ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Κηφισός: Κίνηση… τέλος! Τι ετοιμάζεται πού θα μας σώσει από την ταλαιπωρία

Κηφισός: Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, ανακοίνωσε μέτρα για τη μείωση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα και την αποσυμφόρηση του Κηφισού λέγοντας στην ΕΡΤ ότι από σήμερα κατά μήκος της λεωφόρου θα τοποθετηθούν δύο γερανοί και μοτοσικλέτες.

Σκοπός της κυβέρνησης, είναι όταν γίνεται κάποιο τροχαίο να παρεμβαίνουν αμέσως και να απομακρύνουν τα οχήματα από τον Κηφισό για να μην δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο.

«Ο Κηφισός είναι μια από τις βασικές εισόδους της Αθήνας αλλά και εμπορικής λειτουργίας ολόκληρης της Αττικής» δήλωσε ο κ. Οικονόμου τονίζοντας ότι μια από τις βασικές αιτίες ταλαιπωρίας είναι οι βλάβες και τα ατυχήματα

«Από σήμερα θα εγκαταστήσουμε μόνιμα γερανοφόρα οχήματα της τροχαίας με οδηγούς για να παρεμβαίνουν πιο γρήγορα» αποκάλυψε ο υπουργός.

Ταυτόχρονα, όπως είπε, μοτοσυκλέτες θα ανεβοκατεβαίνουν στα δύο ρεύματα της Λεωφόρου Κηφισού για να υπάρχει άμεση εικόνα και αντίδραση των προβλημάτων στον κεντρικό οδικό άξονα της Αθήνας.

«Με αυτόν τον τρόπο αντίδρασης όταν υπάρχουν ατυχήματα και φιλοδοξούμε ότι με τον τρόπο αυτό θα συμβάλλουμε στην αποσυμφόρηση του Κηφισού», σημείωσε ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας.

Και όπως τόνισε ο κ. Οικονόμου στόχος είναι να μειωθεί ο χρόνος απόκρισης.

«Αυτό που γίνεται στον Κηφισό είναι ένα ακόμη βήμα σε αυτό που έχουμε επεξεργαστεί και υλοποιούμε σταδιακά εδώ και αρκετό καιρό για τον περιορισμό της κίνησης στην Αθήνα. Η συμφόρηση δεν είναι μόνο θέμα αστυνόμευσης, αλλά είναι θέμα συγκοινωνιακό».

Σημείωσε ότι υπάρχουν πράγματα ακόμη που μπορούν να γίνουν για να βελτιώσουν το πρόβλημα της κυκλοφορίας στον Κηφισό και την Αθήνα τις ώρες αιχμής.

«Έχουμε ξεκινήσει μια ολόκληρη εκστρατεία ενάντια στο διπλοπαρκάρισμα» είπε ενώ υπάρχει καλύτερη αστυνόμευση για τον περιορισμό των παραβάσεων του ΚΟΚ.

«Θα είμαστε συνεχώς στο πεδίο, ενισχύουμε την τροχαία, ενισχύουμε τις δυνάμεις για να συμβάλουμε με μικρές και μεγαλύτερες παρεμβάσεις όπου χρειάζεται και όπου απαιτείται, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για να περιορίσουμε όπου είναι δυνατόν, την ταλαιπωρία που υφίστανται οι συμπολίτες μας εξαιτίας του πολύ μεγάλου όγκου αυτοκινήτων που κινείται και στον Κηφισό και στο κέντρο της Αθήνας και αλλού», πρόσθεσε.

Κηφισός: Τι θα συμβεί αν υπερχειλίσει

Alert από τον καθηγητή του ΕΜΠ, Νίκο Μπελαβίλα, με αφορμή τις φονικές πλημμύρες στη Θεσσαλία.

Ο διευθυντής του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος δημοσιεύει χάρτη επικινδυνότητας για την Αττική και χτυπά καμπανάκι για το τι μπορεί να συμβεί εάν ξεχειλίσουν Κηφισός και Ιλισός

Ο καθηγητής του ΕΜΠ σημειώνει τις περιοχές της Αττικής που είναι στο «κόκκινο» σε περίπτωση που υπερχειλίσουν τα δύο ποτάμια, ο Κηφισός και ο Ιλισσός. «Σχεδόν τυχαία δεν συνέβη πέρυσι και πρόπερσι», αναφέρει ο Νίκος Μπελαβίλας σε ανάρτησή του στο Facebook.

Ο κ. Μπελαβίλας δημοσιεύει παράλληλα έναν χάρτη επικινδυνότητας με βάση πολεοδομική μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Υπογραμμίζει ότι ο χάρτης είναι «εφιαλτικός» και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου τονίζοντας ότι «την πλημμύρα που βλέπουμε ως αποτυπωμένη είναι σίγουρο ότι θα τη ζήσουμε».

«Αν γίνει το κακό, από το ΚΙΣ “Σταύρος Νιάρχος” ως τον Ρέντη και ως τον σταθμό μετρό στο λιμάνι του Πειραιά τα πάντα θα βρεθούν κάτω από το νερό. H μισή Καλλιθέα, όλο το Μοσχάτο, όλο το Νέο Φάληρο, τα Καμίνια, η Παλιά Κοκκινιά και τμήμα του Ταύρου. Μαζί τους εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι», αναφέρει ο καθηγητής.

Ολόκληρη η ανάρτηση του Νίκου Μπελαβίλα:

Αυτές είναι οι περιοχές που θα πλημμυρίσουν με βεβαιότητα όταν κάποια στιγμή υπερχειλίσουν ο Κηφισός και ο Ιλισσός. Σχεδόν τυχαία δεν συνέβη πέρυσι και πρόπερσι.

Τότε είδαμε το νερό να έχει φθάσει στα όρια των γεφυρών και των πλευρικών στηθαίων.

Δεν συνέβη τυχαία τώρα, καθώς ο τεράστιος όγκος των 650 mm βροχής έπεσαν στη Θεσσαλία και όχι στην Αττική.

Η πρόβλεψη του χάρτη αφορά την πλημμύρα της πεντηκονταετίας (T=50) αλλά οι συντάκτες του προειδοποιούν ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα δεδομένα της κλιματικής κρίσης.

Σήμερα γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε φαινόμενα που έχουν πυκνώσει.

Οι πλημμύρες της πεντηκονταετίας όπως και οι άλλοτε σπάνιες μεγα-πυρκαγιές συμβαίνουν με συχνότητα 5-10 χρόνων αντί για 50 και 100 ετών. Ή όπως μάθαμε από το Coperincus το φετινό καλοκαίρι ήταν το χειρότερο της καταγεγραμμένης μετεωρολογικής ιστορίας. Επομένως την πλημμύρα που βλέπουμε ως αποτυπωμένη είναι σίγουρο ότι θα τη ζήσουμε.

Ο χάρτης είναι εφιαλτικός. Αν γίνει το κακό, από το ΚΙΣ «Σταύρος Νιάρχος» ως τον Ρέντη και ως τον σταθμό μετρό στο λιμάνι του Πειραιά τα πάντα θα βρεθούν κάτω από το νερό.

Η μισή Καλλιθέα, όλο το Μοσχάτο, όλο το Νέο Φάληρο, τα Καμίνια, η Παλιά Κοκκινιά και τμήμα του Ταύρου. Μαζί τους εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι.

Δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά για την πρόβλεψη της επίσημης επιστημονικής μελέτης που εκπονήθηκε το 2017-2018 από το ΥΠΕΝ για την Αττική και η οποία διαμόρφωσε τους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας.

Είναι μία από τις μελέτες οι οποίες την ίδια περίοδο κάλυψαν όλες τις περιφέρειες της χώρας. Έχουν προχωρήσει σε εντυπωσιακή ανάλυση και εντοπίζουν ακόμη και τα επιμέρους σημεία τα οποία θα κινδυνεύσουν πέραν των κατοικιών-σχολεία, νοσοκομεία, στάδια, μεγάλες βιομηχανίες, στρατηγικές υποδομές.

Για παράδειγμα, και για να καταλάβουμε τι σημαίνει πρόληψη, η συγκεκριμένη μελέτη προβλέπει ότι σε περίπτωση πλημμύρας το «στρατηγείο» της Τροχαίας Πειραιά στα Καμίνια θα αχρηστευθεί κάτω από το νερό.

Τότε οι πλημμυρισμένοι δρόμοι θα παραλύσουν γιατί δεν θα υπάρχει κανείς τροχονόμος να αποκλείσει γέφυρες, να κατευθύνει την κυκλοφορία, γιατί η διοίκηση της Τροχαίας θα τρέχει αναγκαστικά να σωθεί χωρίς τηλέφωνο και χωρίς ρεύμα.

Αυτές οι μελέτες θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, της επικαιροποίησης τους επί το δυσμενέστερο σε σχέση με την κλιματική κρίση, της διατύπωσης των σχεδίων αντιμετώπισης και διαχείρισης κινδύνου.

Δεν προχώρησαν ποτέ όπως αποκάλυψαν χθες με επάλληλες δημοσιεύσεις τους, η επικεφαλής περιβαλλοντικής πολιτικής του WWF Greece Theodota Nantsou και ο ευρωβουλευτής Πέτρος Κόκκαλης – Petros Kokkalis.

Ο χάρτης του Βόλου, όπως και ο χάρτης του Πειραιά έδειχνε ότι η μισή πόλη είναι «στα κόκκινα». Αλλά ο Βόλος πνίγηκε χωρίς σενάρια διαχείρισης, χωρίς σχέδιο διάσωσης του πληθυσμού.

Η Κομισιόν από τον Σεπτέμβριο του 2022 με προειδοποιητική επιστολή καθιστά σαφές πως η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί ακόμα στις υποχρεώσεις της σε ό,τι αφορά τα πλημμυρικά φαινόμενα.

Και η Ελλάδα στηρίζεται μόνο στην πολιτική του 112: Τρέξτε να σωθείτε!

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago