο μας προϊόν για την αγορά καλλυντικών. Η κυκλική οικονομία είναι ένα μοντέλο που εκτιμούμε ότι θα υιοθετηθεί από όλες τις εταιρείες παραγωγής καφέ τα επόμενα χρόνια.
Κάθε μήνα συλλέγουμε περί τους 2 τόνους υπολείμματα καφέ και είμαστε σε φάση ανάπτυξης προϊόντων για τις εταιρείες όπως η Apivita, ο KORRES, η Dust and Cream και η Frezyderm» τόνισε από την πλευρά του ο Αλέξης Παντζιάρος, Managing Director της Coffe-Εco.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα τα υπολείμματα καφέ στη χώρα αγγίζουν, σε ετήσια βάση, τους 40.000 τόνους.
Στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης παρουσιάστηκαν και στοιχεία για τις οικονομικές επιδόσεις της Supply Unique καθώς και εκτιμήσεις για τις επιδόσεις φέτος. Όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος το 2022 υπήρξε μικρή κάμψη σε πωλήσεις και κερδοφορία λόγω της απόφασης να μην υπάρξουν επαναλαμβανόμενες ανατιμήσεις στα προϊόντα καφέ παρά την τεράστια πίεση. Σημείωσε δε πως θα είναι ικανοποιημένοι εάν κλείσουν τη χρόνια στα επίπεδα του 2021, κοντά δηλαδή στα 37 εκατ. ευρώ.
«Σε γενικό επίπεδο, μαζί με τα τρόφιμα, απορροφήσαμε το 80% των ανατιμήσεων. Το 2022 είχαμε περίπου 3.427 ανατιμήσεις στα προϊόντα από τους προμηθευτές» τόνισε με έμφαση ο κ. Κωνσταντινόπουλος.
Μιλώντας για το κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου ανέφερε πως το 2023 θα αγγίξει το 7% του τζίρου της εταιρείας με την προοπτική να αυξηθεί σταδιακά τα επόμενα χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ίδιος παρουσίασε, πέρυσι ο συστημικός κύκλος εργασιών (σσ υπολογίζοντας και τα καταστήματα franchise) άγγιξε τα 155 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι επενδύσεις που έχουν γίνει ή δρομολογούνται για το διάστημα 2021 – 2024 θα φθάσουν τα 11,1 εκατ. ευρώ.
Κάτω από την ομπρέλα των Coffee Island βρίσκονται 432 μικρές επιχειρήσεις, εκ των οποίων 235 καταστήματα στην ελληνική περιφέρεια, σε 52 νομούς και 102 πόλεις.
Επίσης το σήμα της βρίσκεται σε 55 καταστήματα στο εξωτερικό σε Κύπρο, Αίγυπτο, Καναδά, Ντουμπάι, Λονδίνο, Βουκουρέστι ενώ ο κ. Κωνσταντινόπουλος άφησε να εννοηθεί ότι ετοιμάζεται είσοδος και σε άλλες χώρες παραπέμποντας στο κοντινό μέλλον για συγκεκριμένες ανακοινώσεις.
Συνολικά, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κωνσταντινόπουλος συνολικά μέσα από την Coffee Island άμεσα και έμμεσα υποστηρίζονται 4.000 οικογένειες. Επίσης υπάρχει συνεργασία με 817 ελληνικές προμηθεύτριες εταιρείες.
Σε ό,τι αφορά την προμήθεια καφέ, η εταιρεία έχει αναπτύξει συνεργασία με 25 φάρμες που προμηθεύουν το 87% της συνολικής παραγωγής, η οποία βρίσκεται σε Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αφρική, Ινδία, Βιετνάμ, Βόρεια Αυστραλία και Ινδονησία.
Coffee Island: Το προφίλ
Η Coffee Island είναι η Νο 1 αλυσίδα καφεστίασης στην Ελλάδα και τη Ν. Ευρώπη. Η εταιρία έχει έδρα την Πάτρα και λειτουργεί 470 σύγχρονα καφεκοπτεία σε Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ντουμπάι και Ελβετία.
Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και διακίνησης στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1400 τόνοι καφέ τον χρόνο. Η εταιρία απασχολεί 210 στελέχη, συνεισφέρει σημαντικά στην εθνική οικονομία και τα καταστήματά της καθημερινά εξυπηρετούν χιλιάδες επισκέπτες.
Η εταιρία ξεκινά την τρίτη δεκαετία επιτυχημένης πορείας της με διεθνείς διακρίσεις, κατακτώντας την 7η θέση ανάμεσα σε παγκόσμια brands (ετήσια έκδοση FoodService Europe & Middle East 2020) και τη διάκριση της καλύτερης αλυσίδας καφέ στη Νότια Ευρώπη (Allegra European Awards 2019).
Η Coffee Island Καφεκοπτείο άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά του καφέ με το motto «Μοναδικός Καφές για Μοναδικούς Ανθρώπους», εκδημοκρατίζοντας τον specialty καφέ για όλους.
Αναπτύσσει άμεσες συνεργασίες (direct trade) με μεμονωμένους παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ, με τους εξερευνητές της να αναζητούν διαρκώς ανά τον κόσμο, φάρμες που κρύβουν μοναδικούς κόκκους & αρώματα καφέ.
Coffee Ιsland: Την ιστορία λένε οι αριθμοί
Πώς από ένα μικρό μαγαζί δημιουργείς μια καλοκουρδισμένη αλυσίδα franchise; Δυο δεκαετίες αργότερα η Coffee Island διαθέτει τετρακόσια εν ενεργεία καταστήματα στην Ελλάδα και σαράντα έξι στην Κύπρο (και άλλα 22 συνολικά υπό κατασκευή εντός ελληνικών και κυπριακών συνόρων).
Το 2010, ήταν η χρονιά που ήρθε στην εταιρεία ο σημερινός CEO Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, και έφερε μαζί του τρεις άξιους συνεργάτες.
Ένας από αυτούς και ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, σημερινός Διευθυντής στα τμήματα Operation και Research and Development. Σχεδίασαν μια νέα πορεία με τον espresso να τοποθετείται στο κέντρο.
Δεν τους πήρε πολύ καιρό αλλά κατέβαλαν αρκετή δουλειά για να δώσουν υπόσταση στο όραμά τους.
Το (τότε) νέο λογότυπο της εταιρείας λέγεται πώς πρωτοσχεδιάστηκε σε μία χαρτοπετσέτα και στη συνέχεια το επεξεργάστηκαν διάφορα δημιουργικά γραφεία μέχρι να πάρει την σημερινή του μορφή.
Στο κέντρο του λογοτύπου απεικονίζεται μια κούπα και περιμετρικά τα πέταλα του άνθους και ο καβουρδισμένος κόκκος, με εμφανή την ρωγμή από το κρακ, την σφραγίδα που αποκτά ο κόκκος κατά το καβούρδισμα.
Το 2012 πραγματοποίησαν το πρώτο direct trade εισάγοντας απευθείας καφέ από το El Salvador. Θέλει κότσια για να πληρώσει κανείς ένα κοντέινερ με καφέ από χώρα, της οποίας οι συναλλαγές θα λέγαμε πως είναι σχετικά επισφαλείς.
Σήμερα αγοράζουν και επεξεργάζονται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην Πάτρα περίπου 1.800 τόνους άφρυκτου καφέ, ποσότητα την οποία προμηθεύονται κυρίως απευθείας, από μεγάλους ή μικρότερους παραγωγούς.
Ο χώρος παραγωγής, που εκτείνεται σε 1500 τμ., περιλαμβάνει πέντε σύγχρονες μηχανές καβουρδίσματος. Από εδώ τροφοδοτούν κάθε κατάστημα της αλυσίδας.
Μέσα στα χρόνια κατάφεραν να εμπορεύονται speciality καφέδες, οι οποίοι λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία ποιότητας στο διεθνές σύστημα πόντων, (οι περισσότερες παρτίδες τους υποστηρίζουν πως έχουν λάβει από 84 έως και 94 βαθμούς).
Πρόκειται για ποιότητα που αναζητούν και συμφωνούν με τους παραγωγούς (ή τους υπευθύνους των σταθμών επεξεργασίας σε κάποιες χώρες).
Αυτοί είναι οι κόκκοι που είτε χρησιμοποιούνται στα χαρμάνια τους (blends), εποχιακά ή σταθερά, ή τους βλέπουμε στα ράφια των καφεκοπτείων συσκευασμένους μέσα στα σακουλάκια Coffee Island ως 100% specialty Arabica μονοποικιλιακοί ή ως limited edition microlot (σ.σ. περιορισμένης ποσότητας κόκκοι από μια μικρή έκταση, που διατίθεται στα καταστήματα για σύντομο διάστημα).
Για κάθε έναν από αυτούς φροντίζουν για την ιχνηλασιμότητα, όλες οι πληροφορίες είναι πάνω στο σακουλάκι, μια μοναδική ταυτότητα για αυτό που θα σερβίρουν στο ποτήρι.
Coffee Ιsland: Κάτι για όλους, χωρίς αποκλεισμούς
Όπως έκαναν και στην Αθήνα έτσι συνέβη και σε κάθε σημείο της επικράτειας, όπου έφεραν ένα καθημερινό αγαθό. “Θέλουμε να πίνετε κάθε μέρα τον καφέ σας από εμάς, γι’ αυτό προσπαθούμε να μην είναι ένας συνηθισμένος καφές, αλλά ένας πολύ καλός καφές με ποιότητα, η οποία αξίζει το αντίτιμο που δίνουν οι πελάτες” εξηγεί ο Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος.
Από τον πρώτο franchisee της Coffee Island που ξεκίνησε στον Πύργο Ηλείας πριν 18 χρόνια, ως σήμερα, που συναντάμε τα cafe-καφεκοπτεία τους σε όλη τη χώρα, διαθέτουν στο δίκτυο τους περισσότερους από τέσσερις χιλιάδες εργαζόμενους.
Σε περιοχές όπως η Νέα Καρβάλη Καβάλας, η Ναύπακτος ή η Ορεστιάδα τα καταστήματα παρείχαν νέες θέσεις εργασίας, μάλιστα περίπου το 80% της στρατιάς των barista που δουλεύουν για την εταιρεία είναι 25-35 ετών.
Η λειτουργία τους στις τοπικές αγορές έθρεψε τον καλό ανταγωνισμό. Κάπως έτσι κατάφεραν τον εκδημοκρατισμό του speciality, προσφέροντάς τέτοιους καφέδες σε πολύ κόσμο και αυτό είναι ένα επιπλέον αξίωμα που τους αναγνωρίζεται. Απομακρυσμένες από τα αστικά κέντρα πόλεις και κωμοπόλεις, απέκτησαν πρόσβαση σε ιδιαίτερους καφέδες, σε νέα προϊόντα και σε ένα καινούργιο μοντέλο εξυπηρέτησης.
Coffee Ιsland: Η εκπαίδευση φέρνει συνέπεια
Πώς εξασφαλίζετε ότι σερβίρεται ο ίδιος καφές στο Ηράκλειο Κρήτης και στην Ξάνθη; αναρωτιέμαι μεγαλόφωνα προς τους υπευθύνους. “Αρχικά, στην εταιρεία έχουμε θεσπίσει ένα εσωτερικό σύστημα εκπαίδευσης.
Ενώ ο υπάλληλος που θα φτιάξει τον καφέ μας παίζει εκείνη την στιγμή σημαντικό ρόλο για το αποτέλεσμα που θα βρούμε στην κούπα, θελήσαμε να ελαχιστοποιήσουμε την πιθανότητα “λάθους” και δώσαμε σε όλους, εκτός από τεχνική γνώση και κάποια χρήσιμα εργαλεία. Απλοποιήσαμε κάθε διαδικασία που θεωρείται τυπική.
Τέτοια εργαλεία είναι για παράδειγμα τα δυναμομετρικά πατητήρια, ώστε όλοι να πατάνε τον φρεσκοαλεσμένο καφέ με την ίδια πίεση (η πίεση που ασκείται έχει διαφορετικά αποτελέσματα στην εκχύλιση).
Ακόμα προσθέσαμε θερμόμετρα στις γαλατιέρες, για να εξασφαλίσουμε πως δεν θα πίνει κανείς καμένο γάλα στο cappuccino. Οι πάγκοι βρίσκονται χαμηλά και η μηχανή στη μέση ώστε να υπάρχει εποπτεία από τον πελάτη.
Ο υπάλληλος αναγκάζεται να φροντίζει επισταμένως για την καθαριότητα του χώρου εργασίας του” εξηγεί ο διευθυντής του Operations για το μοντέλο εκπαίδευσης και λειτουργίας.
Η εταιρεία διαθέτει πιστοποιημένα κέντρα δια βίου μάθησης, ένα σύγχρονο Coffee Campus, όπως και σύστημα e-learning στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι εργαζόμενοι του δικτύου.
Κατά την διάρκεια της καραντίνας, με όλα τα μαγαζιά ανοιχτά και νέες ανάγκες να δημιουργούνται, συνεχίστηκαν τα προγράμματα της θεωρίας online όσο και το training- διά ζώσης- τηρώντας όλα τα μέτρα στα καταστήματα, όπου γινόταν η πρακτική.
Τα μαγαζιά τους λειτουργούν ως ανθρώπινες δεξαμενές για όσους θέλουν να επενδύσουν και να εργαστούν σε άλλο κομμάτι της αλυσίδας του καφέ και να απορροφηθούν από την εταιρεία.