Κηφισός: Βρέθηκε λύση για την κίνηση – Πώς θα είναι ο νέος δρόμος

Κηφισός: Ποια είναι η τριπλέτα των έργων που θα «σώσουν» το κυκλοφοριακό για την Αττική. Μέσω των πρότυπων προτάσεων ο νέος φάκελος για το Ελευσίνα – Οινόφυτα, που κατατέθηκε στο υπουργείο Υποδομών. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 40 χιλιομέτρων που θα συνδέσει την περιοχή της Ελευσίνας με τον ΠΑΘΕ στο ύψος των Οινοφύτων, προτείνει η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να αποσυμφορηθεί ο Κηφισός.

Το νέο οδικό έργο θα έχει διαφορετική χάραξη από τον παλιότερο σχεδιασμό που προέβλεπε ο άξονας Ελευσίνα –Θήβα-Υλίκη και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη υποβληθεί από την εταιρεία στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να αξιολογηθεί με τον μηχανισμό των Πρότυπων Προτάσεων.

Πρόκειται για το δεύτερο έργο που υποβάλλει στο υπουργείο ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς έχει προηγηθεί σε συνεργασία με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ άλλη μια πρότυπη πρόταση που αφορά το σχεδιασμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και τη σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι από την εταιρεία έχει υποβληθεί και μια τρίτη πρόταση που όμως δεν αφορά οδικό έργο.

Κηφισός: Τι προβλέπει ο νέος σχεδιασμός

Τον νέο σχεδιασμό αποκάλυψε προχθές ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Πέτρος Σουρέτης μιλώντας στο φόρουμ του Οικονομικού Ταχυδρόμου.

«Υπάρχει λύση, η οποία θα αφαιρέσει από τον Κηφισό μεγάλο αριθμό ΙΧ αλλά κυριότερα θα εκτρέψει από τον οδικό άξονα τα βαρέα οχήματα, βελτιώνοντας και τον όγκο αλλά και την ταχύτητα μετακίνησης στον Κηφισό», δήλωσε ο κ. Σουρέτης, μιλώντας για ένα νέο αστικό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος αφορά στη σύνδεση του Δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού στην περιοχή του Αγίου Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και στην περιοχή του ΠΑΘΕ (Οινόφυτα), παρακάμπτοντας το ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής.

Με τον τρόπο αυτό εξυπηρετείται η οδική σύνδεση σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών των Οινοφύτων, του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, και του Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.

Τα δύο αυτά έργα σε συνδυασμό με την επέκταση της Λ. Κύμης, η οποία προκηρύχθηκε δίχως να υπάρχουν οι πόροι για να χρηματοδοτηθεί, αποτελούν για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τα τρία βασικά έργα υποδομών για να ανακουφιστεί το κυκλοφοριακό χάος της Αττικής, που αγγίζει πλέον τα όριά του λόγω και της υπερφόρτωσης της Αττικής Οδού.

Ένας σχεδιασμός ωστόσο που φαίνεται προ ώρας να προσκρούει στο έλλειμμα χρηματοδότησης, κάτι που επικαλέστηκε πρόσφατα ο υφυπουργός κ,. Νίκος Ταχιάος, λέγοντας ότι στο νέο ΕΣΠΑ δεν είναι επιλέξιμα τα οδικά έργα και αυτό θα απαιτήσει την μεγαλύτερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα.

Ο κ. Ταχιάος έχει επίσης προαναγγείλει νομοθετικές ρυθμίσεις για το νέο θεσμό των πρότυπων προτάσεων.

Πρόκειται για ένα εργαλείο ανάθεσης έργων, που ψήφισε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου σύμφωνα με το οποίο η ωρίμανση ενός έργου γίνεται από τον ιδιώτη, ο οποίος την καταθέτει στο Δημόσιο. Αν κατά την διαδικασία του διαγωνισμού που θα ακολουθήσει δεν κερδίσει το έργο, τότε αποζημιώνεται για την ωρίμανσή του και την κατάρτιση των μελετών.

Μιλώντας για το Ελευσίνα –Οινόφυτα, ο κ. Σουρέτης περιέγραψε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και το σύνολο των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγκαταστάσεων.

«Λύσεις όπως αυτή μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα και να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό του λεκανοπεδίου», ανέφερε το στέλεχος της εταιρείας, προσθέτοντας πως υπάρχει ήδη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ώστε τέτοια έργα που διαθέτουν χαρακτηριστικά καινοτομίας και πολυπλοκότητας, συμβάλλουν στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και της εθνικής οικονομίας και μπορούν να υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων έργων, συμβάσεων παραχώρησης και συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), να γίνουν πραγματικότητα.

Κηφισός: Ο αρχικός σχεδιασμός

Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, ήταν για χρόνια ένα από τα έργα που φιλοδοξούσαν να δώσουν λύση στην περιοχή της Αττικής.

Το έργο μήκους περίπου 53 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα, θα ξεκινούσε από την Υλίκη στην Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο του ΠΑΘΕ και θα τερμάτιζε στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και κυρίως την επιβαρυμένη λεωφόρο Κηφισού.

Ο οδικός άξονας είχε υπολογιστεί ότι θα κρατούσε τα φορτηγά εκτός του πολεοδομικού ιστού. Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, με απόφαση της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ο λόγος ήταν ότι αν το έργο ολοκληρωνόταν θα προκαλούσε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους και θα περιόριζε τα έσοδα από τα διόδια καθώς μεγάλος όγκος οχημάτων (κυρίως φορτηγών) θα επέλεγαν τον νέο οδικό άξονα.

Κηφισός: Ο «πόλεμος» που δεν έχει αντιληφθεί κανείς – Από αυτόν έχασαν όλοι

: Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ravenna Α.Ε. επικράτησε στο «μπρα ντε φερ» για το οικόπεδο-φιλέτο των 20 στρεμμάτων στη Λεωφόρο Κηφισού. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Δεν ανήκει στους πιο «φωτογραφημένους», αλλά σίγουρα συμπεριλαμβάνεται στους πλέον επιτυχημένους μάνατζερ που μετέτρεψαν τις διαδοχικές κρίσεις σε ευκαιρίες για την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους.

Ο λόγος για τον Ανδρέα-Πλάτωνα Βρεττό, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της αλυσίδας ειδών υγιεινής και σπιτιού Ravenna Α.Ε.

Ο κ. Βρεττός, όπως αποκάλυψε η στήλη Darkroom πριν λίγες μέρες, επικράτησε του Ομίλου Σκλαβενίτη στο ιδιότυπο «μπρα ντε φερ» με διακύβευμα ένα ακίνητο- «φιλέτο» επί της Λεωφόρου Κηφισού στο Αιγάλεω.

Πρόκειται για ένα οικόπεδο 20 στρεμμάτων με κτιριακό συγκρότημα 10.000 τ.μ., όπου στεγάζονταν οι εγκαταστάσεις της εταιρείας Ν. & Μ. Πετζετάκης (Στρώματα, αφρολέξ κλπ) στην Λ. Κηφισού 103.

Όταν πρόσφατα το ακίνητο βγήκε σε δημοπρασία, σύμφωνα με πληροφορίες, η Σκλαβενίτης κατέθεσε προσφορά 9,1 εκατ. ευρώ, αλλά ο Ανδρέας Βρεττός πλειοδότησε προσφέροντας 11,51 εκατ. ευρώ.

Αφού κέρδισε αυτή τη μάχη απέναντι σε έναν σαφώς ισχυρότερο αντίπαλο, σκοπεύει, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, να αξιοποιήσει το μεγάλο ακίνητο για τη δημιουργία εμπορικού πάρκου σχετικού με τα είδη σπιτιού. Υπάρχουν μάλιστα και επαφές με τη δημοτική αρχή της περιοχής.

Κηφισός: Το χτίσιμο της Ravenna

Η εταιρεία Ravenna Α.Ε. συστάθηκε το 2002 και ξεκίνησε τη δραστηριότητα της στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2003 με τις κεντρικές εγκαταστάσεις στο Σχηματάρι. Ωστόσο, οι ιδρυτές της διαθέτουν εμπειρία στον χώρο των ειδών υγιεινής και πλακιδίων από το 1982.

Το 2012 έγινε το επόμενο βήμα με τη δημιουργία τμήματος που ασχολείται αποκλειστικά με τη χονδρική πώληση, ενώ από το 2016 η επιχείρηση μπήκε και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω του e-shop “ravenna.gr”.

Έναν χρόνο μετά, το 2017, εγκαινιάστηκε το κατάστημα Θεσσαλονίκης, ένας σύγχρονος χώρος 5.000 τ.μ. όπου εκτός από πλακάκια και είδη υγιεινής, διατίθενται έπιπλα και φωτιστικά.

Το 2019 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έτος- «σταθμός» καθώς τον Δεκέμβριο άνοιξε τις πόρτες του το κατάστημα των 6.500 τ.μ. του Κηφισού, μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις διαχρονικά στον κλάδο των ειδών υγιεινής και πλακιδίων.

Κηφισός: Οι οικονομικές επιδόσεις

Η εταιρεία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα «ανθεκτική» κατά τη διάρκεια των διαδοχικών κρίσεων, καθώς όχι μόνο διατήρησε αλλά αύξησε σημαντικά τις οικονομικές επιδόσεις της.

Έτσι, το ιδιαίτερα δύσκολο, λόγω της πανδημίας, 2020 πέτυχε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων από τα 15,855 εκατ. ευρώ στα 21,6 εκ. ευρώ τζίρο.

Το 2021 σημείωσε περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεών της με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 25,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά (μετά φόρων) κέρδη σε 1,822 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, «η οικονομική θέση της εταιρείας θεωρείται ικανοποιητική, καθώς ενισχύει διαρκώς την ανταγωνιστική της θέση, διαθέτει ρευστότητα – με σχεδόν μηδενικές επισφαλείς απαιτήσεις – και αυξάνει σημαντικά την πελατειακή της βάση κυρίως μέσω της συνεχούς προώθησης και ανανέωσης της γκάμας εμπορευμάτων, της επιτυχημένης πορείας στο χώρο της χονδρικής, της λειτουργίας ενός πρωτοποριακού – καινοτόμου δικτύου ηλεκτρονικής πωλήσεως (e-shop), που φέρνει την Ravenna στο σπίτι κάθε πελάτη σε οποιοδήποτε σημείο βρίσκεται και τέλος μέσω των υποκαταστημάτων της Ravenna τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης όσο και στην πόλη της Αθήνας με προσθήκη επίπλων – φωτιστικών.

Η διατήρηση των αποθεμάτων σε υψηλά επίπεδα και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα της 100% δικής μας εισαγωγής προϊόντων, προσδίδει τη μόνιμη δυνατότητα ανταγωνιστικότερων τιμών, άλλα και καλύτερων περιθωρίων κέρδους σε σχέση με τον ανταγωνισμό».

Μέρος της επιτυχίας ασφαλώς πιστώνεται στον επικεφαλής της Α. Βρεττό που «ζει» την εταιρεία από την ίδρυσή της έχοντας χαράξει και τη στρατηγική της, η οποία βασίζεται στο τρίπτυχο «μεγάλη γκάμα, ετοιμοπαράδοτα προϊόντα, χαμηλές τιμές».

Όσον αφορά τις επόμενες επενδύσεις, εκτός από αυτή που θα δρομολογηθεί για το νέο ακίνητο επί της Λ. Κηφισού, είναι στα σκαριά η δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου διανομής 18.000 τ.μ. σε ιδιόκτητο οικόπεδο 50.000 τ.μ., αλλά και η κατασκευή ενός νέου σημείου πώλησης 7.500 τ.μ. σε ιδιόκτητο οικόπεδο 9 στρεμμάτων.

Κηφισός: Οριστικό τέλος από τον Κηφισό τα ΚΤΕΛ – Δείτε σε ποια περιοχή μεταφέρονται

Τις δράσεις και τις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον κλάδο των Υπεραστικών Συγκοινωνιών ΚΤΕΛ, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας των Υπεραστικών ΚΤΕΛ ΑΕ και ΚΤΕΛ.

Ο κ. Παπαδόπουλος περιέγραψε τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η παρούσα κυβέρνηση με σκοπό τη διευκόλυνση του έργου των ΚΤΕΛ, που παρέχουν συγκοινωνία και στους πιο απομακρυσμένους προορισμούς, κρατώντας ζωντανή την ελληνική επαρχία. Όπως είπε:

«Οι επιχειρήσεις αυτές ανήκουν σε ιδιώτες, αλλά η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε επιβάλλει τόσο μεγάλα διοικητικά εμπόδια τα οποία δημιουργούσαν προσχώματα στην ανάπτυξή τους.

Και εδώ η Κυβέρνησή μας και ιδιαίτερα ο Υπουργός, κ. Κώστας Καραμανλής, αλλά και ο προκάτοχός μου, Υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, με νομοθετικές πρωτοβουλίες εξάλειψαν σχεδόν όλα αυτά, με αποτέλεσμα σήμερα τα ΚΤΕΛ να μπορούν να λειτουργούν σαν ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Επιγραμματικά η παρούσα κυβέρνηση:

-Κατήργησε τον απαρχαιωμένο Κανονισμό λειτουργίας των ΚΤΕΛ, όπου σε πολλές περιπτώσεις οι διοικήσεις των ΚΤΕΛ υποχρεώνονταν να πληρώνουν προσωπικό χωρίς να προσφέρει καμία εργασία.

-Έδωσε τη δυνατότητα στους μετόχους των ΚΤΕΛ να διατηρήσουν ποσοστά μετοχών που αντιστοιχούν σε δύο λεωφορεία ακόμη και μετά τη συνταξιοδότησή τους.

-Διευκόλυνε τη διενέργεια Γενικών Συνελεύσεων με τη δυνατότητα χρησιμοποίησης των εξουσιοδοτήσεων, αφού η επίτευξη των προβλεπομένων ποσοστών παρουσίας ήταν αδύνατο να επιτευχθεί λόγω του μεγάλου αριθμού των μετόχων.

-Εμπιστεύθηκε τα ΚΤΕΛ για την αντιμετώπιση της απαράδεκτης κατάστασης που παρέλαβε στις αστικές συγκοινωνίες Αθηνών και Θεσσαλονίκης».

Όσον αφορά στην ενίσχυση των ΚΤΕΛ, προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν το έργο τους σε όλους τους πολίτες, αλλά και στις ευπαθείς ομάδες, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε:

«Προχωρά προς το Υπουργείο Οικονομικών η έκδοση της κοινής απόφασης για την καταβολή της επιδότησης σχετικά με τη μεταφορά πολυτέκνων και Ατόμων με Αναπηρία.

Επίσης, μετά από νομοθετική παρέμβαση εκδίδεται η απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον καθορισμό των δικαιούχων φοιτητών, που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο και στη συνέχεια θα καταβληθούν οι προβλεπόμενες αποζημιώσεις.

Το μειωμένο ΦΠΑ στο 13% θα συνεχίσει να ισχύει και για το έτος 2022 και πρόθεσή μας είναι με παρεμβάσεις μας να μπορέσουμε να μονιμοποιήσουμε το χαμηλό ΦΠΑ στις μεταφορές, δεδομένου ότι αυτές χρησιμοποιούνται από τα μεσαία και κατώτερα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας».

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει την υποχρέωση να ακολουθήσει το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο, που έχει διαμορφωθεί και ο Κανονισμός 1370/2007 είναι δεσμευτικός.

Αναφέρθηκε στο ν. 4199/2013, ο οποίος ψηφίστηκε κατά την προηγούμενη θητεία του στο Υπουργείο, προαναγγέλλοντας νομοθετικές βελτιώσεις σε ορισμένες διατάξεις οι οποίες καθιστούσαν τον νόμο μη λειτουργικό, ώστε να ολοκληρωθεί η πλήρης μετάβαση στο νέο καθεστώς.

Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος: «Σε συνεννόηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, αφού προηγηθεί ένας γόνιμος διάλογος, ώστε να βρεθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις, τόσο για τις επιχειρήσεις σας, αλλά κυρίως για την εξυπηρέτηση των πολιτών θα προσαρμόσουμε τον νόμο αυτό στις προβλέψεις του Κανονισμού 1370/2007».

Τέλος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της κατασκευής του νέου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα, με στόχο η κατασκευή του έργου να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν.