Καύσιμα: Σοκ και δέος με αυτό που έρχεται – Πού θα φτάσουν οι τιμές στις αντλίες

Καύσιμα: Δεν μπορούμε να βρούμε ησυχία με την τιμή των καυσίμων καθώς θα φτάσουν εκ νέου σε δυσθεώρητα επίπεδα.

Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης προσεγγίζει τα δύο ευρώ, ενώ η μέση τιμή πανελλαδικά κυμαίνεται στο 1,95 ευρώ το λίτρο, ελάχιστά κάτω από τα δύο ευρώ, είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου.

Όταν ένα μέσο ΙΧ αυτοκίνητο χρειάζονταν γύρω στα 60 με 70 ευρώ για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του, σήμερα χρειάζεται 80 με 90 ευρώ, περίπου 15% ακριβότερο, που επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της οικογένειας που σκέφτεται να φύγει για την έξοδο του Πάσχα, τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Μετά το Πάσχα αναμένουμε μια αύξηση στην τιμή της βενζίνης.

Η τιμή του πετρελαίου μπρεντ παραμένει υψηλή, ενώ αυτή την στιγμή μόνο η τιμή του ευρώ κρατάει την τιμή της βενζίνης σε μια ισορροπία, τις επόμενες ημέρες θα δούμε την τιμή της βενζίνης να ανεβαίνει, εκτίμησε.

Τις επόμενες ημέρες η τιμή της αμόλυβδης και στα μεγάλα αστικά κέντρα θα ξεπεράσει και το ψυχολογικό φράγμα των 2 ευρώ το λίτρο, εκτίμησε.

Στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές η τιμή της βενζίνης μπορεί να «εκτοξευτεί» και στα 2,20 ευρώ το λίτρο είπε.

Με την επιβολή πλαφόν από την έναρξη του πολέμου που επέβαλε το υπουργείο, τα πρατήρια υγρών καυσίμων δεν μπορούν να κερδίσουν όσο θέλουν.

Βέβαια, κανένας δεν γνωρίζει τι γίνεται στα δύο ελληνικά διυλιστήρια, από εκεί αγοράζουμε όλοι, κι επειδή κι εμείς έχουμε πληγεί από την ακρίβεια, δεν μπορούμε να αγοράσουμε μεγάλες ποσότητες, αγοράζουμε μέρα παρά μέρα, είπε.

Καύσιμα: Οι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές

Στο σημείο αυτό, παράγοντες της αγοράς, θυμίζουν ως προς τη διαμόρφωση των τιμών καταναλωτή ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν τα ακόλουθα:

  1. Η υψηλή φορολογία στην αμόλυβδη.

Οι φόροι, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν στο 57% της τελικής τιμής.

Η τιμή διυλιστηρίου καθορίζει το 37% και στο 6% υπολογίζεται το μερίδιο του μικτού κέρδους εμπορίας και λιανικής. Λόγω της υψηλής φορολόγησης οι όποιες διεθνείς μειώσεις μετακυλίονται μόνο στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.

  1. Η ισοτιμία του ευρώ – δολαρίου.

Η διακύμανση της επηρεάζει το κόστος αγοράς των προϊόντων από τα διυλιστήρια.

  1. Η τιμολόγηση των διυλιστηρίων

Τα διυλιστήρια τιμολογούν τα προϊόντα τους με βάση τη μέση τιμή των προηγούμενων τεσσάρων ημερών. Το αποτέλεσμα είναι οι μειώσεις να περνούν με χρονοκαθυστέρηση…

  1. Οι χρηματιστηριακές τιμές Platts της Μεσογείου.

Τα διυλιστήρια της Μεσογείου διαμορφώνουν τις τιμές των προϊόντων τους με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές Platts.

Στην τρέχουσα περίοδο φαίνεται πως δεν ακολουθούν απαραίτητα την πορεία του Μπρεντ.

Καύσιμα: Τέλος τα αυτοκίνητα με βενζίνη και diesel – Πότε αποσύρονται για πάντα

Ο επιλογός για τους κινητήρες βενζίνης και diesel θα γραφτεί το 2035.

Οι πρεσβευτές των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενέκριναν την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, καθώς η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που θα παραχθούν μελλοντικά.

Το κείμενο προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2, πράγμα που απαγορεύει ντε φάκτο τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, ανακοίνωσε η σουηδική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το κείμενο θα βρίσκεται στην ατζέντα της αυριανής συνόδου των υπουργών Ενέργειας για την επίσημη έγκρισή του, διευκρίνισε η προεδρία.

Το ρυθμιστικό αυτό πλαίσιο αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα το 2050.

Το Βερολίνο εξέπληξε τους ευρωπαίους εταίρους στις αρχές του Μαρτίου μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Το κείμενο υπήρξε αντικείμενο συμφωνίας ανάμεσα στα κράτη μέλη και τους διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με το πράσινο φως της Γερμανίας, και είχε εγκριθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Για να δικαιολογήσει την στροφή, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.

Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματευόταν τις τελευταίες εβδομάδες τρόπους για την έξοδο από την κρίση με την Γερμανία, η οποία ζητούσε την ανάληψη αυστηρότερης δέσμευσης σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα, στα οποία γινόταν αναφορά στο αρχικό κείμενο, αλλά κατά τρόπο που δεν εθεωρείτο δεσμευτικού χαρακτήρα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γερμανία ανακοίνωσαν το Σάββατο την επίτευξη συμφωνίας για την άρση του αποκλεισμού του σχεδίου της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, αμβλύνοντας την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

«Φθάσαμε σε συμφωνία με την Γερμανία σχετικά με την χρήση στο μέλλον συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε σήμερα ο ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Φρανς Τίμερμανς στο Twitter.

«Στο εξής, θα εργασθούμε για την υιοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων μόλις γίνει δυνατόν», πρόσθεσε.

«Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα καύσης θα μπορούν να τεθούν σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Φόλκερ Βίσινγκ.

Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων αμφισβητείται από τις περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις που την θεωρούν δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπαντική.

Πολλοί ειδικοί του αυτοκινήτου αμφιβάλλουν ότι θα έχει την δυνατότητα να επιβληθεί στην αγορά απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι τιμές των οποίων θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια.

Η κίνηση του βέτο στο κείμενο της Κομισιόν από το Βερολίνο ήταν πρωτοβουλία των φιλελευθέρων του FDP.

Το μικρό αυτό κόμμα, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις συγκεντρώνει περί το 5% της πρόθεσης ψήφου, έχει χάσει πέντε διαδοχικές τοπικές εκλογικές αναμετρήσεις.

Ελπίζει να αντιμετωπίσει ως πολιτική δύναμη τους Οικολόγους αναλαμβάνοντας τον ρόλο του υπερασπιστή του αυτοκινήτου ποντάροντας στην αρνητική στάση μεγάλου μέρους του γερμανικού πληθυσμού απέναντι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.

Για να διασφαλίσει την ενότητα του κυβερνητικού του συνασπισμού, ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς προτίμησε να υποστηρίξει την θέση του FDP.

Η βιομηχανία από την πλευρά της, θεωρώντας δεδομένο το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για το αυτοκίνητο, έχει επενδύσει μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακόμη και αν καθιερωθούν, τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν, «δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα στο μερίδιο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως», δήλωσε ο Μαρκους Νούσμαν, ο επικεφαλής της Audi (όμιλος Volkswagen), στο περιοδικό Spiegel.